Şimdi Ara

1.6tdci kronik sorun var mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
2.257
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ford 2012 -2015 yılları arasındaki 115bg 1.6tdci 8v kullananan var mı ?


    Sorun yaşatıyormu ?


    eski 1.6 110luklarda turbo sorunları yaşanıyordu.




  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1.6 TDCi Motorlarda Kronik Sorunlar

    1.6 TDCi motorlar, Ford Focus, Mondeo ve diğer modellerinde yaygın olarak kullanılan dizel motorlardır. Bu motorlar genel olarak güvenilir olsa da, kronik olabilen bazı sorunlara sahiptirler:

    • Enjektör Arızaları: 1.6 TDCi motorlar, yüksek basınçlı yakıt enjektörlerine sahiptir. Bu enjektörler zamanla tıkanabilir veya arızalanabilir, bu da motor performansında düşüşlere, duman atmasına ve yakıt ekonomisinin kötüleşmesine neden olabilir.
    • Turbo Arızaları: Turboşarjlar, 1.6 TDCi motorlarda güç ve torku artırmak için kullanılır. Ancak turboşarjlar aşınmaya ve arızalara karşı hassastır, bu da güç kaybına, duman atmasına ve diğer sorunlara yol açabilir.
    • Partikül Filtresi (DPF) Sorunları: 1.6 TDCi motorlar, egzoz emisyonlarını azaltmak için bir partikül filtresi (DPF) ile donatılmıştır. Ancak DPF'ler zamanla tıkanabilir, bu da motor performansının düşmesine, yakıt ekonomisinin kötüleşmesine ve hatta motor hasarına neden olabilir.

    Etkilenen Modeller:

    • Ford Focus 1.6 TDCi
    • Ford Focus 1.5 TDCi (1.6 TDCi ile aynı temel motora sahiptir)
    • Ford Mondeo 1.6 TDCi
    • Ford Focus 2 1.6 TDCi

    1.6 TDCi motorunda kronik sorunlarla karşılaşma riskinizi azaltmak için düzenli bakımın önemini vurgulamak önemlidir. Düzenli yağ değişimleri, yakıt filtresi değişimi ve DPF temizliği, bu sorunların oluşma olasılığını azaltmaya yardımcı olabilir. Motorunuzda herhangi bir sorun belirtisi fark ederseniz, derhal yetkili bir tamirci ile iletişime geçmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Tdci hdi unitelerinin bütün nesillerinin kronik sorunlari var ve bir kac adet değil forumu araştırırsan bir sürü kronik problemin olduğunu görürsün

    Çok basic bir örnek vereyim piyasadaki dizellerde kizdirma bujisi değişiminde kirilip en çok motorun içine düşüren uniteler bu yukarda belirttiğim uniteler
    Dpf
    Egr
    Turbo
    Enjektör
    Volan
    Krank kasnağı
    Turbo hortumlari
    Yağ keçeleri oringler ve contalar Sorunludur
    dv6 ve dv6c lerde ortak bu problemler
    16 valf olanlar dahada sorunludur egzantrik zinciri fincanlar vs vs
  • DV6C kullanıyorum kronik iki tane sorunu var: sağ motor takozunun dandikliğinden dolayı çok az titreme yapıyor, bir de bazı eski üretimlerde enjektör sıkıntısı oluyormuş, ama sonraki yıllarda giderildi. Onun dışında bir avantajı da 95 hp ile 115 hplerin birebir aynı motor olması, 95 hp olanda yazılımla 140 civarları hp ve 320 NM tork alınabiliyor, BTG Maslakta Superchips yazılım yapılabilir.

    Euro 4 DV6 gibi turbo DPF sorunu olan bir ünite değil kesinlikle, hatta yazılımla yüklemeye de müsait.

    Bendeki diğer araç da 2018 1.5 TDCİ Powershift, o motor daha sessiz ve rafine ancak 1.6 TDCİ de üst hızlarda üzmüyor diyebilirim.
  • DPF EGR gibi her dizel motorun başına gelen sorunlar dışında
    Bahsi geçen model yılı için

    Enjektör şakırdaması en sık görülen kronik arıza

    Nispeten Daha seyrek görülenler ;

    Turbo Hortum, Boru vb patlama yırtılma

    Turbo milinin balansının bozulması akabinde ötme yapması

    Oynar volanın şakırdama yapması




    Aklima geldikce eklerim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.