|
0.9 TCE MOTOR TUTULMADIMI ??? (5. sayfa)
-
-
0.9 motor 0.9 motordur. Fazlası değildir.
Gerçek anlamda değil, kafada canlandırmak amaçlı söylemek gerekirse turboyu 0.5 motora dahi taksan rampada bayılma olayı olmaz. (Ancak ağırlık arttıkça bayılacak ilk araç da bu düşük hacimlilerdir) Birnevi milletin dalga geçtiği olaydır aslında...
Motorsiklet motoruna turbo takıp arabaya koymuşlar dediği muhabbet, her ne kadar çok da komik olmasa da...
Öyle ya da böyle o turbo besleme dip gaz yada değil bir şekilde çektirir.
Doğrudan yüksek hacim atmosferiklerle karşılaştırmak pek sağlıklı olmaz. Atmosferiğin yüksek hacimlisi her türlü daha iyidir.
Ama fiyat/performans oranı iyi motorlardır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratdinc1 -- 30 Mayıs 2020; 20:24:40 > -
Clio symbol tce 0.9 var arkadaşlar. 2019 ve 5.000 km de. Şehiriçi 6 yakıyor. Uzun yolda 4.8 falan. Lpg taksammi diyorum. Yılda 8-9 bin yapıyorum. Motor ısınınca benzin püskürtme olayı aklımı kurcalıyor -
Gecen Sali Clio 4 aldim 0.9 Tce.
0.9 diye aldanmayin bayilma yigilma cekmeme v.s. yok.
kasa da hafif olunca yeterli bi motor.
200 km'si uzun yol olmak uzere 300 km kadar kullandim klima acik sakin kullanim 5.6 lt ortalama suan.
pompa olcumuyle karsilastirmadim daha.
benim 2. arabam oldugu icin cok km yapmaz. senede en fazla 8 bin oldugu icin lpg dusunmuyorum.
Fazla km yapsaydim taktirirdim. -
Ben tatile falan gittim hocam. Çekiş çok iyi .quote:
Orijinalden alıntı: Alisilin07
Gecen Sali Clio 4 aldim 0.9 Tce.
0.9 diye aldanmayin bayilma yigilma cekmeme v.s. yok.
kasa da hafif olunca yeterli bi motor.
200 km'si uzun yol olmak uzere 300 km kadar kullandim klima acik sakin kullanim 5.6 lt ortalama suan.
pompa olcumuyle karsilastirmadim daha.
benim 2. arabam oldugu icin cok km yapmaz. senede en fazla 8 bin oldugu icin lpg dusunmuyorum.
Fazla km yapsaydim taktirirdim.
Lpg taksak 25 kuruş yakar
Şu hararet esnasinda benzin püskürtme olayı aklımı kurcalıyor -
Forumlarda 270 bin km lpg ile kulanan birisi vardi. bi arastirin.quote:
Orijinalden alıntı: sonnick
Ben tatile falan gittim hocam. Çekiş çok iyi .
Lpg taksak 25 kuruş yakar
Şu hararet esnasinda benzin püskürtme olayı aklımı kurcalıyor
Alıntıları Göster
lpg ile sorunsuz bi motor
bence gerek yok size de lpg ye az kullaniyomussunuz.
3 seneye anca kendini amorti eder. sonra kâra gecer. -
İlk geldiğinde tutulmadı sadece dolu paketlerle geldiği için. Yurtdışına aralıksız ithal edildi bu motor.Şimdilerdede boş paketle kombine ettiler. Kasada eskidiği için fiyat uygun şuan piyasaya göre. Keşke Clio 5 lerdeki iğrenç 1.0 72 hp lik motor yerine 0.9 TCe kullanılsa. -
avrupada clio 4 te baz motor olarak gücü kısılmış 0.9 tce 75bg 120nm satışı yapıldı. clio5 te de joy 1.0 tce 80bg 140nm olarak sunsalar keşke -
Bu motoru çok araştırdım ve 2020 model 0.9tce icon paket Clio4'ü. Mart ayında 0 olarak aldım.
Çok güzel gidiyor dostum hemde çok güzel 4 yetişkin 1 çocuk bagaj pandizotu çıkardım arka kafalıklara kadar full bavul ve yük dostum. (Dönüşte ayak altlarında bile poşetler vardı) Nerdayse molasız Antalya - Aksaray gidiş 5.8lt/100km dönüş 4.6lt/100km hız sabitleyci açık olarak gidişte hız 90-100-120 karışık dönüşte 90 sabit hız. Rampalarda da canavar gibiydi. Son aracım jetta 1.6 benzin+lpg 102 hp idi lpg de benzinden hiç çekiş farkı yoktu. 3000 devir üstüne çıkmadan performans vermezdi çekişi düşerdi.
-
Bu motoru çok araştırdım ve 2020 model 0.9tce icon paket Clio4'ü. Mart ayında 0 olarak aldım.
Çok güzel gidiyor arkadaşlar kullanmayanlar niye sallıyor bu motora anlamıyorum bir arkadaşın dediği gibi kullanandan çok kullanmayanlar sorum yaşıyor niyeyse bu motorla
Hemde çok güzel gidiyor. 4 yetişkin 1 çocuk bagaj pandizotu çıkardım arka kafalıklara kadar full bavul ve yük dostum. (Dönüşte ayak altlarında bile poşetler vardı) Nerdayse molasız Antalya - Aksaray gidiş 5.8lt/100km dönüş 4.6lt/100km hız sabitleyci açık olarak gidişte hız 90-100-120 karışık dönüşte 90 sabit hız. Rampalarda da canavar gibiydi. Son aracım jetta 1.6 benzin+lpg 102 hp idi lpg de benzinden hiç çekiş farkı yoktu. 3000 devir üstüne çıkmadan performans vermezdi çekişi düşerdi benzinde bile.
Renault benim bildiğim mercedese nissana dacia ya motor veren f1 e katılan motor konusunda gayet başarılı bir firma bu yıl yani 2020 ye kadar (2020 de dahil) bu motor satıldı ben dahil kullanıcılarının yakıt tüketimi ve performans olarak çok büyük oranda memnun olduğu bir motor lütfen kullanmadan sallamayalım. Ömrü kısa diyenler ve lpg uyumsuz diyenler internette araştırma yapsınlar 0.9 tce yağ eksiltmez ayrıca o 1.2 tce lerin bazılarımda olan bir problem.
-
-
1) Japonlar minimizasyonu bıraktı.
2) Hibritlerin hiçbirinde bu tarz motorlardan yok ve hibrit satışları hızla artıyor.
3) Dizel pompası sona erdi. Petrol tüketim dengesini bozduğu için tüketici tekrar olması gerektiği gibi benzinliye geri itekleniyor.
Türkiye'deki saçma vergi hesap yöntemleri ve ağır vergiler nüfusen dünyanın %2'sini oluşturan bu bölgede işleri değiştiriyor olabilir. Ama uzun vadede %2 için kimse mikro motora devam etmeyecek. (Japonlarda olduğu gibi) Türkiye'nin de vergi yöntemlerini tekrar ele alması gerekecek. Bu arada 3000 motora geri döneceğiz demiyorum. Ucuza alınan arabalarda 0.8 turbo gibi örnekler sona erecek. 1.2 atmosferik takilacaksın diyorum.
Şahsen ben Türkiye'de zorunda olmadığım sürece araba yenilemem. Üç kişi üç araba kullanıyoruz. Biri uzun yola uygun. Diğer ikisi leş: Biri kalos. Diğeri 325.000'de Fusion. Mal değilim zira. Yolunacak kaz da değilim. Türkiye beni pek ilgilendirmiyor, zira dünyanın %2'si. Otomotiv sektörünü belirleyebilecek bir potansiyeli yok. Tüketicide pek bilinç de yok. Üretici ne yollasa yer. O yüzden olacak olan zamanla oluyor.
Zaten beni çok da ilgilendirmiyor. Zira almıyorum. Vergi yaratmıyorum. Keyif istersem de V8 57'ime biniyorum. Bir kapalı garajda iki adet klasik Amerikan arabası yatıyor. Gündelik aracım Ford Fusion. Böyle de cins biriyim evet.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 21 Aralık 2020; 10:28:19 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST1) Japonlar minimizasyonu bıraktı.
2) Hibritlerin hiçbirinde bu tarz motorlardan yok ve hibrit satışları hızla artıyor.
3) Dizel pompası sona erdi. Petrol tüketim dengesini bozduğu için tüketici tekrar olması gerektiği gibi benzinliye geri itekleniyor.
Türkiye'deki saçma vergi hesap yöntemleri ve ağır vergiler nüfusen dünyanın %2'sini oluşturan bu bölgede işleri değiştiriyor olabilir. Ama uzun vadede %2 için kimse mikro motora devam etmeyecek. (Japonlarda olduğu gibi) Türkiye'nin de vergi yöntemlerini tekrar ele alması gerekecek. Bu arada 3000 motora geri döneceğiz demiyorum. Ucuza alınan arabalarda 0.8 turbo gibi örnekler sona erecek. 1.2 atmosferik takilacaksın diyorum.
Şahsen ben Türkiye'de zorunda olmadığım sürece araba yenilemem. Üç kişi üç araba kullanıyoruz. Biri uzun yola uygun. Diğer ikisi leş: Biri kalos. Diğeri 325.000'de Fusion. Mal değilim zira. Yolunacak kaz da değilim. Türkiye beni pek ilgilendirmiyor, zira dünyanın %2'si. Otomotiv sektörünü belirleyebilecek bir potansiyeli yok. Tüketicide pek bilinç de yok. Üretici ne yollasa yer. O yüzden olacak olan zamanla oluyor.
Zaten beni çok da ilgilendirmiyor. Zira almıyorum. Vergi yaratmıyorum. Keyif istersem de V8 57'ime biniyorum. Bir kapalı garajda iki adet klasik Amerikan arabası yatıyor. Gündelik aracım Ford Fusion. Böyle de cins biriyim evet.
Ben başka birşey anlatmadım zaten. Ama sürekli aynı şeyi yapıyorsun. Haklı cikicam diye lafı çeviriyorsun. 1.4 e dikiş makinesi derdik diyip. Ben küçük hacimli motorlardan verim alınmayacak diyorum demişsin. Sonra da hibrit kibrit lafı cevirmissin. Yalnız 3.0 motorlardan bende bahsetmedim. 1.2 motor zaten küçük motor. 1.6, 1.8, 2.0 motorlarının devri kapandı.
Sen 4 sene önce o motorlara devam edilecek demissin yalnız aksine ileri de 0.8 , 0.9, 1.0 , 1.2 motorlar etrafimizi saracak. Böyle de oldu zaten. Hiç lafı çevirme şimdi. Burada konu ülke geneli. Dünya genelini konuşan yoktu. Belki ceviririm hesabı dünya geneline dondurmussun lafı. Dünya geneli konuşacak olursak o 3.0 motorlara hiç girme zaten . Hepsi elektrikliye geciyor. Benim tahminim tutmamış de geç daha iyi.
Senelerdir bu forumdayim. Çok sallayan atan oluyor. Ama sürekli de sallanıp atılmaz. İnanarak salladigin zaman sanırım genç kardeslerimiz sana hak veriyor ama yetişkin birisi bu dediklerine gülüyor kardeşim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efsanelerölmezunutmayın -- 21 Aralık 2020; 18:55:50 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: EfsanelerölmezunutmayınBen başka birşey anlatmadım zaten. Ama sürekli aynı şeyi yapıyorsun. Haklı cikicam diye lafı çeviriyorsun. 1.4 e dikiş makinesi derdik diyip. Ben küçük hacimli motorlardan verim alınmayacak diyorum demişsin. Sonra da hibrit kibrit lafı cevirmissin. Yalnız 3.0 motorlardan bende bahsetmedim. 1.2 motor zaten küçük motor. 1.6, 1.8, 2.0 motorlarının devri kapandı.
Sen 4 sene önce o motorlara devam edilecek demissin yalnız aksine ileri de 0.8 , 0.9, 1.0 , 1.2 motorlar etrafimizi saracak. Böyle de oldu zaten. Hiç lafı çevirme şimdi. Burada konu ülke geneli. Dünya genelini konuşan yoktu. Belki ceviririm hesabı dünya geneline dondurmussun lafı. Dünya geneli konuşacak olursak o 3.0 motorlara hiç girme zaten . Hepsi elektrikliye geciyor. Benim tahminim tutmamış de geç daha iyi.
Senelerdir bu forumdayim. Çok sallayan atan oluyor. Ama sürekli de sallanıp atılmaz. İnanarak salladigin zaman sanırım genç kardeslerimiz sana hak veriyor ama yetişkin birisi bu dediklerine gülüyor kardeşim.
Alıntıları GösterBiraz karışık yazmışım sen de haklısın. Şöyle anlatayım. Net olsun:
Downsizing'in bir yere kadar işleyeceği ayyuka çıkmış vaziyette. İşe yarar ve mantıklı minimum günümüzde B sınıfında 1.2, C sınıfında 1.4, D sınıfında 1.6 gibi durmakta. Bundan daha düşük motorlu araçlar genelde daha çok yakıyor. Emisyonları da daha yüksek çıkıyor. O emisyonlar da üreticilerin başına bela oluyor. "Aşırı downsizing'den dönülecek" demişim ben. Öyle de oldu/oluyor. 0.8, 0.9, motorların piyasada ömrü uzun olmayacak. Ucuz arabaya koymak için mantıklı değil herşeyden önce. Bu motorların sayısı da artmıyor. Aksine, azalıyor. 1.0 ise A sınıfında mantıklı minimum olabilir. Dünyanın bir çok yerinde de endazesi kaçmış downsizing araçlar ile makul motorlu versiyonu arasında önemli bir fiyat farkı yok. Ve gene, dünyanın bir çok yerinde insanlar makul motorlu olanı tercih etmekte. Türkiye ise dünyanın nüfusen %2'sini oluşturan sürreyal bir distopya. Dolayısı ile Türkiye'de işler farklı yürüyor olabilir. Avrupa'da az satılanı buraya ittirmek gibi de çok tatliş bir huyları vardır. Bizim hükümet de vergi politikası ile buna çanak tutmakta.
Ek olarak üretim maliyetini düşürmek adına tek tip motorlaşma diye bir kavram da mevcut. Ne derece işe yarar, uzun soluklu olur bilmem. 3 silindir 1.5, 4 silindir 2.0 kafası. Silindir başına 500cc olursa durum bu. Silindir başına 400cc olursa 3 silindir 1.2, 4 silindir 1.6 oluyor. Bu tarz oynamaları da gelecekte daha sık göreceğiz. Blok döküm tesisin işini kolaylaştırıyor. Maliyeti düşürüyor bu yaklaşım. Bu yaklaşımı, emisyonu tutturarak getirebilirlerse (BMW grubunda olduğu gibi) maliyet düşürmüş olacaklar. Her şey cc değil. Çünkü her yer Türkiye değil. Adamların düşünmek zorunda oldukları bin tane şey var. Emisyon kuralları da başlarındaki en büyük bela.
Yıllar önce paylaştığım elektrikli RC motoru da tamamen işin esprisidir. Bu kadar ciddiye almanın pek bir anlamı yoktur.
---------------------------------
Kendi adıma da, benim belli bir keyif beklentim var. Bu da konfordan önemli benim için. Keyfimden kısıp kalas bir arabaya binmek için para vermem ben. Beleşe veriyorlarsa binerim, orası ayrı konu. Ama kalasa para vermem. Günlük aracım 325.000km'de Ford Fusion oldu birden bire. Para verdim mi? Hayır. Kapanan fabrikadan yarı hurda olarak geldi. Topladım. Biniyorum. Kalasa para vermem derken ciddiyim.
Araçlar da montofon ineğine döndü. Aşırı büyük ve ağırlar. O yüzden sınıf sınıf konuşmayacağım. Şimdi sınıfla konuşurum. 10 yıl sonra biri alıntılar. C sınıfı araç 2 ton olmuş olur falan... O yüzden ağırlıkla konuşacağım. 1400 kilo bir arabaya 160-180 beygir bana uyar. 1200 kilo bir arabaya 140-160 beygir bana uyar. Hiç sekmedi. 20 yıldır falan... Saab 185 beygirdi. A3 160 beygir. Şimdi mevcut vergi düzeninde montofon ineği gibi arabanın keyifli olması için hayvanca vergi vermem gerekecek. Ben de onun yerine arabayı küçültmeyi uygun buldum. 1.5 dizel Mini'ye chip tuning. 150 beygir. Temiz. Ama bu benim beklentilerimle alakalı. Ekonomi sınıfı kullanıcıları için ise 1.2'nin altı aşırı downsizing gibi durmakta. Kimseye de tavsiye etmem. Mevcut olanlardan da eğer araç uzun süre kullanılacaksa uzak durmakta fayda var. Sebebi de basit: yürütme maliyetleri. 0.9 tce 10 yaşında leş bir araçken 7000TL masraf açsa insanın canı yanar. Ama aşırı downsizing'e gidilmemiş bir arabada hem bir sorun yaşanma ihtimali daha düşüktür, hem de o sorunun çözülmesi daha ekonomik olacaktır. Bu konu ile üretici ilgilenmiyor. Üretici için adına laf getirtmeyecek bir ömür yeterli. 5 yıl/150.000km diyelim. Ama yürütme maliyetlerinin düşük olması biz tüketicileri ilgilendiren bir konu. Özellikle de Türkiye gibi belirsizliklerin hüküm sürdüğü ve alım gücünün düşük olduğu bir coğrafyada... Hele ki ekonomi sınıfı araçlarda. 3 kuruş tasarruf edeceğim derken, araç yaşını aldığında ve değerini yitirdiğinde sanayiye 10.000TL gömmek ekonomi sınıfı araç sahibinin çıkmak istemeyeceği bir top olmalı.
Ama, "3 yılda bir araba değiştiririm" kafası ile hareket edeni çok da ilgilendirmez. O kesin. Olan aracın üçüncü sahibine olur. Ben ise arabaların turşusunu kuruyorum mesela. Zira bu düzene mümkün mertebe vergi vermemek istiyorum. O yüzden yenisini mümkün olduğunca geç almak istiyorum. Devlete vereceğim vergiyi sanayi esnafına dağıtırım. Ama bu tamamen benim şahsi fikrim. Başkasını bağlamaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 22 Aralık 2020; 11:59:48 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: ErcanD.
O motoru tamir ettirip sanayide rezil olmaktansa 15.000tl verip 0 motor alır takarım. Tamir edilebilir denen motor bile olsa belki hakkı ile tamir yapan bir elin parmaklarını geçmez öylesi bize denk gelmezSıfır motorun 15.000 lira olduğundan eminmisiniz.
-
quote:
Orijinalden alıntı: swat882quote:
Orijinalden alıntı: haymanali2006
quote:
Orijinalden alıntı: manisa_tr
bence yeni bir motor yapsınlar. 0,7 + 0,7 turbo olsun
Renault un powerful projesi var, 730cc dizel motor üzerine.
Specifications
Engine: Renault "Powerful" two-stroke diesel
Displacement: 730cc (45ci)
Layout: Inline two-cylinder
Bore X stroke: 2.99 x 3.17 inches (76 x 80.5 mm)
Valvetrain: SOHC four valves per cylinder
Induction: Supercharger and turbocharger
Power: 67 hp
Torque: 107 lb-ft
Block material: Cast iron
Head material: Aluminum alloy
Weight: 232 pounds
Engine: Renault K9K dCi 110 four-stroke diesel
Displacement: 1.5L (89ci)
Layout: Inline four-cylinder
Bore X stroke: 2.99 x 3.17 inches (76 x 80.5 mm)
Valvetrain: SOHC four valves per cylinder
Induction: Variable-geometry turbocharger
Power: 67 hp
Torque: 107 lb-ft
Block material: Cast iron
Head material: Aluminum alloy
Weight: 320 pounds
2 zamanlı mı
Alıntıları GösterEvet 2 zamanlı dizel oldukça verimli bir motor. Opposed piston two stroke yazarsanız dünyanın en verimli motorlarından biri olduğunu görebilirsiniz. Ama emisyonları yüksek olduğu için şu anlık kullanılamıyorlar diye biliyorum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazywinner3 -- 22 Aralık 2020; 17:34:51 >
-
-
Ercanim garanti yok bunlarda. Motor sivilari yok, baski balatasi yok sadece motor. Volant dahil mi bilmiyorum.
Ben sordum 1.2 16v 7 bin tl idi garantisiz motorlar. Ha bisey olmaz ama risk var mi var... motor yaptirirsin sanayide garanti ustan olur anlayacagin. Bunu alip taktirdin mi adam tanimaz seni satici
Yetkili Servislerde bunlari mi takiyorlar yoksa onlarsa sanayide mi yaptiriyor motorlarini ???
-
https://tr.m.wikipedia.org/wiki/%C4%B0ki_zamanl%C4%B1_motor
Bu 2 zamanli motorlara mobilet motoru ornegi verilebilir mi ? Burada yanma.odasina biraz da yag gonderilir yaziyor. Mobile motorlarinda da yag ve benzin koyuyorsun ikisini beraber yakiyor. Yakit olarak mobiletler cok ekonomikler ilkel ve basit motorlar. Dezavantajlari cabuk rektefe istiyorlar diye biliyorum.
Emisyonlari yuksek ise katalizor ve filtrelerle falan dusuremiyorlar mi ? Adblue da eklenir cevreci olur iste tirlardaki gibi
-
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_migErcanim garanti yok bunlarda. Motor sivilari yok, baski balatasi yok sadece motor. Volant dahil mi bilmiyorum.
Ben sordum 1.2 16v 7 bin tl idi garantisiz motorlar. Ha bisey olmaz ama risk var mi var... motor yaptirirsin sanayide garanti ustan olur anlayacagin. Bunu alip taktirdin mi adam tanimaz seni satici
Yetkili Servislerde bunlari mi takiyorlar yoksa onlarsa sanayide mi yaptiriyor motorlarini ???
Turbosu 4bin buna en kötü 20bin verip değişsem kafam daha rahat eder. Motoru söken ustadan daha çok güvenirim., garantisiz motora. Sorun çıksa usta işin arkasında duracağını sanmıyorum. Usta iş alınca en ucuz parçalarla en çabuk aürede işi bitirip yeni araba bekleyeceği için tamir işi baştan savma olur. Motor alt koruma kapağını takmamak için bunun faydası yok diyen de oldu.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X