Şimdi Ara

1.4 HDI siyah duman problemi ve fazla yakıt!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
3.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhaba.Ben 6 gün önce citroen c2 1.4 hdi araba aldım 66bin de.Alırken topkapı fırat oto sanayi sitesinde citroen özel servisine gösterdim bi sorun olmadığını söylediler.3 gün önce aracın egsozunda yoğun bi şekilde siyah duman attığını gördüm arkadaşlara sordum yakıttandır dediler.Onun üzerine bi sürü yakıt aldım değiştirdim ustaya götürdüm egr kromlanmıştır dedi onu temizlettim olmadı yine aynı sorun var.Aynı zamanda yakıtta fabrika verilerinden biraz fazla.Bugün başka bi dizel c3 e baktım(aynı motor) onda hiç bir şekilde o sorun yok.EGR yi temizleyen usta enjektörde bi sorun vardır ozaman dedi.Şimdi ne yapmalıyım hiç bilmiyorum.Bu arada ilk dizel tecrübem ve ilk arabam.Oyüzden burda size danışmak istedim eğer yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.



  • Eurodiesel alıyorsunuz di mi..
  • Öncelikle

    Common rail motorlarda mutlak euro dizel kullanılmalı,siyah dumana ,ilk akla gelen sebep hava filtresidir
    Püskürtmeyi, enjektörler üzerinde bulunan ve süratle anahtarlanabilen manyetik supaplar sağlamaktadır. Bu da püskürtmenin şekillendirilmesi, püskürtme miktarının ölçülmesi ve yakıt püskürtmesi bakımından yeni imkânlar sağlamaktadır. Ayrıca yine bu imkânlar sayesinde yeni sistemin mükemmel bir avantajı olan Pilot (ön) Püskürtme ortaya çıkmaktadır.
    Aracınızda siyah duman mutlak yakıt sisteminden kaynaklanmaktadır
    yakıt sistemi bosch ise mutlak bir bosch tune up servisi ile bağlantıya geçniz
    yakıtın avansında yanmadığı belli
    tabi buna bağlı olarak hava okuyucuları doğru zamanlamasıda söz konusu
    genede bir citroen servisi ile bağlantıya geçin




  • Enjöktörlerde sroun vardır, malasef pahalı parça.
  • Bende enjektörlerden ağırlıklı olarak şüpheleniyorum yalnız dün gittiğim citroen servisinde bilgisayara bağladılar ve enjektör değerlerinin normal olduğunu soyledi usta ama sorunu tam olarak söylemedi fakat katalitik konvertör den yapabilceğini söyledi benim o mantığıma yatmadı.Servisten arıza listesinin çıktısını aldım eğer anlayan arkadaşlar olursa burdan yazabilirim.
  • aynı sorun bende de vardı , herşey denendi olmadı en son farkına vardık çözüm motorun beynine bilgi ileten hava sensöründeydi , hava az geldiği için yanma tam olmayıp siyah duman atıyor araç ve fazla yakıyordu ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dudbster

    Öncelikle herkese merhaba.Ben 6 gün önce citroen c2 1.4 hdi araba aldım 66bin de.Alırken topkapı fırat oto sanayi sitesinde citroen özel servisine gösterdim bi sorun olmadığını söylediler.3 gün önce aracın egsozunda yoğun bi şekilde siyah duman attığını gördüm arkadaşlara sordum yakıttandır dediler.Onun üzerine bi sürü yakıt aldım değiştirdim ustaya götürdüm egr kromlanmıştır dedi onu temizlettim olmadı yine aynı sorun var.Aynı zamanda yakıtta fabrika verilerinden biraz fazla.Bugün başka bi dizel c3 e baktım(aynı motor) onda hiç bir şekilde o sorun yok.EGR yi temizleyen usta enjektörde bi sorun vardır ozaman dedi.Şimdi ne yapmalıyım hiç bilmiyorum.Bu arada ilk dizel tecrübem ve ilk arabam.Oyüzden burda size danışmak istedim eğer yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.


    arkadaşım piyasa çakal usta dolu.ben sana söyliyim usta arızayı tespit etse bile senden fazla para koparabilmek için aa burası bozuk yok olmadı ozman şurası bozuk taktiğiyle cebini dolduracak.ustaya yaptırmadan önce sorun ortadan kalkmadığı taktirde işçilik parasını vermeyeceğini söyle.parçanı da kendin al yoksa işçilik parasını parçaya gömerler.

    bahsettiğin soruna neden olanlar

    -turbo
    -wastegate valfi
    -egr valfi
    -yakıt püskürtme zamanlaması
    -enjektör
    -akışmetre

    şimdi aracın 2-3 günde durup dururken bu hale geldiyse turbo ve yakıt püskürtme zamanlaması arızalarını bi kenara bırakalım.çünkü turbo içine kuş,taş,kedi gibi büyük cisim kaçmadıkça durup dururken arızalanmaz.turbo arızası uzun vadede gerçekleşir sonuçta yüksek devirde çalışan çok hassas kanatlara sahip bi parça.ama bu dediklerim turbonun hiçbirzaman birdenbire arızalanmayacağı anlamına gelmez.olasılık düşük olduğu için bu ihtimali eliyoruz.yakıt püskürtme zamanlaması eğer aracın commonrail yakıt sistemine sahipse beyin tarafından ayarlanıyor.beyin kesinlikle ve kesinlikle çevreden gelecek darbe,yüksek ısı,ıslanma,yüksek akım gibi etkenler olmadan bozulmaz.bozulursa da tümüyle bozulur hiç çalışmaz.eğer sana beyini şoklatacaz sökmemiz gerek falan derlerse aracına binip o dükkandan uzaklaş.anlamayandan para koparmanın bi numaralı yöntemi budur.

    arıza büyük olasılıkla kontrol vaflerin ya da akışmetrede.kötü yakıt nedeniyle enjektörlerde de olabilir.akışmetre içinden geçen havanın debisini beyne bildiren parçadır.beyne farklı frekanslarda bildirim yapıyorsa beyin olması gereken yakıt miktarını ayarlayamaz ya da ayarladığını sanar ama gerçekte bu oran yanlıştır.çekişi düşürür ve duman atmaya neden olur.
    egr valfin zaten kurumdan temizlenmiş arıza geçmediğine göre ondan değil.wastegate valfine de baktırman gerek.eğer bu valf sürekli açık olursa turbo düşük devirlerde etkisiz kalır.düşük devirlerde araba sürünme hızından ileriye gidemez.yokuş çıkamaz hızlanamaz.buna baktırman gerek.
    yakıt enjektörleri de dizel makinada çok hassastır.en ufak pislikte tıkanma eğilimi gösterirler.ilk başta arıza tespitine buradan başlanır.temizlenmesinin bi sakıncası yok zaten ekonomik ve güçlü bi sürüş için bu parçaların temiz olması gerek.
    son olarak kızdırmalara da baktır derim.önemi ilk çalışmada olsa da motorun sağlıklı çalışmasını çok etkiliyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşlar ilginiz için tekrar teşekkür ederim.Bugün tekrar sanayiye gittim pompacının biri enjektörden dedi diğeri sübaplardan dedi(yani krom bağlama sorunu) carbon clean ın iyi gelceğini söyledi.Yalnız şöyle bi durumda var arabayı yavaş yavaş tanımaya başladım ve 2. viteste biraz tekleme problemi yaşıyorum ama büyük viteslerde bu olmuyor.Burdan benim aklıma direk gelen şeyler birincisi aracın yakıt püskürtme zamanlamasında sorun var ikincisi enjektörlerden bir veya bi kaçı işeme yapıo üçüncüsü oRLaNDo ve daturkishulan ın dediği gibi yakıt sisteminin elektronik kısmından kaynaklanan arıza veya ayarsızlık.Bunların dışında benim aklıma olasılık gelmiyor ve şunu da belirtmek isterim bu siyah duman olayı birden çıkmış bi olay değilde zamana yayılı olarak çıkmış bi olayda olabilir çünkü ben yeni fark ettim...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.