Şimdi Ara

1.0 araca LPG taktırmak? ( Tavsiye içerir)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
1
Favori
10.908
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç İbiza 1.0 MPI 75 HP
    şehiriçi ortalama 7.5 Lt, Şehirdışı 5-5.5 Lt yakıyor araç.
    Yıllık 7000 KM şehir içi, 3000 KM şehirdışı yol yapıyorum.
    LPG ile %30 tasarruf sağlanacağını düşünürsek değer mi arkadaşlar LPG taktırmaya?
    Aracı 3-5 sene kullanırım diye düşünüyorum.
    Benzinin litresi 7 TL'den yıllık ortalama 5000 TL yakıt parası verdiğimi düşünürsem LPG kiti parasını 1.5-2 senede çıkartıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1.0 Motorlu Araçlara LPG Dönüşümü

    Birçok araç sahibi, yakıt maliyetlerini azaltmak ve çevre dostu bir seçenek benimsemek için 1.0 litre motorlu araçlarına LPG dönüşümü yaptırmayı düşünmektedir. Bu metinde, 1.0 litre motorlu araçlara LPG taktırmanın artıları ve eksileri ve dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi vereceğiz.

    LPG'nin Avantajları:

    • Düşük Yakıt Maliyetleri: LPG, benzine göre önemli ölçüde daha ucuzdur, bu da yakıt giderlerinde tasarruf sağlayabilir.
    • Çevre Dostu: LPG, benzine göre daha temiz bir yakıttır ve daha az emisyon üretir.
    • Artırılmış Menzil: LPG, benzinden daha yüksek bir enerji yoğunluğuna sahiptir, bu nedenle aynı depo hacmiyle daha fazla menzil sağlayabilir.

    LPG Dönüşümünün Dezavantajları:

    • Performans Kaybı: LPG, benzine göre daha düşük bir oktan değerine sahiptir ve bu da bazı durumlarda hafif bir performans kaybına neden olabilir.
    • Yüksek Ön Maliyetler: LPG dönüşümü, aracın modeline ve sistemin kalitesine bağlı olarak önemli bir ön maliyete sahip olabilir.
    • Bagaj Alanı Kaybı: LPG tankı genellikle bagaj alanına yerleştirilir ve bu da bagaj hacmini azaltabilir.

    Önemli Hususlar:

    • Motor Uyumluluğu: Her 1.0 litre motorlu araç LPG dönüşümüne uygun değildir. Aracının uyumluluğunu yetkili bir servisten kontrol ettirmelisin.
    • Kaliteli Sistemler: Güvenilir bir LPG dönüşüm sistemi seçmek, aracın güvenliği ve performansı açısından çok önemlidir.
    • Düzenli Bakım: LPG sistemleri, benzinli sistemlere göre daha fazla bakım gerektirir. Düzenli kontroller ve bakım, sistemin verimli ve güvenli çalışmasını sağlar.

    Örnek Araçlar:

    • Seat Arona: 1.0 TSI motorlu Seat Arona, LPG dönüşümüne uyumlu modellerden biridir.
    • Volkswagen Polo: 1.0 litre motorlu Volkswagen Polo, LPG dönüşümü için uygun bir seçenek olabilir.

    Sonuç olarak, 1.0 litre motorlu bir araca LPG taktırmak, yakıt maliyetlerini azaltmak isteyen ve çevre dostu bir seçenek arayanlar için faydalı olabilir. Ancak, ön maliyetleri, potansiyel performans kaybını ve bagaj alanı kaybını göz önünde bulundurmak önemlidir. Uygun motor uyumluluğu, kaliteli bir sistem seçimi ve düzenli bakım, başarılı bir LPG dönüşümü için gereklidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Up.

    Değer mi arkadaşlar görüşünüz ne?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence değmez .yapacağın masrafla benzin alırsın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Durduğunuz hata, %40 civarı tasarruf yaparsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 8 Eylül 2018; 11:12:14 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ay durumda bende çok km yapmadığım için taktirmadim 4 ay evvel taktırmış olacaktım şimdi aynı LPG kiti 3000 TL olmuş 1700 e taktiriyordum ne güzel ,pişman oldum keşke taktirsaydim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de 1.0 yaris vardi 7 yil once taktirdim hala kullaniyorum. Kucuk motor az yakar diye almistim ama dediginiz gibi 7-7.5 sehir icinde yakinca taktirmistim. Ben memnunum. Yag eksiltme disinda bir sorunu yok cekis vs. benzinle ayni.

    Ikinci arac Verso. Ona simdilik taktirmiyorum. Yani lpg fanatigi degilim ama 5 yil icinde degistirecekseniz ve bunun 1.5 yili amorti sureciyle gececekse

    3.5 yilda 35bin km de 6000 karınız olacak. Lpg bakimi vs duserseniz 5000 kar olur.

    5 yilda bu para icin deger derseniz taktirin degmez derseniz hic orijinalini bozmayin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0.8 spark kullanıyorum. 7-8 lt lpg tuketimim var şehiriçinde. Uzunyolda 5.5-6 lt. Lpg yi 3.8-3.9tl gibi fiyatlara alırsanız taktırmak gerekli değil. Ayda 30 tl gibide benzin masrafıda olur, bunu eklemeyi unutmayın. Aracınızı 4-5 sene satmam derseniz takılabilir ama daha kısa zamanda satarsaniz masrafınız çıkarmamış olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence 1.0 motoru lpg ile üzmeyin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuklu-44

    Up.

    Değer mi arkadaşlar görüşünüz ne?
    değer .boş kafalalılara bakma sen. yıllardır kullanıyorum. bunların çoğu depoyu peder fullüyür çocuğu olduğu için kafaları pek basmaz.
  • Simdi benzinde takarsaniz ortalama 7. 5x6.89 =52.6 tl, lpg olsa (7.5x1.2)x3.48 den 31.3 tl edecek 100kmde tuketiminiz.



    Fark 20 tl 1000km de 200tl,10000bin km de 2000 tl ama sehirlerarasi kar duser si buna 1800tl diyin.



    Su an brc kit 4000lira civari. Yani kiti amorti etmeniz 2.5 yil surecek, ilerde subap hasari olmasi olasi oda gunumuz parasiyal 2500lira desek.



    Yani bu arabayi en az 7-8 sene kullanacaksaniz hemen taktirin.



    Az kullanacaksaniz taktirmayin

    Ben yilda 20bin km yapiyorum taktirdim, 10 ayda kiti amorti edecek gerisi kar en az 5 sene daha kullanirim yaklasik günümüz parasiyla 13-14 bin tl bana faydası olacak masrsflari düştükten sonra.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 8 Eylül 2018; 14:12:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zaten kendine zar zor yeten bir araba. bir de tüp takarsanız uzun yol özellikle hiç çekilmez...
  • Taktırmanız menfaatinize,sübap sorunu yaşamak için montaj ve ayarların çok kötü olması lazım ki erken dönemde bu sorun ortaya çıksın..Eğer montaj ve ayarlar mükemmel yapılırsa sübap sorunu 120 bin km’den önce olması sürpriz olur,hele bir de nazik araç kullanıyorsanız..Tasarrufa gelince en az %35 net tasarrufunuz olur..Senede 10.000 km yapsanız 5 yılda 50.000 km eder..Km’de 50 kr benzin tüketse ortalama bugünün parasıyla 50.000 km’de 25.000₺ yapar..Tasarruf 8750₺ olur..Bunun 3500₺ tutarı dönüşüm olsa geriye 5250₺ kalıyor..Sübap değişimi gerekliliği bu km’lerde olası değil yani hala net 5250₺ kârlısınız ve kullanmaya devam ettikçe en azından 120 bin km’ye kadar daha çok tasarruf edeceksiniz..Sübap değişimi yaklaşık 3000₺ civarı tutuyor en az..Dolayısıyla yapacağınız kâr kat be kat yüksek..Eklemeyi unutmuşum; Lpg aşırı yani hissedilir güç kaybına sebep olmaz, montaj ve ayar iyiyse hiçbir kayıp yaşamazsınız üzecek seviyede...75 olmazda 72 hp olur aracınız belki..Bu da sizin tarafınızdan çok anlaşılabilecek bir kayıp değildir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0A14CAF8E -- 8 Eylül 2018; 14:44:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Değer dostum çok güzel değer Uzun yolda 18-20 kuruş ile gitmenin keyfine bakarsın. Arkadaşımda 1.0 208 var daha yeni İzmire gidip geldi sivastan İzmire 190 TL gaz almış 90-110 arası geçen aylarda da gitti 170-180 TL arası bir tüketimi olmuş.

    Zaten 1.0 motorlar performans değil ekonomi için şehir içi kullanımda km başına 25 kurusu geçmez yakıt tüketimi

    Ben 208 kullandım sivastan ankara ya giderken Elmadağ denilen yeri tırmanıyorsun araçta 4 kişiydik çektim 3. Vitese 75-80 arası çıkardım zaten etrafıma baktığımda 1.6 motorlarda o hızlarda tırmanıyor tek fark ben fazla devir çevirdim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • şu aralar kenarda beklemek en iyisi. araç almak, ev almak, lpg takmak. herşeyden uzak durup piyasanın oturmasını beklemeliyiz.
  • Aracınızda tam grup bağlantı var atiker gold iyi seçim olur 10000 km de kendini amorti eder % 40-45 arası tasarruf sağlar. Performans konusunda içiniz rahat olsun benzin lpg farkını anlayamazsınız bile
    https://youtu.be/poF5FHQdiQ0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bio technolog -- 8 Eylül 2018; 15:30:33 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • B sınıf araca LPG taktırmış için 1400cc veya yukarısı olmalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    B sınıf araca LPG taktırmış için 1400cc veya yukarısı olmalı.
    Sebep? Ben 1.2 ye taktirdim gayet memnunum.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    B sınıf araca LPG taktırmış için 1400cc veya yukarısı olmalı.
    cc ile alakası yok. beygir gücüyle, torkla alakalı. mesela 1.3 95 ps araca çok güzel uyuyor.
  • İyi ayar yapılmış bir LPG sisteminde benzinle aradaki farkı anlamak için ayak gaza sabit basarken ve yol eğimi değişmezken araç gazdab benzine alınır, aracın aynı gaz durumunda hafif hafif hızlandığı gözlenir. Başka türlü hissedilir pek bir fark olmaz. Bir de aylarca LPG'de kullandıktan sonra benzine alıp 2-3 gün takılayım derseniz "Daha mı canlı gidiyor ne?" hissi yaşatır.

    Tasarrufa gelince, birim mesafeye daha ucuz gideceğiniz için daha bir içiniz rahat biniyorsunuz, gözünüz sürekli benzin ibresinde olmuyor. Bu yönden kafa rahatlığı var. Ayrıca iki yakıt sistemi olduğu için yakıt bitip yolda kalma riskiniz kalmıyor. Hani kendisini 1-2 senede amorti etse bile uzun yola giderken mesela ayıracağınız bütçenin 2/3'ünü ayırmanız gerekmesi bile başlı başına bir rahatlık. Bundan 3 sene önce LPG 1.80'lerden satılırken trenle/otobüsle aynı fiyata 2.0 araba ile klima hep açık şekilde memlekete gider gelirdim.




  • Şu ortamda benzinli araç lpgsiz düşünülemez.

    Baştan konuşun, yol ayarı yapacaklarsa, yaptıkları işin arkasında duracaklarsa/duranlara montaj yaptırın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.