Şimdi Ara

1.4 TSİ Bosch Buji & Orjinal buji

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
18.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1.4 TSİ jetta 122 hp CAXA motor kodlu 2008 jetta için buji değiştireceğim. Servise sordum orjinal buji 110 TL dedi. Ne marka dedim orjinal vw dediler. Sanayide sordum. Araç için uyumlu bosch platinyum buji 50 tl dedi. Sizce ne yapayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mussti19 -- 28 Şubat 2013; 20:12:17 >



  • Hoba orjinal bujiler Bosch değil miymiş
  • iridyum buji al
  • Servis üstünden ne çıkacagını bilmiyor. Bosch ngk yada vw çıkabilir diyor. bazen öyle çıkıyormuş. Ama şimdi 110 tl ye vw buji verelim diyor. bende sanayiden 50-60 tl ye bosch buji alayım diyorum. sonuçta araca ancak 50 bin km ancak binerim.

    iridyum bujiler neredyese 130-140 tl. Sanırım NGK bujileri kastediyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mussti19

    Servis üstünden ne çıkacagını bilmiyor. Bosch ngk yada vw çıkabilir diyor. bazen öyle çıkıyormuş. Ama şimdi 110 tl ye vw buji verelim diyor. bende sanayiden 50-60 tl ye bosch buji alayım diyorum. sonuçta araca ancak 50 bin km ancak binerim.

    iridyum bujiler neredyese 130-140 tl. Sanırım NGK bujileri kastediyorsunuz.

    evet ancsak tsı motorda ırıdyum farkettırıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    quote:

    Orijinalden alıntı: mussti19

    Servis üstünden ne çıkacagını bilmiyor. Bosch ngk yada vw çıkabilir diyor. bazen öyle çıkıyormuş. Ama şimdi 110 tl ye vw buji verelim diyor. bende sanayiden 50-60 tl ye bosch buji alayım diyorum. sonuçta araca ancak 50 bin km ancak binerim.

    iridyum bujiler neredyese 130-140 tl. Sanırım NGK bujileri kastediyorsunuz.

    evet ancsak tsı motorda ırıdyum farkettırıyor

    Ben iridyum bujileri daha uzun ömürlü diye biliyordum. 100.000 km dayanıyor başka da bi farkı olmaz sanıyordum. neredeyse 2.5 katı fiyatı hocam. kimisi mutlaka orjinal al diyor. bazı araçlarda hatta scirocco larda misfire sorunu okudum hep o yüzden genelde orjinal alın diyorlar. kararsız kaldım :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mussti19 -- 28 Şubat 2013; 20:30:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mussti19

    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    quote:

    Orijinalden alıntı: mussti19

    Servis üstünden ne çıkacagını bilmiyor. Bosch ngk yada vw çıkabilir diyor. bazen öyle çıkıyormuş. Ama şimdi 110 tl ye vw buji verelim diyor. bende sanayiden 50-60 tl ye bosch buji alayım diyorum. sonuçta araca ancak 50 bin km ancak binerim.

    iridyum bujiler neredyese 130-140 tl. Sanırım NGK bujileri kastediyorsunuz.

    evet ancsak tsı motorda ırıdyum farkettırıyor

    Ben iridyum bujileri daha uzun ömürlü diye biliyordum. 100.000 km dayanıyor başka da bi farkı olmaz sanıyordum. neredeyse 2.5 katı fiyatı hocam. kimisi mutlaka orjinal al diyor. bazı araçlarda hatta scirocco larda misfire sorunu okudum hep o yüzden genelde orjinal alın diyorlar. kararsız kaldım :D

    cupramı aldıgım zaman ılk yaptıgım aracı teslım alır almaz bujılerı degıstırmek dı deneyın goruceksınız farkı




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Clio 4 termostat
    10 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bu iridyumlar çift ateşlemeli bujilermi?
  • yuksek devırlerde maxımum fayda elde edersınız olayı bu
  • 2 hafta önce bence Jetta'nın bujilerini değiştiriyordum usta iridyum takalım dedi 134 liraya almıştım.
  • Hocam bu konuyu baya bir araştırdım, bosch kulanma derim, sonuçta aracın orijinal bujileri NGK, stock biniyorsan platinium olanları ama yazılımlı biniyordan iridyum tercih etmen gerekiyor, yakın zamanda yazılım düşünüyorsan yine ek masraf olmaması açısından iridyum almanı tavsiye ederim ancak yazılımsız bineceksen orijinalden( platinium) şaşma derim.

    orijinal buji bu;

    https://www.ngkbujimarket.com/product.php?id_product=640
  • yazılımsız kullanıyorum hocam. hiçbir zamanda yaptırmam anlaşılan 50 tl lik bosch buji bizi kurtarmayacak. ama usta boschtan şaşma demişti. Yarın zaman bulursam götürecegim sökecek. bakalım üstünden ne çıkacak, yazarım

    ustanın önerdiği buji bu
    www.otostart.com
    Otostart.com | Yedek Parça | Lastik | Motor Yağı | Aksesuar
    http://www.otostart.com/index.php?option=com_otostart&task=urun&syf=BUJI-0242240665-BOSCH-28



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mussti19 -- 28 Şubat 2013; 21:24:47 >




  • Beyler Delphi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mussti19

    yazılımsız kullanıyorum hocam. hiçbir zamanda yaptırmam anlaşılan 50 tl lik bosch buji bizi kurtarmayacak. ama usta boschtan şaşma demişti. Yarın zaman bulursam götürecegim sökecek. bakalım üstünden ne çıkacak, yazarım

    ustanın önerdiği buji bu
    http://www.otostart.com/index.php?option=com_otostart&task=urun&syf=BUJI-0242240665-BOSCH-28

    bosch markasının tsilar için ürettiği buji bu doğrudur. fiyatı uygun banada çekici gelmişti ama, ateşleme önemli mevzu NGKdan vazgeçmem, NGK ların bile ömrü TSI larda 30 bin iken bu boschlara güvenmiyorum hem daha erken bitme tehlikesi var hem yüksek devirlerde ateşleme problemi çıkarabilir hem de yakıt sarfiyatını etkileyebilir.

    Not: benim aracımdan verdiğim linkteki NGK bujiler çıktı, yetkili serviste de o bujiyi takıyorlar diye biliyorum.




  • TSI CAX motorlarda buji değişimi 45.000 mi 60.000 km mi öyle bir rakamdı. TSI'lerde orijinial buji NGK. Servisin takacağı buji de olasılıkla NGK'dır, size söyleyen bilmiyordur muhtemelen.

    Anekdot: Geçen yıl VW'nin TSI motor ailesi üzerine yapacağı değişiklikleri araştırırken, "EA211" koduyla aratma yaparken karşıma NGK'nın web sitesi çıkmıştı, NGK basın bülteni ile, yeni nesil TSI motorların bujisi olarak NGK ürününün seçildiğini duyurmuştu. EA211 referansını o dönemde veren tek sağlam site NGK'ydı (otomotiv dergilerini saymıyorum).
  • Şu bujilerden herhangi biri işinizi görecektir:

    Bosch 0 242 240 665
    NGK PZFR6R
    Bosch 0 242 240 665
    Bosch FR6HI332
    Denso IK20
    Denso PKJ20CR8
    Denso VK20
    Volkswagen VW 101 905 626

    İridyum buji yüksek devirlerde (4,000rpm ve sonrasında) verimliliği arttırır. Aracın maksimum gücünde %3 artış tespit edilmişti (normal bujiyle dyno karşılaştırılmasına göre) okuduğum bir testte. Düşük devirlerde pek etkisi yoktur. Normal bujilere göre daha uzun ömürlüdür. İmkan varsa iridyum alıp keyfini sürmek en mantıklısı.

    Bosch, NGK, Denso ve Champion iyidir. Bu markalardan herhangi birini gönül rahatlığıyla seçebilirsiniz. Eğer bulabilirseniz Kore ve Çin malı (tabi kaliteli olanlardan) iridyum bujileri daha uygun fiyata alabilirsiniz. Çinli bir üretici takımına 5$ fiyat vermişti bana, kalitesi de gayet iyiydi. Tabi kutusundan anlaşılmıyor kalitesi, ama firma baya ciddi ve büyük bir firmaydı. Çöp mal yapıp itibarını zedeleyecek tarzda değildi yani.

    Bu arada, Volkswagen buji üretmez. Hiçbir otomobil üreticisi buji üretmez. Bir üreticiyle anlaşıp kendi markalarıyla ürettirirler. Bujinin üzerinde Volkswagen yazıyor olsa da büyük ihtimalle Bosch üretimidir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.