Şimdi Ara

0.9 clio'nun baş döndürücü performansı (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
139
Cevap
1
Favori
10.560
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gatetrans

    Yazdığın şeyi ispatınla birlikte yazda bilmiyorsak bilelim.

    2*2 4 demekle olmuyor o iş. Neden 1.4 güçlü onu açıklarsan bilmeyende öğrenmiş olur. Forumların amacıda budur.

    Belki sen yanlış biliyorsun.

    Alıntıları Göster
    1.4 güçlü demedim, 0.9 daha güçlü. Nedeni için 0.9 ile 1.4 motorun tork devir grafiğini paylaşıyorum:
    www.automobile-catalog.com
    Horsepower and Torque curve for 2009 Opel Corsa 1.4 (87) (man. 5) offered since November 2009 for Europe
    https://www.automobile-catalog.com/curve/2009/2528990/opel_corsa_1_4_87.html

    www.automobile-catalog.com
    Horsepower and Torque curve for 2017 Dacia Sandero TCe 90 (man. 5) offered since January 2017 for Europe
    https://www.automobile-catalog.com/curve/2017/2514590/dacia_sandero_tce_90.html


    0.9 açık ara önde




  • websosyal kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle haklısınız, bu durumda ben de tercihimi 0 aractan yana kullanirim. En azindan önceki sahipleri tarafından nasil kullanildi, kazasi var mi şüphesi yasamam. Ama bilirim ki 1.6 motorlar kadar da performansi olmaz arabamin.

    Bunu dediginde fanboy ilan ediliyorsun iste.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gatetrans

    Yorumlara bak arkadaş, 1.6 2.0. Ulan herhalde 1.6 1.4 daha güçlü onu herkes biliyor fakat adam zaten pahalı bir piyasada 0.9'un aslında tercih edilebilir bir avantaj olduğunundan bahsetmiş. Daha önce de söylendiğinde millet çekmiyor korkusu ile araca yaklaşamamıştı adamda çekiyor merak etmeyin demiş.

    Yokuş için yorumlarda ayrı bir komedi. Aracın yük altında ki çekim gücünü anlatmak için en ideal örnek olduğunda söyleniyor.

    Tüplü ile kıyaslıyor çünkü tüp kullanan adam ekonomik olduğu için kulanıyor, bak daha ekonomik ve güçlü bir motor var demek için kıyaslama yapılmış. Yoksa tüple marsa gitme arzusu kurmuyor kimse.

    Adamlar her gün 2bin 3bin motorlarla rally yapıyorlar sanki de gelmiş birde yorum yapmışlar. Okuduğunuzu anlamak için beyninizi kullanın, götünüzü değil.
    helal olsun hocam.

    bilal'e anlatır gibi anlatmış,izah etmişsiniz.


    bizim insanımıza decoder gibi çözücü cihazlar lazım ki anlayış durumu sorunsuzlaşsın




  • Öncelikle bu sitedeki veriler bana çok doğru gözükmedi. 0.9 motor 140nm tork üretiyor. Burda 150nm gözüküyor.

    Turbo motor maksimum torkunu daha alt devirde verdiği için, devir yükseldikçe, hız yükseldikçe, düşen torkun etkisiyle hızı taşımakta zorlanır. 1.4 atmosferik olan ise maksimum torku daha yüksek devirde verdiği için yüksek hızda, yüksek devir ve yüksek torkta gideceği için daha yüksek son hıza sahiptir.

    Daha güçsüz olmasına rağmen 1.4 atmosferik 80 bg 130nm torklu fiestanın (kağıt üzerinde değil) son hızı olarak düzlükte 191km/s hıza ulaşabilirken, 0.9 TCe Clio düzlükte 175km/s hıza ulaşabiliyor.

    Kağıt üzerinde 0-100 süreleri de aynı. Hatta performanslı kullanımda yüksek devirde daha çok tork veren atmosferik motor daha canlı olacaktır. Tabi performanslı kullanım diyince turbo lag konusuna değinmeden olmaz. Atmosferikte ayağını gaz pedalının üzerine deydiği anda güç hissedilirken, turboda gaza bastıktan sonra turbonun dolup motora basınçlı hava göndermesini uzun bir süre olmasa da bekliyorsunuz.


    Gelelim yokuş konusuna. Zaten benzer güçteler ve tork devirlerinde çıkarsan ölümcül bir farkları olmutor. Yani yokuşlardaa da vites küçültürsen ikisi arasında bir fark kalmıyor.

    Sonuç olarak, benzer güçte motorlar. 0.9 motorun tek artısı çok çok daha az yakabilmesi. Sonuçta ikisi de performans için üretilmiş motorlar değiller ama bu ikisi arasında "sadece" performanslı kullanım için seçim yapmam gerekse, 1.4 atmosferini seçerim. Ama günlük kullanımda gerek az yakması, gerekse düşük devir torku sebebiyle 0.9 turbo tercihim olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • turboda gaza basınca koltuğa yapıştırıyor insan koltukla bütünleşiyor avuç içlerin terliyor. ekonomik sürüş yaparken bile olsa gaza bastın mı fişek gibi fırlıyor, atmosferikte vites düşürmen gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gramatik -- 15 Aralık 2019; 21:42:1 >
  • Evin 2.aracı olarak 2013 model Icon donanım 0.9 Clio var. Giulietta'ya geçince Clio'yu satmadım.

    Şöyle söyleyeyim Giu 170HP manuel'den sonra kullanınca bazen beni çok şaşırtıyor anlık hızlanmalarda. Araç 1000 kg civarında bu sebeple de bu motorun çok değişik bir atikliği var. 3 silindir sesinin güzelliği de cabası.

    Yakıt olarak da 2.5 lt/100 km az yakıyor Giu'dan.

    Donanım mevzusuna hiç girmiyorum, Distinctive Giulietta'yı ters çevirir 3'e katlar.

    Clio iyidir, hoştur. Tek kötü yanı artık sokaktaki 10 araçtan 3'ünün Clio olması çok can sıkıcı.

  • Gramatik kullanıcısına yanıt
    Bu dediklerin gaza sonuna kadar basıp, turbonun hızlanıp, motora basınç göndermesinden sonra oluyor. 0-100 zamanından anlayacağın üzere 1.4 atmosferikle bu motor arasında fark yok. İkisini de kullanıyorum. Siz kullanmadıysanız 1.4 atmosferik kullanıp ondan sonra kendi arabanızı deneyin.

    Tabiki ikisini de aynı viteste 2000 devirden hızlandırırsan atmosferinin ufak atılımından sonra turbo motor öne geçer ama, ikisini de minimum vitesten hızlandırırsan öyle aman aman fark olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    Öncelikle bu sitedeki veriler bana çok doğru gözükmedi. 0.9 motor 140nm tork üretiyor. Burda 150nm gözüküyor.

    Turbo motor maksimum torkunu daha alt devirde verdiği için, devir yükseldikçe, hız yükseldikçe, düşen torkun etkisiyle hızı taşımakta zorlanır. 1.4 atmosferik olan ise maksimum torku daha yüksek devirde verdiği için yüksek hızda, yüksek devir ve yüksek torkta gideceği için daha yüksek son hıza sahiptir.

    Daha güçsüz olmasına rağmen 1.4 atmosferik 80 bg 130nm torklu fiestanın (kağıt üzerinde değil) son hızı olarak düzlükte 191km/s hıza ulaşabilirken, 0.9 TCe Clio düzlükte 175km/s hıza ulaşabiliyor.

    Kağıt üzerinde 0-100 süreleri de aynı. Hatta performanslı kullanımda yüksek devirde daha çok tork veren atmosferik motor daha canlı olacaktır. Tabi performanslı kullanım diyince turbo lag konusuna değinmeden olmaz. Atmosferikte ayağını gaz pedalının üzerine deydiği anda güç hissedilirken, turboda gaza bastıktan sonra turbonun dolup motora basınçlı hava göndermesini uzun bir süre olmasa da bekliyorsunuz.


    Gelelim yokuş konusuna. Zaten benzer güçteler ve tork devirlerinde çıkarsan ölümcül bir farkları olmutor. Yani yokuşlardaa da vites küçültürsen ikisi arasında bir fark kalmıyor.

    Sonuç olarak, benzer güçte motorlar. 0.9 motorun tek artısı çok çok daha az yakabilmesi. Sonuçta ikisi de performans için üretilmiş motorlar değiller ama bu ikisi arasında "sadece" performanslı kullanım için seçim yapmam gerekse, 1.4 atmosferini seçerim. Ama günlük kullanımda gerek az yakması, gerekse düşük devir torku sebebiyle 0.9 turbo tercihim olacaktır.
    0.9 tce motorda overboost var. gücü 95bg 150 nm kadar çıkarabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    Öncelikle bu sitedeki veriler bana çok doğru gözükmedi. 0.9 motor 140nm tork üretiyor. Burda 150nm gözüküyor.

    Turbo motor maksimum torkunu daha alt devirde verdiği için, devir yükseldikçe, hız yükseldikçe, düşen torkun etkisiyle hızı taşımakta zorlanır. 1.4 atmosferik olan ise maksimum torku daha yüksek devirde verdiği için yüksek hızda, yüksek devir ve yüksek torkta gideceği için daha yüksek son hıza sahiptir.

    Daha güçsüz olmasına rağmen 1.4 atmosferik 80 bg 130nm torklu fiestanın (kağıt üzerinde değil) son hızı olarak düzlükte 191km/s hıza ulaşabilirken, 0.9 TCe Clio düzlükte 175km/s hıza ulaşabiliyor.

    Kağıt üzerinde 0-100 süreleri de aynı. Hatta performanslı kullanımda yüksek devirde daha çok tork veren atmosferik motor daha canlı olacaktır. Tabi performanslı kullanım diyince turbo lag konusuna değinmeden olmaz. Atmosferikte ayağını gaz pedalının üzerine deydiği anda güç hissedilirken, turboda gaza bastıktan sonra turbonun dolup motora basınçlı hava göndermesini uzun bir süre olmasa da bekliyorsunuz.


    Gelelim yokuş konusuna. Zaten benzer güçteler ve tork devirlerinde çıkarsan ölümcül bir farkları olmutor. Yani yokuşlardaa da vites küçültürsen ikisi arasında bir fark kalmıyor.

    Sonuç olarak, benzer güçte motorlar. 0.9 motorun tek artısı çok çok daha az yakabilmesi. Sonuçta ikisi de performans için üretilmiş motorlar değiller ama bu ikisi arasında "sadece" performanslı kullanım için seçim yapmam gerekse, 1.4 atmosferini seçerim. Ama günlük kullanımda gerek az yakması, gerekse düşük devir torku sebebiyle 0.9 turbo tercihim olacaktır.
    quote:

    Daha güçsüz olmasına rağmen 1.4 atmosferik 80 bg 130nm torklu fiestanın (kağıt üzerinde değil) son hızı olarak düzlükte 191km/s hıza ulaşabilirken, 0.9 TCe Clio düzlükte 175km/s hıza ulaşabiliyor.


    bunun sebebi clionun 5.vitesi neredeyse 6.vites kadar uzun olması. 4.viteste 185 kmh a kadar gidip 5.vitese atınca 190-195 yapar.




  • predator93 kullanıcısına yanıt
    ilginçmiş ilk kez duydum pedalın dibine doğru tık sesi geliyormuş overboost için bir araç incelemesinde yazmışlar ama sandero 0.9 incelemesi. denemek lazım.
    https://www.cars.co.za/motoring_news/renault-sandero-stepway-plus-2019-review/46911/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    Öncelikle bu sitedeki veriler bana çok doğru gözükmedi. 0.9 motor 140nm tork üretiyor. Burda 150nm gözüküyor.

    Turbo motor maksimum torkunu daha alt devirde verdiği için, devir yükseldikçe, hız yükseldikçe, düşen torkun etkisiyle hızı taşımakta zorlanır. 1.4 atmosferik olan ise maksimum torku daha yüksek devirde verdiği için yüksek hızda, yüksek devir ve yüksek torkta gideceği için daha yüksek son hıza sahiptir.

    Daha güçsüz olmasına rağmen 1.4 atmosferik 80 bg 130nm torklu fiestanın (kağıt üzerinde değil) son hızı olarak düzlükte 191km/s hıza ulaşabilirken, 0.9 TCe Clio düzlükte 175km/s hıza ulaşabiliyor.

    Kağıt üzerinde 0-100 süreleri de aynı. Hatta performanslı kullanımda yüksek devirde daha çok tork veren atmosferik motor daha canlı olacaktır. Tabi performanslı kullanım diyince turbo lag konusuna değinmeden olmaz. Atmosferikte ayağını gaz pedalının üzerine deydiği anda güç hissedilirken, turboda gaza bastıktan sonra turbonun dolup motora basınçlı hava göndermesini uzun bir süre olmasa da bekliyorsunuz.


    Gelelim yokuş konusuna. Zaten benzer güçteler ve tork devirlerinde çıkarsan ölümcül bir farkları olmutor. Yani yokuşlardaa da vites küçültürsen ikisi arasında bir fark kalmıyor.

    Sonuç olarak, benzer güçte motorlar. 0.9 motorun tek artısı çok çok daha az yakabilmesi. Sonuçta ikisi de performans için üretilmiş motorlar değiller ama bu ikisi arasında "sadece" performanslı kullanım için seçim yapmam gerekse, 1.4 atmosferini seçerim. Ama günlük kullanımda gerek az yakması, gerekse düşük devir torku sebebiyle 0.9 turbo tercihim olacaktır.
    Motor verileri yanlış değil, overboost olduğu için 150 Nm. Hız yükseldikçe düşen tork diyorsunuz ama grafiklere bakınca sadece 5500 devirden sonra 1.4 motor öne geçiyor.
    0-100 değeri ve son hız kabul edersiniz ki sadece motora bağlı bir şey değil, arabanın ağırlığı, aktarım organları, sürtünme katsayısı bunların hepsi işin içine giriyor. Ayrıca 0.9 daha performanslı derken sadece dip gaz giderkenki durumu düşünmeyin. Normal seyir halinde genelde 2000-3000 devir arasında olur motor. 2000 devirde iken gaza bastığınızda alacağınız tepki 0.9 motorda daha iyi olacaktır ki bence bu 5500 devirde alacağınız tepkiden daha önemli. Benim performansı kullanımdan anladığım arabayı sürekli 5500-6500 devirde sürmek değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gramatik

    ilginçmiş ilk kez duydum pedalın dibine doğru tık sesi geliyormuş overboost için bir araç incelemesinde yazmışlar ama sandero 0.9 incelemesi. denemek lazım.
    https://www.cars.co.za/motoring_news/renault-sandero-stepway-plus-2019-review/46911/
    Sandero, clio, captur hepsinde aynıdır hocam her araba için ayrı ECU yapacak halleri yok, zaten gerek de yok.
  • Zaten belirttim. Performanslı kullanımda armosferiği seçmeme rağmen günlük kullanımda downsized turbo tercihim olur. Günlük kullanım düşük devir kullanımı içerdiği ve düşük devirlerde turbo motor daha performanslı olduğu için söyledim. Ama yine tekrar ediyorum performanslı kullanımda armosferiği seçerim. Gerek gaz tepkisi, gerek yüksek devir torku olsun performanslı kullanıma daha uygun. Aktif olarak ikisini de kullandığım için daha rahat karşılaştırma yapabiliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • predator93 kullanıcısına yanıt
    Yapmıyor. Yokuş aşağı hızlanıp düzlüğe çıktığımda 175e kadar düşüp 175de tutuyor. Aynı yokuşta atmosferikle 180e kadar hızlanıyorum düzlükte yavaş da olsa 190a kadar çıkıyor. Yani yokuşu ilk hızlanma için kullanıyorum. 180 ve üzeri hızları görebileceğini pek sanmıyorum 0.9 motorun. Turbo basıncı çok düşüyor yüksek devirde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    Yapmıyor. Yokuş aşağı hızlanıp düzlüğe çıktığımda 175e kadar düşüp 175de tutuyor. Aynı yokuşta atmosferikle 180e kadar hızlanıyorum düzlükte yavaş da olsa 190a kadar çıkıyor. Yani yokuşu ilk hızlanma için kullanıyorum. 180 ve üzeri hızları görebileceğini pek sanmıyorum 0.9 motorun. Turbo basıncı çok düşüyor yüksek devirde.




  • predator93 kullanıcısına yanıt
    Yolu göremediğimiz bir videodansa ben sana kendi tecrübelerimi objektif olarak sunuyorum. Yoksa 1.4 atmosferik de 20sn boyunca 200ile gidebiliyor. Tabi yokuş aşağı. Düz yolda 190 yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumumu iyi oku dostum. Tüm 2.0 lar demedim çoğu 2.0'lar dedim. Tabiki bir 1.4 Tsi'dan daha iyisi yine aynı kök aileden gelen bir 2.0 Tfsi olacaktır. Bu çok normal
  • şu boyun kıran 1.2 i20'nin linkini paylaşabilecek olan var mı
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.