Şimdi Ara

0 araçta Karter muhafaza yokmuş.. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
8.523
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Valla bende arabayı ilk aldığımda şok oldum,hemen taktırdım.Sonra ah vah demeyeyim dedim.Sonuçta araçlar Türkiye şartlarına göre yapılmıyo,adamlar cillop gibi yollarda kullanıyolar bişeycik olmuyo.Motorun %80 inin altı korumalı şimdi çok rahatım.Düşünün 80-90 km giderken küçük bi taş gelse clima falan bi ton boru,kablo vs var.Al başına belayı.Verin 100-150 YTL işinizi sağlama alın derim
  • Karter koruması önemli. benim boraya tatkırdım ben 1 bucuk yıl önce 75 ytl ye taktırdım çelik olandan. önceden plastık koruma vardı ama o pek koruma sağlamaz sonucta sert bir çarpmada kırılır. çelik olanlar kesinlikle koruyucu oluyor ben taktırdıktan sonra kaç defa yere sürttüm hatta bazı bozuk asfaltlı yerlerde araba tümsekleşmiş asfalta da sürtüyodu ama içim rahat çünkü korumam sürtüyo sadece. karter yere değecek diye bi kaygım yok. bende caddy de var onda da plastik olandan var ama caddy yüksek bi arac boraya göre o yüzden ihtiyaç duymadım.
  • abi sanayi de war çoğu araca göre bildiğim kadarıyla allahın sacı yaw...........hiç gerenk yok serwisten almaya fln .....sanyide 5 te 1 fiyata fn dır.......ben önemli olduğunu düşünüyorum.....türkiye şartlarında ne olacağı hiç belli olmuyor.....hendekler fln war yolda....25 30 milyon için riske girmeye değmez.....diğer masraflar gerçekten çok pahalı......
    bi depoyu fulledikten sonra 1 seferlik cok tasarruflu kullanın benzini ....dewiri yükseltmeden atraksiyona girmeden.....kazancağınız parayla taktırın derim.................abarttım tabi de .....okdr benzin parasının yanında lafı bile olmas=)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    abi sanayi de war çoğu araca göre bildiğim kadarıyla allahın sacı yaw...........hiç gerenk yok serwisten almaya fln .....sanyide 5 te 1 fiyata fn dır.......ben önemli olduğunu düşünüyorum.....türkiye şartlarında ne olacağı hiç belli olmuyor.....hendekler fln war yolda....25 30 milyon için riske girmeye değmez.....diğer masraflar gerçekten çok pahalı......
    bi depoyu fulledikten sonra 1 seferlik cok tasarruflu kullanın benzini ....dewiri yükseltmeden atraksiyona girmeden.....kazancağınız parayla taktırın derim.................abarttım tabi de .....okdr benzin parasının yanında lafı bile olmas=)



    bence hiç abartmadın..(sanayide taktırmak için ama)

    performanslı kullanımda %50 falan artıyor tüketim.

    taktırın veya taktırmayın demiyorum,sonra zararı ödeyecekmisin diyorlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: _alabora_

    bu olay megane 2 lerde de var yani taktirmak gerekir mi?


    bunca zamandır araç kullandım,taşlı çakıllı yollarda birkere bile sorun yaşamadım.yaşayanını da duymadım.

    markalar bundan da kar amacı güdüyorlar..

    bence gerek yok....


    Katılıyorum. Yeni aracımızda babam karşı çıkmama rağmen taktırmış. Anlaşılan bayinin gazına gelmiş. Olmadık yerlerde altı vuruyor deli oluyorum. O olmasa hiçbir yere vurmayacak altı.
  • BEYLER,
    AVRUPA YOLLARI MALUM. KAYMAK GİBİ. AMA TÜRKİYEDE ÖYLEMİ. 50 MİLYONLUK PARÇA İÇİN SONRA BÜYÜK MASRAFA GİRMEYİN. KARTER SERT PLASTİKDEN GENELLİKLE. TAŞ ÇARPTIMI HEM MASRAF HEMDE YOLDA KALIRSINIZ. ÖNCEKİ ARABAM ASTRADA 5 YIL BOYUNCA VARDI. HİÇBİR ZARARINI GÖRMEDİM. TAM TERSİNE 5-6 DEFA ALTINI VURDUĞUMDA İŞE YARADI. ŞİMDİ MERİVAM VAR. HEMEN TAKTIRDIM. 50 YTL ALIYORLAR.
    BENCE BU SONRA ÖDEYECEĞİNİZ BEDEL KARŞISINDA HİÇ BİRŞEY. TAVSİYE EDERİM. KOCA OTO DEVLERİ ZARARLI BİRŞEY OLSA TAVSİYE ETMEZ HERHALDE.
    4 TANE CILIZ VİDA TUTUYOR VE ALTTAN GELECEK DARBELERE KARŞI DİZAYN EDİLMİŞ. ALLAH KİMSEYE VERMESİN, BİR KAZA DURUMUNDA MOTORU FİLAN TUTAMAZ. KORUYUCU ANINDA YERİNDEN ÇIKAR. BENCE MOTORU TUTMA İDDİASI PEK GERÇEĞİ YANSITMIYOR.
    TAKTIRIN İÇİNİZ RAHAT OLSUN.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UZATTİ -- 11 Haziran 2006; 8:29:45 >
  • yaaa benim doblo da war mı acaba hiç bakmadım ya
  • Bende merak ettim bende hiç bakmadım doblo nunkine
  • quote:

    Orjinalden alıntı: miraz.miraz

    yaaa benim doblo da war mı acaba hiç bakmadım ya

    Arabanın ön kısmına geç eğilip bak.Böle düz saç gibi bişiy olması lazım.




  • doblo da yok heralde warmıydı ki??
  • ya bende benim clio ya hiç bakmadım varmı diye.
    gerçi geçenlerde bi sümbülde görmüştüm ama adam kendi taktırdı galiba. gerçi taktırıncada alt taraf yere çok yakın oluyo. sürekli sürttürürüm ben artık. benim clionun ön tampondaki süpürgelikte yere baya yakın oda sürtüp duruyo zaten oraya buraya adamlar arabayı kendi yollarına göre yapmış sümbüllerin tamponda süpürgelik yok adam rahat rahat dağ bayır giriyo arabayla
  • Çokda gerekli olmayan,motorun nefes almasını engelleyen,bu sebeple yakıt tüketimini arttıran bir uygulama.

    Arabanızla ömür boyu beraber olacaksanız taktırın

    Taktıracaksanız bile delikli olsun baride(buda benim icadım) fan açınca motor rahat rahat üflesin

    Kaza anında motorun aşağıya kayması meseleside var,
    kaza anın da çok kalın karter koruma sizin ön koltukda motorla akraba olmanıza sebeb olabülir

    Çok taktıysanız bu koruma dalgasına sert plastikten ve en az 5 delikli yaptırın..ben olsam böyle bir metod uygulardım.




  • Motorun bir kısmını kapatan plastikten hafif bir malzeme. Benim meriva ya taktılar. Yakıt tüketimini olumsuz etkileyeceğini sanmıyorum.
  • Motorlar nefesini hava filtresinin önündeki girişten alırlar arabaların alttan havalanmaya gerekliliği yok, hatta alttan hava yemek bir arabanın yol tutuşunu olumsuz etkiler iyi arabaların altı düz ve lüzümsuz girinti çıkıntılardan fakirdir, 2. olarak arabanın motorunu kaza anında içeri gireceği gülünç bir yaklaşım karter muhafazaları aşağı yönlüdür bırakın kaza anındaki oluşacak muazzam kuvveti bir levye ile bile yerinden çıkartabilir motor bölününü yolcu kabinine girmesini engelleyen kırılma noktaları vardır motor kısmı o bölümlerden kırılarak akordiyon gibi olur. Katalitik konvektörun ısısı egzos yoluyla atılır çevresini ısıtarak soğumazlar. Bu ısıyı denetleyen sensörler vardır.
    Bizim ülkemiz gibi taşlı topraklı bir ülkede motorun alt kısmında kalan bölümlerin yağ karterinin klima kompresörünün ve arabasına göre farklı bölümlerin zarar görme riski fazladır ve en hafif olasılık motorun içinin toz topraktan leş gibi olmasıdır. Yurtdışında dümdüz asfalt yollarda belki karter koruması olmadan dolaşmak uygun olabilir, ama bu ülkede bu denli kötü yol şartlarında 3 kuruş verip ve sonrasında da ağırlığının getireceği 2 kuruşu da sineye çekip koruma taktırmak uygun olacaktır, plastik olanlar yeni moda olup taş sıçramalarında fayda sağlar, eğer sert maddelerin üstünden geçerseniz plastikler çok kolay kırılmaktalar.
    Son sözüm yere yakınlaşır altını sürter lafına, motor bloğunu cizip eğeceğinize karter korumayı sürtmek bana çok daha hayırlı geliyor




  • bende taktırdım metal olandan 100 ytl
  • 5 yıl kullan arabayı bir gün bi yere tak dünyanın masrafını yap 100ytl ye yanarsın...

    Gereksiz ne demek ? Olur mu? Dağ taşa çıkmaya gerek yok....
  • opel de bu böyle biliyorum bizim vectradada yoktu sonra servise gittik bela olduk taktırdık para vermeden
  • arabada gereksiz diye bir donanım olmaz..karter muhafazası 98 yılından önceki araçlarda standarttı..o araçlarda demirden muhafaza kullanılıyordu..fakat ülkemizde taşıt vergilendirme sistemi aracın ağırlığına göre yapılmaya başlanınca firmalar tr ye ihraç ettiği araçlarda ve tr de üretilen araçlarda ağırlıktan tasarruf etmenin yollarını aramaya başladılar ve gözden çıkarılabilir parçalardan vazgeçtiler..bunlardan birisi de karter muhafazasıydı çünkü orjinal metal bir karter muhafazası nereden bakarsanız 10 kg geliyordu..sonuçta olay servislerde takılan extra bir donanım haline geldi...ayrıca bir arkadaş plastik karter muhafazasından bahsetmiş..plastik olacağına hiç olmasın daha iyi..karter muhafazası demirden dir ve ön tamponun altından başlayıp egzoz çıkışına kadar kapatır ve motoru alttan emniyete alır..tabii bu aracın kullanım şartlarına da bağlıdır..bizim arabalarda olmayabilir ama arazi araçlarında olmazsa olmaz bir donanımdır




  • Evet doğrudur kjarter muhafaza yok bende de meriva var sonradan taktırdım
  • Karter Koruma Taktıran arkadaşlar rica etsem nerede taktırdıklarını yazabilirler mi? Bende karter koruma taktırmak istiyorum (saç) yetkili vw servislerine sordum yok diyorlar.

    şimdiden teşekkürler,
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.