Şimdi Ara

ZAVOLİ KULLANANLAR/KULLANACAKLAR BURAYA (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5.560
Cevap
41
Favori
586.158
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • az sonra.........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reisbey76 -- 2 Ağustos 2007; 15:02:24 >
  • İlk izlenimler;
    Arkadaşlar işlerinde gerçekten profestoneller.Ana distribütör olmalarından dolayı ellerinde her türlü yedek malzemede mevcut bu da gelecekte yaşanabilecek parça değişimleri için parça bekleme derdinin olmayacağını gösteriyor.
    Walla faruk usta ismini çok duymuştum ama görünce şaşırdım ben kelli felli yaşlı abimiz olarak kendisini hayal etmiştim ama arkadaş benim kadar genç :)
    Arabayı aldıktan sonra şuan işe kadar geldim yani yaklaşık 3 KM ama izmirliler MTK Sitesini bilirler oranın dik yokuşunu çıktım ve aracın performansında hiçbir fark yoktu.Bugün yazlığa gidecem ordan dönüşte izlenimlere devam edecem.
    Saygılar
  • Hayırlı olsun. Güle güle kullan.
  • SAYIN POLARİS YETKİLİLERİ

    "ÜÇ YALNIŞ BİR DOĞRUYU MUTLAKA GÖTÜRÜR"


    Ben bir kamu kuruluşunda 8 yıldır basın halkla ilişkiler danışmanlığı görevini yürütmekteyim. Bu göreve ilk başladığım yıllarda bir meslek büyüğüm bana demişti ki;
    " Vatandaşlarla ve basınla olan ilişkilerinize özen gösterin ve şu kuralı unutmayın üç yanlış daima bir doğruyu götürür. Bilmeyerek bile olsa yapacağınız yanlışlar birikir ve şimdiye kadar büyük çabalarla yarattığınız olumlu imajınızdan bir doğrunuzu siler götürür."

    13 Haziran 2007 günü İzmir Polaris Altındağ Merkez Şubesi'nde 2002 model 1.6 otomatik vites opel astrama LPG Zavoli Dönüşüm Sistemi taktırdığımda, işletmenin müdürü Sezin Bey'e (yanlış hatırlamıyorsam ) ürününüzden ve satış sonrası ilgi alakanızdan duyacağım tüm memnuniyetleri ya da rahatsızlıklarımı internet platformunda paylaşacağımı söylemiştim.
    Çünkü ben Polaris firmasına ve Zavoli markasına bu forumda yazılan yorumlarla ulaştım. Firmanızda montajı yaptırdıktan sonra forumda yazmış olduğum yazının, tesiriyle en az üç kişinin İzmir Polaris Altındağ Merkez Şubesine geldiğini bizzat Faruk Usta'nın kendisi bana söyledi...Bir okadar insanı da kendi yakın çevremden size gönderdim. O yüzden şu 2 aylık kullanım süresindeki olumlu veya olumsuz görüşlerimi forumdaşlarımla paylaşmayı bir borç bilirim.
    58 milyonluk bir depo gazla, otomatik vitesli aracımla klima da açıkken şehir içinde 360 km yol yapabildiğimi büyük bir memnuniyet ve minnettarlıkla söylerken, birazdan yazacağım sıkıntıları ve eleştirileri de siz firma yetkilileri ve forumdaşlarımla paylaşmak istiyorum.
    Montajdan sonra aracımı teslim alırken bana söylenen; araç içersindeki yakıt göstergesinin en son kırmızı olarak yanacağı, bununla da 40-50 km daha yol yapabileceğimdi. Ama ilk kullanmaya başladığım günden buyana yakıt göstergesinde hiçbir zaman kırmızı ışığı göremedim. Göstergede son yeşil lamba yanıyorken artık sabit rakamlarım olan 360 veya 340 km de gaz bitiyor ve benzine geçiyorum. Aslına bakarsanız fazlada önemsemediğim bir sorundu olduğu için, işlerimin yoğunluğundan dolayı 3-4 depo bitirdikten sonra ilk gaz ayarına geldiğimde gösteririm dedim.
    İzmir Polaris Altındağ Merkez Şubesine 1500 km ilk gaz ayarı için gittiğimde göstergeyle ilgili küçük sıkıntımı da söyledim. Faruk Bey aracın gaz sistemini bilgisayara bağladı ayarlarını yaptı. Göstergeyle ilgili sorunun da eğer tekrar ederse siz bana telefon edin buraya kadar gelmenize gerek yok size yakın yerde oturuyorum akşam iş çıkışında size uğrar hallederim dedi. Tabii bu ilgi ve yakınlık karşısında bir kez daha firmanızı seçmekte ne kadar isabetli bir karar aldığımı düşündüm. Polaris’den ayrıldıktan bir gün sonra oda ne! Bir depo gazla daha 180 km yol yaptım ki göstergede bulunan yeşil lambaların hepsi söndü bir tek kırmızı led yanmaya başladı ve o lamba 360 km boyunca sönmedi. Ayrıca aracın benzin depo gösterge lambası da ilk çalıştırdığımda yanıyor 5-6 km sonra sönüyordu.
    Aracıma LPG dönüşüm sistemi taktırmak için araştırırken en çok olmasından korktuğum şeylerden birisi başıma gelmişti. LPG dönüşüm başlıklı forum içinde de en çok şikayet alan konulardan birisi sönmek bilmeyen arıza lambalarıdır. Servise gidersiniz aracınızda bir sorun yok LPG taktırdığınız yere gidin LPG takılınca bu araçlar bunu hep yapar derler, LPG firmasına gidersiniz bizle ilgisi yok sizi bu işten anlayan iyi bir servis var oraya yollayayım derler şansınız varsa iyi bir ustaya denk gelene kadar aracın kurcalanmadık yeri kalmaz. Ama ortada bir gerçek vardır araca LPG taktırmadan önce yanan veya yanmayan bir gösterge lambası sorunu yoktur...
    Şimdi diyeceksiniz bu kadar yazıyı yanan yada yanmayan bir led için mi yazdınız.
    Hayır asla!

    Bu yaşadığım sorun Polaris Firmasına ait Zavoli markasının 2 aydır aracımda gösterdiği hem yakıt hem de güç performansından duyduğum memnuniyeti etkilemedi.

    Ama işte burada devreye mekanik arızalardan, hatalardan daha önemli bir konu giriyor.Yani sorun şimdilik ürün değil ürünün satıldıktan sonra müşteriye verilen değer ve saygıdır. Polaris Firmasını temsil eden en gözde personelin, bilerek veya bilmeyerek arka arkaya yapmış olduğu yanlışların bir müşteride ve çevresinde firmanızla ilgili tavsiyelerde bulunduğu insanlarda yarattığı hayal kırıklığıdır.
    Tekrar üzerine basarak söylüyorum bizlerde meydana gelen bu hayal kırıklığının kaynağı şimdilik ürüne değildir. Çok değil satıştan, montajdan daha 2 ay geçmeden müşterinize göstermiş olduğunuz ilgi ve alakada yapılan hatalar zinciri montaj yaptırdığım günkü göstermiş olduğunuz yakın ilgi ve alakadan doğan imajınızı yok etmiş olmasıdır.
    Şimdi İzmir Polaris Altındağ Merkez Şubesi Personeli ile yaşamış olduğum bir haftalık süreci anlatarak yazımı bitirip çıkacağım. Bir personelin sergilemiş olduğu hatalı davranışların o firmaya ne ölçüde geleceğe dönük olumsuz etkileri olur, hangi yanlışlar neyi götürür takdirini Polaris Firması yetkilileri ve forumdaki arkadaşlarıma bırakıyorum…

    Tarih: 26.07.2007 Perşembe Saat:08:45
    İzmir Polaris Altındağ Merkez Şubesi ilk gaz ayarı için geldim. Gaz göstergesi ile ilgili sorununu anlattım, personel aracı bilgisayara bağladı. Şu anda bir sorun görünmüyor tekrar bir deneyin eğer sorun olursa buraya kadar gelmenize gerek yok, beni arayın evim size çok yakın evdeki bilgisayarımda göstergelerle ilgili program var 10 dakika size uğrar yükler hallederim dedi. Doğrusunu söylemek gerekirse bu gösterilen samimiyet beni çok memnun etmişti..

    Tarih: 29.07.2007 Pazar Saat: 18:30
    İzmir Polaris Altındağ Merkez Şubesinden ayrıldığım gün doldurduğum depoyla daha 180 km yol yapmışken birden tek kırmızı led yanmaya başladı. Ayrıca benzin deposu yarı dolu olduğu halde göstergesi yanıp, yanıp sönmeye başladı. Bende Pazar günü olduğunu bildiğim için rahatsız etmemek için polaris personeline sadece mesaj attım. Eğer müsaitseniz göstergedeki sorun değişik şekilde kendini gösterdi bana tekrar dönerseniz sevinirim dedim.

    Tarih 30.07.2007 Pazartesi Saat: 18:45
    Tam bir gün sonra servisten arayarak bana döndü. Telefonundaki mesajı sabah fark ettiğini Salı günü akşam 20:30 da uğrayacağını söyledi. Bende samimiyetlerine güvenerek başka bir programım olmasına rağmen, evden ayrılmayarak kendisini bekleyeceğimi söyledim.

    Tarih 31.07.2007 Salı
    Gelmedi. Belki bana tekrar döner en azından bir mazeret belirtir de siz beklemeyin başka bir işiniz varsa halledin bugün size uğrayamayacağım der diye bekledim ama dönmedi.

    Tarih 01.08.2007 Çarşamba
    Sabah ilk işim polaris personelini aramak oldu. Bana özel mazeretlerini belirtti özür diledi , “siz akşam eve gelince beni arayın ben geleyim” dedi. Mazeretini anlayışla karşıladım. Tamam dediğin gibi olsun akşam görüşürüz dedim.
    Bu arada ben ikinci depoyu kullanmaya başladım. Gösterge bir tek kırmızı ,bir yeşil yanıyor, bir yandan da benzin göstergesi yanıp sönüyor. Polaris personelinin samimiyetine güvenerek akşamüzeri 19:10 da kendisini aradım eve geldiğimi söyledim. Kendisi verdiği sözü çoktan unutmuş olacak ki beni algılayamadı sonra hatırladı ve şu anda Karşıyaka’da olduğunu gelmek üzere olduğunu söyledi.
    Komşularımdan bazılarıda pazar gününden beri benimle birlikte heyecan içine İzmir Polaris Altındağ Merkez Şubesi’nin en meşhur ustasını bekliyorlardı. :)Çünkü ben firmayı ve ürünü öyle çok iyi anlatmıştım ki, arabalarına Zavoli taktırmak için ustayla görüşüp akıllarına takılan bazı soruları sormak istiyorlardı.
    Ama beklenen usta personel o günde gelmedi. Gelmediği gibi arayıp da mazeret bile belirtme gereği bile duymadı.

    2 gün sonra 03.08.2007 Cuma Saat: 11:45

    Ben bu saate kadar bekledim Polaris Firması Personeli hala dönmedi. Ben bu hikayeden alacağım dersleri aldım. Her zaman bir firmadan memnunyetini belirtirken ölçüyü kaçırmayacaksın, her ihtimale karşı açık bir kapı bırakacaksın..Hele internet gibi çok büyük kitlelere ulaşan bir platformda bir ürüne bir firmaya dair yazacağın yazılardan olumlu olarak etkilenen insanların , yarın bir sorunla karşılaştıklarında uğrayacakları hayal kırıklıklarında biraz da olsa payının olacağını unutmayacaksın.

    Üç yalnış bir doğruyu götürmeden lütfen biraz dikkat.......
    Saygılarımla
    35 K.. 27 Plakalı Siyah Opel Astra Sahibi




  • @reisbey76 arkadaşım ben de KARŞIYAKA'dayım ve bu ara ben de Clio Symbolüme lpg taktırmayı düşünüyorum.Hatta 2 kişiydik 4 kişi olduk.4 araç da clio symbol.Bi ara Atiker'de yoğunlaştım ama hala araştırıyorum ve karar veremiyorum.Arkadaşlarım arştırma işini bana bırakıp büyük bir sorumluluk attılar üstüme.Yazınız bana çok faydalı oldu.Ancak herkes her markada bir takım sorunlar yaşıyor ve bu da beni lpg işinden soğutuyor.Lpg yi taktırdıkdan sonra yaşayacağım en ufak bir sorun benim uykusuz gecelerim demektir
  • stres binbaşım
    dediğim gibi zavoli ürünüyle benim performans ve yakıt sarfiyatı açısından bir sorunum yok, 2 aydır kullanıyorum kış performansını test edemedim.......oldukça lüks arabalara takılıyor üstelik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reisbey76 -- 3 Ağustos 2007; 14:26:56 >
  • Peki hocam fiyat nedir ve hangi karta kaça bölüyorlar?
  • ben peşin para taktırmıştım..1450 ytl
    yalnız benim simit tank
  • Değerli 'reisbey76',

    öncelikle bizi değilde, Faruk Usta'yı aramış olduğunuz için, bu konudan herhangi bir haberimiz olmadı. Olsaydı, ilk 'yanlışta' olaya müdahele edebilirdik.

    Malesef bazı şamandralarda (bu %3-5 arası bir oran) LED göstergeleri ilk seferde doğru göstermez. Bu olay olduğunda, ayarı hiçbir zaman bir seferde oturmaz. Biz sizin vermiş olduğunuz verilere göre, ilk seferde tam tersine giden bir ayar yaparız. Buda sizin aracınızdaki gibi, bu sefer çok önceden kırmızı LED'in yanmasını sağlar. Bir-iki ayardan sonra düzelir. Bu uyuşmazlık, tanktan ve şamandradan kaynaklanır. Çok az bir oranda ise göstergeden kaynaklanır. Bu tip olayları tabiki tank, şamandra ve sensör üreticilerine bildiriyoruz, onlarda ellerinden geldiğince önlem almaya çalışıyorlar.

    Birde sizin benzin göstergesinden bahsetmişsiniz, ordaki hatayı, yada olayı gerçekten anlayamadım. Benzin göstergesimi yanıyor, yoksa arıza lambası mı yanıyor? Arıza lambasının yada benzin göstergesinin yanması ile ilgili bir olay değildir, bu LED'lerin erken yada geç yanması.

    Lütfen her şikayetinizi servis müdürümüze bildirirseniz, bu tip sorunları yaşamazsınız. Çünkü ustanın sorumluluğu ile müdürün sorumluluğu kesinlikle aynı değildir.

    Ustamızın yaşatmış olduğu rahatsızlıktan dolayı özür dileriz.

    Sevgiler ve hayırlı kullanımlar.




  • Değerli 'stres',

    şu anki İZMİR'de geçerli olan fiyatlar aşağıdaki gibidir:

    Nakit 1.400,-- YTL
    WorldCard'a özel 10 taksit (7+3) 1.550,-- YTL
    Maximum, Axess ve Bonus 6 taksit 1.550,-- YTL.

    Bölgesel rekabet koşullarındaki farklılıklar ve işletme giderlerindeki farklılıklar, başka şehirlerde farklı fiyatlar doğurabilir.

    Aracınıza Zavoli sistemini monte ederiz, performansından ve kullanımından memnun kalmazsanız, 2 hafta içinde ödemiş olduğunuz ücreti iade ederiz.

    Sevgiler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZAVOLI.COM.TR -- 4 Ağustos 2007; 13:50:09 >
  • teşekkürler cevap için.eylül ayına kadar araştırmaya devam
  • izmirde ay sonunda fuar var ilgli arkadaslar diğer firmalrla canlı canlı karsılatırma yapablirler butun lpg firmaları katılıyo hepsi yan yana gidin gözünüzle gorun kararınızı verin
  • DEĞERLİ ZAVOLİ

    "Malesef bazı şamandralarda (bu %3-5 arası bir oran) LED göstergeleri ilk seferde doğru göstermez. Bu olay olduğunda, ayarı hiçbir zaman bir seferde oturmaz. Biz sizin vermiş olduğunuz verilere göre, ilk seferde tam tersine giden bir ayar yaparız. Buda sizin aracınızdaki gibi, bu sefer çok önceden kırmızı LED'in yanmasını sağlar. Bir-iki ayardan sonra düzelir. Bu uyuşmazlık, tanktan ve şamandradan kaynaklanır. Çok az bir oranda ise göstergeden kaynaklanır. Bu tip olayları tabiki tank, şamandra ve sensör üreticilerine bildiriyoruz, onlarda ellerinden geldiğince önlem almaya çalışıyorlar. "

    bu ve buna benzer karşılaşacağımız süprizleri keşke montaj sırasında veya aracı teslim alırken de söylemiş olsaydınız.

    Aracımdaki LPG sorunuyla ilgili orada görevlendirdiğiniz ve oldukçada işinin ustası olan bir kişiyi aramam mı daha uygun olur yoksa servis müdürünü mü? Ama diyorsanız bundan sonra her sorunda şikayette servis müdürü ile muatap olun bende olurum......

    Benzin bitmek üzre olduğunda yanan lambadan bahsediyorum üzerinde benzin pompası resmi olan...
    daha yarım depodayken yanıp yanıp sönüyor....

    Dediğiniz gibi servis müdürünün sorumluluğu ile ustanın sorumluluğu aynı değildir çünkü servis müdürleri ustalardan da sorumludur...
    Bundan sonra müdür beyle muatap olacağım teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reisbey76 -- 3 Ağustos 2007; 17:42:34 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: reisbey76

    SAYIN POLARİS YETKİLİLERİ

    "ÜÇ YALNIŞ BİR DOĞRUYU MUTLAKA GÖTÜRÜR"

    ..............................
    ............................
    Montajdan sonra aracımı teslim alırken bana söylenen; araç içersindeki yakıt göstergesinin en son kırmızı olarak yanacağı, bununla da 40-50 km daha yol yapabileceğimdi. Ama ilk kullanmaya başladığım günden buyana yakıt göstergesinde hiçbir zaman kırmızı ışığı göremedim. Göstergede son yeşil lamba yanıyorken artık sabit rakamlarım olan 360 veya 340 km de gaz bitiyor ve benzine geçiyorum. Aslına bakarsanız fazlada önemsemediğim bir sorundu olduğu için, işlerimin yoğunluğundan dolayı 3-4 depo bitirdikten sonra ilk gaz ayarına geldiğimde gösteririm dedim.
    .......................
    ......................................
    Üç yalnış bir doğruyu götürmeden lütfen biraz dikkat.......
    Saygılarımla
    35 K.. 27 Plakalı Siyah Opel Astra Sahibi



    Ben de 2 depo gaz tükettim ama hala kırmızı ışık görmedim, acaba bende de birkaç depo sonra bu led problemleri olacak mı? Ben forumda reisbey76'nın memnuniyetini okuyup etkilenmiştim ve hatta kendisine özel mesaj yazıp numara istemiştim, aynı zamanlarda işyerinden bir arkadaşım da polarisi tavsiye etmiş ve numaraya böylelikle ulaşmıştım.

    Şimdiye kadar gördüğüm ilgi ve içtenlik aynen kendisinin bahsettiği gibi oldu. Ben içtenliklerine inanıyorum ve sorun yaşamamayı diliyorum.

    Servis müdürü Halit beyle görüştükten sonra reisbey76 da soruna çözüm bulacaktır.




  • Değerli 'reisbey76',

    işletmeci olarak baktığınızda, o oranda meydana gelebilecek bir arızayı her müşterimize empoze edersek, malesef yanlış anlaşılabilir. Netekim bu durum 'arıza' olarak bile tanımlanamaz.

    Arızalar, şikayetler, vb. direk müdürün mesuliyet alanına girmektedir. Müdüründe cep telefonundan değil, şirket telefonlarından ararsanız, şikayetleriniz muhatap bulacaktır, netekim hem usta hem müdür şirketimizin bir çalışanıdır ve senelik tatilde olabilir, hasta olabilir yada işten ayrılmış olabilir. Herneyse, bu çok uzatılacak bir konu değil zaten.

    Daha önemli olan konu, bahsetmiş olduğunuz yanıp sönen lamba. O lamba, benzin deposu göstergesi değil zannedersem. Bir ara, servisimize uğrarsanız onuda gözden geçirmemiz mümkün olacaktır.

    Şöyle söyleyeyim, ben Polaris LPG şirketinin Genel Müdürüyüm, eğer neticeye ulaşamazsanız, benimle dahil görüşebilirsiniz.

    Sevgiler ve hayırlı kullanımlar




  • merhabalar daha önceden motor soğukken yaşadığım sıkıntılardan bahsetmiştim işin prosedürü gereği ilk öncer taktırdığım yere durumu ilettim ustam duruma yardımcı oldu sonrasında izmir polaris lpg ye uğradım beklentimden daha sıcak bir şekilde karşıladılar beni sistemimi gözdewn geçirdikten sonra bir eksiklik fark ettiler ve direkt montajı yaptırdığım yerle irtibata geçtiler ve sorun çözüldü öncelikle faruk ustaya ve diğer zavoli çalışanlarına teşekkürü bir borç bilirim yardımları ve sorunsuz geçirdiğim ilk 3000 km için
  • http://www.youtube.com/watch?v=6FcHBm1Ksn8

    range rover zavoli montajı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ZAVOLI.COM.TR

    Değerli 'yuksekbas',

    haklısınız, o bayimiz, Adana bölge bayisine bağlı. Adana bayimiz sorununuzu mutlaka çözecektir. Fakat belki iki seferde çözecektir. Bu ayarı yaptırmanız bize göre gerekir, çünkü eğer başka bir sebepten dolayı yanması gerekirse arıza lambasının, ve siz bunu LPG'ye yorumlarsanız, aracınıza zarar verebilirsiniz. Ayrıca, aracınızda arıza lambası yanıyorsa, bu yanlış bir ayarın göstergesidir. Ve bir süre sonra, aracınız benzindede düzgün çalışmayacaktır.

    Adanadaki bayimizle görüşüp, İskenderundaki arkadaşların en kısa zamanda OBD cihazını alıp, ayarın onunla nasıl yapılacağını öğrenmelerini sağlayacağız.

    Sevgiler ve hayırlı kullanımlar

    mrb arkadaşlar...bende yüksekbaş arkadaşımla birlikte iskenderun bayisinde zavoli marka lpg sistemi taktırdım.Aracım fiat marea olduğu için arıza lambası falan yok ve hiçbir sorun yok gibiydi.Daha sonra araba hareket halindeyken silkelemeye (öksürme falan diyorlar sanırım) fazla yakmaya ve benzinde tuhaf çalışmaya başladı.Lpgyi taktırdığım yere belki haftada 3 defa gittim.Bilgisayara bağlayıp ayar yaptılar tamam dediler ama pek de bişey değişmedi.En son geçtiğimiz hafta uzun yola çıktım.Benzinde 7-7,5 lt yakan araç 400 km'de 44Lt lpg yaktı.genellikle de en iyi zamanı 9,5-10 Lt.Yüksekbaş arkadaşıma OBD ayarından bahsedilmiş acaba aynı ayarı bende yaptırsam sorunum biter mi?




  • Dün zavoli Antep bayiini aradım ayar yaptırmak için ne olur ne olmaz gitmeden önce bir arayayım dedim. İnternet sitenizden aldığım telefon numarasına göre çıkan kişi (sistem otogaz) zavoli bayisi olduklarını ancak hiç zavoli takmadıklarını ve programın kendilerinde olmadığını belirtti. Antepde başka gidebileceğim bayiniz var mı acaba?
  • Değerli 'uykusuz',

    adın gibi zannedersem bir-kaç uykusuz gece geçiriyorsun LPG'li aracın sayesinde.

    Tesbitiniz doğru, Sistem Otogaz'ın iki yeri var. Biz bayiliği aslında Mersin'deki Sistem Otogaz'a vermiştik (buda o bölgedeki ana bayimiz tarafından verildi). Zaten sayenizde G.Antep'de Zavoli montajı aslında yapmadıklarını anlamış olduk ve sistemde artık bayi olarak bulunmuyor.

    Size en yakın 'gerçek' bayimiz, K.Maraş'ta bulunmaktadır ve tüm teknik donanımlara ve tecrübeye sahiptir.

    Tekrar özür dileriz.

    Sevgiler ve hayırlı kullanımlar
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.