< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Ekspertiz raporundaki motor yüzdesi şöyle hesaplanır;
Dyno'da ölçülen maksimum güç / Aracın fabrika verisi motor gücü Yani araba fabrika çıkışı 100 hp olsun. Dyno'da ise 95 hp çıksın. Eksper sana "motor %95" diyecektir. Bu yüzdelik hesap katiyen motor sağlığı hakkında bir şey ifade etmez. Sağlıklı bir motor basit bir arızadan dolayı düşük güç verebilir, ya da bitik motor yüksek güç verebilir. Ekspertiz bile fabrika verisi gücü düşük gösterirse motor yüzdesi yüksek çıkabilir. Sağlam bir motor ustasına muayene ettirmek daha doğru olur. |
öncelikle o test hiçbir şey ifade etmiyor, enjektörlere ve turboya baktırın, komprezasyon kaçağı var mı onu ölçtürün
ek olarak: hava yastıklarını kontrol ettirin |
Şahsi düşüncemi söylüyorum aldığım ve yaşadığım araç tecrübelerim ile;
Motor yüzdesi yüksek çıkabilir bu demek değil ki motor mükemmel orada ölçtüğü şey motorun makineye verdiği beygir rakamı ve araç fabrika verisi beygirine oranlaması bla bla. Araç ekspertize girdiğinde motor ve şanzuman kısmında yağ kaçağı varsa ilişmeyin özellikle söylüyorum... Motorda yağ kaçağı yoksa, şanzuman eğer dsg ise vuruntu vb var mı yok mu dsg bakmı yapılmış mı bunlar önemli. Eğer baktınız kaçak falan yok soğutma sıvısı antifriz ve kaçak yok alabilirsiniz fakat önerim paranızı tam tamına ayarlamayın. Alınca özellikle motor soğutma kısmını hemen elden geçirin, devir daim, termostat, araç soğutma sıvısı genleşme kabı. Bunları yenileyin vede arabanın radyatörünü kontrol ettirin problem yoksa bir tek turbo kalıyor... İntercooler'a giden hortumda yağ terlemesi, yağ sızdırması kaçak göçek yıpranma sertleşme vb. yoksa mis gibi bakımını yapıp biner gidersiniz... Yüksek kmde bu kısımları göz önünde bulundurup almak gerekiyor. |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |