Bildirim
Yüksek km dizel araç hakkında bir kaç soru
Hb-02 Havalandırma Araba Telefon Tutucu Yüksek Kalite Araç İçi Tutucu : Amazon.com.tr: Elektronik
https://www.amazon.com.tr/dp/B0B42QLN7L?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title
2 hafta önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
motor %50 bile çıkabilir -
öncelikle o test hiçbir şey ifade etmiyor, enjektörlere ve turboya baktırın, komprezasyon kaçağı var mı onu ölçtürün
ek olarak: hava yastıklarını kontrol ettirin -
Ekspertiz raporundaki motor yüzdesi şöyle hesaplanır;
Dyno'da ölçülen maksimum güç / Aracın fabrika verisi motor gücü
Yani araba fabrika çıkışı 100 hp olsun. Dyno'da ise 95 hp çıksın. Eksper sana "motor %95" diyecektir.
Bu yüzdelik hesap katiyen motor sağlığı hakkında bir şey ifade etmez. Sağlıklı bir motor basit bir arızadan dolayı düşük güç verebilir, ya da bitik motor yüksek güç verebilir.
Ekspertiz bile fabrika verisi gücü düşük gösterirse motor yüzdesi yüksek çıkabilir.
Sağlam bir motor ustasına muayene ettirmek daha doğru olur. -
Şahsi düşüncemi söylüyorum aldığım ve yaşadığım araç tecrübelerim ile;
Motor yüzdesi yüksek çıkabilir bu demek değil ki motor mükemmel orada ölçtüğü şey motorun makineye verdiği beygir rakamı ve araç fabrika verisi beygirine oranlaması bla bla. Araç ekspertize girdiğinde motor ve şanzuman kısmında yağ kaçağı varsa ilişmeyin özellikle söylüyorum... Motorda yağ kaçağı yoksa, şanzuman eğer dsg ise vuruntu vb var mı yok mu dsg bakmı yapılmış mı bunlar önemli. Eğer baktınız kaçak falan yok soğutma sıvısı antifriz ve kaçak yok alabilirsiniz fakat önerim paranızı tam tamına ayarlamayın. Alınca özellikle motor soğutma kısmını hemen elden geçirin, devir daim, termostat, araç soğutma sıvısı genleşme kabı. Bunları yenileyin vede arabanın radyatörünü kontrol ettirin problem yoksa bir tek turbo kalıyor... İntercooler'a giden hortumda yağ terlemesi, yağ sızdırması kaçak göçek yıpranma sertleşme vb. yoksa mis gibi bakımını yapıp biner gidersiniz... Yüksek kmde bu kısımları göz önünde bulundurup almak gerekiyor.
-
cay motorlarda enjektör sorunu var , ortalama 50-70 bin km gibi avans vurmaya başlıyor düşük devirde sanki motor yatak vuruyormuş gibi alırken iyice baktırın , devirdaim pompası ve egr arızası sık karşılaşılan araçtır, -
Dyno testi aracın performansını gösterir hiçbir işe yaramaz.
Yağ yakan araçların % olarak daha fazla çıktığını duymuştum.
En iyi sonucu kompresyon testi verir ama ne doğru düzgün yapan var nede sahibi yaptırtmak istemeyebilir. -
Dyno testi hiçbir şekilde motor durumu hakkında bilgi vermez. Zaten çoğu ölçüm cihazının kalibrasyonu bozuk. İşinin ehli bir usta anlar rahatlıkla.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Ekspertiz raporundaki motor yüzdesi şöyle hesaplanır;
Dyno'da ölçülen maksimum güç / Aracın fabrika verisi motor gücü Yani araba fabrika çıkışı 100 hp olsun. Dyno'da ise 95 hp çıksın. Eksper sana "motor %95" diyecektir. Bu yüzdelik hesap katiyen motor sağlığı hakkında bir şey ifade etmez. Sağlıklı bir motor basit bir arızadan dolayı düşük güç verebilir, ya da bitik motor yüksek güç verebilir. Ekspertiz bile fabrika verisi gücü düşük gösterirse motor yüzdesi yüksek çıkabilir. Sağlam bir motor ustasına muayene ettirmek daha doğru olur. |
öncelikle o test hiçbir şey ifade etmiyor, enjektörlere ve turboya baktırın, komprezasyon kaçağı var mı onu ölçtürün
ek olarak: hava yastıklarını kontrol ettirin |
Şahsi düşüncemi söylüyorum aldığım ve yaşadığım araç tecrübelerim ile;
Motor yüzdesi yüksek çıkabilir bu demek değil ki motor mükemmel orada ölçtüğü şey motorun makineye verdiği beygir rakamı ve araç fabrika verisi beygirine oranlaması bla bla. Araç ekspertize girdiğinde motor ve şanzuman kısmında yağ kaçağı varsa ilişmeyin özellikle söylüyorum... Motorda yağ kaçağı yoksa, şanzuman eğer dsg ise vuruntu vb var mı yok mu dsg bakmı yapılmış mı bunlar önemli. Eğer baktınız kaçak falan yok soğutma sıvısı antifriz ve kaçak yok alabilirsiniz fakat önerim paranızı tam tamına ayarlamayın. Alınca özellikle motor soğutma kısmını hemen elden geçirin, devir daim, termostat, araç soğutma sıvısı genleşme kabı. Bunları yenileyin vede arabanın radyatörünü kontrol ettirin problem yoksa bir tek turbo kalıyor... İntercooler'a giden hortumda yağ terlemesi, yağ sızdırması kaçak göçek yıpranma sertleşme vb. yoksa mis gibi bakımını yapıp biner gidersiniz... Yüksek kmde bu kısımları göz önünde bulundurup almak gerekiyor. |
Sayfa:
1
Benzer içerikler
- hyundai elantra 1.6 mpi style yorum
- skoda scala yorumlar
- istanbul-alanya en kısa yol haritası
- dizel motor yağ seviyesi neden yükselir
- seyir halinde benzin kokusu
- 8 yerli otomobil
- toyota corolla 2022 fiyat listesi
- clio evolution 1.0 tce x-tronic 90 hp özellikleri
- skoda 2022
- skoda slavia
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X