Şimdi Ara

1.4 TSİ KULLANAN VARMI (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.024
Cevap
0
Favori
165.679
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tsi'li golfler cikali bayagi bir zaman oldu, motorunda ya da arabanin herhangi bir yerinde ariza cikip servise giden oldu mu?
  • 1-burda patlar lafını ben söylememişim gate usta söylemiş cevap hakkını ona tanıyım...
    2-Metalurji kimya bilimi değil ayrı bir mühendislik branşı o kadar geniş bir konuki insanlar 4 yıl okuyorlar metaller üzerine vw mühendislerinin zırcahil olduğunu düşünüyorsan burda sözler bitmiştir
    3- Uzaklaştırma alan ne ilk nede son kişiyim, sana neden olduğunu söyleyeyim meyva veren ağaç taşlanır benim doğruları söylemem bazılarını rahatsız ediyor ve cümbür cemaat üstüme geliyorlar ne kadar kibar konuşursam konuşayım bir sebep yaratıyorlar uzaklaştırılmadan evvel birisi bana "sen yenisin galiba" dedi isim vermeyeyimde bu mesajı sildirmesinler cezada almayayım gene

    mersedeslerdeki kompresör yani supercharger ile ilgili kimse birşey söylemiyor yüzlerce model arabada bulunan turbochargerlarla ilgili kimse birşey söylemiyor ikisi birarada olunca tukaka oluyor tebrikler vede tebrikler vede tebrikler son bir kere tebrikler
    quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orjinalden alıntı: streptozotocinus


    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate


    quote:

    Orjinalden alıntı: streptozotocinus


    quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    arkadaşlar ben tsı motorların pekte uzun ömürlü olacağını sanmıyorum neden derseniz küçük hacimlerden büyük güçler elde etmek her zaman motoru çok çabuk yıpratır........... bkz amerikan malı araçlarda ortalma 4 litre motor kullanıyorlar ama sadece 260 hp civarı ondan çok uzun ömürlü oluyorlar motor olarak........ ama siz 1.4 ten 170 hp elde ederseniz yani hiçte uzun ömür beklemeyin bence................fsı motor tsı dan kat kat daha sağlam çünkü 2.0 litreden sadece 150 hp elde ediyor buda motoru yıpratmıyor hemde çok sarsıntısız ve sessiz bir motor 2.0fsı


    kaç yaşındasınız bilmiyorum yanlış anlamayın ama kendi söylediğinize kendiniz inanıyormusunuz? mersedesler bir motorla ortalama 1500000 km yapıyorsa sizce bunun sebebi nedir? metalurji diye bir bilim duydunuzmu? hazırlayacağınız metal alaşımı içindeki 3 değişik metalden birinin miktarını %1 değiştirseniz metal 2 katı sertleşebiliyor yada yumuşayabiliyor yada erşime noktası 100 derece birden yükselebiliyor vs vs şimdi bu iş tercih meselesi bütün arabaların motoru 1500000 km gitse araba satışları tüm dünyada %500 düşer bütün arabalar mersedesler gibi 30 yıl gider yollarda, şimdi millet aya değil marsa gitmiş bilmem yüzlerce ışık yılı gitmiş metaller o sıcaklıklarda erimemiş donmamış patlamamış o kadar bilimadamı bunları yaptıkları arabalara koymayacakmı? şimdi vw 170hp koymuş 1.4 motora bunu düşünmedimi? heryerde yazıyor 300000 km test ettik hiç bir problemle karşılaşmadık diyorlar ? inşallah fikrinizi değiştirebildim! değiştiremediysem söyleyin birazdaha lakırdı yapayım size...

    hocam lakırdı yapma boşuna.anlamayan anlamaz.zaten anlamak işine gelmez.onlar çamur at izi kalsın peşindeler.
    adam yapmış aferim diyeceklerine şurası patlar burası patlar diye müneccimlik yapıyorlar sadece.
    fiat ında 1.4 120 ve 150hp motorları gelince onlarada aynısını söylerler.hatta daha da sayısı artacak bu motorların.o zaman onlar bu arabalara binmezler.çünkü binelerlerse arabanın motoru boooommm diye patlar ve niyazi olurlar ne me lazım.






    ben patlar demedim hiç ayrıca rahat ol sen metalurjinin ne olduğunu biliyoruz eğer sen kimya mühendisi değilsen;seninle kimya konusunda çok rahat konuşabiliriz... tanrıya şükür organik kimya dahil biliyoruzda seni bir şey sanmıyoruz zaten yanlış bi hareketini görmüşlerki uzaklaştırma almışsın


    passat alacaz diye buralardayız arkadaşlar tartışmak için değil...





  • sayın lukunku sanırım acı gerçeği söyleme zamanı geldi youtubeda videosuda vardı ama sanırım sildirmişler bulamadım tsi 170likler dynoda 190hp çıkıyormuş almanyada bir forumdada tartışılmış birkaç arkadaşta söylemişti dediğim gibi yuotubeda ispatı bir videoda vardı bende bir ara sokup deniycem gerçek ne?

    şimdi bu aracın değerlerinin golf gti ye yakın olduğu sonucu çıkıyor e fiyat farkıda malum benim anladığım vw karışmış durumda gti bir efsane hepiniz biliyorsunuz kendi kendisine rakip gibi tsi vede 45000 ytl ye şimdi anladınızmı durumun ne kadar tehlikeli olduğunu düşünüp duruyordum acaba neden vw o kurbağayı kaldıran sinek reklamını kesti diye..... herhalde ağırdan alıyor tsi ile son kullanıcı 300000 sonuçlarını bekliyor 400000 sonuçlarını bekliyor daha sonra karar vericek birlikte görücez ama BEN ALTIN DEĞERİNDE BİR ARABAYI BEDAVAYA ALDIĞIMI DÜŞÜNÜYORUM

    quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku

    @polleme

    Aracınız hayırlı uğurlu olsun, fotoğraflarını da bekliyoruz. İç ve dış ayrıntılı olursa daha iyi olur, zira herhalde sizinki yeni kasa, ön farlarını da passat'ınki gibi gözyaşı damlası şeklinde yapmışlar. VW'nin TR sitesinde gördük ama orada çok farklı vermişler. Gerçek görüntüleri sizden alabilirsek memnun oluruz.

    @streptozotocinus

    bu arkadaş forumdaki TSİ 170 hp'ye sahip tek arkadaş, yani acaba ne diyor da ikide bir uzaklaştırılıp duruyor. Bu araç hakkında en doyurucu yorumları ondan almıştık. En son olarak önemli bir konuya parmak basmıştı. Neden 170 hp'li araçlar çok getirilmiyor ve en az iki aya ya da belirsiz bir zamana gün veriliyor fakat 140 hp'liler ise bayilerde mevcut. Yani neden? Çok aşırı fiyat varkı da yok bence 3-4 bin YTL gibi bir fark var. Acaba bence Doğuş da güvenmiyor mu bu araca da getirmiyor 170 likleri???

    Son olarak; yanlış hatırlamıyorsam Murat isminde bir beyefendi vardı, istanbul'daki bir vw bayisinin satış temsilcisiydi, güzel yorumları vardı onun da , kendisi bizi aydınlatırsa memnun oluruz.

    streptozotocinus 'u en kısa zamanda geri istiyor ve çekmediği fotoğrafları yayınlayacağı güne kadar hasretle bekliyoruz.








  • tekrar söyliyim arkadaşlar ben doktorum vw çalışanı yada mühendisi değilim hiçte çıkarım yok bu işten tekrar söylüyorum bu arabayı lütfen gidin test edin ne beni nede başkasını dinleyin zaten eve gidince rüyalarınıza girecek arkadaşlar gazı köklediğimde araba hoplaya zıplaya gidiyor diyorum lastiklerde michelin olmasına rağmen öyle güçlü bir çekiş varki lütfen deneyin

    quote:

    Orjinalden alıntı: alonsoxx89

    ya arkadaşlar neden anlamıyosunuz vw 1.4 170 lijlere güvenmezse çıkarırmı ya bu kadar nasıl basit düşünelibiyosunuz anlamıyorum bence böyle bişey olsa devam ettirmez iptal eder neden daha üretsin ki 140 lık die çıkarsın.bence 170 lik tork canavarı hata çıkaracak bir proje olmamalı bu vw tarafından.

    streptozotocinus arkadaşımız da bunu kullanıyo bi problemi olsa söyle neden tsı yı korusun ki ama bence tsı düşünen arkadaşlar için jetta daha karizmatik ve başka bi havası var yinede sizlerin zevkine kalmış bi durum bende yıl başından sonra düşünüyorum babayı ikna etme durumundayız bakalım ksımet olacakmı.ben jetta tsı 170 ligi düşünüyorum.bu arada aradaşlar vw bayisine gidipte tsı hakkında bilgi alan arkadaşlarmız varsa forma eklesinler bakalım onların düşünceleri nelermiş.. kendinize ii bakın arkadaşlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: brave5213

    tsi'li golfler cikali bayagi bir zaman oldu, motorunda ya da arabanin herhangi bir yerinde ariza cikip servise giden oldu mu?



    sıkıntı olmadı 42500 şu anda 45000 bakımında neler değişir bilmiyorum ama Allaha şükür şimdilik tık demedi
  • servis ücretide 15000 bakımı için 197 ytl çok şaşırtıcı aslında...
    quote:

    Orjinalden alıntı: taylans68


    quote:

    Orjinalden alıntı: brave5213

    tsi'li golfler cikali bayagi bir zaman oldu, motorunda ya da arabanin herhangi bir yerinde ariza cikip servise giden oldu mu?



    sıkıntı olmadı 42500 şu anda 45000 bakımında neler değişir bilmiyorum ama Allaha şükür şimdilik tık demedi
  • bende 2 adet yag değişimide dahil ücretsiz bakım sözleşmesi vardı o yüzden para ödemedim henüz 2 bakımdada
  • http://www.youtube.com/watch?v=dHGXzkK1bm4

    videoyu buldum 170likler dynoda 190 çıkıyor

    quote:

    Orjinalden alıntı: streptozotocinus

    sayın lukunku sanırım acı gerçeği söyleme zamanı geldi youtubeda videosuda vardı ama sanırım sildirmişler bulamadım tsi 170likler dynoda 190hp çıkıyormuş almanyada bir forumdada tartışılmış birkaç arkadaşta söylemişti dediğim gibi yuotubeda ispatı bir videoda vardı bende bir ara sokup deniycem gerçek ne?

    şimdi bu aracın değerlerinin golf gti ye yakın olduğu sonucu çıkıyor e fiyat farkıda malum benim anladığım vw karışmış durumda gti bir efsane hepiniz biliyorsunuz kendi kendisine rakip gibi tsi vede 45000 ytl ye şimdi anladınızmı durumun ne kadar tehlikeli olduğunu düşünüp duruyordum acaba neden vw o kurbağayı kaldıran sinek reklamını kesti diye..... herhalde ağırdan alıyor tsi ile son kullanıcı 300000 sonuçlarını bekliyor 400000 sonuçlarını bekliyor daha sonra karar vericek birlikte görücez ama BEN ALTIN DEĞERİNDE BİR ARABAYI BEDAVAYA ALDIĞIMI DÜŞÜNÜYORUM

    quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku

    @polleme

    Aracınız hayırlı uğurlu olsun, fotoğraflarını da bekliyoruz. İç ve dış ayrıntılı olursa daha iyi olur, zira herhalde sizinki yeni kasa, ön farlarını da passat'ınki gibi gözyaşı damlası şeklinde yapmışlar. VW'nin TR sitesinde gördük ama orada çok farklı vermişler. Gerçek görüntüleri sizden alabilirsek memnun oluruz.

    @streptozotocinus

    bu arkadaş forumdaki TSİ 170 hp'ye sahip tek arkadaş, yani acaba ne diyor da ikide bir uzaklaştırılıp duruyor. Bu araç hakkında en doyurucu yorumları ondan almıştık. En son olarak önemli bir konuya parmak basmıştı. Neden 170 hp'li araçlar çok getirilmiyor ve en az iki aya ya da belirsiz bir zamana gün veriliyor fakat 140 hp'liler ise bayilerde mevcut. Yani neden? Çok aşırı fiyat varkı da yok bence 3-4 bin YTL gibi bir fark var. Acaba bence Doğuş da güvenmiyor mu bu araca da getirmiyor 170 likleri???

    Son olarak; yanlış hatırlamıyorsam Murat isminde bir beyefendi vardı, istanbul'daki bir vw bayisinin satış temsilcisiydi, güzel yorumları vardı onun da , kendisi bizi aydınlatırsa memnun oluruz.

    streptozotocinus 'u en kısa zamanda geri istiyor ve çekmediği fotoğrafları yayınlayacağı güne kadar hasretle bekliyoruz.










  • tüketim değerleri bana biraz az gibi geldi... bunun ikramı va mı
    tahmini me göre 120 km/h hızda 8 yakar ne de olsa torbo




    bide formu lütfen kasmayın.bişiler öğrenmek ve ya öğretmek isteyen burda dursun.gerisi hikaye...


    herkez buraya mutluluk getirdi...
    kimileri geldiklerinde...
    kimileri gittiklerinde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sefa044 -- 6 Kasım 2007; 21:22:21 >
  • sana buraya gate ustanın yazısını kopyalayım neden az yaktığını anlarsın

    TSI motorlarda kompresör + turboşarj kullAnılmaktadır yani direkt benzin enjeksiyonu ile çift şarjlı yüklemenin kombinasyonudur. TSI sadece Volkswagen in dünya çapında ilk ve tek üretici olarak sunduğu bir motor teknolojisidr.

    Yakıt tüketiminin azaltılması için motorlara uygulanabilecek en etkili önlemlerden birisi “Downsizing”, yani motorun küçültülmesidir. Motor hacminin 1390 cm3’e küçültülmesi suretiyle sürtünme kayıpları azalmakta ve dolayısıyla daha yüksek bir motor verimi elde edilmektedir. Ancak bu, günümüzdeki daha fazla seyir güvenliği ve sürüş keyfi için daha fazla tork talebiyle çatışmaktadır. Bunun için çözüm olarak aşırı yükleme ortaya çıkmaktadır. Ancak tek başına bir turboşarj, düşük devirlerde istenilen güç değerlerine ulaşmak için yeteri kadar verimli değildir. Mekanik bir kompresör düşük devirlerde çok etkin olmakla birlikte yüksek devirlerde artan çektiği güç nedeniyle tüketim dezavantajlarına sahiptir. Çözüm her iki yükleme sisteminin akılcı bir kombinasyonu olan 1.4 TSI motordaki “Twincharger”dir. Birlikte çalışan kompresör ve egzoz turboşarjı çok düşük devir sayılarında bile şarj basıncını 2,5 bara kadar artırmaktadır (1500 d/d’de).
    Bu arada "Twincharger"de Volkswagen bir egzoz turboşarjı ile Roots prensibine göre çalışan bir mekanik kompresörü kombine etmiştir. Burada bir muhafaza içinde birbirlerine dokunmadan birbirinin tersi yönde dönen pistonlar vardır. Pompa etkisi iki yuvarlanan pistonun karşılıklı yönlerde dönmesiyle oluşur.

    Kompresör ve egzoz turboşarjı, çalışma şekli olarak birbirlerini mükemmel şekilde tamamlar.
    Yaklaşık 3500 d/d’lik bir devir sayısına kadar kompresör karakteristik alanı kumandalı olarak çalıştırılır. Ürettiği şarj basıncı seri olarak bağlanmış egzoz turboşarjı ile güçlendirilir. 3500 d/d’den itibaren sadece turboşarj silindirdeki yükleme basıncının artırılmasını sağlar.

    Hızlı çalışan kompresör, alt devir sayılarındaki “turbo boşluğunun” ortadan kaldırılmasını sağlar. Bakım gerektirmeyen bir kayış tahriki vasıtasıyla yaklaşık 5 katlık bir tahvil oranıyla krank mili tarafından tahrik edilir. Devir sayısına ve gaz pedalının konumuna bağlı olarak mekanik kompresör bir manyetik kavrama yardımıyla karakteristik alanı kumandalı olarak devreye alınır veya devreden çıkarılır.

    Kompresörün krank mili vasıtasıyla doğrudan tahriki dolayısıyla gerekli şarj basıncı çok düşük devir sayılarında bile mevcuttur. Böylece “Twincharger” her durumda, sabit hızda seyirden aniden tam gazla çalışmaya geçişte bile, ani bir tork artışı ve dolayısıyla olağanüstü bir çekiş gücü sağlar

    Yeni teknolojiye uygun olarak Volkswagen mühendisleri direkt benzin enjeksiyonunu da elden geçirmiştir: İlk defa kullanılan 6 delikli enjektördeki azami enjeksiyon basıncı 150 bara kadar çıkmaktadır. Özel olarak biçimlendirilmiş oyuklu piston geometrisi de TSI’ya uyarlanmıştır. Bu önlemlerle, rölantiden tam gazda 7000 d/d’nin üzerine kadar ideal bir karışım oluşumu sağlanmıştır. Bunun sonuçları verimli bir yanma ve dolayısıyla daha az emisyonla birlikte daha fazla güç ve torkdur.

    Rölantiden yaklaşık 2400 d/d motor devir sayısına kadar kompresör, sürücüden gerekli güç talebi olduğunda, sürekli çalışır. 2400 ila 3500 d/d devir aralığında kompresör, ihtiyaca uygun olarak, örneğin sollamalarda manyetik kavrama vasıtasıyla devreye alınır

    Bir ayar klapesi emilen taze havanın yoluna kumanda eder: Kompresör üzerinden veya doğrudan egzoz turboşarjı. Sadece egzoz turboşarjı işletmesinde, yaklaşık 3500 d/d’den itibaren ayar klapesi açık ve kompresör devre dışıdır. Hava, alışılagelmiş turbo motorlarda bilinen yolu takip ederek öndeki intercoolerden ve gaz kelebeğinde emme manifolduna ulaşır

    Bu devir sayılarında aşırı yüklemeden sadece yüksek devirlerde ideal verime sahip olacak şekilde tasarlanmış Wastgate kumandalı egzoz turboşarjı sorumludur. Böylece “Twincharger”in her kademesi daima en uygun çalışma aralığında kullanılır. Ani gaz tepkisi, olağanüstü bir tork ve uygun tüketim değerlerinin garantisi.

    Dolgun tork eğrisi, olağanüstü motor gücü ve sportif tepki davranımıyla 1.4 TSI sürücüye büyük hacimli bir atmosferik motorun verdiği duyguyu verir. Buna karşın uygun tüketim değerleri bununla açık bir çelişki içindedir. Yeni TSI teknolojisiyle Volkswagen, daha önce TDI motorlarda olduğu gibi sürüş keyfi ile ekonomikliği etkileyici şekilde birleştirmiştir.

    Twincharger“, geniş bir devir sayısı bandında TSI motora dolgun bir tork eğrisi ve belirgin şekilde düşük yakıt tüketimi ile birlikte olağanüstü bir azami güç sağlar. Geniş bir devir sayısı aralığında etkileyici şekilde yüksek tork stressiz ve az vites değişikliği yapılan bir sürüş tarzına olanak sağlar.




  • gate ustada ne yazmış ama valla motorun yazılımını vermiş nerdeyse çalınmasın aman
  • uzun suren bekleme ve inceleme suresinden sonra , ben de bugun gonul rahatligiyla jetta 1.4 tsi siparisimi vermis bulunmaktayim. haftaya araci teslim edecekler, kullandikca detayli yazarim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: brave5213

    uzun suren bekleme ve inceleme suresinden sonra , ben de bugun gonul rahatligiyla jetta 1.4 tsi siparisimi vermis bulunmaktayim. haftaya araci teslim edecekler, kullandikca detayli yazarim.



    renk ne bu arada hayırlı olsun güle güle kullan benimki refleks gümüş , yalnız arabanı alınca sana tavsiyem aracı stop etmeden önce rölantide 15-20 sn kadar çalıştır turbo pallerinin yagsız çalışmasını önlemek için mutlaka uygula yakacagın fazladan 25 kuruşluk benzin en çok ama aracın ömrü uzar diyolar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: taylans68
    renk ne bu arada hayırlı olsun güle güle kullan benimki refleks gümüş , yalnız arabanı alınca sana tavsiyem aracı stop etmeden önce rölantide 15-20 sn kadar çalıştır turbo pallerinin yagsız çalışmasını önlemek için mutlaka uygula yakacagın fazladan 25 kuruşluk benzin en çok ama aracın ömrü uzar diyolar


    aynı renk almisiz, ben de refleks gumus tercih ettim. tavsiye icin tesekkur ederim.

    bu arada alacak olanlar acele etsinler, gumrukte tsi motorlu ve dsg sanzimanli 3 tane vardi, birini ben aldim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brave5213 -- 9 Kasım 2007; 10:02:22 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: brave5213

    uzun suren bekleme ve inceleme suresinden sonra , ben de bugun gonul rahatligiyla jetta 1.4 tsi siparisimi vermis bulunmaktayim. haftaya araci teslim edecekler, kullandikca detayli yazarim.

    tebrik ederim kazasız belasız günlerde kullan inşallah




  • güle güle kullan
  • HAyırlı olsun. HArikanın da ötesinde bir seçim
  • tesekkur ederim arkadaslar , daha iyileri sizlere nasip olsun
  • hepimize hayırlı olsun
  • hayırlı olsun...
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.