Arkadaşlar 1.4 C segment egea easy ile B segment clio 0.9 tce arasında kaldım 10 15 bin fiyat farkı var Egea daha geniş ama mtv yüksek turbosuz Clio dar bir araç ama mtv düşük ve turbolu Birde yakıt tüketimi nasıl bilmiyorum egea çok yakıyor diyorlar clio daha az diyorlar Sizlerin samimi ve değerli yorumlarızı bekliyorum < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
1.4 egea ile 0.9 tce clio arasında kıyaslama
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Geniş araç ihtiyacı yoksa Clio daha tercih edilesi
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bir arabayı yürüten, taşıyan en önemli unsur motorudur.
0.9 TCE motor daha az yakıyor ve turbosu sayesinde düşük devirlerde çok daha canlı, yokuşları daha rahat bağırmadan çıkar, Egea'ya 95 beygir yetiyor ama güç istediğiniz zaman sürekli devrinde kullanmanız gerekir, bu da yüksek motor gürültüsü dolayısıyla rahatsızlık yaratabilir, ve devir yükselince tüketim de ciddi oranda artar, eğer sedan ve geniş ihtiyacınız yoksa Clio tercih edilebilir.
İki araç arasında eşit şartlarda karma kullanımda en az 1.5 lt, ortalama olarak 2 lt civarı yakıt farkı olur.
-
1.4 Egea kullanıcısı olarak Egea'yı yazayım:
Öncelikle performans beklentiniz yoksa, günlük bir kullanıcıyı tatmin eder. Mesela ben işe git gel yaparım, uzun yolda da 110-120'yi geçmem diyorsanız motor buraya kadar altından iyi kalkıyor. Ha derseniz ki çekişi harika mı? Değil ama sorun da yaşatmıyor. Rampalarda biraz üzüyor açık konuşmak gerekirse. Sorun oluyor mu? Olmuyor ama üzüyor. Mesela otobanda 120'ye sabitlemişim, rampaya vurunca düşmeye başlıyor hız, bakıyorum rampanın sonu yakın, hiç müdahale etmiyorum 105'e kadar düşüyor, rampa bitince geri 120'ye çıkıyor ya da bakıyorum olmayacak, vitesi 4'e çekip tekrar CC'yi açıyorum, rampa bitince tekrar 6'ya at bu biraz nasıl diyeyim, hani insan otobanda bunları düşünmek istemiyor. Yine de -bu paraya- dijital klimanın, kol dayamanın ve bluetooth'un konforu, 5-6 saatlik yolda 1-2 kere vites düşürme sıkıntısını bertaraf ediyor.
Vites düşürünce motor çok mu bağırıyor? Aslına bakarsanız gayet sessiz bir motor, 4000'li devirlerde dahi kabin içerisinde rahatsız edecek bir ses yok. Yani motor sesi geliyor ama rahatsız etmiyor. 2005 model C sınıfı bir arabanın 3000 devrinde ne kadar rahatsız ederse o kadar diyeyim.
Yakıta gelince, 17 bin kilometre ortalamam 46 km/sa ortalama hıza 6.8 litre. Bu gerçek bir tüketim değeri yani bir yıllık bir kullanımda aracın karşılaşacağı her türlü koşulun sonunda yaktığı yakıt. Uzun yol, şehir içi, soğuk motor, klima, rölantide bekleme aklınıza ne gelirse o. Trafiksiz şehir içi kullanımında de 8 litrelerde geziyor. Trafik olursa muhtemelen 9'un altı zor olur. Uzun yolda 120'nin altındaki bir hızla seyretmek kaydıyla 5,5 litre benzin tüketimim var. Eğer ki 100 ile seyredilirse daha da düşer ama o kadarını da aramıyorum. Zaten yakıtı pek düşünen biri değilim, gerektiğinde şehir içinde bile devir çeviririm yani ayağım korkak değildir. Uzun yolda rampa çıkarken vites düşürünceki yakıt meselesine de ayrı bir paragraf açmak istiyorum.
Şimdi yokuş yukarı çıkarken atmosferik benzinli daha çok yakacaksa, turbo benzinlinin de, turbo dizelin de, atmosferik dizelin de ve hatta elektriklinin de daha fazla yakması gerekiyor. Zira yapılan iş belli, o işi yapmak için gereken enerji belli. Şöyle bir ölçüm yaptım:
Hız sabitleyicide 100 km/sa 6. vites 2750 devir rampa yukarı çıkmaya başladığımda anlık tüketim 10.0 litre dolaylarına kadar yükseliyor, ondan sonra araç hız kaybetmeye başlıyor. Yani 1.4 atmosferik motorun 2750 devirde bir saatte yakabileceği yakıt 10 litre. Vitesi 4'e çekip tekrar hız sabitleyiciyi 100 km/sa için devam ettiriyorum, anlık tüketim 14'lü değerlere çıkıyor, aracın hızı 100'e geldiği anda anlık tüketim de 10 litre dolaylarında sabitleniyor. Yani o rampayı sabit 100 km/sa hızla çıkmam için bana saatlik 10 litrelik bir yakıt tüketimi lazım. O yüzden 4. vitesle de çıksam, 6. vitesle de çıksam tüketimde pek bir değişim olmuyor. Rampanın dikleşmeye başladığı yerde 4. viteste %40 daha fazla yakıt yakabildiği ve daha büyük bir dişliyi çevirdiği için bayılmadan, anlık tüketimi artırarak yokuşu çıkmaya devam edebiliyor. Bir nevi turbonun görevini devirle yapmış oluyoruz.
Yine Marmaris yolculuğumda 7-8 km boyunca %7-8'lik rampaları tırmandım, dakikalarca 5000'li devirlerle seyrettim, yakıt tüketiminde aman aman bir artış olmadı. 5.7 litre ile yolculuğu tamamladım. Tüm yolculuk boyunca klima açıktı ve sıcaklık abartısız +40 dereceydi bu arada.
Motor kısmı bu şekilde. Günlük sakin kullanıcının ihtiyacını görür beklentinize göre tatmin eder veya tatmin etmez. Beklentinize göre tercih yapabilirsiniz. Bu arada 1.4 atmosferik motora yüksek MTV ödemek ayrı bir sıkıntı, bunu zaten göz önünde bulundurmuşsunuz. Bütçeniz yeter mi bilemem ama 1.0 Egea da bakabilirsiniz.
-
quote:
Orijinalden alıntı: AbstractionBir arabayı yürüten, taşıyan en önemli unsur motorudur.
0.9 TCE motor daha az yakıyor ve turbosu sayesinde düşük devirlerde çok daha canlı, yokuşları daha rahat bağırmadan çıkar, Egea'ya 95 beygir yetiyor ama güç istediğiniz zaman sürekli devrinde kullanmanız gerekir, bu da yüksek motor gürültüsü dolayısıyla rahatsızlık yaratabilir, ve devir yükselince tüketim de ciddi oranda artar, eğer sedan ve geniş ihtiyacınız yoksa Clio tercih edilebilir.
İki araç arasında eşit şartlarda karma kullanımda en az 1.5 lt, ortalama olarak 2 lt civarı yakıt farkı olur.
Keşke 1.0 egea ucuz olsa hemen alırdım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hiç düşünmeden clio derdim. clio bana ferah ve hafif bir araç gibi geliyor. motoru öyle ahım şahım değil ama yeterli bir performansı var.
-
1.4 egea kullandım, performansı 100e kadar üzmez ama güldürmezde. Yakıt tüketimi şehir içinde dur kalk trafikte 9'lara kadar çıkıyor. Karma 7-8 arası diyebilirim. LPG taktırırsanız motor uyumlu, şehir içi 10 litre LPG ile gezersiniz.
1-2 kişi binip gidiyoruz genişlik önemli değil diyorsan Clio'yu tercih et derim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Clio 4 0.9 TCe kullanicisiyim, çok memnunum.
Düşük mtv, düşük yakıt yeterli performans tercih sebebim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Clio da otomatik vites secenegi de var. Bende egea cross 1.4 var ama otomatik arayışındayım. Fiat gercekten guzel donanim veriyor renaulta gore ama otomatigi yok iste. Ocak ayini bekliycem otomatik çıkarsa yine egea alirim. Yoksa renault veya dacia otomatik alicam.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Archmeister -- 9 Eylül 2021; 1:5:34 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Archmeister
Clio da otomatik vites secenegi de var. Bende egea cross 1.4 var ama otomatik arayışındayım. Fiat gercekten guzel donanim veriyor renaulta gore ama otomatigi yok iste. Ocak ayini bekliycem otomatik çıkarsa yine egea alirim. Yoksa renault veya dacia otomatik alicam.0.9 tce symbol bile alabilirim sonuçta debir ekonomi devri hocam otomatik olarak edc şanzumanlı alın diğer easy-r olanlar sorunluymuş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam hem motor turbo hem de otomatik vites clio der geçerim devir ekonomi rahatlık devri
-
Şöyle bir video buldum, Clio Egea'dan belki bir tık iyi gidiyor olabilir ama kesinlikle 1.4 Egea da o kadar ölü değil.
Fehmi Aydınyoutube
Egea 1.4 benzinli, clio 0.9 benzinli...https://www.youtube.com/watch?v=QdqjzMl62ko&feature=youtu.be -
iki aracı da epey deneyimledim ve eğer iç mekan ile bagaj önemli değilse Egea'ya dönüp bakmam bile.
-
0.9 Taci bence şehiriçinde güzel bi motor. 1.4 atmosferik kullanıp kanser olacağıma başka şekillerde ölmeyi yeğlerim
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X