Şimdi Ara

Yumuşak süspansiyonlu, sürüşü keyifli arabalar! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
3
Favori
25.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Çıkıntılık yapacağım..


    Yumuşak süspansiyonlu olup da sürüşü keyifli araca benim lügatımda yer yokOlsa olsa sürüşü konforlu olur benim için...

    hocam niye olmasın ??? bazı araclar belli süratten sonra yol tutuşu belli oranda artııyor kendi aracımdan örnek verim 150 den sonra yola çok güzel yapışıyor burda yaptıgım magandalıklarımı anlatayım illa :)) tabikide bir mondeo kadar olamasada gine kafii bana göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    üstüne yoktur. Chevrolet Impala


    Hayret ben Aveo yazarsın zannetmiştim ama İmpala yazmışsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Çıkıntılık yapacağım..


    Yumuşak süspansiyonlu olup da sürüşü keyifli araca benim lügatımda yer yokOlsa olsa sürüşü konforlu olur benim için...

    hocam niye olmasın ??? bazı araclar belli süratten sonra yol tutuşu belli oranda artııyor kendi aracımdan örnek verim 150 den sonra yola çok güzel yapışıyor burda yaptıgım magandalıklarımı anlatayım illa :)) tabikide bir mondeo kadar olamasada gine kafii bana göre

    Downforce'dan dolayı yüksek hızlarda araç daha stabil gidiyormuş gibi olur elbet fakat o süratlerde yumuşak süspansiyonu araç rüzgar yediğinde pek sağlam durmaz yolda ve virajlarda yatar her ne kadar yere bassa da.Üstelik yoldaki bozukluklardan kaynaklı yaylanmalarda tehlike yaratır.Bazı otobanlarda viyadükleri atlama rampası gibi yapmışlar gerizekalılar,yumuşak süspansiyonlu aracın kıçı başı dağıtma ihtimali sert araca göre daha fazla..Virajda yaylanma en büyük düşman.




  • Güzel bir başlık.Ben de c3 kullandıktan sonra daha yumuşak bir arabaya geçmek istiyorum.Bu araba herşeyi hissettiriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Downforce'dan dolayı yüksek hızlarda araç daha stabil gidiyormuş gibi olur elbet fakat o süratlerde yumuşak süspansiyonu araç rüzgar yediğinde pek sağlam durmaz yolda ve virajlarda yatar her ne kadar yere bassa da.Üstelik yoldaki bozukluklardan kaynaklı yaylanmalarda tehlike yaratır.Bazı otobanlarda viyadükleri atlama rampası gibi yapmışlar gerizekalılar,yumuşak süspansiyonlu aracın kıçı başı dağıtma ihtimali sert araca göre daha fazla..Virajda yaylanma en büyük düşman.

    Dediklerinizin hepsine 140 km altı hızlarda katılıyorum özellikle virajlarda yatma olayına .. otoyoldaki atlama rampası bahsettiklerinizde İst. bolu arası bolca var özellikle adapazarında . o yolda 200 e sabitleyim gittigimizi biliyorum sadece tümseklerden gecer ufaktan bir yaylanma ama çok hoş herhangi bir tarafta oynatma olmadan şeridimizde devam ederek :)


    Virajlarda yatma olayına bir örnek vermek istiyorum İst. iseniz dedigim yolu bilirsiniz ikizkulelerden otogara gidiş ve otogar sapagını sapınca olan virajlı yol yol sağa dogru virajlı ve virajın tam ortasında yolda hafif çöküntülük var şunuda ekleyeyim yol megilli yalnız . Aynı viraja 130 la girdigimde bildiginiz aracta zıpladım ve arac sanki şeritdegiştirmiş hissi uyandırdı . ertesi gidişimde yol müsait oldugunda viraja hızlı girip ayagımı gazdan çekmedim viraja girerken hızım 120 km lerde idi çıkışta ise 170 km de ver inan aracta bir sarsılma olmadı dedigim çöküntülü yerden ise 150 km hızda gectim ve arac belli yatıştan sonra ne kadar gaz versemde aynı seviyedeydi ve sadece ibre yükseliyordu

    Bu yazdıklarımı marifetmiş gibi analattıgımın aygılayışına kapılmayınız . Sadece artık yumuşak süspansiyonlara olan ön yargıyı yıkmak için anlatmak istedim otomobil dünyamın testide var LTT ile ve yumuşak süspansiyon olmasına ragmen virajlarda bekledigimizden üstün perfonmans sagladı diye yazı eklemişlerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yek_ka -- 8 Ocak 2012; 12:36:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    transporter

  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1193

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    transporter



    hayatında hiç bindin mi?
  • Sürüş keyfi denince sert süspansiyonlu,yola yapışan,direksiyon tepkimeleri iyi araçlar geliyor akla.Yumuşak süspansiyonda sürüş keyfi değil yol keyfi olur oda konfor bakımından...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1193

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    transporter



    hayatında hiç bindin mi?

    evet bindim
    bence sen de herhangi bir c sınıfı araca bin de aradaki farkı gör




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1193

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1193

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    transporter



    hayatında hiç bindin mi?

    evet bindim
    bence sen de herhangi bir c sınıfı araca bin de aradaki farkı gör

    golf VI ya bindim gayet sertti transporter e göre




  • Mercedes CLS 350 (-;
  • Yerine göre yumuşak, yerine göre sportif ve yerine görede arazi aracı gibi kullanabileceğiniz bir otomobil zaten var.

  • Valla bizim transporterin arkasına 200 250 kilo yük at 1 gıdım sallanmıyor meret.Bir kere 700 kilo atmıştık.Böyle rahatlık yok.
  • Albea....
  • Citroen Ds (Tanrıça)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    Yerine göre yumuşak, yerine göre sportif ve yerine görede arazi aracı gibi kullanabileceğiniz bir otomobil zaten var.



    Güzel reklam filmi çekmişler. Bence de Citroen bu konu içinde farklı bir yere sahip.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Downforce'dan dolayı yüksek hızlarda araç daha stabil gidiyormuş gibi olur elbet fakat o süratlerde yumuşak süspansiyonu araç rüzgar yediğinde pek sağlam durmaz yolda ve virajlarda yatar her ne kadar yere bassa da.Üstelik yoldaki bozukluklardan kaynaklı yaylanmalarda tehlike yaratır.Bazı otobanlarda viyadükleri atlama rampası gibi yapmışlar gerizekalılar,yumuşak süspansiyonlu aracın kıçı başı dağıtma ihtimali sert araca göre daha fazla..Virajda yaylanma en büyük düşman.

    Dediklerinizin hepsine 140 km altı hızlarda katılıyorum özellikle virajlarda yatma olayına .. otoyoldaki atlama rampası bahsettiklerinizde İst. bolu arası bolca var özellikle adapazarında . o yolda 200 e sabitleyim gittigimizi biliyorum sadece tümseklerden gecer ufaktan bir yaylanma ama çok hoş herhangi bir tarafta oynatma olmadan şeridimizde devam ederek :)


    Virajlarda yatma olayına bir örnek vermek istiyorum İst. iseniz dedigim yolu bilirsiniz ikizkulelerden otogara gidiş ve otogar sapagını sapınca olan virajlı yol yol sağa dogru virajlı ve virajın tam ortasında yolda hafif çöküntülük var şunuda ekleyeyim yol megilli yalnız . Aynı viraja 130 la girdigimde bildiginiz aracta zıpladım ve arac sanki şeritdegiştirmiş hissi uyandırdı . ertesi gidişimde yol müsait oldugunda viraja hızlı girip ayagımı gazdan çekmedim viraja girerken hızım 120 km lerde idi çıkışta ise 170 km de ver inan aracta bir sarsılma olmadı dedigim çöküntülü yerden ise 150 km hızda gectim ve arac belli yatıştan sonra ne kadar gaz versemde aynı seviyedeydi ve sadece ibre yükseliyordu

    Bu yazdıklarımı marifetmiş gibi analattıgımın aygılayışına kapılmayınız . Sadece artık yumuşak süspansiyonlara olan ön yargıyı yıkmak için anlatmak istedim otomobil dünyamın testide var LTT ile ve yumuşak süspansiyon olmasına ragmen virajlarda bekledigimizden üstün perfonmans sagladı diye yazı eklemişlerdi.

    O atlama rampaları asıl Sakarya-Bilecik arası var,hem viraj dönüyorsun hem de bariz yüksek yapmışlar hızlı girildiğinde yukarı ve dışarı atıyor.Günümüz araçları elbette güvensizlik yaratacak kadar yumuşak süspansiyona sahip değiller.Yani benim kastettiğim de aracın sınırları çok zorlandığında hissedilecek farklar.Yani yumuşak süspansiyonlu araç.Birde Bora videosu var,orada da yumuşak süspansiyonun etkileri görülebilir.


    Video'yu buldum,
    amaradyoutube
    Alfa Romeo 159 - better car than BMW 3
    http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek


    Burada Mercedes'in ne kadar yattığını görebiliyoruz.Mondeo,159,BMW 3 bu kadar yatmıyor.Hassas nokta yolun düzgün olması,mühendisliği iyi olmayan yollarda sıkıntı yaratabilir.MErcedes konforuyla ünlüdür,elbette iyi yol tutar ama sıkıştırıldığında 3 serisi kadar stabil ve güvenli hissettirmez.

    http://www.youtube.com/watch?v=OZtrNu-dMeY&feature=related

    Bu video'da da her ne kadar kazada sürücü hatası olsa da(Toparlamak mümkün,kontra vermiyor)araç ilk kayma sonrası hareketten sonraki yanal harekette dikkatinizi çektiyse birden tektarafa yatıyor ve kontrolü iyice kaybediyor çünkü araç yattığından dolayı ağırlık birden bir tarafa transfer oluyor.Bu yüzden ekstrem durumlarda sıkıntı yaratma olasılığı var.Bir örnek daha verebilirim,drift yapılan araçlarda ince yanak lastik ve sert süspansiyon kullanılır.Amaç aracın virajdaki ağırlık transferi etkisini en aza indirmektir.Verilebilecek birçok örnek var fakat uzatmak istemiyorum.Anlatmak istediğim budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 8 Ocak 2012; 14:21:07 >




  • Laguna II
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erci541

    Hep yol tutuş, yakıt ekonomisi gibi konularla ön plana çıkan araç kıyaslamalarını bir de yumuşak süspansiyonlu, sürüş keyfi olan, yolcusunu yormayan, yolu fazla hissettirmeyen arabalar olarak yapsak diyorum.

    Öncelikle ilk göz ağrım olmasının yanı sıra, şu ana kadar yolcu olarak bindiğim ve sürdüğüm arabalar içinde, sürüş konforu olarak gerçekten beğendiğim Mütsubishi Carisma, benim bu listenin en üst sıralarına koyduğum bir araç. 2004'te üretimi durdu bu araçların. Mitsubishi carisma'nın yerine lancer'larla devam etti. Onları test etme imkanım olmadı.

    Bence süspansiyonlarının yumuşak olması ve uzun yolda yola yapışarak sonduğu konfor, bir focus'tan bir astra'dan veya bir megane'dan oldukça fazla. Şu anki aracım fiat grande punto, ancak carisma'ya göre bu da kazık gibi geliyor. Sonuçta ralli yarışçısı değilsek ve araçlarımızı sürekli limitlerinde kullanmıyorsak bence yol tutuştan biraz ödün verilerek (veya vermeden de bunu sağlayan araçlar varsa) yumuşak süspansiyonlu en az C sınıfı araçlar tercih edilmeli.

    Japonların sürüş karakteristikleri birbirine benziyor. Dolayısıyla Mazda ve Nissan da bu yumuşak sürüş özelliğine sahip diye biliyorum. Yeni fluence de fena değil gibi konfor konusunda.

    Siz de kullandığınız araçları bu açıdan değerlendirirseniz alacak olan arkadaşlara ışık tutar diye düşünüyorum

    İyi forumlar...

    Hocam grande puntoyu satıp sıfır linea alınca inan s serisine binmişgibi hissettim!!mübalağ ediyorum... ama, kışın sertleşen pirelli lastiklerle puntoda yolun her detayını hissetmek kadar iğrenç birşey yok...bi daha sert süspamsiyolu araç almam.




  • Yol tutuş, yola yapışma konusunda çok kötü olsada, renault broadwaylerin (orta kasa) çok yumuşaktır, arkaya 3 kişi oturunca arka taraf çöker, gerçi bu süspansiyonlarınmı yoksa damperlerinmi yumuşak olmasından kaynaklanıyor bilemem.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.