Şimdi Ara

Şehir içinde Hybrid’mi Dizel’mi az yakar karşılaştırmalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
4.260
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Şehir içinde Toyota CHR Hybrid ile Vw Polo Dizeli aynı rotada kullandım ve yakıt tüketimi CHR Hybridin Polo Dizelin yarısı kadar oldu
    Sizce hybrid araç almak mantıklı mı?
    Test videom



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vakitsiz61 -- 19 Eylül 2019; 21:15:33 >







  • Hibrit araç kullanma tekniğini zamanla öğrendikçe o güzergahta 5.8lt/100km tüketim ortalamasının çok daha altında tüketimler elde edersiniz.

    Hatta şu da var ki; CHR emsalinde başka bir dizel araç bu şartlarda daha fazla mazot tüketebilirdi.

    Tebrikler video için.
  • Güzel içerik teşekkürler. Aklıma takılanları sorayım hemen:
    Polo ile 7km/h ortalama var Chr ile 11km/h mevcut. 1,5 kat daha az trafik var demek chr ile. Tabiki aynı trafiği yakalamak çok zor ama polo bu durumda 20 dakika fazla çalışmış oldu. Genede sonuç ne kadar değişebilirdi hele motor soğuk ise çok zor. Hybridde motorun soğul olup olmaması önemli değil bu büyük bir etmen.

    Son olarak; şehir içi genelde 35 km/h ortalama ile araba kullanılacaksa dizel tamamen hybridin gerisinde kalıyor. Umarım çoğu firma dizel yerine hybride geçer. Milletimizdeki şu hybrid ön yargısını da kırdık mı tamamdır.
  • toyota 1.8 hibritlerden 1.6 vergisi alınmadığı müddetçe kesinlikle bir avantajı olmadığını düşünüyorum. 3176 lira diye bir vergi olmaz olamaz.
  • yakıt konusunda dci en az yakan motor ama sırf 1.3 multijete göre yıllık vergisi 700-800 ₺ fazla diye dengeliyor bir yerde. Nerede kaldı 3176...
  • Aynı zamanda peşpeşe giden iki araç olsa karşılaştırma mantıklı olabilirdi. Aynı zamanda aynı pompadan fullenir. Sonra güzergah sonunda tekrar fullenir ve fark bulunur. Bu karşılaştırma hiç bir anlam ifade edemez.

    En az yakan araç az yakan benzinli araca lpg uygulanması ile elde edilebilinir. Lpg fiyatı düşük olduğundan dolayı.
  • Video için teşekkürler. Hibrit tabiki de daha az yakar. Arabaya dur kalklar en çok yaktırıyor onları da elektrik motoruyla bedavaya getiriyoruz. Ancak hibritin pili bitince işler değişir. Birde maalesef vergi dezavantajı var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AtmosferikV8 -- 20 Eylül 2019; 22:8:57 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çare dizel hibrid. Aynı mesafeyi 2 litre ile geçersiniz. Ancak masrafı çok olur. Hem dizelin masrafı hem de pilin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-6D7247931

    Çare dizel hibrid. Aynı mesafeyi 2 litre ile geçersiniz. Ancak masrafı çok olur. Hem dizelin masrafı hem de pilin.
    - Emisyon standartlarına uymak için dizel motor ve ekipmanlarının geliştirilme maliyeti,

    - sürekli durup çalışan motorun sarsıntısı,

    - dizel motorun ekipmanlarıyla birlikte daha ağır olması (atmosferik benzinli motorun daha basit ve hafif olması)

    - soğuk havada sürekli durup çalışan sisteme dizelin uygun olmaması (yüksek yakıt tüketimi / yüksek emisyon değerleri),

    gibi sebepleri düşünebiliriz.

    Dizel hibritler de var, yok değil.
  • Şu hibrit arabaların 150 beygir ve altında motor hacmi ne olursa olsun ötv si %20 falan olmalı ve mtv hesabı artık hacim yerine emisyona geçmeli, şu duman atan 1.7 corsalar mtv diye bir servet ödemeli.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.