Şimdi Ara

1.526 beygirlik canavar Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.526 beygirlik canavar Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi, elektrikli spor otomobili SU7 Ultra'yı Çin'de tanıttı. 1.526 beygirlik güce ve 1,98 saniyelik 0'dan 100 km/s hızlanma süresine sahip süper otomobil, 72.830 dolar başlangıç fiyatıyla satışa sunuldu.



    Xiaomi SU7 Ultra özellikleri



    Xiaomi SU7 Ultra, birkaç istisna dışında geçtiğimiz sene tanıtılan SU7'nin tasarım dilini benimsiyor. Performans modeli daha büyük ön spoyler, frenler ve arka spoyler ile normal modelden ayrılıyor. Bunun dışında Xiaomi SU7 Ultra, daha geniş bir gövdeye ve siyah, beyaz, sarı gümüş ve yeşil olmak üzere beş farklı gövde rengiyle geliyor.



    Xiaomi SU7 Ultra, 5115mm / 1970mm /1 465 mm boyutları ve 3000 mm dingil mesafesiyle oldukça büyük bir otomobil. 1.560 mm genişliğindeki arka spoylerı ve aktif difüzörüyle beraber otomobil 285 kg yere basma kuvveti üretebiliyor.



    1.526 beygirlik canavar Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi SU7 Ultra, Pirelli P Zero 5 lastiklere ve önde 430 mm karbon seramik fren disklere sahip 21 inç jantlarla geliyor. Xiaomi, frenlerin bugüne kadar bir spor arabadaki en büyük fren diskleri olduğunu söylüyor. Xiaomi SU7 Ultra'nın arka fren diskleri 410 mm ile biraz daha küçük. Seramik frenlerin maksimum 1300°C' sıcaklığa çıkabildiği belirtiliyor. Xiaomi, SU7 Ultra'nın 100 km/s hızdayken 30,8 metrede durabildiğini iddia ediyor. Otomobil ayrıca, frenleme verimliliğinde azalma olmadan 180 km/s hızdayken 10 kez üst üste durabiliyor.



    SU7 Ultra, aracın sertliğini ve yerden yüksekliğini bağımsız olarak ayarlayabilen çift odacıklı havalı süspansiyonuna sahip. Ayrıca pist versiyonu soğutma sistemini de barındırıyor.



    Xiaomi SU7 Ultra, standart olarak üç elektrik motoruyla geliyor. Ön aksta 288 kW (386 hp) gücünde tek elektrik motoru ve arka aksta iki adet 425 kW (570 hp) gücünde elektrik motoru bulunuyor. Bu üç motor toplamda 1.138 kW'a (1.526 hp) kadar güç üretebiliyor. Maksimum torkun ise 1.770 Nm olduğu belirtiliyor. Sonuç olarak, süper spor otomobil 1,98 saniyede 100 km/s hıza ve maksimum 359 km/s hıza ulaşabiliyor.



    Xiaomi SU7 Ultra, Şubat 2025'te 2:09.944 saniyelik tur süresiyle Şanghay Uluslararası Pisti'nde seri üretilen en hızlı otomobil oldu. İkinci sırada 2:11.28 saniyelik tur süresiyle Porsche Taycan Turbo GT yer alıyor.



    Ayrıca Bkz.Kia, elektrikli B-SUV modelinin ön gösterimini yaptı: EV2 Concept



    SU7 Ultra'da 93,7 kWh kapasiteli CATL yapımı Qilin 2.0 NMC batarya paketi yer alıyor. CLTC ölçümlerien gçre 620 km menzile sahip olan aracın bataryası %10'dan %80'e sadece 11 dakikada şarj olabiliyor.



    Xiaomi SU7 Ultra'nın iç mekanında bol miktarda karbon fiber malzeme yer alıyor. Ön koltuk, orta konsol, kapı eşiği, direksiyon simidi ve tavan gibi 17 yerde kullanılan karbon fiber malzeme sayesinde ağırlıkta önemli kazanım elde edildiği belirtiliyor. Buna rağmen, otomobil büyük boyutları ve bataryasıyla 2360 kg ağırlığa sahip.



    1.526 beygirlik canavar Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi SU7 Ultra'nın iç mekanındaki diğer detaylara baktığımızda, sportif Alcantara kaplı koltuklar, direksiyonun arkasında bir vites kolu ve orta konsolda büyük bir OLED ekran görüyoruz. Alcantara, direksiyon simidi, koltuklar, kapı kartları ve gösterge paneli dahil olmak üzere SU7 Ultra iç mekanının toplam 5 metrekarelik bir alanını kaplıyor. Markanın temsilcilerine göre Alcantara, ışık yansıması sorunlarının önlenmesine yardımcı oluyor. Ayrıca, geleneksel deriden %50 daha hafif olduğu belirtiliyor.



    SU7 Ultra iç mekanında üç renk seçeneği sunuluyor. Aracın ön koltukları 10 noktalı masajı destekliyor ve kabinde sürücü koltuğundaki bağımsız hoparlörler dahil olmak üzere 25 hoparlör bulunuyor. Diğer ayrıntılar arasında iki adet 50W kablosuz telefon şarj pedleri, baş üstü ekran ve dört kapı için çift katmanlı cam yer aluyor. 



    Xiaomi SU7 Ultra'nın akıllı sürüş sistemi 3 LiDAR, 12 kamera ve 5 milimetre dalga radarından oluşuyor. Araç, Navigation On Autopilot (NOA) sistemini ve vale park hizmeti desteğini de sunuyor. Gelişmiş bir kendi kendine park sistemine sahip Xiaomi HAD sisteminin ise Mart 2025'te satışa sunulacağı belirtiliyor. 



    Ekim 2024'te Çin'de 814.900 yuan (111.790 dolar) fiyat etiketiyle ön siparişe açılan Xiaomi SU7 Ultra, çok daha düşük fiyattan 529.900 yuan (72.830 dolar) satışa sunulmuş durumda. Şirket, Nisan 2025'te teslimatlara başlanacağını söylüyor.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı
    Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı


     




    Kaynak:https://carnewschina.com/2025/02/27/xiaomi-su7-ultra-1526-hp-electric-sedan-started-sales-in-china-for-72830-usd/







  • Ne zaman görsem adamlar çok güzel bir harmanlama yapmış diyorum, şu araçlar yaygınlaştığında eğer akıllarını kullanmamışlarsa diğer üreticilerin işi çok zorlaşacak, birleşmek zorunda kalacaklar hatta o bile onları kurtaramayacak.

    Dünyaya çıkana kadar şu araca gelecek yazılım güncellemeleriyle daha soft kullanım sunacağını düşünüyoorum, Su7 çıktığından beri çok sayıda video incelemesine baktım zamang geçtikçe togg gibi güncellemeler aracın sürüş konforunu artırıyor.

    Merak ediyorum şu araç ne ülkemize zaman gelecek.
  • 0-100 1.98 saniye mi !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Moueson -- 27 Şubat 2025; 21:13:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değerler doğruysa şimdi spor otomobil damgasiyla milleti soyan markalar düşünsün.
    Umarım standart özellikleri avrupali çakallar gibi para karsiliği satmazlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sething -- 28 Şubat 2025; 2:41:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O nasıl beygirdir. 180 beygirli Chery ile bile mutluyken, 1.500’ü deneyimlemeyi hayal bile edemiyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • fena ya yeşili bitirdi , çinlileri 1.526 beygirlik canavar Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı 

  • Xiaomi ve Huawei gelse ülkemize süper olurda gelmesi için bizdeki yöneticiler fabrika kurun diyecekler. Ülkemiz için hayal markalar.

  • Çin dünyayı tokatlamaya devam ediyor... Vay be.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu elektrik işinde beygirler havalarda uçuşuyor ...
    Sürat işinde saf beygirin anlamı yoktur..
    Torklanma devirlenme vites geçişleri olmadıktan sonra saf beygir hiç bir zevk tat tuz vermez..

    Sıfırdan iki yüze kaç saniyede çıktığın önemli değil önemli olan çıktığın süreç o devirlenme , torklanma, vites geçişleri sana zevki keyfi veren odur..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne zaman görsem adamlar çok güzel bir harmanlama yapmış diyorum, şu araçlar yaygınlaştığında eğer akıllarını kullanmamışlarsa diğer üreticilerin işi çok zorlaşacak, birleşmek zorunda kalacaklar hatta o bile onları kurtaramayacak.

    Dünyaya çıkana kadar şu araca gelecek yazılım güncellemeleriyle daha soft kullanım sunacağını düşünüyoorum, Su7 çıktığından beri çok sayıda video incelemesine baktım zamang geçtikçe togg gibi güncellemeler aracın sürüş konforunu artırıyor.

    Merak ediyorum şu araç ne ülkemize zaman gelecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet_clk -- 27 Şubat 2025; 22:56:40 >
  • Çok can yakar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sahip olmayı çok isteyeceğim bir araç. Xiaomi mükemmel bir iş çıkartmış, araç her bakımdan müthiş. Performansı ise akıllara durgunluk verecek cinsten olmalı, rakamlar öyle söylüyor. Tek soru işareti ne kadar sorunsuz acaba?


    1770 NM tork ve bu torkun nerdeyse tamamı sıfır devirde bile mevcut. Manyak bir hızlanma vaad ediyor. 0-100 hızlanması yaklaşık 1,4 G çekiyor. Anlayın artık araç nasıl manyak hızlanıyor. Hesaplarım doğruysa 359 kms hızda tam dolu batarya ile yaklaşık 18 dakika yol alabiliyor. Elektrikli bir otomobil için hiç fena değil.

  • Xiaomin asıl üzelliği bu aracı üretmesi değil belki uğraşsalar diğerleride üretir xiaomi en kısa sürede tasarladı en hızlı seri üretime sokabildi aracı şuan dünyada böyle bi işi bu kadar hızlı yapabilecek bi firma yok araç üreticileri hariç

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Hocam hesap yanlış sizin hesaba göre araç 130 km anca yol gider bu araç tamam 30 40 km hızla daha az yakar ama ivmesini alınca 100km ile 300 km arasında pek bi fark oynamaz elektrik motorların en büyük artısı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt

    Araç başarılı ise yapılan mühendisliğe saygım büyük ama "orjinal deneyim" olmadıktan sonra hele elektrikli arabada bu kadar beygir gücünün hiç bir anlamı yok. tamamen pazarlama. müziksiz dans.


    Rimac bu işin kralını yaptı, 3-5 katalog okuma milyoneri dışında kimse almadı. firmanın sahibi bile deneyim olmayınca olmuyor bu iş diyerek itiraf etti. gerçi bu ne kadar üretilirse o kadar satacak fiyat ortada ama gayet başarılı standart Su7 dururken şu araç bomboş iş.


    Ayrıca bu tip uçuk hızlanmalar ve güçler keyiften çok korku veriyor. bir otomobilden bu nasıl gidiyor böyle ya diye keyifle inmek var, bir de yapacağınız işi seveyim diyerek kireç gibi bembeyaz inmek var. beygir gücünün-performansın da onuru kalmadı.

  • Araç sürmek bir keyiftir otomobilcilerin gazlamak diye tabir ettikleri argo kelime ise bambaşka bir şeydir.. Burda amaç sıfırdan yüze iki saniyede çıkmak değildir .. o insana üç saniyelik bir zevk verir o kadar...

    Gazlamak denilen şey torklanma devirlenme ile sürücünün kendi kontrol ederek hızlanmaya çıktığı o süreçtir.. zaten o süreçtir zevki keyfi veren ..


    Yok g yemek miş falan filan g yemek istiyorsan git lunaparka , eğlence tema parklarına orda bir sürü eğlence aletleri var bazıları deli gibi g yediriyor adama .. araba otomobil sürmek öyle bir şey değil..


    Zaten kaç bin beygir olmasının önemi yok onu sürebileceği yol varmı yok ancak piste çıkabilir onda da ancak 200-300 beygirin kullanır gerisini kullanamaz pist yetmez formula 1 araçları bile 700-800 beygirdir onlar bile tam performans randımanlı süremezler...

    Karayollarında zaten resmi hız belli heleki yolların asfalt kalitesi belli .. bu tür Super car sınıfı araçları öyle her asfaltta bilmediğin yolda da süremessin .. senin sedan yada suv araç ile gittiğin yolda o araçlar altını vura vura gider..


    Yanlış anlaşılmasın araç güzel koleksiyonerler alır kesinlikle koleksiyonun da bulundurmak ister , vitrin yapmak isteyen gençler talep gösterir sahilde böyle turlar falan .. sadece saf beygirin bir anlamı yoktur onu demeye çalışıyorum..


    Bugün Ferrari mesela 2027 ye kadar üretimi full dolu yani şimdi sipariş versen 2027 sonrasına sana gün veriyorlar.. neden diye insanlar bir düşünsün bakalım..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Asya5 A kullanıcısına yanıt
    Ne demek pek bi farkı yok? 100 km ile 300 km 'deki rüzgar direnci aynı mı olur? Kolay 300 km deki aracın momentumunu korumak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Asya5 A kullanıcısına yanıt

    Hesaplarım doğruysa derken hesabıma güvenmediğimden değil, eksik veri olduğundan öyle söyledim. Sonuçta hesabım aracın 359 kms hızda ne kadar güç gerektireceğini bulmakla ilgili ve bunun için de araç yüzey alanı ile sürtünme katsayısını bilmeye ihtiyaç var. Ben bir sitede sürtünme katsayısını 0,195 olarak buldum ama ön yüzey alanını bulamayınca mecburen ona benzeyen bir başka otomobilin verisini kullandım. Emin olamadığım bir başka veri de transmisyon kayıplarıydı. Burada da tahmini bir değer kullanmak zorunda kaldım.


    Sonuçta elde doğru veriler olursa hesabım en fazla +/- 2 dakika kadar oynar, 18 olmaz da 20 olur veya 16 olur en çok.


    Ayrıca fizik yasaları elektrik motorları ve diğer motorlar arasında bir ayrım gözetmez. Havanın göstereceği direnç motor tipiyle ilgili değildir. Hangi tür tahrik kaynağı kullanılırsa kullanılsın, 0,195 gibi inanılmaz düşük sürtünme katsayısına sahip olsa bile, bu otomobilin 359 kms hızda hava direncini yenebilmek için en az 300 kw güce ihtiyacı vardır. tam doğru verilerle bu 310 kw da olabilir 320 kw da.


    Hesap da belli:

    Aracın bataryası 93,7 kwh ama hiç bir elektriklide bunu tamamen kullanamazsın, daima %5-10 arası bir rakam bataryada kalır. Buradan yola çıkarak %5 bataryada kalıyor desek bile geriye 89 kwh civarında bir kapasite kalıyor.


    359 kms hızda 300-320 kw güç kullanan bir araç 89 kwh batarya ile bunu en fazla 89/310 = 0,29 saat boyunca sürdürebilir ve 0,29 saat da kabaca 17-18 dakikaya denk gelir.


    Elektrikli motorun ürettiği beygir gücü içten yanmalının ürettiğinden farklı değildir. İçinde yol aldığın hava aracının motoruna bakmaz, kendi yoğunluğuna (barometre basıncına) ve aracının aerodinamisine bakar.


    Burada asıl dikkat çekici olan benim hesaplarımdan çok SU7'nin iddia edilen 0,195 Cd değeri. İnanılmaz düşük bir değer bu, hiç bu kadar düşüğünü görmemiştim. Bu değer 0,195 değil de mesela 0,30-0,35 civarı olsaydı, 360 kms hız için gereken güç ortalama 500-520 kw civarına çıkacaktı.





  • Çin'de yaşayası geliyor insanın, bu tür şeyleri gördükçe. Her teknoloji ürünü çok ucuz, dil gerekiyor falan da demeyin; artık kulaklıkla anlık çeviri yapabiliyor, 300 dolarlık ar gözlüklerle falan da translate yapmak mümkün. İngilizce de her yerde işe yarıyor zaten, özellikle büyük şehirlerde!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tobepeople -- 28 Şubat 2025; 14:44:24 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tobepeople kullanıcısına yanıt

    Neler yediklerini görsen, pek de orada yaşamak istemeyebilirsin. 1.526 beygirlik canavar Xiaomi SU7 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı 

  • Mıknatısların elektro manyetik alanlarınnın ivmelendirdiği 2 tonluk bir ağırlığın parçası olmak geleneksel bir motorda olduğu kadar ilginç ve heyecan verici gelmiyor bana.Geleneksel bir motorda mekanik aksamların birleşiminin ve uyumlu çalışmasının yarattığı 300-500 ps lik güç ve onun hızlanma pratiği,sesiyle de birleşen o şahlanış daha etkileyici.

    Şanzumanlardaki mekaniği düşününce bir biriyle iç içe geçmiş bir sürü dişlinin uyum halinde, kusursuz bir zamanlamayla birleşmesi,ayrılması,sürtünerek döne döne o gücü üretmesi farklı bir his doğuruyor insanda.İnsanın el emeği göz nuruyla muhteşem renk ve motifleriyle bir halıyı ilmek ilmek örüp ortaya çıkarması gibi…Bugünkü bir otomobilin ortaya çıkış süreçleri düşünüldüğünde insanın gözünde hemen büyük fabrikalar,eğilip kalkan robot kollar,üretim bantları vs. vs. canlanır ama daha geriye gidilip saf insan emeğiyle adım adım bugünkü hallerine geldikleri düşünüldüğünde uyandırdığı hayranlık daha farklı oluyor,kendi çapında bir sanat bu.Herhalde bu yönleriyle geleneksel motorlar saygın yerlerini hiç kaybetmezler.En doğru kelimelerle ifade edemedim sanırım ama anlaşılacağını umuyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 28 Şubat 2025; 17:59:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.