1.0 turbolar gucunu 2000 devirden itibaren veriyor. Dizel kullanan biri icin bosluk cok fazla. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
1.0 dsg yakit tuketimi (9. sayfa)
-
-
Hak veriyorum.bosluk derken yanliz benim diyecegim dsg nin mesela şerit arasinda beklerken hemen karsiya geceyim dediginizdeki pedal lagi cok yuksek..abartisiz 1 bucuk sn den fazla...Manuel e alirsaniz cok hizli.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
polo da durum vahim ,kaza riski bile var .aynı motorlu diger aracları kullanmadıgımdan bilmiyorum
-
quote:
Orijinalden alıntı: ShadowOfSpirit
Hak veriyorum.bosluk derken yanliz benim diyecegim dsg nin mesela şerit arasinda beklerken hemen karsiya geceyim dediginizdeki pedal lagi cok yuksek..abartisiz 1 bucuk sn den fazla...Manuel e alirsaniz cok hizli.Hocam manuel candir diye bosuna demiyorum. Otomatikte bile manuel tercih ediyorsak. Su an kapimda manuel bora ve arona dsg var. Manuel boranin kullanimi inanin daha zevkli. Dsgnin 3ten 2 ye 2den 1e gecerkenki garip garip sesler öne dogru atilmalari yok. Ha tapa gazda hizlanma konusunda da daha hizli vites degistireni yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yeni cvt sanzıman-atmosferik motorlar cok daha kararlı çalışıyor ,coralla-elantra daki gibi
-
quote:
Orijinalden alıntı: texmo
golf etsi, sehir ici (istanbul) değer varmi?Ankara hafta içi 6.2 6.5 arası. Hafta sonu 4.8 5.5 arası
-
Klima 1 saat açık, genelde 120-150 arası hızlarda pek dikkat etmeden kullandım
2021 1.0 polo
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Volkoff_007 -- 11 Eylül 2021; 14:25:1 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam sizin arabada sikinti olmasin? One atilmalar filan bizim araçta yok...dsg sisteminizi bir kontrol ettirin isterseniz...dsg yağ gibi şanzımandir..onunla bir drag dahi yapamazsiniz..ayni aracin manuelinden daha fazla performans verdirir size...dedigim gibi siz baska bir dsg ye binip farka bakin
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ShadowOfSpirit
Hocam sizin arabada sikinti olmasin? One atilmalar filan bizim araçta yok...dsg sisteminizi bir kontrol ettirin isterseniz...dsg yağ gibi şanzımandir..onunla bir drag dahi yapamazsiniz..ayni aracin manuelinden daha fazla performans verdirir size...dedigim gibi siz baska bir dsg ye binip farka bakin3'ten 2'ye ya da ikiden bire ani bir şekilde geçiyor öne doğru arabayı attırıyor takur tukur bitmiyor başka bir araç Arkadaşımda var skala o da aynısını yapıyor DSG konforu yüksek hızlarda ya da ani gaz vermelerinde ciddi performanslı bir otomatik şanzıman düşük hızlarda rezalet bir sorun olduğunu zannetmiyorum aynısı arkadaşımın skalasında var sevmedim ben mi otomatik şanzıman ya
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: RoyWalshFethiye'den İzmir'e polo 1.0 dsg ile sabah erkenden yola çıktım. İki kişi ve eşya yok. Bu araç sıkıştırınca yakıyor. Kimse kimseyi kandırmasın. İçiyor. Akşam tekrar İzmir'den Fethiye'ye döndüm. O kadar sakin kullandım ki beni geçmeyen kalmadı. Ort hızım 90 - 100 km/s. Dönüş yolunda ort tüketim 5.6 litre oldu.
Edit: Dsg hemen yediye atıyor. Bu konuda çok ısrarcı 7 ile yokuşta gitmeye çalışıyor. Arada manuel kullanıyorum zira vites yükseltmem için ekrandan uyarı yapmaya devam ediyor. Devir kalmamış 7'ye at diyor. Bu yüzden sakin kullanımda 1.0 ile dsg'nin uyumunu hiç beğenmedim. Daha önce dizel otomatik Fluence ve dizel otomatik A3 aracımız vardı. Motor şanzıman uyumlarında böyle bir sıkıntı yoktu.
Dsg nin en hızlı şekilde 7 ye atması yakıt tasarrufu için hocam. En düşük devir en az yakıtla en sakin kullanımla seyahat için hızlıca vites yükseltiyor. İşin ilginç yanı bir dizelin turbosu devreye girmeden önceki o aşırı ölü devirlerine kıyasla 1.0 tsi motor 7. vitesle yokuş tırmanmaya çalışırken bile turbo devirlerine yükselmekte zorlanmıyor. Aşırı devir lazımsa 6 ya düşüp hızlanıyor da onda da sıkıntı yok.
Eğer aracınızın hızla 7. vitese çıkmasını istemiyorsanız S modunda kullanabilirsiniz veya gaz pedalına biraz daha fazla basarsanız araç daha fazla devir çevirir. D modunda bile olsanız gaza yüklenirseniz 4000-5000 devirlerde vites atacaktır.
Dsg nin D modunda "yüksek vites*düşük devir", S modunda "Yüksek devir*düşük viteste kalma" ısrarına neden takılıyorsunuz onu da çok anlamlandıramadım. Kullanımınıza uygun olanla devam edip kendinize göre sürüş alışkanlığınızı uydurabilirsiniz.
Belki de kullanım alışkanlığınız dizelden benzine geçince farklı gelmiştir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: OXMOXTOX1.0 turbolar gucunu 2000 devirden itibaren veriyor. Dizel kullanan biri icin bosluk cok fazla.
Alıntıları GösterHocam o konuda biraz yanlışınız olabilir.
1.0 Tsi motorlar başlangıçtan itibaren 100nm civarı tork veriyor, 1800 devirlerde maks tork olan 200nm torku verebiliyor. Hp olarak evet düşük kalıyor ve yüksek devirlerde tam beygir gücünü yansıtıyor ama tork eğrisinde sürekli aracı yürütecek tork sağlıyor motor.
Dizel araçlarda o dediğiniz boşluk var. Motora göre 1500-1800-2000 gibi devirlerin altında turbo gücü olmadan tork 20-30nm lerden başlar.
Misal 1.3 mjet motorda 1800 devir altında yokuş çıkmak isteseniz o boşlukta kalırsınız ve 1. vitese kadar düşersiniz. 1800 de torku alınca tırmanmaya başlarsınız ve vites ister araç. üst vitese atsanız ve devir yine düşük kalırsa yine o boşluğa düşersiniz, bu yüzden motoru biraz daha bağırtıp üst vitese geçince 1800 lerin altında kalmayacak kadar devir çevirmelisiniz.
Dsg zaten bu boşluğa düşürmez sizi, güç yetmezse gaza bastığınızda alt vitese düşer.
Manuel tsi motorlarda bile 1000 devir altına düşmeniz gerek sanırım o boşluğa düşmek için ki neredeyse rolanti devrinden bahsediyoruz. O şekilde bir sürüşten randıman almak çok zor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: OXMOXTOX3'ten 2'ye ya da ikiden bire ani bir şekilde geçiyor öne doğru arabayı attırıyor takur tukur bitmiyor başka bir araç Arkadaşımda var skala o da aynısını yapıyor DSG konforu yüksek hızlarda ya da ani gaz vermelerinde ciddi performanslı bir otomatik şanzıman düşük hızlarda rezalet bir sorun olduğunu zannetmiyorum aynısı arkadaşımın skalasında var sevmedim ben mi otomatik şanzıman ya
Alıntıları GösterHafif yokuş aşağı yavaş yavaş gitmeye çalışınca oluyor dediğiniz şey sanırım. Ara sıra hafif yokuş yukarı giderken de olabiliyor. Yokuş aşağıda serbest sürüş devreye girmezse ve motor devri de 3. vitese uygun değilse aniden vites düşürmeye çalışıyor araç. ya fren yapıp devri biraz daha düşürüp hızı 2 ye denk getiriyorum yada gaza hafif dokunup bırakarak serbest sürüşe düşürmeye çalışıyorum o tarz durumlarda.
Benzer sorunu eski manuel aracımda da bazen yaşıyordum. 1. vites hızı diyebileceğimiz hızlarda giderken 2. vitesin yüksek geldiği durumda araç kendini itmeye çalışıyor, araç hareket halinde giderken 2 den 1 e attırmayacağından ve manuelin kolay kurtarıcısı olan debriyaja basıp durumu çözüyorduk. Manuelde o boşlukları tabi refleksle ebriyaja basıp baskı balatayı ayırarak sağladığımızdan benzer kasılmaları öne atılmaları yaşamıyorduk.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ShadowOfSpirit
Hak veriyorum.bosluk derken yanliz benim diyecegim dsg nin mesela şerit arasinda beklerken hemen karsiya geceyim dediginizdeki pedal lagi cok yuksek..abartisiz 1 bucuk sn den fazla...Manuel e alirsaniz cok hizli.D modunda evet var öyle bir tepki süresi sorunu, basıyorsunuz hafif bekleyip öyle hareket ediyor ama 1,5 saniye değildir hocam yaa, yarım saniye var yada yoktur. S modunda o gaz tepkileri canlanıyor. Manuel modda da aynı şekilde. D modunda biraz daha ekonomik bir düşünce oluyor ve gaz pedalına basış oranınıza göre yakıtı yollarken bir yandan da vites hazırlığına giriyor herhalde araç. Evet D modunda yollara çıkarken çok çok ani çıkışlar yapmaya kalkarsanız tepki süresi yüzünden o ara boşluğu kaçırıp kaza bile yapabilirsiniz.
-
pedalın dozajını düzgün ayarlayınca sıkıntı olmuyor. ince tabanlı ayakkabı ile kalın tabanlı ayakkabı çok fark ediyor. ince tabanda aracı hissediyorsunuz resmen gazı freni. diğer türlü gitmiyor diye pedala bastıkça kickdown olduğu da oldu gereksiz kastı araç. alışmak lazım biraz. alışınca aradan ani fırlama vs sıkıntı olmuyor. geçen bayırda başıma geldi dozajı ayarlayınca sıkıntı olmuyor. daha net tepki için Sye almak gerekli olabilir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: CanKartaL84Hocam o konuda biraz yanlışınız olabilir.
1.0 Tsi motorlar başlangıçtan itibaren 100nm civarı tork veriyor, 1800 devirlerde maks tork olan 200nm torku verebiliyor. Hp olarak evet düşük kalıyor ve yüksek devirlerde tam beygir gücünü yansıtıyor ama tork eğrisinde sürekli aracı yürütecek tork sağlıyor motor.
Dizel araçlarda o dediğiniz boşluk var. Motora göre 1500-1800-2000 gibi devirlerin altında turbo gücü olmadan tork 20-30nm lerden başlar.
Misal 1.3 mjet motorda 1800 devir altında yokuş çıkmak isteseniz o boşlukta kalırsınız ve 1. vitese kadar düşersiniz. 1800 de torku alınca tırmanmaya başlarsınız ve vites ister araç. üst vitese atsanız ve devir yine düşük kalırsa yine o boşluğa düşersiniz, bu yüzden motoru biraz daha bağırtıp üst vitese geçince 1800 lerin altında kalmayacak kadar devir çevirmelisiniz.
Dsg zaten bu boşluğa düşürmez sizi, güç yetmezse gaza bastığınızda alt vitese düşer.
Manuel tsi motorlarda bile 1000 devir altına düşmeniz gerek sanırım o boşluğa düşmek için ki neredeyse rolanti devrinden bahsediyoruz. O şekilde bir sürüşten randıman almak çok zor.
Alıntıları GösterHocam ben de dizel motor ların alt devirleri daha güçlü olduğunu biliyorum örnek verecek olursam dizel Fluence kullanıyorum gaza dokundun mu 1500 devirden itibaren bile araba yürümek istiyor ama benim arona bayağı bir ağır
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: CanKartaL84Hafif yokuş aşağı yavaş yavaş gitmeye çalışınca oluyor dediğiniz şey sanırım. Ara sıra hafif yokuş yukarı giderken de olabiliyor. Yokuş aşağıda serbest sürüş devreye girmezse ve motor devri de 3. vitese uygun değilse aniden vites düşürmeye çalışıyor araç. ya fren yapıp devri biraz daha düşürüp hızı 2 ye denk getiriyorum yada gaza hafif dokunup bırakarak serbest sürüşe düşürmeye çalışıyorum o tarz durumlarda.
Benzer sorunu eski manuel aracımda da bazen yaşıyordum. 1. vites hızı diyebileceğimiz hızlarda giderken 2. vitesin yüksek geldiği durumda araç kendini itmeye çalışıyor, araç hareket halinde giderken 2 den 1 e attırmayacağından ve manuelin kolay kurtarıcısı olan debriyaja basıp durumu çözüyorduk. Manuelde o boşlukları tabi refleksle ebriyaja basıp baskı balatayı ayırarak sağladığımızdan benzer kasılmaları öne atılmaları yaşamıyorduk.
Alıntıları GösterHocam araba hareket etti önümde çok hafif bir aşağı doğru meyil var 2 ile gidiyorum hızım biraz daha azaldı mı Normalde 2 ile devam etmesi gerekirken şangır şungur sesler ile birlikte hemen bire atıyor araba öne doğru yığılıyor Bu da sürüşü baltalıyor. Otomatik vites olduğu için de çok beklenti içine girmemek lazım manuelin yerini hiçbir şey tutamaz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: büdünün kaşıpedalın dozajını düzgün ayarlayınca sıkıntı olmuyor. ince tabanlı ayakkabı ile kalın tabanlı ayakkabı çok fark ediyor. ince tabanda aracı hissediyorsunuz resmen gazı freni. diğer türlü gitmiyor diye pedala bastıkça kickdown olduğu da oldu gereksiz kastı araç. alışmak lazım biraz. alışınca aradan ani fırlama vs sıkıntı olmuyor. geçen bayırda başıma geldi dozajı ayarlayınca sıkıntı olmuyor. daha net tepki için Sye almak gerekli olabilir.
Alışana kadar S modu faydalı olacaktır bence de hocam.
-
Max kac hız gördünüz arkadaşlar? Ben ankara mersin otobanda 216 gördüm
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: OXMOXTOXHocam araba hareket etti önümde çok hafif bir aşağı doğru meyil var 2 ile gidiyorum hızım biraz daha azaldı mı Normalde 2 ile devam etmesi gerekirken şangır şungur sesler ile birlikte hemen bire atıyor araba öne doğru yığılıyor Bu da sürüşü baltalıyor. Otomatik vites olduğu için de çok beklenti içine girmemek lazım manuelin yerini hiçbir şey tutamaz
Alıntıları GösterAslında orada yavaşlayınca serbest sürüşe geçse sorun olmayacak ama evet oluyor öyle bişey.
Bu konuyla ilgili chip tuning vs yazılım firmalarının bazıları bu sorunları bazı yazılımlarla çözdüklerini söylüyor. Hatta aynı yazılımlarla gaz tepki sürelerini düzeltip aracı güçlendirdiklerini de söylüyorlar. Tabi o kadarında araca bi zararı olup olmayacağını siz bileceksiniz. Düşük viteslerdeki geçiş sesleri ve gaz tepkileri konusunda tuning videolarında bilgi alıp detaylıca araştırabilirsiniz.
-
quote:
Orijinalden alıntı: OXMOXTOXHocam ben de dizel motor ların alt devirleri daha güçlü olduğunu biliyorum örnek verecek olursam dizel Fluence kullanıyorum gaza dokundun mu 1500 devirden itibaren bile araba yürümek istiyor ama benim arona bayağı bir ağır
Alıntıları GösterGenelde piyasada çokca kullanılan turbo dizel motorların 1700-1800 devirlerinde maksimum tork elde ediliyor.
Turbo benzinli araçlarda da turbo sayesinde benzer alt devirlerde maksimum güç elde edilebiliyor.
Dsg nin kalkışta biraz ağır kalması normaldir özellikle dizel manuel bir araca kıyasla. Ama "bayağı ağır" diyorsanız bence bi servise gidin.
Motor1 TurkiyeyoutubeVolkswagen Passat vs. Ford Mondeo vs. Renault Clio | DRAG&ROLLING YARIŞI! Bursa Yunuseli Havalimanı'nda gerçekleştirdiğimiz drag yarışlarımızın bu bölümünde Volkswagen Passat, Ford Mondeo ve Renault Clio karşı karşıya geldi! Sizce kazanan kim olur? Sosyal Medya Hesaplarımız: Telegram Kanalımız: https://t.me/trmotor1 Instagram: http://bit.ly/2p94BWB Facebook: http://bit.ly/2CRZUlQ Twitter: http://bit.ly/2CTin1j İnternet Sitemiz https://tr.motor1.com/ Neden Almalı? Videolarımız- https://bit.ly/2YDIoAr Drag Yarışlarımız- https://bit.ly/2Yy2tnC Neleri Farklı?- https://bit.ly/39cWrkq Geyik Testlerimiz- https://bit.ly/2GIwMls Petronas ile Bilgin Olsun- https://bit.ly/2MFHvke Alım Rehberi- https://bit.ly/2RR1vVY Karşılaştırma Videolarımız- https://bit.ly/2MBwwZg VLOG- https://bit.ly/2GGFKji Araç İncelemeleri- https://bit.ly/2Oxpnf4 Kurgu & Montaj: Alper Ertanhttps://www.youtube.com/watch?v=B87Ir7uLRGQşu videoyu da isterseniz bi izleyin.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X