Şimdi Ara

0.9 clio'nun baş döndürücü performansı (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
1
Favori
10.542
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gatetrans kullanıcısına yanıt
    1.4 0.9'dan daha güçlü değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TIGERSHARK

    Peki bu 0.9 motor gerçek trafikte ne yakıyor ?
    Ankara şehir içi 6-6.5 arası yol bilgisayarında gösterilen. Uzun dönem verisidir. Fakat tabi arabayı hangi bölgede kullandığınıza göre değişir benim kullandığım güzergahta aşırı trafik olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    Mesajınızı cevapladığınız kişi ile tamamen aynı düşünceye sahip olduğumdan, aynı zamanda da akıl sağlığımın yerinde olduğunu düşündüğüm için size yanıt verme gereği hissettim.

    Mevcut ekonomik şartlarda 0.9 Clio'nun fiyatı ve yakıt sarfiyatı konusunda aracı eleştirmiyoruz, aksine son derece mantıklı bir araç. Ancak konu başlığı "0.9 Clio'nun baş döndürücü performansı" ve konu sahibinin açıklaması da 1.4-1.6 atmosferik araçlar sürünürken ben yanlarından uçarak geçiyorum tarzında bir mesaj. Hal böyle olunca yakıt ve fiyat gözetilmeksizin 0.9 motor performans nezdinde tabikide eleştirilir.

    Ekonomi odaklı üretilen bir araçtan inanılmaz performanslar alıyorum, rampaların ustasıyım atmosferiklerin düşmanıyım dersen böyle tiye alınırsın. Üstelik motorun ürettiği torka bakıyorum 135 Nm @ 2500 d/dk veren atmosferikten hallice bir motor. İnsan şu özellikteki motor için 1.6 atmosferik tokatlıyorum demeye utanır. Acaba tokatlanan araçların Clio ile bir yarış içinde olduğundan haberi var mı?

    Hayatında atmosferik motoru hakkıyla kullanmamış adamlar bu motor tipine atıp tutuyor. O performansını çok övdüğünüz 0.9 motorun 2500 devirde verdiği 135 Nm torku zaten çoğu standart 1.6 atmosferik motor benzer devirlerde verebiliyor. 2007 model Peugeot 308'de kullanılan 1.6 VTi motor 2500 d/dk'da yaklaşık 140 Nm tork üretirken devir yükseldikçe güç ve tork değerleri daha da artıyor. Bu motor Clio emsali olan 301'de kırpılmış halde hala kullanılıyor;

    https://www.automobile-catalog.com/curve/2007/2621765/peugeot_308_1_6_vti_120.html
    https://www.automobile-catalog.com/curve/2018/2624165/peugeot_301_1_6_vti.html


    Eğer konu sahibinin bahsettiği gibi performanslı kullanım ile hem 0.9 Clio'yu hem de atmosferik motoru redline'a kadar zorlarsanız ister düz ister rampa her koşulda atmosferik motorlu araç Clio'nun tabiri caizse içinden geçecektir.
    Kardeş kusura bakma da düşük devirde tork dedin mi 0.9 1.6'yı tokatlar. 1.6 notorun grafiğini koymuşsun ama 0.9 TCe ninkini koymamışsın onu da ben koyayım:
    www.automobile-catalog.com
    Horsepower and Torque curve for 2017 Dacia Sandero TCe 90 (man. 5) offered since January 2017 for Europe
    https://www.automobile-catalog.com/curve/2017/2514590/dacia_sandero_tce_90.html


    0.9 motor her durumda 1.6'dan iyidir demiyorum, son cümlende dediğinde haklısın.




  • 1 hafta foruma girmedim clio 0.9 tce başlıkları fırlamış gitmiş renault duymasın 2 sene daha üretir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Haklısınız, eklemeyi unutmuşum.

    Daha anlaşılır olması için atmosferik motora VTi, turbo motora TCe diyeceğim. Ancak adım adım inceleyecek olursak;

    1000 d/dk'da VTi 75 Nm üretirken TCe 65 Nm üretiyor
    1500 d/dk'da VTi 110 Nm üretirken TCe 120 Nm üretiyor
    2000 d/dk'da VTi 130 Nm üretirken TCe 145 Nm üretiyor
    2500 d/dk'da VTi 140 Nm üretirken TCe 150 Nm üretiyor
    3000 d/dk'da VTi 150 Nm üretirken TCe 150 Nm üretiyor
    3500 d/dk'da VTi 155 Nm üretirken TCe 147 Nm üretiyor
    4000 d/dk'da VTi 160 Nm üretirken TCe 145 Nm üretiyor


    Bu durumda değerlere bakacak olursak yaklaşık 1500 devirden 2700 devirlere kadar TCe lehine sadece 10 Nm tork avantajı var. Yine bu devirlere kadar üretilen güç eğrisi de benzer değerlerde. Yani, konu sahibinin dediği gibi rampada atmosferik ölürken ben uçuyorum, kaçıyorum demeye gerek yok. En azından TCe motor için bu kadar güzelleme yapmaya gerek yok. Üstelik TCe'nin tüm yapabileceği sadece bu kadarken, atmosferik araç hızlanmak isterse rampada dahi TCe'yi tokatlar.

    5000 d/dk'da VTi 155 Nm 110 hp üretirken TCe 135 Nm 95 hp üretiyor
    5500 d/dk'da VTi 150 Nm 115 hp üretirken TCe 110 Nm 80 hp üretiyor


    Ancak bu karşılaştırmada 0.9 TCe yerine 1.33 TCe, 1.0 TSi, 1.2 Puretech gibi motorlar olsaydı atmosferik lehine bu dediklerimi tabiki söylemezdim. Fakat 0.9 TCe için bu kadar abartı güzelleme yapılması bana saçma geliyor. Sadece ekonomi amaçlı üretilmiş bir motor, ötesi yok.

    Yine de ülkemizdeki ekonomik şartları göz önünde bulundurunca parasına göre vaadettikleri güzel bir motor ona bir şey demiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    Haklısınız, eklemeyi unutmuşum.

    Daha anlaşılır olması için atmosferik motora VTi, turbo motora TCe diyeceğim. Ancak adım adım inceleyecek olursak;

    1000 d/dk'da VTi 75 Nm üretirken TCe 65 Nm üretiyor
    1500 d/dk'da VTi 110 Nm üretirken TCe 120 Nm üretiyor
    2000 d/dk'da VTi 130 Nm üretirken TCe 145 Nm üretiyor
    2500 d/dk'da VTi 140 Nm üretirken TCe 150 Nm üretiyor
    3000 d/dk'da VTi 150 Nm üretirken TCe 150 Nm üretiyor
    3500 d/dk'da VTi 155 Nm üretirken TCe 147 Nm üretiyor
    4000 d/dk'da VTi 160 Nm üretirken TCe 145 Nm üretiyor


    Bu durumda değerlere bakacak olursak yaklaşık 1500 devirden 2700 devirlere kadar TCe lehine sadece 10 Nm tork avantajı var. Yine bu devirlere kadar üretilen güç eğrisi de benzer değerlerde. Yani, konu sahibinin dediği gibi rampada atmosferik ölürken ben uçuyorum, kaçıyorum demeye gerek yok. En azından TCe motor için bu kadar güzelleme yapmaya gerek yok. Üstelik TCe'nin tüm yapabileceği sadece bu kadarken, atmosferik araç hızlanmak isterse rampada dahi TCe'yi tokatlar.

    5000 d/dk'da VTi 155 Nm 110 hp üretirken TCe 135 Nm 95 hp üretiyor
    5500 d/dk'da VTi 150 Nm 115 hp üretirken TCe 110 Nm 80 hp üretiyor


    Ancak bu karşılaştırmada 0.9 TCe yerine 1.33 TCe, 1.0 TSi, 1.2 Puretech gibi motorlar olsaydı atmosferik lehine bu dediklerimi tabiki söylemezdim. Fakat 0.9 TCe için bu kadar abartı güzelleme yapılması bana saçma geliyor. Sadece ekonomi amaçlı üretilmiş bir motor, ötesi yok.

    Yine de ülkemizdeki ekonomik şartları göz önünde bulundurunca parasına göre vaadettikleri güzel bir motor ona bir şey demiyorum.
    Vti diye adlandırdığınız hangi atmosferik motor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ne zaman böyle bir başlık görsem aklıma boyun kıran atmosferik 1.2 motorlu hyundai i20 gelir. bi ara kapıştırmak lazım bunları :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu anda motor hacmine göre mtv olmasa (ötv değil) bu fiyatlara rağmen inanın bana pek çok insanın tercihi değişirdi. 0.9, 1.2 motorlar bence ekonomik sebeplerle tercih ediliyor. Az ötv az mtv az yakıt...
  • stormlee S kullanıcısına yanıt
    "Az ötv az mtv az yakıt" ama baş döndürücü performans

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "sağ ayağının altında güç olduğunu bilmek insana güven veriyor."

    Kahkaha attım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • spinattimyalnizliga kullanıcısına yanıt
    Şehiriçi 10 lt fabrika verisi olan Peugeot'nun 1.6 VTI 120 HP'lik motoru. 0.9 turbodan %50 fazla yakarak ondan bir adım önde gitmeyi başarabilmiş.
    0.9 clio'nun baş döndürücü performansı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anxiolytic kullanıcısına yanıt
    Nasıl kafalar yaşıyorsunuz anlamıyorum, okuduğunuzu anlamama problemi var sanırım. Konu başlığı sadece 0.9 MANUEL Clio'nun performansı üzerine açılmış. Benim örnek olarak paylaştığım motora sahip araç ise 2007 yılında çıkmış C segmenti bir araç.

    Burada gelip 10 yıl öncesinin 4 ileri otomatik şanzımanlı olan versiyonunu paylaşarak 0.9 manuel Clio ile kıyaslamak için pırıl pırıl bir kafaya ihtiyaç var tabi.

    www.auto-data.net
    Peugeot 308 I 1.6I 16V VTi (120 Hp) 5d | Teknik özellikler, yakıt tüketimi , Boyutlar
    https://www.auto-data.net/tr/peugeot-308-i-1.6i-16v-vti-120hp-5d-5372

    www.auto-data.net
    Toyota Corolla X (E140, E150) 1.6 i 16V VVT-i (124 Hp) | Teknik özellikler, yakıt tüketimi , Boyutlar
    https://www.auto-data.net/tr/toyota-corolla-x-e140-e150-1.6-i-16v-vvt-i-124hp-3297



    Konu sadece atmosferiklerin bayıldığı rampada Clio'nun uçarak gitmesi ama madem yakıt demişsiniz, o dönemin atmosferikleri ne kadar yakıyorsa 1.6 VTi 308'de yaklaşık o kadar yakar. Karşılaştırma olması için o dönemin Corolla'sını da ekledim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talhadogdu -- 14 Aralık 2019; 21:1:41 >




  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt
    peugeot fanboyluk yapmayın lütfen.
  • spinattimyalnizliga kullanıcısına yanıt
    Peugeot'nun güncel 1.6 litre THP/Puretech motorlarının atmosferik versiyonu olan EP6 kodlu motor hocam. 308'in ve 508'in 1.6 VTi versiyonları ülkemizde satılmıştı bildiğim kadarıyla. Şu anda bu motorun turbolanmış versiyonu 1.6 Puretech olarak satılıyor.
  • Gramatik kullanıcısına yanıt
    Fanboyluk nerede?

    1.0 TSi olsa laf etmem, rampada atmosferiklerden daha rahat hissettirir dedim zaten. Ancak 150 Nm torka sahip motorla rampada atmosferik tokatlıyorum diyen herkesle bu konuda tartışırım. 10 sene önceki Corolla'da kullanılan motorda eminim benzer bir tork eğrisine sahiptir. EP6 motorun güç-tork diyagramına kolay ulaştığım için VTi örneği vermiştim, karalama yapmaya gerek yok.

    Edit:

    Üşenmedim, gittim 10 sene önceki Corolla'nın güç-tork eğrisini buldum. 2000 d/dk'da 130 Nm, 2500 d/dk'da 140 Nm tork üretiyor. Şu motorun çekmediği rampada Clio mu çekecek? Ben teknik dökümanlarla geliyorum, varsa somut bir antiteziniz buyrun tartışalım. İftiraya gerek yok...


    0.9 clio'nun baş döndürücü performansı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talhadogdu -- 14 Aralık 2019; 20:58:4 >




  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt
    Hocam bu araçların kullanım amacı belli. Bizi şehiriçinde ekonomik yoldan A noktasindan B noktasına götürüp getirmek. Uzun yol araçları değil. Bu araçları kullananlar senede kaç defa 4000 devir üstüne çıkacaklar ki drag yarışına katılacakmış gibi karşılaştırmalar yapıyoruz. Gündelik kullanımda önemli olan 1500-3000 devir arasındaki değerler onda da Clio 0.9 sürücüye kendini iyi hissettirecek gücü torku üretiyor. Araç sahibi de 0.9 dan böyle bir performans beklemedigi için başı dönmüş biraz, böyle bir konu açmış işte :)

    Aceleyle 1.6 VTI otomatik versiyonu denk geldi, onu attım ama B segment 1.6 VTI manuelin de tüketim olarak söylediğim gibi Clio 0.9'dan nerdeyse %50 fazla. Bu arada performanslarını karşılaştırmak normal de tüketimlerini karşılaştırmak mı anormal? Sadece 0.9 turbonun verimliliğine dikkat çekmek istemiştim. Üzgünüm ama engellediğim için size başka yanıt veremeyeceğim. İyi forumlar.

    0.9 clio'nun baş döndürücü performansı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Anxiolytic kullanıcısına yanıt
    Iyi de ben zaten konudaki ilk mesajimda fiyat/performans olarak 0.9 Clio'nun ülkemiz icin son derece mantikli olduğunu belirtmistim.

    Tartisma yasanmasinin sebebi, konu sahibinin bu aracı sadece performansi iyi olarak lanse ederek 1.6 litrelik atmosferik araçları yermesinden kaynaklaniyor. Ben de buna istinaden 1.6 litrelik atmosferik cogu aracin 0.9 TCe'ye benzer veya daha esnek bir suruse sahip olacagindan ornekler verdim. Verdigim ilk örneğin PSA motoru olmasindan dolayi fanboy ilan edildim, sonrasinda da Toyota örneği verdim ve sonuc yine degismedi.

    Konu sahibi sadece performans dedigi icin tuketimi dikkate almayarak bu tartismayi surdurduk. Eger tüketim işin icine girerse tabiki 10 yildan eski araclarin LPG ile dahi savunulacak bir yani yok. 7 yildan uzun suredir de turbo beslemeli arac kullaniyorum ancak konu performans olduğu müddetçe 0.9 TCe'nin 1.6 atmosferikler karsisinda savunulacak yani yok.

    Konuda bahsedilen motor 1.0 TSi gibi düşük hacimde yüksek performans ve düşük tuketime sahip bir motor olsaydi zaten kesinlikle bu kadar tartisma buyumezdi. 0.9 TCe sadece dusuk tuketimi olan bir motor, fazlasi değil.

    Bir engel de benden geldi, iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talhadogdu -- 14 Aralık 2019; 21:59:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yeni model ve daha ulaşılabilir olması nedeniyle iki aracı ortaya koysalar hiç kuşkusuz Clio'yu tercih ederdim.

    Corolla 1.6 vvti, 2007 - 2009 model, 150bin km civarı araçlara değişensiz yazıp ~70 bin tl istiyorlar...

    82 bine sıfır km 0.9 tce Clio yu alanlar daha fazla kurcalamasınlar derim. Fiyatına göre, baş döndürücü performansı olmasada iyi araba...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cricet

    1.4 0.9'dan daha güçlü değil.
    Yazdığın şeyi ispatınla birlikte yazda bilmiyorsak bilelim.

    2*2 4 demekle olmuyor o iş. Neden 1.4 güçlü onu açıklarsan bilmeyende öğrenmiş olur. Forumların amacıda budur.

    Belki sen yanlış biliyorsun.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.