Şimdi Ara

Yurtdışından benim adıma rezervasyon

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
10.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba bir sorum olacak Rusya’da kız arkadasım var bir ay sonra Türkiye’ye ötele gelecek oradan benim adıma rezervasyon yaptırdığını söylüyor bi sorun çıkmaz mi acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Ne gibi sorun mesela ? Genelde 2 kişilik odalarda ikinci kişinin adını soyadını sorarlar. Bu bilgileri girmiştir. Başkaca bir problem göremedim ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tour Guide kullanıcısına yanıt
    Yurtdışı rezervasyonlar Türkiye’ye göre daha ucuz sanıyorum otel bu konuda sorun çıkarır mı diye düşünüyorum yada fark ister mi onu merak ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otelin inisiyatifine kalmış bir durumdur bu.

    Oteli arayın sorun.
  • Herhangi bir sorun olmaz. Kimliğimizi verip çıkın odaya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tour Guide kullanıcısına yanıt
    Gerçekten meslektaş mıyız seninle?

    yada bu işi aktif olarak yapıyor musun hala?

    Hayır merak ediyorum nasıl bu kadar emin konuşabiliyorsun gerçekten.

    Dostum bu konuyla ilgili durum bolca yazıldı çizildi. Hadi yazılanı bırak, ortada bir durum ve bununla ilgili de gerçekler ve bu gerçekler doğrultusunda kurallar var.

    Konu madem Rus operatörlerden başlayalım;

    bu arkdaşın kız hanım arkadaşı Rusya'dan bir otel rezervasyonu yaptırmış, Muhtemelen de bir operatör üzerinden. (zira booking.com üzerinden ise soruyu sorması hata, booking.com un bir durumu yok)

    Rusya kendi iç pazarında uyguladığı iç pazar, Yani Rus halkı için geçerli bir fiyat üzerinden otel rezervasyonu yada daha anlaşılır tabirle konaklama satışı yapıyor, Ama konaklayanlardan biri hem Rus değil, Hemde orada daimi ikamet eden (ama oturum, ama öğrencilik, ama işçi vs.) birisi değil.

    Acente rezervasyonu yapar geçer, Aslında işi bilen bir acente personeli değişik bir isim gördüğünde EĞER ki prosedürü de bilirse satışı gerçekleştirmeden önce bu durumu (yani fiyatın iç pazar fiyatı olduğunu ve detayları) belirtmekle mükelleftir, ama genellikle prim sistemi ile çalışılan turizm sektöründe, çalışanlar, detay, prosedür, memnuniyet vs. gibi kavramları sallar, 'satayım, primime' bakayım mantığında gider, şaak diye geçer rezervasyonu.

    Müşteri otele gelir, check-in için kimliği verir, resepsiyonist kimliğe bakar, rezervasyon Rus operatörden gelmiş, yolcu Türk. Rus iç pazar fiyatıyla, Rus olmayan birisi konaklayacak. Durumu ön büroya intikal ettirir, Ön büro da derse ki, Biz bu rezervasyonu bu şekilde kabul edemeyiz, o iş uzar.

    Rus operatör aranır, operatör gözden kaçmış der, ama otel derse ki bu benim sorunum değil, burada çıkan farkı ödeyeceksin;

    İşte o zaman operatör rezervasyonu yaptıran kişiyi arar durumu söyler farkı talep edebilir, etmesinde de herhangi bir hukuksuzluk vs. yoktur, hatta otel haklıdır.

    Bu durum çooook eskiden özellikle Alman pazarında karşılaşılan ama göz yumulan bir durumdu, ancak göz yummalar suistimale dönünce işin cılkı çıktı.

    Mesela Almanya'nın en fazla turist getiren operatörlerinden Meeting Point. Adamlar aynı zamanda Labranda otellerinin sahibi. Yani operatör onun otel onun.

    Meeting poimntin yolcu portföyü orta ve düşük segmenttedir, o kesime hitap eder, inan bana yaz mevsiminde Yurt dışında yaşayan Türkler bireysel gelmektense Meeting point ile geliyor, ki nasıl gelmesin operatör yazın ortasında 16 yaş 2 çocuğa hem otelde hem uçak biletinde free veriyor. Arabayla gelse dünyanın yolu, kendi gelmek istese 16 yaş artık yetişkindir, 2 biletten direk tasarruf.

    İşte bu Türkler, ya biz böyle bir şey bulduk, bu sene uçakla gelip otelde olucaz, sizde otele gelin ben burdan rezervasyonları yapıtırırım hem de çok ucuz diye, ailece birlikte olsunlar diye, anasına babasına, eşine dostuna da rezervasyonları yaptırdı.

    Bundan sonrası Kendi Amerikalı grubumla Labranda Ephesus Kuşadasında konaklarken grubun check-in i yaparken, resepsiyon da bizzat şahit olduğumdur.

    Resepsiyonist kimlikleri istedi, Kimliklerden 2 si Türk kimliği,

    Resepsiyonist sisteme baktı, Türk kimlikleri veren kişilere, ülkeye nasıl giriş yaptınız diye sordu. Türklerden çıt yok, Yanındaki Almanya'dan gelen ' Oturumları var, oturum kartları ile geldiler, girişte de gümrükten kağıt verdiler'dedi

    resepsiyonist tamam o zaman o kağıdı alayım deyince 'adam sana ne ya o kağıttan dedi' Resepsiyonist, konaklama yapanların bilgilerini emniyete vermekle mükellef olduklarını ayrıca ülkede OHAL olduğu için durumun hassas olduğunu anlatınca Almanya'dan gelen önce biraz ters yaptı, sonra orta yolu bulmak için 'Ya işte şöyle böyle' dedi sonra ağzından baklayı çıkardı. Resepsiyonist Ön büro müdürünü çağırdı, durumu anlattı, konuştular vs. Müdür son noktayı koydu ' Biz Labranda olarak Türkiye'de de satışı olan, Türk vatandaşlarını da kabul eden bir tesisiz, ama nasıl ki bir BMW'nin, Bir Siemens'in fiyatı Almanya'da farklı, Türkiye'de farklı (ki bu anlatısını çok sevmiştim, herif Siemenste çalıştığını söylemişti müdüre) Bu otelinde aynı şekilde fiyatı farklı.

    Aileniz için sizin Almanya'da yaptığınız ödeme şu, Ama bu otelin Türkiye'deki fiyatı bu, farkını ödeyerek kalabilirler, aksi takdirde ödediğinizi de iade edemem dedi, bir de adamlara No-Show'u anlattı.

    Adamlar farkı ödedi.

    otel bunları neden yapıyor peki? Çakallığın önüne geçmek için. Kaldı ki bu işin resort otel kısmı, birde şehir otelciliğinde Arapların yaptıkları var ki onu hiç sorma zaten.

    Yani sonuç olarak, otel, kendisinde konaklayan kişinin rezervasyonu hangi kanaldan, hangi pazardan yapıldığını, ama aslında konaklayanın o pazarla hiç bir alakası olmadığını fark ederse,

    insiyatif kendisindedir, alır almaz, kendi bilir.

    Ama bu durum suistimale uğrama riski çok fazla diye, ki özellikle her şeyin çakallığına pek meraklı olan bizler için. Bunun önüne geçmek adına presüdürleri uyguluyorlar ki cesaretleri kırılsın, buna kalkışmasınlar.

    SOnuç olarak Otelde ticari işletme ve doğrudan Turizm ve Kültür Bakanlığına bağlı olması, bir çok uygulama anlamında herhangi bir şikayet yada durum ki özellikle bu tarz durumlarda, talep, denetim ve uygulama anlamında kültür bakanlığı, otelciler birliği ve TÜRSAB devreye girecek.

    Yani teori ve uygulama açıkken sen neye dayanarak söylüyorsun bunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi winwin35 -- 10 Şubat 2018; 10:41:33 >




  • Bu kadar uzun bir yazıyı okuyacak vaktim yok ancak özet olarak klasik bir ego patlaması sorunsalı var sizde. En doğruyu sadece ben bilirim gibi bir durum bu. Ben bir problem olacağını düşünmüyorum.



    Soruyu soran arkadaşa cevabım ise şudur ; Rahat olun, sizi burada korkutmaya çalışanlar sizden danışmanlık ücreti altında ekstra para alarak sorunu çözmeye çalışacaklardır. Olurda ihtimal dahilinde ekstra para isterlerse ödersin çıkarsın odana. Olur da almıyoruz derlerse ülkede otelden bol ne var. Kimseyi endişelerinizden beslendirtmeyin yeter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    yurtdışından ödeme almak?
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Klavye delikanlığı....
  • Tour Guide kullanıcısına yanıt
    En iyi ben bilirim diye bir durum söz konusu değil, ego patlaması gibi bir durum da yok,

    Ama evet Turizm gibi, kaynağı hizmet olan, insanların para ödeyerek HİZMET satın aldığı bir kavramda, ödenen hizmetin içeriğine tam hakim olmak adına, Lisede Seyahat acentesi Tur opertatörlüğü okumuş birisi olarak, stajla birlikte, otel (mutfak,F&B, kat, ön büro) acente, tur operatörü, otel rehberliği gibi bir çok işletmede görev aldıktan sonra, Üniversite eğitimimi de Turizmin bir başka meslek dalı olan Turist rehberliği bölümünü bitirdim.

    Turizmi 3 ana kaide üzerine oturtabiliriz 1 de yan unsur ekleyebiliriz, Yeme içme, konaklama, ulaşım veyan unsur da bunların tedariği.

    İşte bu 3 noktada hem teorik olarak bu 3 noktaya hakim olman gerekir. Mesela Konaklama için 8948 sayılı Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmeliği hem iyi bilmen hemde uygulamanın içeriği için sektörü takip etmen gerekir.

    Ulaşım için Kara, Hava ve Deniz yolları taşıma yönetmeliğini ve ilgili sektörlerin uygulamalarını, yazılı olmayan kurallarını iyi bilmen gerekir.

    Bunların tedarikçisi konumundaki seyahat acentesinin 1618 sayılı Seyahat acenteleri kanunu ve bir seyahat acentesinin taşımacılık şirketi, hava yolu, gemi şirketi, otel vs. gibi diğer tedarikçilerle olan işleyişi iyi bilmen gerekir.

    Hazırladığın turizm hizmetlerinde bulundurman gereken rehberin kanunu olan 6326 nolu kanunu iyi bilmen gerekir ve bir Seyahat acentesi ile rehber arasındaki ilişkileri de bilmen gerekir.

    Rahat olun, sizi burada korkutmaya çalışanlar sizden danışmanlık ücreti altında ekstra para alarak sorunu çözmeye çalışacaklardır. Burada kimse kimseden danışmanlık altında para isteyemez çünkü bu durum çözüme açık bir durum değil.


    Olurda ihtimal dahilinde ekstra para isterlerse ödersin çıkarsın odana. Olur da almıyoruz derlerse ülkede otelden bol ne var. Kimseyi endişelerinizden Almadı otele, peki otele ödenmiş para ne olacak? İade alabilir mi? Otel No-Show kapsamında bu parayı vermeme yetkisine sahip mi?

    Benim de anlamadığım nokta bu zaten nasıl bir turizmci olarak, insanlara bu şekilde yönlendirme yapabiliyorsunuz. Turizmin kural ve kaideleri ne zamandan beri birilerinin endişeleri oldu?

    Tabi sizin için turizm sadece rehberlikten ötürü olduğu için önemli olan nokta 3-4 nolu koltuk size ayrılsın, aracın mikrofonu çalışsın yeter.

    Acenteni gönderdiği araç, 1618 sayılı kanunda otobüslü turlar için belirtilen kriterlere uygun mu diye bakmak aklına gelir mi mesela?

    Otel senin için turun sonunda konaklanacak tesistir, otelde iç, dış pazar fiyatı nedir? No-show nedir, önemli değildir senin için. Çünkü senin mesleğin sadece Profesyonel kokartlı Turist rehberliğidir.

    Önemli olan turizm gibi geniş bir kavramda çalışıyorsan, misafirine, konuğuna, yolcuna en kaliteli hizmeti sunman için, turizm kavramına giren diğer bütün unsurlar hakkında bilgi sahibi olman gerekir.

    O yüzden lise eğitimime başlarken kariyerimi bir tur operatöründe operasyon sorumlusu / müdürlüğü pozisyonu olarak belirlemişken,

    Üniversitede de acente de kağıt üzerinde belli kaideler üzerinden oluşturulan turları, bir rehber gözüyle de görüp, belli kaideler değil bizzat tecrübeler gözlemler doğrultusunda oluşturmak için turist rehberliği bölümünü bitirip, 5 sene rehberlik yaptım. Turist rehberlerinin, mesleği de kendisine emanet edilmiş gruba refakat etmek olduğunu unutup, kafile üzerinden hanutçuluk yaptığını da o zaman gördüm.

    her halde bir yerde bir grubu deriye, halıya sokup, komisyonunun peşinde olduğun için de okumaya vakit ayıramadın.




  • İyi de kendi eğitim bilgilerinizi anlatırken, karşınızda ki insanın eğitimsiz olduğunu mu düşünüyordunuz ? Burasının bir forum olduğunu lütfen unutmayın, lütfen konu sahibi arkadaş son durumu belirtsin, ben hala tezimin arkasındayım. Herhangi bir ücret ödemeden odanıza çıkabilirsiniz.
  • Tour Guide kullanıcısına yanıt
    Otelin insiyatifinde olduğunu belirtmiştim ilk mesajımda ve otele sorması gerektiğini de eklemişim.


    Bu şuna benzer bizim meslekte taban ücret 387 TL. Bir acente sana bir günlük sejour tur vermek istiyor ama ücret olarak 250 TL veririm diyor.

    Ticaret tarafı, hizmet, satış, yevmiye, günlük ücret, sigorta primin, gelir vergin, stopajın hepsini göz önünde bulundurduğunda kabul etmemesi sana kalmış.

    Türkiye'deki bir otelin Rusya'da ki bir seyahat acentesinin iç (Rus) pazarı için geçerli bir fiyat üzerinden bir Türk vatanfaşının, Rus vatandaşlığı, oturumu, ikameti vs. olmayan birisinin, Türkiyede'ki iç pazar fiyatının yüksek olmasından ötürü, Rusya da bir yakını üzerinden yaptırılan rezervasyonu bu şekilde kabul etmesi de otele kalır.

    ve bu durumu Türkler çok suistimal ettiklerinden ötürü, eskiden otelin inisiyatifinde Müsamaha göstermediğini bir turimci olarak gözlemlediğim için;

    Karşımdaki forumdaşa, bir forum yani bilgi deneyim paylaşma portalı üzerinden yardımcı olmaya çalışıyorum.

    Kesin alırlar demiyorum, almazlar demiyorum, sorulan sorunun muhatabını adres gösterip, eğer olmazsa neden olmayacağını ve olmama ihtimalini belirtiyorum.

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: winwin35

    Gerçekten meslektaş mıyız seninle?

    yada bu işi aktif olarak yapıyor musun hala?

    Hayır merak ediyorum nasıl bu kadar emin konuşabiliyorsun gerçekten.

    Dostum bu konuyla ilgili durum bolca yazıldı çizildi. Hadi yazılanı bırak, ortada bir durum ve bununla ilgili de gerçekler ve bu gerçekler doğrultusunda kurallar var.

    Konu madem Rus operatörlerden başlayalım;

    bu arkdaşın kız hanım arkadaşı Rusya'dan bir otel rezervasyonu yaptırmış, Muhtemelen de bir operatör üzerinden. (zira booking.com üzerinden ise soruyu sorması hata, booking.com un bir durumu yok)

    Rusya kendi iç pazarında uyguladığı iç pazar, Yani Rus halkı için geçerli bir fiyat üzerinden otel rezervasyonu yada daha anlaşılır tabirle konaklama satışı yapıyor, Ama konaklayanlardan biri hem Rus değil, Hemde orada daimi ikamet eden (ama oturum, ama öğrencilik, ama işçi vs.) birisi değil.

    Acente rezervasyonu yapar geçer, Aslında işi bilen bir acente personeli değişik bir isim gördüğünde EĞER ki prosedürü de bilirse satışı gerçekleştirmeden önce bu durumu (yani fiyatın iç pazar fiyatı olduğunu ve detayları) belirtmekle mükelleftir, ama genellikle prim sistemi ile çalışılan turizm sektöründe, çalışanlar, detay, prosedür, memnuniyet vs. gibi kavramları sallar, 'satayım, primime' bakayım mantığında gider, şaak diye geçer rezervasyonu.

    Müşteri otele gelir, check-in için kimliği verir, resepsiyonist kimliğe bakar, rezervasyon Rus operatörden gelmiş, yolcu Türk. Rus iç pazar fiyatıyla, Rus olmayan birisi konaklayacak. Durumu ön büroya intikal ettirir, Ön büro da derse ki, Biz bu rezervasyonu bu şekilde kabul edemeyiz, o iş uzar.

    Rus operatör aranır, operatör gözden kaçmış der, ama otel derse ki bu benim sorunum değil, burada çıkan farkı ödeyeceksin;

    İşte o zaman operatör rezervasyonu yaptıran kişiyi arar durumu söyler farkı talep edebilir, etmesinde de herhangi bir hukuksuzluk vs. yoktur, hatta otel haklıdır.

    Bu durum çooook eskiden özellikle Alman pazarında karşılaşılan ama göz yumulan bir durumdu, ancak göz yummalar suistimale dönünce işin cılkı çıktı.

    Mesela Almanya'nın en fazla turist getiren operatörlerinden Meeting Point. Adamlar aynı zamanda Labranda otellerinin sahibi. Yani operatör onun otel onun.

    Meeting poimntin yolcu portföyü orta ve düşük segmenttedir, o kesime hitap eder, inan bana yaz mevsiminde Yurt dışında yaşayan Türkler bireysel gelmektense Meeting point ile geliyor, ki nasıl gelmesin operatör yazın ortasında 16 yaş 2 çocuğa hem otelde hem uçak biletinde free veriyor. Arabayla gelse dünyanın yolu, kendi gelmek istese 16 yaş artık yetişkindir, 2 biletten direk tasarruf.

    İşte bu Türkler, ya biz böyle bir şey bulduk, bu sene uçakla gelip otelde olucaz, sizde otele gelin ben burdan rezervasyonları yapıtırırım hem de çok ucuz diye, ailece birlikte olsunlar diye, anasına babasına, eşine dostuna da rezervasyonları yaptırdı.

    Bundan sonrası Kendi Amerikalı grubumla Labranda Ephesus Kuşadasında konaklarken grubun check-in i yaparken, resepsiyon da bizzat şahit olduğumdur.

    Resepsiyonist kimlikleri istedi, Kimliklerden 2 si Türk kimliği,

    Resepsiyonist sisteme baktı, Türk kimlikleri veren kişilere, ülkeye nasıl giriş yaptınız diye sordu. Türklerden çıt yok, Yanındaki Almanya'dan gelen ' Oturumları var, oturum kartları ile geldiler, girişte de gümrükten kağıt verdiler'dedi

    resepsiyonist tamam o zaman o kağıdı alayım deyince 'adam sana ne ya o kağıttan dedi' Resepsiyonist, konaklama yapanların bilgilerini emniyete vermekle mükellef olduklarını ayrıca ülkede OHAL olduğu için durumun hassas olduğunu anlatınca Almanya'dan gelen önce biraz ters yaptı, sonra orta yolu bulmak için 'Ya işte şöyle böyle' dedi sonra ağzından baklayı çıkardı. Resepsiyonist Ön büro müdürünü çağırdı, durumu anlattı, konuştular vs. Müdür son noktayı koydu ' Biz Labranda olarak Türkiye'de de satışı olan, Türk vatandaşlarını da kabul eden bir tesisiz, ama nasıl ki bir BMW'nin, Bir Siemens'in fiyatı Almanya'da farklı, Türkiye'de farklı (ki bu anlatısını çok sevmiştim, herif Siemenste çalıştığını söylemişti müdüre) Bu otelinde aynı şekilde fiyatı farklı.

    Aileniz için sizin Almanya'da yaptığınız ödeme şu, Ama bu otelin Türkiye'deki fiyatı bu, farkını ödeyerek kalabilirler, aksi takdirde ödediğinizi de iade edemem dedi, bir de adamlara No-Show'u anlattı.

    Adamlar farkı ödedi.

    otel bunları neden yapıyor peki? Çakallığın önüne geçmek için. Kaldı ki bu işin resort otel kısmı, birde şehir otelciliğinde Arapların yaptıkları var ki onu hiç sorma zaten.

    Yani sonuç olarak, otel, kendisinde konaklayan kişinin rezervasyonu hangi kanaldan, hangi pazardan yapıldığını, ama aslında konaklayanın o pazarla hiç bir alakası olmadığını fark ederse,

    insiyatif kendisindedir, alır almaz, kendi bilir.

    Ama bu durum suistimale uğrama riski çok fazla diye, ki özellikle her şeyin çakallığına pek meraklı olan bizler için. Bunun önüne geçmek adına presüdürleri uyguluyorlar ki cesaretleri kırılsın, buna kalkışmasınlar.

    SOnuç olarak Otelde ticari işletme ve doğrudan Turizm ve Kültür Bakanlığına bağlı olması, bir çok uygulama anlamında herhangi bir şikayet yada durum ki özellikle bu tarz durumlarda, talep, denetim ve uygulama anlamında kültür bakanlığı, otelciler birliği ve TÜRSAB devreye girecek.

    Yani teori ve uygulama açıkken sen neye dayanarak söylüyorsun bunu



    Cakallik sizin bakış aciniza göre. Bana göre cakalligi yapan otellerdir farkli fiyat uygulayarak. Bnnden rezerasyon alan online satis yapan bi siteden almissam, sitede uyarı da yoksa hersey yasaldir benim acimdan bakinca. Otel mudurunun verdigi Bmw Siemens ornegi tamamen yanlis. Her ülkenin vergi sistemi, garanti sureleri vb farklıdır. Bizdeki arac alimdaki vergi Almanyanin kac kati mesela.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: #Arananadam

    Yurtdışı rezervasyonlar Türkiye’ye göre daha ucuz sanıyorum otel bu konuda sorun çıkarır mı diye düşünüyorum yada fark ister mi onu merak ediyorum

    Otele mail atin. Tr de ikamet ettiginizi, Rus arkadasinizin kendisi ve sizin adina Rusyadan rezevasyon yaptigini soyleyin. Bir sorun veya fark talebi vb olur mu deyin. Cevap vereceklerdir. Garanti olsun işiniz. Telde degil ama mutlaka mail atin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ali222 A kullanıcısına yanıt
    Vergi? Her şeyi vergiye indirgemek?

    otelde otelin fiyat belirmesi ve bunu pazarlara bölmesi mi çakallık? Dünyada 8 milyar insan yaşıyor, 140 küsur ülke var, bu insanların kendi toplumlarındaki kullanım ve tüketim alışkanlıkları yok mu?



    işte otelciler de bu gerçeklikler ışığında ellerinde ki geçmiş yılların verilerine göre maliyet hesaplaması (cost control) yaparak pazara göre (Rus, İtalyan, Alman, Amerikan, Türk, Arap vs.) fiyat belirliyor.

    Yani otel derki ben bu sene sattığım her kişiden %20 kar elde etmek istiyorum o zaman;

    Alman'ın maliyet ortalamasını alır, atıyorum 50 TL Alman pazarına otelinin satış fiyatını 60 TL belirler

    Rusa bakar 45 TL derki sana 54 TL

    Türk'e bakar, 75 TL İç pazara 90 TL

    Şimdi bu ayrımı yapması mı çakallık, yoksa Türk oteli yerli pazara yerli, vatandaş vs. konusundan ötürü ucuz yapması mı enayilik?

    Cem Yılmaz'ı en sevdiğim nokta, gösterilerinde durum tespiti yapması ve bizim insanının hatalarını ve yanlışlarını esprili bir şekilde dile getirmesidir, sineması, bel altı esprileri değil.

    Ve inan bana eğitim döneminden bu zamana dek, 16 senedir Turizmin içinde olan birisi olarak, kendi insanımızdan - ki okumuşu, sonradan görmesi, sadece parası olması, vs. si gibi detaylar umrumda değil genel olarak, Cem Yılmaz turizm sektöründe tatilci olarak insanları eleştirirken yaptığı hiç bir şey abartı değil, gerçeğin kendisi.

    Adam doğa dostu otel alıyor, arılardan şikayet ediyor, Yahu otel çam ağaçlarının içinde ve sen bunu görüp almışsın, arı tabi ki olacak.

    Geceliği bilmem kaç liradan bu kadar para ödedim bu otele verdiğim parayı yiyip içerek çıkaracağım diye benimle barda konuşan adam, akşama alkol komasından hastaneye kaldırıldı. Bunlar 1 kerelik olaylar falanda değil yani.

    O yüzden ne kadar ekmek o kadar köfte misali. Bir Alman kahvaltıda 2 kruvasan 1 kahve, Fransız 1 corn flex, üzerine biraz süt, ve meyve suyuyla geçiriyorken, Senin vatandaşın büfeyi silip süpüyorsa,

    cost controllü maalesef yükseltir buda kendi pazar fiyatını etkiler.

    Ha sen ben öyle insanlar değilizdir, ama otelde maliyet hesaplaması optimum düzeyde bu şekilde yapılır, turizm kaidelerindendir.

    Saygılar sunar, iyi akşamlar dilerim.




  • winwin35 kullanıcısına yanıt
    Otellerden yana tarafsiniz. Ben de tuketiciyim. Tuketici tarafindan bakarim. Ayni urunu bana daha pahali fiyattan satana tabi kizarim. Turkler acik bufeyi supuruyor vb diyorsunuz. Benim gordugum en pahalı maliyet olan alkolu ucuza alan yabancı turistler deli gibi tuketirken, Turkler cok azını tüketiyor örneğin. Gerekçe cik mantiksiz geldi bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ali222 A kullanıcısına yanıt
    Türklerin çok az içki tükettiğini nereden çıkardın?

    Cost hesaplamasında en çok gider zaten yemekten fazla içki tüketimi yüksek Türkün.

    Kendi gittiğiniz tatil beldelerinde çevrenizde gördüğünüzü genellemeye yormanız enteresan gerçekten, Türkiye'de zaten son 5-6 yılda taleple birlikte artışa geçen İslami oteller var. Yada onu geçtim, Alkolsüz her şey dahil diye sistem çıkardılar, inanca yönelik olduğu gibi fiyata yönelik olarak ta çok tercih ediliyor. Çünkü bir tesisin içinde ki her şey dahil sistem ile Alkolsüz her şey dahil sistem arasında ki fark %35 leri buluyor.

    Dostum Ben Otellerden yana falan değilim ben mantık, siz duygusal tarafındasınız. Ürün aynı olabilir, ama ürünün içinde ki her şey dahil kısmı, tüketime, kulllanıma göre değişken maliyetli bir durum ve bu nokta da bırakın bir Türkün bırakın tatili günlük hayatında yaptığı israfın, ihtiyacı kadar tüketmeye dikkat etmezken, bu dikkat etmediği şeylerin bir konaklama tesisine olan maliyetinde, amacı ticari kar elde etmek olan otelin bu durumu milliyetçilik, vatandaşlık, öncelik gibi konularla hoş veya görmezden gelmesini bekleyip, fiyat politikası eleştiriyorsunuz.

    Kendiniz aynı durumda olsanız, siz ne yapardınız?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.