Şimdi Ara

1.9 Dizel DTI aracımda sabah zor çalışma sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
2
Favori
20.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, 2003 model Renault Scenic 1.9 DTI aracım var. 2007'de aldım. altığımdan beri kışın 6-10 saniye arası marş basınca çalışıyordu. yazın ise sorun yoktu. bu kış bu süre artmaya başladı. hatta 2. 3. defa tekrar marşa basmam gerekiyor bazen. zor çalışıyor. bu konuda ne yapabilirim. gittiğim ustaya sormuştum zamanında, ısıtma bujilerinden olabilir demişti. pompa bakımını 6 ay kadar önce yaptırdım. acaba ısıtma bujisi gerçekten bu sorunu çözer mi? zira kitapcığında ısıtma bujisinin -5'den sonra faaliyete geçtiği gibi bir bilgi var. acaba enjektorler vs. değiştirmek gerekli midir?
    Not: aracımın çekişi, hamdolsun, hiç problemsiz, en dik yokuşları bile herkesin üstünde bir hızla çıkabiliyorm. hızlanmalar vs. sorunsuz.



  • ek not: bayram'da Antalya'daydım. orada havalar sıcaktı. ama eskiden 18 derece üstü hemen çalışırdı. birkaç gün öğlen vakti ilk çalıştırmada hava sıcak olmasına rağmen geç çalıştı. dikkatimi çeken nokta marşa basarken sarsıntı oluyordu. ankarada bu sarsıntı olayı iki üç defa marşa basarsam oluyordu. antalya da ilk seferde başlıyordu. bu durmda ilk neden şüphelenmek lazım.
    ek not: bu sabah hava -2 dereceydi. ilk marşa basışta birkaç gıy gıy sonrasında çalıştı.
    bazen böyle yapıyor ama genelde artık ikinci marşı deniyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SERKISOF

    ek not: bayram'da Antalya'daydım. orada havalar sıcaktı. ama eskiden 18 derece üstü hemen çalışırdı. birkaç gün öğlen vakti ilk çalıştırmada hava sıcak olmasına rağmen geç çalıştı. dikkatimi çeken nokta marşa basarken sarsıntı oluyordu. ankarada bu sarsıntı olayı iki üç defa marşa basarsam oluyordu. antalya da ilk seferde başlıyordu. bu durmda ilk neden şüphelenmek lazım.
    ek not: bu sabah hava -2 dereceydi. ilk marşa basışta birkaç gıy gıy sonrasında çalıştı.
    bazen böyle yapıyor ama genelde artık ikinci marşı deniyorum.
    ustaya gitmeden iyice dinleyeyim arabayı ki teşhis kolay konsun istiyorum. tabi bu şekilde hareket eden usta var mıdır bilmek zor. neyse,3-4 gündür aracı stop etmeden önce rölantide 30sn kadar çalıştıryorum. vitesi boşta bırakıyorum ve el frenini çekiyorum. her defasında farklı bir durum oldu sabahları.
    1. gün: marş: gıygıyyıyggggıııyygıy ve çalıştı (gıylardan anlaşlıdığı gibi çok zorlanmadan 3-5 sn.de çalıştı
    2. gün: marş: gıygıyyıyggggıııyygıy ve çalıştı 1. güne benzer
    3. gün: marş: gıy gıy gıy gıy gıy gıy (yaklaşık 8-10 saniye) sonra kontağı kapatıp tekrar deneme gıy gıy gıy gıy gıy gıy gıy (yine 8 10 saniye) sonra ücüncüde gıy gıy gıy gıy gıyyak ve çalışma
    ısı dereceleri her üc günde de yaklaşık 1-2 derece civarında idi.
    herhangi bir soruç çıkaramadım. anlamadığım nokta niye hergün aynı davranmadığı.




  • Benimde aklıma hemen ısıtma bujisi geldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaansay

    Benimde aklıma hemen ısıtma bujisi geldi.
    kam mili sensoru olma ihtmalı fazla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaran1818

    kam mili sensoru olma ihtmalı fazla


    Merhaba,
    acaba neden kam mili sensörü olduğunu düşündünüz? yorumlarınızı yazabilir misiniz.

    bu arada son iki gün notum şöyle:
    ikisinde de ikinci marşta çalıştı. sıcaklık yine 1 derece civarı. birinci marşta sadece marş motoru çeviriyor. ama çalışacakmış gibi bir kendini hırpalama yok. ikinci marş yine birinci gibi başlıyor. 4-5 saniye sonra silkelenme ve 7. saniye gibi çalışma söz konusu. bu arada, işyeri kapalı garaj, sabahtan akşama kadar duruyor araba, akşam sıcaklık 12derece civarı, ve genellikle 2-3 saniyede çalışıyor.
    teşekkürler. babamın opel vectrası var 2000model, dizel, 200bin km'de onda herhangi bir çalışma problemi yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SERKISOF

    quote:

    Orijinalden alıntı: yaran1818

    kam mili sensoru olma ihtmalı fazla


    Merhaba,
    acaba neden kam mili sensörü olduğunu düşündünüz? yorumlarınızı yazabilir misiniz.

    bu arada son iki gün notum şöyle:
    ikisinde de ikinci marşta çalıştı. sıcaklık yine 1 derece civarı. birinci marşta sadece marş motoru çeviriyor. ama çalışacakmış gibi bir kendini hırpalama yok. ikinci marş yine birinci gibi başlıyor. 4-5 saniye sonra silkelenme ve 7. saniye gibi çalışma söz konusu. bu arada, işyeri kapalı garaj, sabahtan akşama kadar duruyor araba, akşam sıcaklık 12derece civarı, ve genellikle 2-3 saniyede çalışıyor.
    teşekkürler. babamın opel vectrası var 2000model, dizel, 200bin km'de onda herhangi bir çalışma problemi yok.

    Alıntıları Göster
    Merhaba aynı sorun bizim araçta da var ama halen sorun çözülmedi

    2004 model t5 130 b. 2,5 tdi sabah veya akşam gün içinde ilk defa çalışırken marşa uzun süre basmadan almıyor.

    Gün içinde ilk çalıştırmada yapıyor diğer çalışmalarda problem yok hemen çalışıyor çekişinde veya başka herhangi bir sorun yok . Önerilerinizi bekliyorum

    kızdırma bujileri, enjektör elemanları, mazot filtresi, yağ, yağ filtresi, hava filtresi hepsi değişti fakat düzelmedi.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dejavumuratt

    Merhaba aynı sorun bizim araçta da var ama halen sorun çözülmedi

    2004 model t5 130 b. 2,5 tdi sabah veya akşam gün içinde ilk defa çalışırken marşa uzun süre basmadan almıyor.

    Gün içinde ilk çalıştırmada yapıyor diğer çalışmalarda problem yok hemen çalışıyor çekişinde veya başka herhangi bir sorun yok . Önerilerinizi bekliyorum

    kızdırma bujileri, enjektör elemanları, mazot filtresi, yağ, yağ filtresi, hava filtresi hepsi değişti fakat düzelmedi.

    Alıntıları Göster
    Eğer ilk çalıştırmada zor çalışıyor,hemen stop edip tekrar marşa bastığınızda direk çalışıyorsa sorun büyük ihtimal yakıt borusundaki yakıtın depoya kaçmasını engelleyen parçadan kaynaklanıyor(tam olarak parça adını bilmiyorum ama yakıt borusu ile alakalı bir subaptır sanırım).Normalde arabayı stop ettiğinizde yakıt borusunda yakıt kalır ve motor ilk bu yakıt ile çalışır.Eğer yakıt depoya geri kaçıyorsa araç ilk marş için yakıtı depodan alacak demektir.Tabi enjektörlere ilk olarak hava gideceği için araç oldukça zor çalışacak özellikle dizeller.

    Ayrıca şunuda bir deneyin,ilk çalıştırmadan önce kontağı çalışma öncesi konuma getirin ama marş basmayın.Bunu bir iki defa yapın sonra marş basın eğer araç ilk marşta sorunsuz çalışıyorsa kesin yukarıda dediğim sorun var demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 12 Aralık 2011; 12:13:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Eğer ilk çalıştırmada zor çalışıyor,hemen stop edip tekrar marşa bastığınızda direk çalışıyorsa sorun büyük ihtimal yakıt borusundaki yakıtın depoya kaçmasını engelleyen parçadan kaynaklanıyor(tam olarak parça adını bilmiyorum ama yakıt borusu ile alakalı bir subaptır sanırım).Normalde arabayı stop ettiğinizde yakıt borusunda yakıt kalır ve motor ilk bu yakıt ile çalışır.Eğer yakıt depoya geri kaçıyorsa araç ilk marş için yakıtı depodan alacak demektir.Tabi enjektörlere ilk olarak hava gideceği için araç oldukça zor çalışacak özellikle dizeller.

    Ayrıca şunuda bir deneyin,ilk çalıştırmadan önce kontağı çalışma öncesi konuma getirin ama marş basmayın.Bunu bir iki defa yapın sonra marş basın eğer araç ilk marşta sorunsuz çalışıyorsa kesin yukarıda dediğim sorun var demektir.



    teşekkürler

    bizde bu sizin dediklerinizden şüphelendik ve yakıt hortumuna mazotu geri kaçırmaması için sibop yerleştirildi ancak düzelme olmadı.

    Diğer bir hususta kontağı 2-3 defa açıp kapatıp debriyaj basılı şekilde marşa basarsak tek seferde ve kolay çalışıyor.

    Acaba motor siboplarında bir kaçırma var mıdır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dejavumuratt

    quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Eğer ilk çalıştırmada zor çalışıyor,hemen stop edip tekrar marşa bastığınızda direk çalışıyorsa sorun büyük ihtimal yakıt borusundaki yakıtın depoya kaçmasını engelleyen parçadan kaynaklanıyor(tam olarak parça adını bilmiyorum ama yakıt borusu ile alakalı bir subaptır sanırım).Normalde arabayı stop ettiğinizde yakıt borusunda yakıt kalır ve motor ilk bu yakıt ile çalışır.Eğer yakıt depoya geri kaçıyorsa araç ilk marş için yakıtı depodan alacak demektir.Tabi enjektörlere ilk olarak hava gideceği için araç oldukça zor çalışacak özellikle dizeller.

    Ayrıca şunuda bir deneyin,ilk çalıştırmadan önce kontağı çalışma öncesi konuma getirin ama marş basmayın.Bunu bir iki defa yapın sonra marş basın eğer araç ilk marşta sorunsuz çalışıyorsa kesin yukarıda dediğim sorun var demektir.



    teşekkürler

    bizde bu sizin dediklerinizden şüphelendik ve yakıt hortumuna mazotu geri kaçırmaması için sibop yerleştirildi ancak düzelme olmadı.

    Diğer bir hususta kontağı 2-3 defa açıp kapatıp debriyaj basılı şekilde marşa basarsak tek seferde ve kolay çalışıyor.

    Acaba motor siboplarında bir kaçırma var mıdır?

    Alıntıları Göster
    Sonradan mı yerleştirildi bu sübap? Öyleyse orjinal parçada bir problem var demekki.Bence usta değiştirin,çünkü sizin sorun yakıt geri kaçması demekki.

    Aracı doğru çalıştırma yöntemi debriyaja basılaraktır zaten.Ayrıca motor siboplarının kaçırması bununla alakalı değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Sonradan mı yerleştirildi bu sübap? Öyleyse orjinal parçada bir problem var demekki.Bence usta değiştirin,çünkü sizin sorun yakıt geri kaçması demekki.

    Aracı doğru çalıştırma yöntemi debriyaja basılaraktır zaten.Ayrıca motor siboplarının kaçırması bununla alakalı değildir.

    Tabiki Sonradan takıldı bu arızayı gidermek amacıyla yakıt hortumu arasına takıldı.
    Biz özel servise gittik. Böyle arızadan dolayı yetkili servise giden başka bir araç da vardı onunda arızası düzelmemiş.
    Motora girmek lazım diyorlar çok masraflı olacağı için gözüm yemiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dejavumuratt

    quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Sonradan mı yerleştirildi bu sübap? Öyleyse orjinal parçada bir problem var demekki.Bence usta değiştirin,çünkü sizin sorun yakıt geri kaçması demekki.

    Aracı doğru çalıştırma yöntemi debriyaja basılaraktır zaten.Ayrıca motor siboplarının kaçırması bununla alakalı değildir.

    Tabiki Sonradan takıldı bu arızayı gidermek amacıyla yakıt hortumu arasına takıldı.
    Biz özel servise gittik. Böyle arızadan dolayı yetkili servise giden başka bir araç da vardı onunda arızası düzelmemiş.
    Motora girmek lazım diyorlar çok masraflı olacağı için gözüm yemiyor.

    Alıntıları Göster
    Hocam ne motoru ne girmesi,alt tarafı bir valf değişecek artık onun adı neyse,yakıt geri dönüş valfi miydi neydi işte.Öyle sonradan valf filan mı yapılır,hele motora girme zaten başlı başına facia.İstanbulda EVO Volvo var örneğin arayın formen veya servis danışmanı ile görüşün telefonda kesinlikle yardımcı olacaklardır.İlla oraya gitmeniz şart değil,forumdan da yardım alabilirsiniz kaliteli Volvo servisleri hakkında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Hocam ne motoru ne girmesi,alt tarafı bir valf değişecek artık onun adı neyse,yakıt geri dönüş valfi miydi neydi işte.Öyle sonradan valf filan mı yapılır,hele motora girme zaten başlı başına facia.İstanbulda EVO Volvo var örneğin arayın formen veya servis danışmanı ile görüşün telefonda kesinlikle yardımcı olacaklardır.İlla oraya gitmeniz şart değil,forumdan da yardım alabilirsiniz kaliteli Volvo servisleri hakkında.

    Alıntıları Göster
    çok Teşekkürler bir daha şu tamir işleriyle vakit bulursam uğraşayım eğer sizin dediğiniz gibi ise rahatlayacağım burada vw yetkili servisi sorunu çözemeyince keyfim kaçtı moralim bozuldu. Denizli de yaşadığım için burada problemlerin çözümleri zor oluyor. Söylediğiniz servisi de en kısa zamanda arayacağım inş düzelir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dejavumuratt

    çok Teşekkürler bir daha şu tamir işleriyle vakit bulursam uğraşayım eğer sizin dediğiniz gibi ise rahatlayacağım burada vw yetkili servisi sorunu çözemeyince keyfim kaçtı moralim bozuldu. Denizli de yaşadığım için burada problemlerin çözümleri zor oluyor. Söylediğiniz servisi de en kısa zamanda arayacağım inş düzelir.

    Alıntıları Göster
    Evet arkadaşlar, uzun bir süreden sonra geç çalışma olayı ile ilgili yeni haberler var bende.
    2 hafta önce 5-6 defa marşa basmaya başlayınca (bakım zamanı da gelmişti) şaşırmadan şaşmazın yolunu ttum.
    bilgisayara bağladık. ve manyetik tutucu (magnetik kaptör de deniyor) arızasını gördü usta. direk bundandır dedi. ve o parçayı değiştirdik. orijinali baya bi pahalı olduğu için 50TL'ye yan sanayi aldık. ama benim şikayetlerde pek bir değişiklik olmadı. sonrasında (usta da demişti) Aküyü değiştirdim. 4 yıl olmuştu. ve 6. 7. basıştan sonra gücü kalmıyordu. tabi bu sorunu çözmedi daha çok basmaya yarıyordu. Ustaya tekrar gittim. pompa'dan olabileceğini söyledi. Pompacıya gittim. motor soğukken subap ayarlarına bakılsın dedi. Ustaya pas etti. sonra karşılıklı konuştular ve ben aracı Pompacıya akşamdan bıraktım. sabah çalıştırıp bakacaklar. yapılan işlemi görmedim. ayrıntısını öğrenmeye çalıştım. net olarak ne yapıldı anlayamadım. (anlattılar ama) aklımda kalan şu: el pompası var o kaçak yapıyormuş değiştirilmiş, avans ayarları yapılmış. sübap ayarlarına bakılmış. anormallik görülmemiş. pompadan geri kaçırma varmış o düzeltilmiş. (pompa sökülmeden)

    Sonuç: Şu an test ediyorum. bariz bir düzelme var. 3 defa sabah çalıştırdım. 2'sinde birkaç saniye içinde 1. marşta çalıştı. birinde çalışacak gibi olmasına rağmen 3. marşı buldu. testlere devam ediyorum. sonucu inşallah tekrar yazarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SERKISOF

    Evet arkadaşlar, uzun bir süreden sonra geç çalışma olayı ile ilgili yeni haberler var bende.
    2 hafta önce 5-6 defa marşa basmaya başlayınca (bakım zamanı da gelmişti) şaşırmadan şaşmazın yolunu ttum.
    bilgisayara bağladık. ve manyetik tutucu (magnetik kaptör de deniyor) arızasını gördü usta. direk bundandır dedi. ve o parçayı değiştirdik. orijinali baya bi pahalı olduğu için 50TL'ye yan sanayi aldık. ama benim şikayetlerde pek bir değişiklik olmadı. sonrasında (usta da demişti) Aküyü değiştirdim. 4 yıl olmuştu. ve 6. 7. basıştan sonra gücü kalmıyordu. tabi bu sorunu çözmedi daha çok basmaya yarıyordu. Ustaya tekrar gittim. pompa'dan olabileceğini söyledi. Pompacıya gittim. motor soğukken subap ayarlarına bakılsın dedi. Ustaya pas etti. sonra karşılıklı konuştular ve ben aracı Pompacıya akşamdan bıraktım. sabah çalıştırıp bakacaklar. yapılan işlemi görmedim. ayrıntısını öğrenmeye çalıştım. net olarak ne yapıldı anlayamadım. (anlattılar ama) aklımda kalan şu: el pompası var o kaçak yapıyormuş değiştirilmiş, avans ayarları yapılmış. sübap ayarlarına bakılmış. anormallik görülmemiş. pompadan geri kaçırma varmış o düzeltilmiş. (pompa sökülmeden)

    Sonuç: Şu an test ediyorum. bariz bir düzelme var. 3 defa sabah çalıştırdım. 2'sinde birkaç saniye içinde 1. marşta çalıştı. birinde çalışacak gibi olmasına rağmen 3. marşı buldu. testlere devam ediyorum. sonucu inşallah tekrar yazarım.

    Enjektörlere baktırın işeme yapıyor mu?
    Motorda eskiye nazaran gürültülü çalışma ve fazla yakıt yakma durumu var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SERKISOF

    Evet arkadaşlar, uzun bir süreden sonra geç çalışma olayı ile ilgili yeni haberler var bende.
    2 hafta önce 5-6 defa marşa basmaya başlayınca (bakım zamanı da gelmişti) şaşırmadan şaşmazın yolunu ttum.
    bilgisayara bağladık. ve manyetik tutucu (magnetik kaptör de deniyor) arızasını gördü usta. direk bundandır dedi. ve o parçayı değiştirdik. orijinali baya bi pahalı olduğu için 50TL'ye yan sanayi aldık. ama benim şikayetlerde pek bir değişiklik olmadı. sonrasında (usta da demişti) Aküyü değiştirdim. 4 yıl olmuştu. ve 6. 7. basıştan sonra gücü kalmıyordu. tabi bu sorunu çözmedi daha çok basmaya yarıyordu. Ustaya tekrar gittim. pompa'dan olabileceğini söyledi. Pompacıya gittim. motor soğukken subap ayarlarına bakılsın dedi. Ustaya pas etti. sonra karşılıklı konuştular ve ben aracı Pompacıya akşamdan bıraktım. sabah çalıştırıp bakacaklar. yapılan işlemi görmedim. ayrıntısını öğrenmeye çalıştım. net olarak ne yapıldı anlayamadım. (anlattılar ama) aklımda kalan şu: el pompası var o kaçak yapıyormuş değiştirilmiş, avans ayarları yapılmış. sübap ayarlarına bakılmış. anormallik görülmemiş. pompadan geri kaçırma varmış o düzeltilmiş. (pompa sökülmeden)

    Sonuç: Şu an test ediyorum. bariz bir düzelme var. 3 defa sabah çalıştırdım. 2'sinde birkaç saniye içinde 1. marşta çalıştı. birinde çalışacak gibi olmasına rağmen 3. marşı buldu. testlere devam ediyorum. sonucu inşallah tekrar yazarım.

    Alıntıları Göster
    bir de ustalara dedim. ama hepsi ağız birliği etmiş gibi tesadüf dedi.
    bu yaz oldu ve belki 5 defa test ettim aynı olayı.
    yazları antalyada oluyor araba ve yazın çalışma problemi olmuyordu.
    evin önünde bir dut ağacı var sağına park edince töbe çalıştıramıyordum. 5 6 defa marşa basmalar. çalıştırınca düşük rölanti, istop etmeler vs.
    soluna park edince de sorunsuz birinci marşta çalışma.
    sağ tarafta arabanın önü biraz yukarı kalkık duruyordu. ustalar tesadüf diyor. ama bence mutlaka bir açıklaması var. bilmiyorum. böyle bir sorunu yaşayan oldu mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: SERKISOF

    Evet arkadaşlar, uzun bir süreden sonra geç çalışma olayı ile ilgili yeni haberler var bende.
    2 hafta önce 5-6 defa marşa basmaya başlayınca (bakım zamanı da gelmişti) şaşırmadan şaşmazın yolunu ttum.
    bilgisayara bağladık. ve manyetik tutucu (magnetik kaptör de deniyor) arızasını gördü usta. direk bundandır dedi. ve o parçayı değiştirdik. orijinali baya bi pahalı olduğu için 50TL'ye yan sanayi aldık. ama benim şikayetlerde pek bir değişiklik olmadı. sonrasında (usta da demişti) Aküyü değiştirdim. 4 yıl olmuştu. ve 6. 7. basıştan sonra gücü kalmıyordu. tabi bu sorunu çözmedi daha çok basmaya yarıyordu. Ustaya tekrar gittim. pompa'dan olabileceğini söyledi. Pompacıya gittim. motor soğukken subap ayarlarına bakılsın dedi. Ustaya pas etti. sonra karşılıklı konuştular ve ben aracı Pompacıya akşamdan bıraktım. sabah çalıştırıp bakacaklar. yapılan işlemi görmedim. ayrıntısını öğrenmeye çalıştım. net olarak ne yapıldı anlayamadım. (anlattılar ama) aklımda kalan şu: el pompası var o kaçak yapıyormuş değiştirilmiş, avans ayarları yapılmış. sübap ayarlarına bakılmış. anormallik görülmemiş. pompadan geri kaçırma varmış o düzeltilmiş. (pompa sökülmeden)

    Sonuç: Şu an test ediyorum. bariz bir düzelme var. 3 defa sabah çalıştırdım. 2'sinde birkaç saniye içinde 1. marşta çalıştı. birinde çalışacak gibi olmasına rağmen 3. marşı buldu. testlere devam ediyorum. sonucu inşallah tekrar yazarım.

    Enjektörlere baktırın işeme yapıyor mu?
    Motorda eskiye nazaran gürültülü çalışma ve fazla yakıt yakma durumu var mı?

    Merhabalar,
    yakıt ile ilgili sorun yok. gayet iyi rakamlarda yakıt tüketimi.
    gittiğim yer pompa enjektör konusunda uzmandı zaten. onlar ihtiyac duymadılar. daha önce de enjektorden olabilir mi? diye sormuştum. direk oradan dalma eğiliminde değillerdi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SERKISOF

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: SERKISOF

    Evet arkadaşlar, uzun bir süreden sonra geç çalışma olayı ile ilgili yeni haberler var bende.
    2 hafta önce 5-6 defa marşa basmaya başlayınca (bakım zamanı da gelmişti) şaşırmadan şaşmazın yolunu ttum.
    bilgisayara bağladık. ve manyetik tutucu (magnetik kaptör de deniyor) arızasını gördü usta. direk bundandır dedi. ve o parçayı değiştirdik. orijinali baya bi pahalı olduğu için 50TL'ye yan sanayi aldık. ama benim şikayetlerde pek bir değişiklik olmadı. sonrasında (usta da demişti) Aküyü değiştirdim. 4 yıl olmuştu. ve 6. 7. basıştan sonra gücü kalmıyordu. tabi bu sorunu çözmedi daha çok basmaya yarıyordu. Ustaya tekrar gittim. pompa'dan olabileceğini söyledi. Pompacıya gittim. motor soğukken subap ayarlarına bakılsın dedi. Ustaya pas etti. sonra karşılıklı konuştular ve ben aracı Pompacıya akşamdan bıraktım. sabah çalıştırıp bakacaklar. yapılan işlemi görmedim. ayrıntısını öğrenmeye çalıştım. net olarak ne yapıldı anlayamadım. (anlattılar ama) aklımda kalan şu: el pompası var o kaçak yapıyormuş değiştirilmiş, avans ayarları yapılmış. sübap ayarlarına bakılmış. anormallik görülmemiş. pompadan geri kaçırma varmış o düzeltilmiş. (pompa sökülmeden)

    Sonuç: Şu an test ediyorum. bariz bir düzelme var. 3 defa sabah çalıştırdım. 2'sinde birkaç saniye içinde 1. marşta çalıştı. birinde çalışacak gibi olmasına rağmen 3. marşı buldu. testlere devam ediyorum. sonucu inşallah tekrar yazarım.

    Enjektörlere baktırın işeme yapıyor mu?
    Motorda eskiye nazaran gürültülü çalışma ve fazla yakıt yakma durumu var mı?

    Merhabalar,
    yakıt ile ilgili sorun yok. gayet iyi rakamlarda yakıt tüketimi.
    gittiğim yer pompa enjektör konusunda uzmandı zaten. onlar ihtiyac duymadılar. daha önce de enjektorden olabilir mi? diye sormuştum. direk oradan dalma eğiliminde değillerdi..

    Alıntıları Göster
    ya bu dizellerde de araba bir kere kuyrugu kulagı bırakmaya baslayınca kac kişisiye goturursen gotur arızası sudur dıyemıyor...yok bunu degıstır olmadı dur bunu değiştir gene olmadı.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SERKISOF

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: SERKISOF

    Evet arkadaşlar, uzun bir süreden sonra geç çalışma olayı ile ilgili yeni haberler var bende.
    2 hafta önce 5-6 defa marşa basmaya başlayınca (bakım zamanı da gelmişti) şaşırmadan şaşmazın yolunu ttum.
    bilgisayara bağladık. ve manyetik tutucu (magnetik kaptör de deniyor) arızasını gördü usta. direk bundandır dedi. ve o parçayı değiştirdik. orijinali baya bi pahalı olduğu için 50TL'ye yan sanayi aldık. ama benim şikayetlerde pek bir değişiklik olmadı. sonrasında (usta da demişti) Aküyü değiştirdim. 4 yıl olmuştu. ve 6. 7. basıştan sonra gücü kalmıyordu. tabi bu sorunu çözmedi daha çok basmaya yarıyordu. Ustaya tekrar gittim. pompa'dan olabileceğini söyledi. Pompacıya gittim. motor soğukken subap ayarlarına bakılsın dedi. Ustaya pas etti. sonra karşılıklı konuştular ve ben aracı Pompacıya akşamdan bıraktım. sabah çalıştırıp bakacaklar. yapılan işlemi görmedim. ayrıntısını öğrenmeye çalıştım. net olarak ne yapıldı anlayamadım. (anlattılar ama) aklımda kalan şu: el pompası var o kaçak yapıyormuş değiştirilmiş, avans ayarları yapılmış. sübap ayarlarına bakılmış. anormallik görülmemiş. pompadan geri kaçırma varmış o düzeltilmiş. (pompa sökülmeden)

    Sonuç: Şu an test ediyorum. bariz bir düzelme var. 3 defa sabah çalıştırdım. 2'sinde birkaç saniye içinde 1. marşta çalıştı. birinde çalışacak gibi olmasına rağmen 3. marşı buldu. testlere devam ediyorum. sonucu inşallah tekrar yazarım.

    Enjektörlere baktırın işeme yapıyor mu?
    Motorda eskiye nazaran gürültülü çalışma ve fazla yakıt yakma durumu var mı?

    Merhabalar,
    yakıt ile ilgili sorun yok. gayet iyi rakamlarda yakıt tüketimi.
    gittiğim yer pompa enjektör konusunda uzmandı zaten. onlar ihtiyac duymadılar. daha önce de enjektorden olabilir mi? diye sormuştum. direk oradan dalma eğiliminde değillerdi..

    El otomatiği hortumları değişmiş, bu durumda hala geç marş alma sorunu devam ediyorsa enjektör yakıt geri dönüş hortumlarına ve pullara bakılmalı. Enjektörle ilgili probleminiz olmadığını önceki mesajınızda belirtmişsiniz. Yakıt geri dönüş hortumlarındaki bir arıza kendini motor üzerindeki mazot lekesi olarak gösterir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: SERKISOF

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: SERKISOF

    Evet arkadaşlar, uzun bir süreden sonra geç çalışma olayı ile ilgili yeni haberler var bende.
    2 hafta önce 5-6 defa marşa basmaya başlayınca (bakım zamanı da gelmişti) şaşırmadan şaşmazın yolunu ttum.
    bilgisayara bağladık. ve manyetik tutucu (magnetik kaptör de deniyor) arızasını gördü usta. direk bundandır dedi. ve o parçayı değiştirdik. orijinali baya bi pahalı olduğu için 50TL'ye yan sanayi aldık. ama benim şikayetlerde pek bir değişiklik olmadı. sonrasında (usta da demişti) Aküyü değiştirdim. 4 yıl olmuştu. ve 6. 7. basıştan sonra gücü kalmıyordu. tabi bu sorunu çözmedi daha çok basmaya yarıyordu. Ustaya tekrar gittim. pompa'dan olabileceğini söyledi. Pompacıya gittim. motor soğukken subap ayarlarına bakılsın dedi. Ustaya pas etti. sonra karşılıklı konuştular ve ben aracı Pompacıya akşamdan bıraktım. sabah çalıştırıp bakacaklar. yapılan işlemi görmedim. ayrıntısını öğrenmeye çalıştım. net olarak ne yapıldı anlayamadım. (anlattılar ama) aklımda kalan şu: el pompası var o kaçak yapıyormuş değiştirilmiş, avans ayarları yapılmış. sübap ayarlarına bakılmış. anormallik görülmemiş. pompadan geri kaçırma varmış o düzeltilmiş. (pompa sökülmeden)

    Sonuç: Şu an test ediyorum. bariz bir düzelme var. 3 defa sabah çalıştırdım. 2'sinde birkaç saniye içinde 1. marşta çalıştı. birinde çalışacak gibi olmasına rağmen 3. marşı buldu. testlere devam ediyorum. sonucu inşallah tekrar yazarım.

    Enjektörlere baktırın işeme yapıyor mu?
    Motorda eskiye nazaran gürültülü çalışma ve fazla yakıt yakma durumu var mı?

    Merhabalar,
    yakıt ile ilgili sorun yok. gayet iyi rakamlarda yakıt tüketimi.
    gittiğim yer pompa enjektör konusunda uzmandı zaten. onlar ihtiyac duymadılar. daha önce de enjektorden olabilir mi? diye sormuştum. direk oradan dalma eğiliminde değillerdi..

    El otomatiği hortumları değişmiş, bu durumda hala geç marş alma sorunu devam ediyorsa enjektör yakıt geri dönüş hortumlarına ve pullara bakılmalı. Enjektörle ilgili probleminiz olmadığını önceki mesajınızda belirtmişsiniz. Yakıt geri dönüş hortumlarındaki bir arıza kendini motor üzerindeki mazot lekesi olarak gösterir.

    Alıntıları Göster
    bilgilendirmeleriniz için teşekkürler.
    şu an artık problemlerin halloldu diyebilirim.
    genellikle birinci marşta çalışıyor (2-3 sn içinde)
    bu olmazsa 2. de çalışıyor (hemen) bu durumda birincide de çalışacak gibi istekli oluyor ama belki marş motorunun performansından vs. bi türlü rrrrrrrraaaaa diyemiyor :)
    inşallah bundan sonra kafam biraz daha rahat olacak.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.