Şimdi Ara

1.4 TSİ KULLANAN VARMI (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.024
Cevap
0
Favori
165.661
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karsum

    >> çarpışma euro ncap 5 yıldız jetta önden 4 yandan 5 yıldız...

    Euro ncap testlerinde jetta yoktur, çünkü aslen Amerika için üretilmiştir.
    Doğru, Megane 5, Jetta 4 yıldız almıştır, ama farklı kuruluşların testlerinde.
    Nasıl Euro nCap için 5 en yüksek derecelendirme ise, Jetta nın aldığı 4 yıldız da o kuruluşun en yüksek derecesidir.
    Ve yanlış hatırlamıyorsam Jetta aynı kuruluşça şu şekilde yorumlanmıştır: "orta sınıf arabalar arasında en yüksek güvenliğin sağlandığı araç."




    jetta dediğin golf ün sedanı.

    golf ,euro-ncap ten önce 4 sonra 5 yıldızın en düşük puanını aldı.

    jetta nın orta sınıf araçlar arasında en yüksek güvenliği veremeyeceği aşikar.




  • Bende bugun TSI kullananlar kervanına katıldım . Aslında bugün bircok arabayı test etme imkanı buldum.Bunlar sırasıyla Golf TSI 140 hp, Jetta 1.6 8V, A4 2.0 TDI, A3 FSI, A3 1.6 8V. Tabiki aralarında beni en cok etkileyen TSI oldu. Burayada bu aracla ilgili görüşelerimi yazacam.
    Test aracı 2007 model Comfortline donanımlı kırmızı bi Golfdü. Aracı ilk hareket ettirmeye başladıgımda motorun inanılmaz devirlendiğini farkettim. Ardı ardına vitesleri değiştirdim ve ibreye bakdıgımda 150 yi gösteriyordu.Nasıl bu hıza cıkdık anlıyamadım.Araç. hızını hiç belli etmiyor. Hatta bi ısığa cok hızlı geliyormusum farkında değilim zar zor durabildim.Normalde devirli araba kullanan biri değilimdir ama bu arabada farkında olmadan üst devirlere tırmanıyorsunuz. Bir ara bende bilerek gaza basdım ve motorun ne yapacagını görmek istedim. Arac büyük bi iştagla hızlanıyor. Motor cok rahat red linea kadar geliyor. Ama bu kadar cabuk devir bitirmesi cok fazla vites degiştirmenize yol acıyor. Bu yüzden bu motorun hakkının bu test sonunda DSG sanzıman olduguna karar verdim. Çünkü bayağa vites değiştirmek zorunda kaldım. Belki normal kullanımda bu kadar gerekmez ama gaza basacaksanız viteslede uğraşmanız gerekecek. Bide 5. ve 6. viteslere pek ihtiyac duymadım. 2 ile 4 arasında gidip geldim.
    Bi ara 6. vitesde 100 km de anlık yakıtı merak ettim. 5.5 ile 6 lt arasında degerler cıkıyordu yol bilgisayarında. Test sonundaki ortalama yakıt tüketimimiz 13.9 lt olarak görünüyordu. Bu kadar devirli kullanıma bence bu değer oldukca normal. Hele TSI dan sonra kullandıgım Jetta nın genelde ekonomi yaparak sürmeme ragmen 10.3 ltye anca düşdüğünü görünce bu değer bana gayet normal geldi.
    Bu motorun olumsuz diyebileceğim tek yönü gazı hemen almaması. Özellikle sabit hızla giderken gazı arttırdığımda (köklemiyorum) motor 1 sn sonra gaza tepki veriyor. Örnegin 3 bin devirde sabit giderken gazı arttırınca. Acaba bizim test otomobilimizdemi böle bi sorun var bilemiyorum. diğer kullanan ve test eden arkadaşlar böle bi sorunla karsılaştılarmı merak ediyorum.
    Ama genel olarak TSI cok beğendim. Uzun bir aradan sonra araba sürmekden bu denli keyif aldım. Ayrıca bide golfden bahsetmicem hem yeterince uzun bi cevap oldu hemde forumdaki coğu insan Golfün artısını eksisini gayet iyi biliyor. Belki test etmek isteyen arkadaşlar olabilir araç Adana da Aykan Otomotivde




  • arkadaşlar,

    3 yıldır 307 XT (1.6 110bg) tiptronic vites kullanıyorum. bu aracın çok hantal kaldığını düşündüğümden 2007 sonu veya 2008 başında jetta 1.4 170bg almayı planlıyorum. sizce yanlış mı düşünüyorum. 1.6 hantal bir araçtan sonra 170bg DSG vitesli jetta nasıl olur ?
    yakıt tüketimi 307 'de de çok iyi değil. özellikle şehiriçinde çok atak kullandığımdan (olduğu kadar) felaket yakıyor.
    jetta ile yakıt tüketimim artar mı ?

    ayrıca, alacak olursam 2007 kasım-aralık mı yoksa 2008 ocak-şubat mı olmalı ?
    vergi, fiyat, vs. açılarından hangisi daha az maliyetli olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mrmrmrmr

    arkadaşlar,

    3 yıldır 307 XT (1.6 110bg) tiptronic vites kullanıyorum. bu aracın çok hantal kaldığını düşündüğümden 2007 sonu veya 2008 başında jetta 1.4 170bg almayı planlıyorum. sizce yanlış mı düşünüyorum. 1.6 hantal bir araçtan sonra 170bg DSG vitesli jetta nasıl olur ?
    yakıt tüketimi 307 'de de çok iyi değil. özellikle şehiriçinde çok atak kullandığımdan (olduğu kadar) felaket yakıyor.
    jetta ile yakıt tüketimim artar mı ?

    ayrıca, alacak olursam 2007 kasım-aralık mı yoksa 2008 ocak-şubat mı olmalı ?
    vergi, fiyat, vs. açılarından hangisi daha az maliyetli olur.



    bende de megane 2 1.6 vardı. ilk 3000 km ye kadar pek birşey anlamamıştım ama geçenlerde tekrar 1.6 megana bindim .araba gitmiyor geldi bana ...yani 140 hp TSİ uçuyor yanında ...motor gayet sessiz yakıt daha az , 6 ileri vites ...307 otomatikten hayli hayli seri ben 307 kullanırım arasıra çok fark göreceksin emin ol... 277 lira yaktı ilk zamanlar şimdi daha da düşmeye başladı ,sanırım ilk bakımdan sonra 15000 km daha da ekonomik olacaktır ... yani o performansta gayet makul deyerler ....




  • herkese merhaba bende 2 gün önce jetta 1.4 140 düz aracıma kavuştum...
    araca nazar degmesin gerçekten güzell daha fazla bişey demeyimm

    araç bence cok sessiz
    tsi motor harika daha yüklenmeden bile hissediliyo gücü araç 5. viteste bile düşük devirden hızlanıyo rahatça..
    araç sauna gibi olmuyo telenor arkadaşın dedigi gibi ama heralde cok zorlarsak olur gibi motor küçük
    motorra alışmak zor garip sesler çıkarıyo ama cok hoş geldi
    hill hold özelligi gerçekten cok iyi
    yol bilgisayarı harika bazı markalar halt yemiş yanında
    honda civicde kullandım corollada almadan önce daha önceki arabamda 1.6 golf pasificti ama
    bu araç cok farklı sadece şunu diyim size: görünüşe tasarıma aldanmayın ben aynı hataya düşüyodum.
    arada daglar kadar fark var her yönden ama tsi motor daha yeni bakalım nerler yapıcak
    ayrıca yakıt konusunda 50 milyonla 170 km yaptım 30km daha gider klima açıktı şehir içi bence şimdilik cok iyi verileri daha sonra yazarım.
    herkese kazasız belasız sürüşler arkadaşlar...
    saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emread -- 23 Temmuz 2007; 12:13:39 >




  • emre kardeş hayırlı olsun yeni araban. güle güle kullan. yakıtla ilgili bilgileri bekliyorum.
  • TSİ gerçekten yakıt değeri ve performans olarak suan 1 numara diyebiliriz.Eğer 140bg TSİ ı POLO ya koyarlarsa düşünmek bile istemiyorum herhalde araba uçar. Virajlardada uçar tabiki Poloya bu yeni motor gelicekmi acaba
  • merak etmeyin bunlara bir rakip geliyor Opel astra 1.6 turbo 180 hp oda canavar gibi üstelik overboost da var
  • araban hayırlı olsun .güle güle kullan ...

    ısı olayı bende bitti ...yani artık eski aracımdan farkı yok ...yakıt tüketimin 3000 km den sonra düşmeye başlıycak . şu an ben shell 50 ytl ile 190 - 200 km lere gelebiliyorum ... motor sesleri bende kayboldu bitti .sadece 1 ci viteste çok tatlı scania motoru gibi çok değişik hoş bir ses var ,onu da camlar açık ise duyabiliyorum ... yol bilgisayarı olayına gelince ,önceki jettalarda ekran gitme ve yolda kalma gibi elektronik arızalar yüzünden şimdiki passattaki ekran ve menüleri uygulamışlar ,çok zengin menü olmuş ...2008 modellere ise mp 3 de ilave olmuş ...bilseydim 1.5 ay daha beklerdim ...

    tsi motor bence hiçbirşey olmuycak çünkü vw gibi büyük bir firma bu riski bizden önce iyice hesabını yapmış olmalı diye düşünüyorum fsi nin üretiminin de
    biteceğini varsayarsak ... olursada vw ye verip başka modeli ile takas ederiz napalım sağlık olsun...

    quote:

    Orjinalden alıntı: emread

    herkese merhaba bende 2 gün önce jetta 1.4 140 düz aracıma kavuştum...
    araca nazar degmesin gerçekten güzell daha fazla bişey demeyimm

    araç bence cok sessiz
    tsi motor harika daha yüklenmeden bile hissediliyo gücü araç 5. viteste bile düşük devirden hızlanıyo rahatça..
    araç sauna gibi olmuyo telenor arkadaşın dedigi gibi ama heralde cok zorlarsak olur gibi motor küçük
    motorra alışmak zor garip sesler çıkarıyo ama cok hoş geldi
    hill hold özelligi gerçekten cok iyi
    yol bilgisayarı harika bazı markalar halt yemiş yanında
    honda civicde kullandım corollada almadan önce daha önceki arabamda 1.6 golf pasificti ama
    bu araç cok farklı sadece şunu diyim size: görünüşe tasarıma aldanmayın ben aynı hataya düşüyodum.
    arada daglar kadar fark var her yönden ama tsi motor daha yeni bakalım nerler yapıcak
    ayrıca yakıt konusunda 50 milyonla 170 km yaptım 30km daha gider klima açıktı şehir içi bence şimdilik cok iyi verileri daha sonra yazarım.
    herkese kazasız belasız sürüşler arkadaşlar...
    saygılar..





  • quote:

    Orjinalden alıntı: kapadokyalı

    emre kardeş hayırlı olsun yeni araban. güle güle kullan. yakıtla ilgili bilgileri bekliyorum.


    saol mustafa işallal senınkinide yenilicez artık
    verileri yakında yazarım daha 180km de

    telenor arkadaşım senınde araban hayırlı olsun dogru seçim yapmışız

    mp3 önemli degil benim için o yüzden önemsemedim olmadı bişeyler yaparız
    yanlız araba biraz rolantide sallanıyo gibi geldi belki yeni oldugundan dır diye düşünüorum.
  • ayrıca nerenin benzini temiz bileniniz varmı ? ankarada vadi petrol shellden alıyodum
    eski aracım golfün yakıt pompası bozuldu ordan almak istemiorum başka yer
    önericek olan.......
  • opet veya sheli öneririm ama firmadan çok bayinin kalitesi önemli ...

    95 oktan al devamlı demişti servistekiler ... yüksek güçteki motorlar rolantide araç soğukken hafif titremesi normalmiş ...yakıt tüketimi ilk depoda pek memnun etmemişti 2000 km den sonra azaldı şimdi 3500 de aracım daha ekonomik oldu ...servisteki ustaların dediğne göre ilk 15000 bakımdan sonra uzun yolda dizele çok yakın olacakmış ... kazasız belasız sürüşler dilerim ....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emread

    ayrıca nerenin benzini temiz bileniniz varmı ? ankarada vadi petrol shellden alıyodum
    eski aracım golfün yakıt pompası bozuldu ordan almak istemiorum başka yer
    önericek olan.......

    benim araba yenilememe daha var, maddi durum uygun değil şuan için. ben de 1.6 TDI beklemiş olurum, bakalım nezaman gelirse.

    sen ne tarafta oturuyorsun bilmiyorum. ben batıkentteyim. istanbul yolu üzerinde carfoura gelmeden sağda bitane shell bayisi var ordan alıyorum ben mazotu ve gayet memnunum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: telenor


    opet veya sheli öneririm ama firmadan çok bayinin kalitesi önemli ...

    95 oktan al devamlı demişti servistekiler ... yüksek güçteki motorlar rolantide araç soğukken hafif titremesi normalmiş ...yakıt tüketimi ilk depoda pek memnun etmemişti 2000 km den sonra azaldı şimdi 3500 de aracım daha ekonomik oldu ...servisteki ustaların dediğne göre ilk 15000 bakımdan sonra uzun yolda dizele çok yakın olacakmış ... kazasız belasız sürüşler dilerim ....



    95 oktan mı

    bu tip performans motorları için daha yüksek oktanlı yakıtlar önerdiklerini duydum ben

    kullanım klavuzuna bi bakın isterseniz turbolu motorlarda 98 hatta bp nin 100 oktanlısını öneriyolar...
  • dediğin doğru ama bu TSİ için geçerli değilmiş.iç basıncı fazla yüksek olmasından yüksek oktanlı yakıtın da daha çok buhar yoğunluğu ve basıncı yaptığından önerilmiyormuş .performansı artırdığı kesin ben denedim ama rolantideki titreme arttı o yüzden servisin de ısrar etmesiyle tekrar 95 oktana döndüm . yakıt kapğında da sadece 95 oktan yazıyor . TSİ ile ilgili bu yapılan son değişiklik 95 oktan meselesiymiş ...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Erreguay[/
    95 oktan mı

    bu tip performans motorları için daha yüksek oktanlı yakıtlar önerdiklerini duydum ben

    kullanım klavuzuna bi bakın isterseniz turbolu motorlarda 98 hatta bp nin 100 oktanlısını öneriyolar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi telenor -- 24 Temmuz 2007; 10:06:57 >
  • banada ısrarla 95 koy dediler sakın 98 ve üstünü koyma dediler
  • TSI motorlu tüm modellerin fabrika çıkışı aksesuar ve donanım listesini tam olarak nerede bulabiliriz ?
    şimdi tabi VW anasayfası diyeceksiniz fakat orada en ince detaya kadar bilgi var mı ?
    örnek olarak daha şimdi burada sizden öğrendiğim 2008 modeldeki mp3 özelliği var mıdır ? (hemen bakıyorum... yokmuş)

    bir de bana 170hp Jetta almak yerine 115hp 1.6 EOS almamak için performanstan başka bir neden söylerseniz çok sevineceğim...
    gerçekten Eos çok çekici ve sırf performans nedeniyle o açılabilir tavandan vazgeçmek mantıklı mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrmrmrmr -- 24 Temmuz 2007; 19:40:32 >
  • bu sanırım sadece zevk ve tercih meselesi

    ben 110 hp lık makine ile giderim yazın üstümü acarım derseniz kimse sizi tutamaz

    sonuçta unutmamak lazım 10 sene evel 110 hp almak için 2000 cc arac almak gerekiyodu şimdikide aynı güç


    ama ben basarım topuklar giderim kimse beni tutamaz derseniz

    oda yine sizin tercihiniz ama eos harbi karizma araç ( tabi bunlar kişisel görüşüm)
  • tabi ki tercih meselesi ama , bilmem eosun açıp -kapanan mekanizmasını incelediniz mi ? bana pek güven vermedi.gerçi tsi hakkında da hala kimsede güven yok ... bence yunus grisi çok havalı duruyor ...

    eosla ilgili şunu hatırlıyorum : aracımı servise tatil bakımı için kontrole gittiğimde satıcı eleman diyerine çak çak eosu sattım nihayet demişti ... yorum yapmıycam....

    mrmrmrmr
    aksesuar sitede referans noları ile en ince ayrıntısına kadar mevcut...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi telenor -- 24 Temmuz 2007; 22:22:19 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: telenor
    mrmrmrmr
    aksesuar sitede referans noları ile en ince ayrıntısına kadar mevcut...


    hangi sitede ?
    benwww.vw.com.tr 'de donanım listesini buldum fakat örnek olarak mp3 player özelliğinden bahsetmemişler.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.