Eğer arabanız alçaksa karter muhafazası çok önemli... Ben VW Bora aracıma taktırdım 150YTL ye... baya da işe yaradı.. bi kaç defa muhafaza yere sürttü çünkü... karteri deldirip yolda kalmak kötü olur sanırım... masrafı da cabası
Ben neden taktırdım, anlatayım. geçen arabayı park ederken farketmemişim arabanın ön kaputun altına şu
huni şeklinde olur ya hani kırmızı renkte ve yol çalışmalarında ve park yerlerine konur,inanın adını
bilimiyorum.
İşte bulardan biri devrilmiş va motorun altına girmiş. Park yerinden çıkarken arabın altında bir gürültü. Tam
yarım saat uğraştım çıkarmaya. ön sağ lastiği bir taşa çıkarıp zorla çıkarabildim ancak. Aynı şey bir taş ta da
başka bir sert cisimle olsa arabaya kesin zarar verirdi diye düşünerek gidip taktırdım.
quote:
Orjinalden alıntı: esarikaya
Eğer arabanız alçaksa karter muhafazası çok önemli... Ben VW Bora aracıma taktırdım 150YTL ye... baya da işe yaradı.. bi kaç defa muhafaza yere sürttü çünkü... karteri deldirip yolda kalmak kötü olur sanırım... masrafı da cabası
bir de bu var.aracının altıyla yer arasındaki mesafesi kısaltıyor.
normalde o aracın altında korunaklı yerde yani altı çarptığında ona çarpması zor. ama örnekteki gibi koruma takılırsa korumaya çarpabilir.
Bence çok önemli kesinlikle taktırmalısın geçen yaz pikniğe gittim stabilize yolda arabanın küçük büyüklükte bir tas arabanın altında kaldı kartel muhafaz omasaydı kesin delinirdi.Sanayide altına baktık kartel muhafazsında tasın geldiği yerde büyük bir çukur olusmus eğer muhafaza olmasaydı kesin delinirdi
kartel ne yahuu karter o karter ...
Arkadaşlar sıfır araçlara karter muhafazası takmamaları üç kuruştan kaçmaları değil. Karter muhafazası katalitik konvertörün daha fazla ısınmasına sebebiyet verdiği için takılmıyor. Yani sorumluluk almıyorlar. Ama siz taktırır da zarar görürseniz sorumluluk size ait oluyor.
quote:
Orjinalden alıntı: 4polat
Arkadaşlar sıfır araçlara karter muhafazası takmamaları üç kuruştan kaçmaları değil. Karter muhafazası katalitik konvertörün daha fazla ısınmasına sebebiyet verdiği için takılmıyor. Yani sorumluluk almıyorlar. Ama siz taktırır da zarar görürseniz sorumluluk size ait oluyor.
böyle birşey duymamıştım,iyi oldu.. ama 3 kuruştan kaçmamaları diye birşey yok.1 kuruşun hesabını yapıyorlar..
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
quote:
Orjinalden alıntı: 4polat
Arkadaşlar sıfır araçlara karter muhafazası takmamaları üç kuruştan kaçmaları değil. Karter muhafazası katalitik konvertörün daha fazla ısınmasına sebebiyet verdiği için takılmıyor. Yani sorumluluk almıyorlar. Ama siz taktırır da zarar görürseniz sorumluluk size ait oluyor.
böyle birşey duymamıştım,iyi oldu.. ama 3 kuruştan kaçmamaları diye birşey yok.1 kuruşun hesabını yapıyorlar..
Doğru haklısın. Aslında her şekilde kendi menfaatlerini düşünüyorlar.
sonuçta taktırmak daha mantıklı gibi görünüyor...
Benim bu konudaki bilgim aşağıdaki gibidir:
metal karter muhafaza olmamasının en önemli sebebi (ama opsiyon olarak var isteyen taktırabilir) kaza durumudur. Yeni nesil arabalarımızda yüzlerce çarpışma testiyapılır şasinin kabine en az zarar gelecek şekilde katlanacağı noktalar vardır. En önemli hususlardan biri ise motorun kaza anında aşağı düşecek şekilde ayarlanmış olmasıdır. Böylece büyük kütlesi ile ön koltukta oturanların ayaklarını biçmesi engellenir. Metal karter muhafazası ise bunu engeller ve motor direk olartak kabine girer (girebilir). Kesinlikle yaptırılmaması gereken bişey o muhafazayı taktırmak.
Metal karter muhafazası olan araç EuroNCAPten geçemez veya çok düşük puan alır..
dostum bizim astra yurt dışından alındı onda muhafaza var belki türkiyedekilerde yoktur bizimkide 0 alındı.
vede 1.6 motor için arabada 215km gördük.düz otobanda.türkiyedekilerde hız sınırlaması var ama ispanyadakilerde yok :)
quote:
Orjinalden alıntı: gok2
dostum bizim astra yurt dışından alındı onda muhafaza var belki türkiyedekilerde yoktur bizimkide 0 alındı.
vede 1.6 motor için arabada 215km gördük.düz otobanda.türkiyedekilerde hız sınırlaması var ama ispanyadakilerde yok :)
Bildiğim kadarıla Türkiye de satılanlar da Almanyada üretiliyor.En azından benimki öyle.Demek Opel ihraç ettiği ülkeye göre kaliteyi düşürüyor.Şu kısım kötü Türkiye'ye ,şu kısım süper İspanya'ya
ewet doğrudur çoğu arabada karter muhafazası yoktur.Benim focus II de de yok takalım dediler ek ücret gerek yok dedim.Zaten arabanın altın yüksek mümkün değil yere vurması...
quote:
Orjinalden alıntı: emrahsaral
ewet doğrudur çoğu arabada karter muhafazası yoktur.Benim focus II de de yok takalım dediler ek ücret gerek yok dedim.Zaten arabanın altın yüksek mümkün değil yere vurması...
Ben arabama taktırdım ama benden ek ücret istemediler tanıdık ya ondandır
30 milyarlık arabadan 100 milyonluk muhafazayı esirgiyorlar..aynısı focuslardada var takmamışlar. sonradan parayla takıyorlar.meganlarda var.
Kartel koruması kaza anında motorun yere düşmesini engelleyerek kabin içindekilerin daha çok zarara görmesine neden olabilmekte benden söylemesi
(C)KARTEL bir numara en büyük cehennemden çıkan çılgın tüüüürk............ benim arabada kartel yok grup84 attırdım
Son derece gereksiz bir parça. Benim arabamda yok. Ne oldu? Her gün motoru yere mi vuruyorum? Yoo...
Muhafazanın önemini başından olay geçenler bilir.Benim 2 araçta da takılı.İnanın motoru korumak 150 Ytl den önemlidir.
15 gün önce aldığımız opel corsa da da yoktu. 50 milyon dediler taktırdık.. burası türkiye neyin nereden geleceği hiç belli olmuyor....