Şimdi Ara

Yüksek ve eşit kilometrede BENZİN mi DİZEL mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
3.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün erken saatlerde galeri dolaşırken bir galericiyle yaşadığım diyaloğu aktarmak istiyorum;

    Hoşuma giden bir bmw 3 serisi gördüm genele nazaran xenon far lı dolu bir araçtı.Bunun üzerine

    -Pardon bunun kilometresi ve fiyatını öğrenebilir miyim? (adam bütün özellikleri sıralamaya başladı
    -Araç 2010 model 110 bin km bir araç çok temiz masrafsız servis bakımlı ekspertiz yaptırabilirsiniz istediğiniz yere.
    -Kilometresi çokmuş dizel birde sıkıntı olmasın.
    -Bakımlıysa hiçbirşey olmaz merak etmeyin.

    Yanda duran C sersini sordum hemen

    -Bu araç kaç model ve kilometresi kaçta?
    -2008 model 100 bin kilometrede
    -Benzinli mi dizel mi önerirsiniz?
    -Bakımlı olduğu sürece dizel daha iyidir.

    Şimdi benim sormak istediğim YAKIT TÜKETİMİ ÖNEMSİZ sadece bilgi amaçlı: Yüksek kilometrede ve 2 yaş daha genç bir dizel mi tercih ederdiniz yoksa 2 yaş küçük bir benzinli mi? Dizel araç problem çıkarmaya daha çok mu sever yoksa sanıldığının aksine gönül rahatlığıyla binilir mi? Sebepleriyle yazarsanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CarBuyer -- 23 Mart 2013; 15:06:41 >







  • Bakımları zamanında ve iyi bir şekilde yapıldıysa dizel pek sorun çıkarmaz diye defalarca okudum forumda; ama tabii dizel arabanın geçmişini iyi araştırmak lazım, artık ne kadar araştırılabilirse.
  • Mercedes sorun çıkarmaz ama bence bmwde çıkarmaz dizel olupta 250 bin km olan araçlarıda görüyoz

    Mercedes motorları sağlam denir heleki 500 bin km yi rahat görür derler mercedes o yönden iyidir ama bmw de iyidir diye düşünüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheAltuns -- 23 Mart 2013; 15:24:41 >
  • artık parçalar çok kaliteli eskisi gibi değil dizel motorlar çok sağlam kolay kolay bişey olmaz.bakım çok önemli düzgün de kullanırsan kimseye sorun yaşatmaz.
  • 150.000'de dizel G.punto bulmuştum, tüm çevrem olumsuz yaklaştı. Ama bir çoğunun dayanak noktası, aracın geçmişini bilmiyor olduğumdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 200 bin de bakımları zamanında yapılmış kaliteli mazot ve kaliteli yağ kullanılmış bir dizel 75 binde benzinliden iyidir ''adolf hitler''
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Premiumasas


    Mercedes sorun çıkarmaz ama bence bmwde çıkarmaz dizel olupta 250 bin km olan araçlarıda görüyoz

    Mercedes motorları sağlam denir heleki 500 bin km yi rahat görür derler mercedes o yönden iyidir ama bmw de iyidir diye düşünüyorum

    Tabiki mercedes in motorları çok sağlamdır kullanıcı tecrübeleriyle ortada.Bizim halkımızda 100 bin sonrası dizellere ölü muamelesi yapılıyor. Benim aslında sormak istediğim riskler eşit midir bakımları düzgün yapıldıysa?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Dizel mi Benzin mi sizce?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Benzinli motorlar daha uzun ömürlüdür (benzin ile binildiği takdirde)..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vince_Tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: Premiumasas


    Mercedes sorun çıkarmaz ama bence bmwde çıkarmaz dizel olupta 250 bin km olan araçlarıda görüyoz

    Mercedes motorları sağlam denir heleki 500 bin km yi rahat görür derler mercedes o yönden iyidir ama bmw de iyidir diye düşünüyorum

    Tabiki mercedes in motorları çok sağlamdır kullanıcı tecrübeleriyle ortada.Bizim halkımızda 100 bin sonrası dizellere ölü muamelesi yapılıyor. Benim aslında sormak istediğim riskler eşit midir bakımları düzgün yapıldıysa?



    3.0 Dizel 250 bin kmde AUDİ Q7 bile var gider herhalde diye düşünüyorum ama sen yinede araştır ...




  • Benim bir arkadaşım 1.5 dci için.. 250-300 binde motor ölür demişti.
  • Bakımları zamanında ve düzgün yapıldı ise, benzinli veya dizel olmasından bağımsız olarak önemli bir sıkıntı çıkacağını düşünmüyorum. 2010 modelin muhtemelen garantisi yeni bitmiştir, garanti süresi içerisinde de bakımlarının düzgün yapılması zaten gerekli. 2008 için de, yine bakımları serviste / düzgün bir şekilde yapıldı ise rahatlıkla alınabilir.

    Tabii burada sürekli tartışıldığı gibi, kilometrenin düşürülmüş olmaması önemli. Size 2008 model 100.000 km'de diye söyledikleri araba, sonrasında 210.000 km'de de çıkabilir. Bir şekilde kilometre ile ilgili bir kayıda ulaşmak gerektiğini düşünüyorum (servis kaydı, muayene vs). İnsanlar düşürülmüş kilometreli araç alıp, arıza çıkartınca "aa bak hakkaten 100.000'de motor bitiyormuş" diyebiliyorlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • atmosferik benzinli (özellikle yüksek hacim ) > turbo dizel > turbo benzinli
  • Bakımları yapılınca dizel bir motor 500 bini görür bence. Bildiğim kadarıyla benzinli motorların ömrü daha da uzun oluyor siz düşünün artık bu arada şu an kullandığımız palio 1.3 multijet 2007 model ve 200 küsür binde ve hala çalışıyor gayet normal olarak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çalışma sistemleri çok farklı.Biri bujiyle hava yakıt karışımını yakarken diğeri yüksek basınçla püskürtüyor.yüksek basınçt ishtiyacındab dolayı turbo, supercharger gibi ekipmanlar gerekiyor.Bunları sogutmak icinde intercooler lazim , malum mazotun parlama noktasi daha yuksek.E bide mazotun artığı daha çok. Yani özetle motor ömrü olarak en uzun araçlar atmosferik benzinli araçlardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynı fiyat, aynı km, aynı model araçta, benzin ve mazot parası cebi yakmayacaksa eğer,

    benzinli turbosuz araç daha güvenli olur.

    turbo yapısı itibariyle ne kadar itinalı kullanılırsa kullanılsın, yıpranan bir donanım. yağ kaçırmaya başlıyor 100bin civarında,
    belki çok önemli değil ama sonuçta risk faktörü

    onun haricinde konfor ve ses de benzin den yana.
  • Burada biraz şahsi tercihler ve maliyette önemli tabi..Siz sadece teknik olarak karşılaştırma yapıyorsanız bakımlı olmak şartı ile fark etmez benzinli de dizel de..Şahsi tercih işin içine girerse kesinlikle benzinli araç derim ben..
  • dizel motorda en kötü enjektör ve turbo biter. buda büyük masraf tabi. ama yaptırıncada motor sıfır kilometre gibi olur. atmosferik benzinlide sorun olmaz ama oda çok yakıyor işte. dizel enjektör ve turbo parasını uzun vadede çıkarır ve üstüne katlar bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phaldor

    Burada biraz şahsi tercihler ve maliyette önemli tabi..Siz sadece teknik olarak karşılaştırma yapıyorsanız bakımlı olmak şartı ile fark etmez benzinli de dizel de..Şahsi tercih işin içine girerse kesinlikle benzinli araç derim ben..

    Kisisel tercih derken aciklar misiniz biraz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vince_Tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Phaldor

    Burada biraz şahsi tercihler ve maliyette önemli tabi..Siz sadece teknik olarak karşılaştırma yapıyorsanız bakımlı olmak şartı ile fark etmez benzinli de dizel de..Şahsi tercih işin içine girerse kesinlikle benzinli araç derim ben..

    Kisisel tercih derken aciklar misiniz biraz ?

    Şahsi tercih derken ilk sıralara yazılacaklar yapacağınız yıllık km ve bütçe meselesi bana göre..Şöyle düşünün,km'si birbirine yakın,model yılı ve donanımları denk bir aracın ister sıfır km olsun ister ikinci el olsun dizeli ile benzinlisi arasında ortalama 4-5 bin TL fark var (dizel daha pahalı) hatta sıfır km araçlarda bu fark 10 bin TL'lere kadar ulaşıyor..Eğer yılda 20-22 bin km ve üzerinde yol yapmıyorsanız dizel araç almanın pek bir esprisi yok benim hesap kitabımla çünkü fazladan verdiğiniz tutarı ortalama 3,5 yıl içerisinde amorti edip sonra kâr etmeye başlıyorsunuz..Eğer aracı ikinci el aldıysanız (örneğin 20-25 bin km gibi) araç bu süre sonunda zaten 100 bin psikolojik sınırını geçiyor ve satarken de pahalıya satma tezi bu noktada çürüyor bence..Türkiye şartlarını bilen birisi km'si 120-130 binlere dayanmış bir dizel araca kolay kolay 40 bin veya 50 bin TL para vermez,hele bu araç C segmenti ise (en azından ben vermem) Burada tek istisna aracı kredi ile almıyorsanız yani maddi durumunuz iyiyse km hesabı yapmadan,arada şu kadar bin TL fark varmış onu da ancak bu kadar senede amorti edebiliyormuşum meselesine kafa yormadan aldım gitti demeniz..Ha bu kritlerleri daha da kişiselleştirirsek benzinli aracın devir çevirebilme avantajı,daha sessiz çalışması ve kaloriferinin daha çabuk ısınması (Haluk abinin kulakları çınlasın ) bakım maliyetlerinin az bir miktarda olsa da dizele göre daha ucuz olması vs.vs. gibi şeyler sıralanabilir..


    Başka konularda birkaç defa yazmıştım yine yazayım..İlk aracım Vectra C 2004 modeldi,onu satıp 2009 T-Jet 120 hp Bravo aldım..Daha sonra değişen şartlardan dolayı dizel Bravo'ya geçtim ama aklım hep benzinli Bravo'mda kaldı..2 senedir aracım yok,bu sene sonu veya belki bir dahaki bahara araç bakmayı düşünüyorum ve ilk tercihim benzinli Bravo'lar ve hatta 1.4 150 ps Sport'lar olacak inşallah..Zira yıllık yapacağım km 12-13 bini ya bulur ya bulmaz..Ayrıca Sport'un tadı damağımda kaldı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vince_Tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Phaldor

    Burada biraz şahsi tercihler ve maliyette önemli tabi..Siz sadece teknik olarak karşılaştırma yapıyorsanız bakımlı olmak şartı ile fark etmez benzinli de dizel de..Şahsi tercih işin içine girerse kesinlikle benzinli araç derim ben..

    Kisisel tercih derken aciklar misiniz biraz ?

    BMW 320d ve Mercedes c180k olduğunu tahmin ediyorum bu araçların,
    bence de kişisel tercih önemli misal ben kesinlikle BMW derim, çünkü 184 bg 0-100 yanlış hatılamıyosam 7.7 felan, yani 320 d hem iyi bir aile otomobili hemde çok zevkli bir spor otomobil....
    Mercedes ise şık-konforlu-güzel bir otomobil...
    yani BMW nin sportif özellikleri ön planda, Mercedes ise konfor odaklı...bide aralarında yıllık bin tl gibi bi ötv farkı var BMW aleyhine, yani yakıttaki dezavantajı burda bi miktar kapatıyor Mercedes...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.