Şimdi Ara

ZIRHLI ARACIN DİĞERLERİNDEN NE FARKI VAR?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
3.871
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR ZIRHLI BİR ARAÇ ALMAK İSTİYORUM AMA DİĞERLERİNDEN NE FARKI VAR?



  • zırhı var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aahmet_23

    zırhı var
    Zırhlı araçların çeşitli zırh kategorileri olur. Her halde devlet bakanı değilsinizdir kullanılmış almak istiyorsunuz buda daha çok Merc var.
    Ağırdır, ağır olduğundan daha fazla yakar, ağırlık bakımından alt takım, lastikler vs. ona göredir parçasıda pahalıdır şayet bulabilirseniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Zırhlı araçların çeşitli zırh kategorileri olur. Her halde devlet bakanı değilsinizdir kullanılmış almak istiyorsunuz buda daha çok Merc var.
    Ağırdır, ağır olduğundan daha fazla yakar, ağırlık bakımından alt takım, lastikler vs. ona göredir parçasıda pahalıdır şayet bulabilirseniz.

    Alıntıları Göster
    Cevap, sorunun içinde gizli..)

    Şaka bir yana, 1-2 hafta boyunca devamlı olarak discovery channel (ve discovery science, world, vs gibi aynı ekibin kanallarını) belgesellerini takip et. İlla ki normal araçların nasıl zırlı araca dönüştürüldüğünü anlatan bir belgesele rastlarsın. Orda gerekli cevapları vereceklerdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airea

    Cevap, sorunun içinde gizli..)

    Şaka bir yana, 1-2 hafta boyunca devamlı olarak discovery channel (ve discovery science, world, vs gibi aynı ekibin kanallarını) belgesellerini takip et. İlla ki normal araçların nasıl zırlı araca dönüştürüldüğünü anlatan bir belgesele rastlarsın. Orda gerekli cevapları vereceklerdir.

    Alıntıları Göster
    zırh olması birşey farketmiyor dostum roket atarlarsa yine ölürsün




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talaria

    zırh olması birşey farketmiyor dostum roket atarlarsa yine ölürsün

    Alıntıları Göster
    Zırh çeşitli kategorilere ayrılır. mesela sen tabanca kurşunları hafif şarapnel parçalarından korunmak istiyorsan ayrı kalaşnikof, sniper ve belli miktardaki bombalardan korunmak istiyorsan ayrı seviyede zırhlı araç alırsın. misal üst düzey yetkililerin araçları en üst seviyeye yakındır. keşif kanalındaki zırhlı araca dönüştürme belgeselini izlemiştim orda bir aracın normali 50 bin dolarsa tam zırh ya beş katı dedi ya da 10 katı bir bedelle zırhlanıyor.
    Emekli paşalardan birine araç getirmişlerdi hani haber konusu oldu filan onun için bilmem kaç kilo C4 de dayanıklı tehlike anında kapı fırlatmalı filan demişlerdi ne kadar doğru bilemem ama sen o kadarını aramıyorsun herlade çünkü bunların fiyatı milyon liraları bulur.
    birde ülkemizde de araç zırh kaplama işini yapanlar var bildiğim kadarıyla.
    not: yanlış bilgi verdiysem kusura bakmayın.
    Birde roket atarsan ölürsün diyen arkadaş ona dayananıda var bildiğim kadarıyla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: laktik

    Zırh çeşitli kategorilere ayrılır. mesela sen tabanca kurşunları hafif şarapnel parçalarından korunmak istiyorsan ayrı kalaşnikof, sniper ve belli miktardaki bombalardan korunmak istiyorsan ayrı seviyede zırhlı araç alırsın. misal üst düzey yetkililerin araçları en üst seviyeye yakındır. keşif kanalındaki zırhlı araca dönüştürme belgeselini izlemiştim orda bir aracın normali 50 bin dolarsa tam zırh ya beş katı dedi ya da 10 katı bir bedelle zırhlanıyor.
    Emekli paşalardan birine araç getirmişlerdi hani haber konusu oldu filan onun için bilmem kaç kilo C4 de dayanıklı tehlike anında kapı fırlatmalı filan demişlerdi ne kadar doğru bilemem ama sen o kadarını aramıyorsun herlade çünkü bunların fiyatı milyon liraları bulur.
    birde ülkemizde de araç zırh kaplama işini yapanlar var bildiğim kadarıyla.
    not: yanlış bilgi verdiysem kusura bakmayın.
    Birde roket atarsan ölürsün diyen arkadaş ona dayananıda var bildiğim kadarıyla.

    Alıntıları Göster
    benim 10 sene boyunca zırhlı amerikan aracım vardı.5 yıl kadar önce satmıştım.

    Öncelikle şunu belirteyeyim eğer hayati tehlike söz konusu değilse kesinlikle önermem.
    nedenlerini kısaca sıralamak gerekirse,

    ilki çok ağır bir araç oluyor ve araç performans vermiyor.

    benim aracın camları açılmıyordu ve bu kapalı alan korkusunu tetikliyor

    Camlar açılmadığı için klimaya yükleniyorsunuz yazın içerisi bir türlü soğumuyor çünkü camlar 10 santimden kalın ve güneşten ısınınca içerisi fırın gibi oluyor.

    Yakıt tüketimi şehir içinde çok fazla artıyor benim araç caprice classic 100 km de 20-30 litre arası yakardı mecburen lpg yaptırmak zorunda kalmıştım ,onu da içiyordu .

    İçerisi aşırı sessiz oluyor bunun hem artı hem aksi yönü var. Artı yönü malum ama eski yönünü ancak kullananlar bilir. Mesela geri giderken birisi size aman deyip bağırsada mecburen ezilme tehlikesi yaşıyor dışarıdan gelecek uyarıları duymuyorsunuz hele teyip açıksa dışarıda savaş çıksa hiç farkında olmazsınız

    Bakım masrafları katlanıyor. Tüm parçalar güçlendirildiği için özel imlalat oluyor ve bulmak ayrı bir sorun getirtmek ayrı sorun , yaptırmak ayrı , fiyatı da kallavi oluyor

    fren balataları 2 kat hızla eriyor , amortisörler özel olmalı ve bulunması problem , araç eski ise motor çok güçlü olmalı ki hareret problemi olmasın bu da vergi açısından ayrı pahalılığı getiriyor.

    KAza için de bir not söylemem gerekiyor.
    ever kaza durumunda karşı taraf için üzücü durumlar söz konusu ama eğer bir yere sıkışırsanız araçtan ancak balyoz ile çıkartabilirler kapılar 100 kg yakındır ve kesinlikle açılmazlar .camların kırılamadığını eklemem gerekiyor .Ben göl veya deniz kıyısına gittiğimde hep çekinirdim .ya şarompolden yuvarlansak bunun camları da açılmıyor araçtan nasıl çıkacağız diye... bir müddet sonra fobi gelişiyor kaza sırasında ölmeyip sonrasında çaresizlik içinde diğer tarafı beklemek(araç sıkışması yangın , boğulma) durumu insanı tedirgin ediyor.

    bunlar ilk başta aklıma gelenlerdir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    benim 10 sene boyunca zırhlı amerikan aracım vardı.5 yıl kadar önce satmıştım.

    Öncelikle şunu belirteyeyim eğer hayati tehlike söz konusu değilse kesinlikle önermem.
    nedenlerini kısaca sıralamak gerekirse,

    ilki çok ağır bir araç oluyor ve araç performans vermiyor.

    benim aracın camları açılmıyordu ve bu kapalı alan korkusunu tetikliyor

    Camlar açılmadığı için klimaya yükleniyorsunuz yazın içerisi bir türlü soğumuyor çünkü camlar 10 santimden kalın ve güneşten ısınınca içerisi fırın gibi oluyor.

    Yakıt tüketimi şehir içinde çok fazla artıyor benim araç caprice classic 100 km de 20-30 litre arası yakardı mecburen lpg yaptırmak zorunda kalmıştım ,onu da içiyordu .

    İçerisi aşırı sessiz oluyor bunun hem artı hem aksi yönü var. Artı yönü malum ama eski yönünü ancak kullananlar bilir. Mesela geri giderken birisi size aman deyip bağırsada mecburen ezilme tehlikesi yaşıyor dışarıdan gelecek uyarıları duymuyorsunuz hele teyip açıksa dışarıda savaş çıksa hiç farkında olmazsınız

    Bakım masrafları katlanıyor. Tüm parçalar güçlendirildiği için özel imlalat oluyor ve bulmak ayrı bir sorun getirtmek ayrı sorun , yaptırmak ayrı , fiyatı da kallavi oluyor

    fren balataları 2 kat hızla eriyor , amortisörler özel olmalı ve bulunması problem , araç eski ise motor çok güçlü olmalı ki hareret problemi olmasın bu da vergi açısından ayrı pahalılığı getiriyor.

    KAza için de bir not söylemem gerekiyor.
    ever kaza durumunda karşı taraf için üzücü durumlar söz konusu ama eğer bir yere sıkışırsanız araçtan ancak balyoz ile çıkartabilirler kapılar 100 kg yakındır ve kesinlikle açılmazlar .camların kırılamadığını eklemem gerekiyor .Ben göl veya deniz kıyısına gittiğimde hep çekinirdim .ya şarompolden yuvarlansak bunun camları da açılmıyor araçtan nasıl çıkacağız diye... bir müddet sonra fobi gelişiyor kaza sırasında ölmeyip sonrasında çaresizlik içinde diğer tarafı beklemek(araç sıkışması yangın , boğulma) durumu insanı tedirgin ediyor.

    bunlar ilk başta aklıma gelenlerdir

    Alıntıları Göster
    zırh konusu ise ayrı bir uzmanlık işidir. Bunlarında katagorileri var .

    bazı araçlar yarım zırh koruması oluyor .Bunlarda benzin deposu gibi yerler korumaya alınıyor basit saldırılara karşı koruma sınıfı oluyor. kalibre sınıfları söz konusu uluslar arası şartnameleri var . en üst sınıfta ise tüm araç lastik tekerlere varan şekilde korumaya alınıyor araç her noktası gözden geçiriliyor ve takviye ediliyor motor güçlendirilip her türlü takviye yapılıyor bunların anti tank mayını dahil koruma sınıfları oluyor. sanırım devletin en üst makamındakiler için imal ediliyorlar ve fiyalları milyon doları bulurlar. Dıştan normal araç gibi görünse de her şeyi özeldir ve kendi yolunu kendisi açabilecek donanıma sahiptir.

    daha detaylı bilgi isteyenler için bazı linkler var.

    http://www.armored-cars.com/index1.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 16 Eylül 2010; 15:33:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    zırh konusu ise ayrı bir uzmanlık işidir. Bunlarında katagorileri var .

    bazı araçlar yarım zırh koruması oluyor .Bunlarda benzin deposu gibi yerler korumaya alınıyor basit saldırılara karşı koruma sınıfı oluyor. kalibre sınıfları söz konusu uluslar arası şartnameleri var . en üst sınıfta ise tüm araç lastik tekerlere varan şekilde korumaya alınıyor araç her noktası gözden geçiriliyor ve takviye ediliyor motor güçlendirilip her türlü takviye yapılıyor bunların anti tank mayını dahil koruma sınıfları oluyor. sanırım devletin en üst makamındakiler için imal ediliyorlar ve fiyalları milyon doları bulurlar. Dıştan normal araç gibi görünse de her şeyi özeldir ve kendi yolunu kendisi açabilecek donanıma sahiptir.

    daha detaylı bilgi isteyenler için bazı linkler var.

    http://www.armored-cars.com/index1.html

    Alıntıları Göster
    Allah zırhlı araca binmek zorunda bırakmasın.Olumsuz yönleri kanımı dondurdu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    zırh konusu ise ayrı bir uzmanlık işidir. Bunlarında katagorileri var .

    bazı araçlar yarım zırh koruması oluyor .Bunlarda benzin deposu gibi yerler korumaya alınıyor basit saldırılara karşı koruma sınıfı oluyor. kalibre sınıfları söz konusu uluslar arası şartnameleri var . en üst sınıfta ise tüm araç lastik tekerlere varan şekilde korumaya alınıyor araç her noktası gözden geçiriliyor ve takviye ediliyor motor güçlendirilip her türlü takviye yapılıyor bunların anti tank mayını dahil koruma sınıfları oluyor. sanırım devletin en üst makamındakiler için imal ediliyorlar ve fiyalları milyon doları bulurlar. Dıştan normal araç gibi görünse de her şeyi özeldir ve kendi yolunu kendisi açabilecek donanıma sahiptir.

    daha detaylı bilgi isteyenler için bazı linkler var.

    http://www.armored-cars.com/index1.html




    Dostum sirf meraktan soruyorum...Millet vekili yada gizli ajan falan misin? Zirhli arac falan hayirdir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Yakıt tüketimi şehir içinde çok fazla artıyor benim araç caprice classic 100 km de 20-30 litre arası yakardı mecburen lpg yaptırmak zorunda kalmıştım ,onu da içiyordu .






    Hocam aracı satmışsınız ama fotoğrafları var mı, zırhların detayını gösteren vs.?
  • Zırh denildiğinde aklıma aşağıdaki gibi bir zırh geliyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Zırh denildiğinde aklıma aşağıdaki gibi bir zırh geliyor.

    araç çok daha ağır oluyor bu da bir farklılık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D-Assault


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    zırh konusu ise ayrı bir uzmanlık işidir. Bunlarında katagorileri var .

    bazı araçlar yarım zırh koruması oluyor .Bunlarda benzin deposu gibi yerler korumaya alınıyor basit saldırılara karşı koruma sınıfı oluyor. kalibre sınıfları söz konusu uluslar arası şartnameleri var . en üst sınıfta ise tüm araç lastik tekerlere varan şekilde korumaya alınıyor araç her noktası gözden geçiriliyor ve takviye ediliyor motor güçlendirilip her türlü takviye yapılıyor bunların anti tank mayını dahil koruma sınıfları oluyor. sanırım devletin en üst makamındakiler için imal ediliyorlar ve fiyalları milyon doları bulurlar. Dıştan normal araç gibi görünse de her şeyi özeldir ve kendi yolunu kendisi açabilecek donanıma sahiptir.

    daha detaylı bilgi isteyenler için bazı linkler var.

    http://www.armored-cars.com/index1.html




    Dostum sirf meraktan soruyorum...Millet vekili yada gizli ajan falan misin? Zirhli arac falan hayirdir


    Bende merak ettim açıkçası Vezir hocam çok uzun süre mühendis olarak çalıştı diye biliyordum




  • zırhlı ve ağır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: D-Assault


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    zırh konusu ise ayrı bir uzmanlık işidir. Bunlarında katagorileri var .

    bazı araçlar yarım zırh koruması oluyor .Bunlarda benzin deposu gibi yerler korumaya alınıyor basit saldırılara karşı koruma sınıfı oluyor. kalibre sınıfları söz konusu uluslar arası şartnameleri var . en üst sınıfta ise tüm araç lastik tekerlere varan şekilde korumaya alınıyor araç her noktası gözden geçiriliyor ve takviye ediliyor motor güçlendirilip her türlü takviye yapılıyor bunların anti tank mayını dahil koruma sınıfları oluyor. sanırım devletin en üst makamındakiler için imal ediliyorlar ve fiyalları milyon doları bulurlar. Dıştan normal araç gibi görünse de her şeyi özeldir ve kendi yolunu kendisi açabilecek donanıma sahiptir.

    daha detaylı bilgi isteyenler için bazı linkler var.

    http://www.armored-cars.com/index1.html




    Dostum sirf meraktan soruyorum...Millet vekili yada gizli ajan falan misin? Zirhli arac falan hayirdir


    Bende merak ettim açıkçası Vezir hocam çok uzun süre mühendis olarak çalıştı diye biliyordum

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911



    Alıntıları Göster
    zırhına göre değişiyo son kaliteli zırhlı araçlar bırakın roket atarı falan altında c4 bile patlasa hiç bişe olmuyor ve içerdeki yolcular patlamanın sesini bile duymuyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asas1200

    zırhına göre değişiyo son kaliteli zırhlı araçlar bırakın roket atarı falan altında c4 bile patlasa hiç bişe olmuyor ve içerdeki yolcular patlamanın sesini bile duymuyor...

    O değil de örneğin aracı park ettin,aracın altında güm bi bomba patladı,etrafındaki insanlar demin sapasağlamdı,ta ki sen sigaranı yakmaya çalışana kadar.Sonra kapını bir açtın,herkes koşuşuyor,kaçıyor.Ben olsaydım Noluyor lan derdimEtrafınızdaki bakışları düşünsenize
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FB®h Pozitif

    quote:

    Orijinalden alıntı: asas1200

    zırhına göre değişiyo son kaliteli zırhlı araçlar bırakın roket atarı falan altında c4 bile patlasa hiç bişe olmuyor ve içerdeki yolcular patlamanın sesini bile duymuyor...

    O değil de örneğin aracı park ettin,aracın altında güm bi bomba patladı,etrafındaki insanlar demin sapasağlamdı,ta ki sen sigaranı yakmaya çalışana kadar.Sonra kapını bir açtın,herkes koşuşuyor,kaçıyor.Ben olsaydım Noluyor lan derdimEtrafınızdaki bakışları düşünsenize

    Alıntıları Göster
    tayyip erdoganın zırhlı aracın camını balyozla kırmaya calısmıslardı ya o geldi aklıma




  • hayır sadece amerikan merakı sayesinde o zamnlar elime bu araç geçmişti başbakanlığın araçları 94 yılında tasarrufu teşvik kapsamında satılmıştı eski merhum özalın makam arabasıymış bir ara 80 lerin başında .
    Almasına aldık ama araca yaptığım masraf araç kadar olmuştu bir de kaza yapma tedirginliği ve karşıya verebileceği zararları gözleyince şehir içinde sıkışık trafikte risk teşkil ettiğine karar veridm yoksa tank gibi araçtı .

    mesela aniden millet frene basıp da durduğunda hızınız 100 km /h olsa dahi durdurana kadar kanter içinde kalmak insanı tedirgin ediyordu .tabii ki aynadan tekerleri kızaklayarak gelen aracı gören vatandaşlar da bayağı endişe içerisinde kaldığını suratlarından göz göze kalınca hissediyordum
    quote:

    Orijinalden alıntı: D-Assault


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    zırh konusu ise ayrı bir uzmanlık işidir. Bunlarında katagorileri var .

    bazı araçlar yarım zırh koruması oluyor .Bunlarda benzin deposu gibi yerler korumaya alınıyor basit saldırılara karşı koruma sınıfı oluyor. kalibre sınıfları söz konusu uluslar arası şartnameleri var . en üst sınıfta ise tüm araç lastik tekerlere varan şekilde korumaya alınıyor araç her noktası gözden geçiriliyor ve takviye ediliyor motor güçlendirilip her türlü takviye yapılıyor bunların anti tank mayını dahil koruma sınıfları oluyor. sanırım devletin en üst makamındakiler için imal ediliyorlar ve fiyalları milyon doları bulurlar. Dıştan normal araç gibi görünse de her şeyi özeldir ve kendi yolunu kendisi açabilecek donanıma sahiptir.

    daha detaylı bilgi isteyenler için bazı linkler var.

    http://www.armored-cars.com/index1.html




    Dostum sirf meraktan soruyorum...Millet vekili yada gizli ajan falan misin? Zirhli arac falan hayirdir





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.