Şimdi Ara

-2 derecede 5 senelik yaz lastiği sorun çıkarırmı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
63
Cevap
0
Favori
3.535
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • +7 derece diye bişey söyleniyor etrafta... -2 derecede video...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 10 Ocak 2013; 8:38:33 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: mindfreak

    Dolmuşcumusun kardeş :D .
    Montla araba kullanılmaz.
    Direksiyon 2 elle tutulur 2 parmakla değil.
    Kalorifer içeriyi hamam yaptı :D


    1. dolmuşçu değilim
    2. -2 derecede mont çıkaracak kadar deli değilim
    3. -2 derecede direksiyonu tutabiliyorsan iki elle sıkı tutta görelim...
    4. hasta olmamak için kaloriferi açık tutmak zorundayım...

    = )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mindfreak

    Dolmuşcumusun kardeş :D .
    Montla araba kullanılmaz.
    Direksiyon 2 elle tutulur 2 parmakla değil.
    Kalorifer içeriyi hamam yaptı :D


    montla araba kullanılmıcanı ilk kez senden duydum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sharkemre

    quote:

    Orijinalden alıntı: mindfreak

    Dolmuşcumusun kardeş :D .
    Montla araba kullanılmaz.
    Direksiyon 2 elle tutulur 2 parmakla değil.
    Kalorifer içeriyi hamam yaptı :D


    montla araba kullanılmıcanı ilk kez senden duydum

    Alıntıları Göster
    Vites geçişlerin dolmuşçuları andırıyor hakkaten :D
    Ama montu çıkarmak da saçmalık yahu...
    Bu arada yazlık lastikle o sıcaklıkta araba kullanmak evet çok tehlikeli




  • Bnde 1 senelek yaz lastigi var kayseride konyada sorn cikarmi acep?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • +7 derece de kis lastigi mi ? O neymis yahu ;) bu arada oralar nereler yokus asagı yukarı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayatta mont, kaban, yağmurluk, ceket ile araba kullanamam. Buda bir yetenek olsa gerek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2 kış lastiği yeter mi?
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 4 yildir kadikoyy pendikte minibuscuyum boyle vites atis gormedm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp

    4 yildir kadikoyy pendikte minibuscuyum boyle vites atis gormedm
    Diğer konuya, sadece uyguladığınız yöntemin yanlışlığını yazmıştım. Diğer kısımlar benim haddim değil. Kanunen zaten şu anda binek araçlara kış lastiği mecburi değil. Fakat muhtemelen önümüzdeki sene, tüm araçlara kış lastiği mecburiyeti getirilebilir. O zaman büyük ihtimalle kasko şirketleri de kış lastiği olmayan sürücülerin kaza yapması durumunda ödeme yapmaz.

    Fakat benim asıl anlatmak istediğim o değil. 7 C'nin altında, yaz lastiklerinin kendi yapısından kaynaklanan bir dezavantajları vardır. Hamur yapıları oldukça sert olduğu için, soğuk havalarda yere iyi tutunamazlar. Bir lastiğin çok düşük sıcaklıklarda, karda ve ya buzda yere tutunabilmesi için oldukça yumuşak hamurlu olması gerekmektedir. Kış lastikleri de malzeme yapısı olarak bu esnekliği sağlarlar.

    Kış şartlarında en dezavantajlı lastik yaz lastiğidir. İklimin ılıman olduğu bölgelerde, örneğin İzmir, Muğla, Antalya gibi ; kaliteli bir dört mevsim lastiği ile kış geçirilebilir. Fakat, Ankara Bursa ve İstanbul gibi illerde hem sıcaklığın çok düşük olmasından dolayı hem de yokuşların olabildiğince dik olmasından dolayı kış lastiğini özellikle tavsiye ediyorum.

    Kaygan zeminde ilerleyebilmek kadar durmak da önemlidir. Frene bastığınızda kış lastiğinin örneğin 10 m daha kısa fren mesafesi sunabiliyor olması yeri gelir sizin hayatınızı kurtarır. Karşı tarafa verdiğiniz maddi zararları tabii ki kasko karşılar fakat Allah korusun ölümlü bir kazada bunun vicdan azabı ile yaşamak istemezsiniz. Tam tersi bir durumda da kendi canınızı tehlikeye atmak istemezsiniz.

    Sonuç olarak; kış şartlarında kabak yaz lastikleri ile gidebiliyor olmak kış lastiğinin gerekmediğini ya da yaz lastiğinin mükemmel olduğunu göstermez. Anladığım kadarı ile siz de mühendissiniz. Bir mühendis için her zaman ilk sırada 'emniyet' gelir. Önce kendinizi, sonra sevdiklerinizi ve trafikteki diğer insanların hayatını emniyete almak, bir mühendisin her zaman birincil hedefi olmalıdır. Bunun aksi bir durum, insan hayatına verilen önemin azaltılması ve mühendislik felsefesi ile ters düşmesi anlamına gelir.

    Bunlar tamamiyle benim şahsi düşüncelerim ve tavsiyelerimdir. Haddimi aştıysam affola.

    Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp

    4 yildir kadikoyy pendikte minibuscuyum boyle vites atis gormedm
    videoyu izlerken gözümü vitesten alamadım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Remedy1014

    videoyu izlerken gözümü vitesten alamadım :)

    Alıntıları Göster
    aylardır temiz 2.el araç arıyordum bu videodan sonra ne kadar temiz olursa olsun sıfır araç almaya karar verdim teşşekür ediyorum video sahibi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Remedy1014

    videoyu izlerken gözümü vitesten alamadım :)

    Alıntıları Göster
    Böyle durumlar da araca binmeden önce, aracı 3-4 dakika çalıştırıp ısınmasını sağlasanız daha kolay bir durum olmaz mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Böyle durumlar da araca binmeden önce, aracı 3-4 dakika çalıştırıp ısınmasını sağlasanız daha kolay bir durum olmaz mı?

    Alıntıları Göster
    5 yıllık lastiğe yazın bile güven olmaz. Dişi olsun, olmasın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Böyle durumlar da araca binmeden önce, aracı 3-4 dakika çalıştırıp ısınmasını sağlasanız daha kolay bir durum olmaz mı?

    Zaman kaybı olur, araba hareket halindeyken daha hızlı ısınır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Böyle durumlar da araca binmeden önce, aracı 3-4 dakika çalıştırıp ısınmasını sağlasanız daha kolay bir durum olmaz mı?

    Zaman kaybı olur, araba hareket halindeyken daha hızlı ısınır...

    Alıntıları Göster
    3:27'ye dikkat :D "geeç"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Böyle durumlar da araca binmeden önce, aracı 3-4 dakika çalıştırıp ısınmasını sağlasanız daha kolay bir durum olmaz mı?

    Zaman kaybı olur, araba hareket halindeyken daha hızlı ısınır...

    Evet! ama motor bir miktar ısınır ve içerisinin soğuk havası biraz kırılmış olur. Buz gibi arabaya oturulmamış, bu kadar sıkıntı çekilmemiş olur.

    Zaten her zaman değil bu gibi bazı durumlar da yapılan bir şey olacağı için, bence 3-4 dakikalık zaman kaybı gözardı edilebilir.


    *Ben Antalya da yaşıyorum. Ve yazın çok sıcak ve nemli havalar da arabayı ve klimayı çalıştırıp 3-4 dakika iç ısının düşmesini bekliyorum.
    Yoksa! klima çalışana kadar, üzerindekilerin terden ıslanması kaçınılmaz bir durum oluyor.

    Bu durum da, bunun tersi geliyor. Bana...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Böyle durumlar da araca binmeden önce, aracı 3-4 dakika çalıştırıp ısınmasını sağlasanız daha kolay bir durum olmaz mı?

    Zaman kaybı olur, araba hareket halindeyken daha hızlı ısınır...

    Evet! ama motor bir miktar ısınır ve içerisinin soğuk havası biraz kırılmış olur. Buz gibi arabaya oturulmamış, bu kadar sıkıntı çekilmemiş olur.

    Zaten her zaman değil bu gibi bazı durumlar da yapılan bir şey olacağı için, bence 3-4 dakikalık zaman kaybı gözardı edilebilir.


    *Ben Antalya da yaşıyorum. Ve yazın çok sıcak ve nemli havalar da arabayı ve klimayı çalıştırıp 3-4 dakika iç ısının düşmesini bekliyorum.
    Yoksa! klima çalışana kadar, üzerindekilerin terden ıslanması kaçınılmaz bir durum oluyor.

    Bu durum da, bunun tersi geliyor. Bana...

    Alıntıları Göster
    hiç bişeycik olmaz keyfinize bakın, altı üstü gider bir yere çarparsınız... araba tamire girdiğinde de lastikleri değiştiriverirsiniz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Böyle durumlar da araca binmeden önce, aracı 3-4 dakika çalıştırıp ısınmasını sağlasanız daha kolay bir durum olmaz mı?

    Benim aracı bugün 6-7 dakika çalıştırdım, aracın ısınmasını bırak, -3 derece tabi hava, fandan ılık hava 6-7 dakika sonra ancak gelmeye başladı. Yola çıktım sonunda 10 dakika sonunda ancak sıcak hava üflemeye başladı tabi bunun dizel motorla alakası var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChonDanger

    hiç bişeycik olmaz keyfinize bakın, altı üstü gider bir yere çarparsınız... araba tamire girdiğinde de lastikleri değiştiriverirsiniz...

    Alıntıları Göster
    -2 derecede yaz lastiği gerçekten risk doğuruyor.Bunu şehir içi ıslak zeminde anlamak güç , ama şehir dışında belli bir hızdan sonra çok rahat bunu anlayabilirsiniz.Bu dediklerim ıslak zemin için geçerli , hafif karlı yada buzlu zeminde bir gün önce imal edilmiş taze yaz lastiğinin bile hiç bir hükmü olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    -2 derecede yaz lastiği gerçekten risk doğuruyor.Bunu şehir içi ıslak zeminde anlamak güç , ama şehir dışında belli bir hızdan sonra çok rahat bunu anlayabilirsiniz.Bu dediklerim ıslak zemin için geçerli , hafif karlı yada buzlu zeminde bir gün önce imal edilmiş taze yaz lastiğinin bile hiç bir hükmü olmaz.

    Alıntıları Göster
    o nasıl bir vites değiştirmektir öyle??
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.