Şimdi Ara

1.4 TSİ KULLANAN VARMI (48. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.024
Cevap
0
Favori
165.658
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayın Telenor,

    Rölanti, yani "IDLING" (Almancası: "LEERLAUF") ilk çalıştırmada motorun YAĞ POMPASI, SU POMPASI ve TURBO'nun sağlıklı çalışması için gereken basınç oluşturma "PRESSURE BUILD-UP" (Almancası: "DRUCKAUFLADUNG") işlemini ilk 5-10 saniyede tamamlaması için yeterlidir. Bilhassa VW motorlarında bu süre ilk çalıştırmada devrin 1250'ye çıkması, basınç oluşturduktan sonra bunun 750'ye düşmesi gibidir. Zaten bu süre siz emniyet kemerinizi takana, radyoyu veya CD'yi ayarlayana ve nefes alana kadar geçer. 5 veya 10 dakika çok uzun olur. Hiç gerek de yok. Devir göstergesinin ibres,i 750'ye düşünce vitese takip / N'den D'ye alıp yola çıkabilirsiniz.

    Kapatırken de çok aceleci ve hızlı kapatmamak daha oğru olur. Motor her durumda kendisini korumaya alacaktır. Her boruda, hortumda ve haznede sensör bulundurmanın amacı da zaten budur. Motora 5-10 saniye verirseniz size dua edecektir.

    Ben mesela uzun yoldan sonra motor kaputunu açar, maksimum 1 dakika daha çalıştırır, sonra motoru kapatırım, eşyaları çıkartana kadar 10-15 dk geçer, ondan sonra da kaputu indiririm.

    Sakın sıcak motorda YAĞ KAPAĞINI, RADYATÖR SUYU GENLEŞME KABI KAPAĞINI ve başka hortum ve kapakları yerinden oynatmayınız. Motorun sağlıklı çalışması tamamen kendi halinde soğumasına da bağlıdır. Motora, "soğusun diye" frenlere, jantlara vb. sakın bahçe hortumuyla su tutmayın. Araç kendi kendine soğur, hız ve yoldan soğurduğu ısıyı çevresine ileterek atar. Camları açabilirsiniz, motor kaputunu açık tutabilirsiniz (ellerinizi sokmamak kaydıyla), genel bir kontrol yapabilirsiniz. Bu gibi kendisi küçük ama etkisi büyük şeyler iyi ve kötü şoförü birbirinden ayırır.

    Selamlar,

    Taner Göde




  • teşekkürler açıklamanız için .

    o zaman bu konuyla ilgili dakikalarca değilde bir 10 -15 saniye beklemekte yarar olduğu kesinleşti....

    birde bazı TSİ ciler size yazdıkları gibi sabah yada uzun süre araç çalışmassa ,ilk marşa basınca gelen hava absorbsiyon sesi nereden neden kaynaklanıyor sizce ????
  • Sayın Telenor,

    İki konuyu birleştirmek gerek, rölantinin başında duyulan hava absorbsiyon sesi motorun emme manfolduna, turboya (ve kompresörlü olanlarda da kompresöre) hava doldurmak için dışarıdan, atmosferden kendi basıncından daha yüksek bir basınç ile emilen havanın çıkardığı ses. Normaldir ve zaten bu 10-15 saniye bekleme de bunun içindir. Motor zaten hemen yüksek 1250 devirde çalışıyor, sonra düşük 750 devire düşüyor.

    Daha az yakıt, daha fazla güç, daha düşük emisyonlar gibi değerleri bir araya getirmek için motorlar artık tamamen bilgisayar tarafından yönetiliyor. Her borusunda, haznesinde, kapağında vb. ısı, basınç, akış, dönüş, hareket sensörleri var. Silindirin içerisinde benzin/hava karışımının anlık şekli tespit edilerek ateşlemenin hangi tarafa doğru yapılacağı bile hesaplanıyor, saniyenin binde birinde!

    İmkanınız varsa normal bir 1.6 veya 1.4 motor, bir 1.6 FSI ve bir 1.4 TSI inceleyin. Aradaki farklar çok fazla. Bu tamamen gelişen teknolojinin bir sonucudur.

    Taner Göde





  • slm taner ,peki senin passat ilk başta kontak açınca 5-10 sn kadar 1250 devirden yavaşça düşen rölantide mi çalışıyor ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Sayın Telenor,

    İki konuyu birleştirmek gerek, rölantinin başında duyulan hava absorbsiyon sesi motorun emme manfolduna, turboya (ve kompresörlü olanlarda da kompresöre) hava doldurmak için dışarıdan, atmosferden kendi basıncından daha yüksek bir basınç ile emilen havanın çıkardığı ses. Normaldir ve zaten bu 10-15 saniye bekleme de bunun içindir. Motor zaten hemen yüksek 1250 devirde çalışıyor, sonra düşük 750 devire düşüyor.

    Daha az yakıt, daha fazla güç, daha düşük emisyonlar gibi değerleri bir araya getirmek için motorlar artık tamamen bilgisayar tarafından yönetiliyor. Her borusunda, haznesinde, kapağında vb. ısı, basınç, akış, dönüş, hareket sensörleri var. Silindirin içerisinde benzin/hava karışımının anlık şekli tespit edilerek ateşlemenin hangi tarafa doğru yapılacağı bile hesaplanıyor, saniyenin binde birinde!

    İmkanınız varsa normal bir 1.6 veya 1.4 motor, bir 1.6 FSI ve bir 1.4 TSI inceleyin. Aradaki farklar çok fazla. Bu tamamen gelişen teknolojinin bir sonucudur.

    Taner Göde

    />





  • Evet, sevgili Ogüst.

    Motor soğukken kontak açtıktan sonra ilk 5-10 saniye motor 1250 devirde çalışıyor, ondan sonra 750'ye düşüyor.

     1.4 TSİ KULLANAN VARMI


    Selam

    Taner



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 18 Haziran 2008; 15:06:32 >
  • taner, tşk .rahatsız ettim galiba ama gerçekten bu ilk çalışma olayından hiç kimse bahsetmeyince kıllanıyor insan yav...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ogüst

    taner, tşk .rahatsız ettim galiba ama gerçekten bu ilk çalışma olayından hiç kimse bahsetmeyince kıllanıyor insan yav...



    Sevgili ogüst,

    Endişe edilecek bir durum yok sanırım, çünkü bende de aynısı oluyor.Taner Bey'in de anlattığı gibi TSI larda bu durum normal

    Saygılarımla,
  • Sevgili Ogüst,

    Hayır, rahatsız olmadım, tam aksine, bilgilendirmekten memnun oldum. 2000 Yılında SEAT Toledo aracımın altından klimanın suyu akınca hemen soluğu serviste almıştım, radyatör delik diye, ama o zaman da forum yoktu veya ben üye değildim. Sormak ve cevaplamak daima iyidir.

    TSI çalışırken çıkardığı ses süper ama ya. Dönen çelik parçaların ve zincirlerin, dişli ve çarkların kızgın boğanın burnundan nefes alışı gibi çıkan sesler kapalı otoparkta çok daha iyi duyuluyor. Bir gün deneyin dostlarım.

    Selamlar ve iyi akşamlar,

    Taner Göde
  • Arkadaşlarım,

    Bu forumda da 1.4 TSI 122 HP motorun sesi ile ilgili Almanlar konu açmış. Ses kayıtları da var mesela. Fakat Doğrudan Püskürtme olduğundan bu ses düşük devirde, yani rölantide, normal ondan sonra da kayboluyor.

    Link
    http://www.motor-talk.de/forum/golf-5-tsi-1-4-122-ps-motor-klackert-t1811969.html?highlight=tsi;rasseln

    Ses Dosyaları
    http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=497624&ajax=true
    http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=498512&ajax=true
    http://www.myvideo.de/watch/4070808/1_4TSI_Motorgeraeusch

    T.G.




  • Ayrıca kapalı otoparkta hafiften gaz verdiğinizde çıkan ses gerçekten harika oluyor.Sanırım turbo sayesinde çok tatlı bir hırlama sesi çıkıyor
  • taner bey ,

    o verdiğiniz ses linklerinde tarif ettiğimiz ses yok ama bulursam ben koyarım ileriki zamanlarda.

    hani FSI da konumlandırıcı arızalarında ilk çalıştırmada bir ses oluyordu ,ona benzer bir ses bu . birde bilinen bu olay yüzünden TSİ ciler dedirgin olmakta caba bundada konumlandırıcı gibi sorun mu var diye . hatta şikayet var comda yazılar yazan bir arkadaş serviste bu şikayetten yatan onlarca tsi var yazmıştı . bu sesin ne olduğu konusunda teknisyenler bile çok bilgili değiller hatta TSİ yi tanıyan ustamız parmakla gösterecek kadar az . bizde sorun çıkarmadan ders çalışıp ne gibi sorunlar olabilir diyen teknisyen yok .zaten maaşları da gayet tatminsizmiş....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: M@rvellous

    Ayrıca kapalı otoparkta hafiften gaz verdiğinizde çıkan ses gerçekten harika oluyor.Sanırım turbo sayesinde çok tatlı bir hırlama sesi çıkıyor


    O sese bayiliyorumGece geç saatlerde evin önüne gelip bos sokakta park ederken cami acip turbonun sesini dinlemek büyük keyif verici
  • TSİ ilk çalıştırmadaki 2 sn lik tuhaf ses . ilk çalıştırmadaki 12 saniyelik yüksek devirden normale gelene kadar olan sesten farklı olan ses.

    rapidten verebildim .başka kısa yolla oluyorsa onunla da gönderebilirim.




    http://rapidshare.com/files/125588554/tsi_ses.rar.html (QUİCK time ile açabilirsiniz.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi telenor -- 28 Haziran 2008; 13:42:51 >
  • Arkadaşlar merhaba,

    golf tsi'ımda 4.viteste hafif bir titreme hissediyorum diğer viteslerde yok bunu yaşayan var mı aranızda

    teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Garfiii

    Arkadaşlar merhaba,

    golf tsi'ımda 4.viteste hafif bir titreme hissediyorum diğer viteslerde yok bunu yaşayan var mı aranızda

    teşekkürler

  • selam gösterge üzerinde sağ üst köşede "1" yazıyor anlamı nedir benim aracımda orada "2" yazıyor bir anlamı var mı acaba ilgili arkadaşlar??

    quote:

    Orjinalden alıntı: anti-mage

    gecen gün eve dönerken yer yer bastım ama genelde sakin sürdüm işte tüketimim

     1.4 TSİ KULLANAN VARMI


    i love tsi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Garfiii

    selam gösterge üzerinde sağ üst köşede "1" yazıyor anlamı nedir benim aracımda orada "2" yazıyor bir anlamı var mı acaba ilgili arkadaşlar??

    quote:

    Orjinalden alıntı: anti-mage

    gecen gün eve dönerken yer yer bastım ama genelde sakin sürdüm işte tüketimim

     1.4 TSİ KULLANAN VARMI


    i love tsi




    MFD ekran 2 farkli consumption ortalamasi tutuyor aklinda, eger 'ok' tusuna basarsaniz 1-2 arasi degisir. Biraz uzun basarsaniz sifirlar.




  • @ garfiiiiiiiiiiiiiiiii

    kataloğu okursan herşey yazıyor.......bi zahmet.......
  • Değerli dostlarım,

    6 Aydır kullanma kılavuzunu okuyorum (VW PASSAT 1.4 TSI 122 HP), daha bitmedi, şu anda "EMNİYET KEMERLERİ" başlığındayım, bir 250 sayfa daha var... Araba değil, uzay mekiği mübarek dostlarım. Bir otomobilde bu kadar özellik nasıl sığıyor? Elektronik, mekanik, sayısız özellikler var.

    6 ay daha okursam biter inşallah.
  • okuyorum tabi ki telenooorrrrrr

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Değerli dostlarım,

    6 Aydır kullanma kılavuzunu okuyorum (VW PASSAT 1.4 TSI 122 HP), daha bitmedi, şu anda "EMNİYET KEMERLERİ" başlığındayım, bir 250 sayfa daha var... Araba değil, uzay mekiği mübarek dostlarım. Bir otomobilde bu kadar özellik nasıl sığıyor? Elektronik, mekanik, sayısız özellikler var.

    6 ay daha okursam biter inşallah.
  • 
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.