Şimdi Ara

1 aylık aracımız pert oldu. araç babamın kazayı ben yaptım kaskoda kesinti olur mu? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
15.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @ asdfg112 çok teşekkür ederim evet çok şükür burnum kanamadan atlattım buna çok seviniyoruz.

    @gozden84 hocam teşekkür ederim cevap için. usta sanırım sigortacısınız. başlığı okumuşsunuz hasrları yazdım konusu geçen hasarlarda ortalama tahmini ne masraf çıkar sizce. ve aracın perte ayrılma olasılığı nekadardır az çok tahmin edebilirsiniz. sigortamızı yapan kişiye hatrımız geçen biri olduğundan perte ayırma olayında nekadar etkili olabilir sadece sigortacı tek başına. çünkü aracın pert olmasını istediğimizi söyledik. elinden geleni yapacak yakınlıkta.
  • Geçmiş olsun tamda arefe gününe denk gelmiş..

    Herkese kazasız, belasız sürüşler inşallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyazitcakir31

    @ asdfg112 çok teşekkür ederim evet çok şükür burnum kanamadan atlattım buna çok seviniyoruz.

    @gozden84 hocam teşekkür ederim cevap için. usta sanırım sigortacısınız. başlığı okumuşsunuz hasrları yazdım konusu geçen hasarlarda ortalama tahmini ne masraf çıkar sizce. ve aracın perte ayrılma olasılığı nekadardır az çok tahmin edebilirsiniz. sigortamızı yapan kişiye hatrımız geçen biri olduğundan perte ayırma olayında nekadar etkili olabilir sadece sigortacı tek başına. çünkü aracın pert olmasını istediğimizi söyledik. elinden geleni yapacak yakınlıkta.


    rica ederim ancek hasar tahmini yapabilmem için eksper veya tamirci olmam lazım
    sigortacınız şu şekilde rol oynayabilir, aracınızın sovtaj değeri tespit edildikten sonra perte çıkma veya tamir ettirilme masrafları arasında fazla fark yoksa perte çıkarılması konusunda şirkete baskı uygulayabilir.(1.500-2.000TL lik farklarla bile problem çıkabiliyor, insiyatif kullanılmasını sağlayabilir)

    Rakamlar netleştikten sonra buraya yazarsanız yardımcı olmaya çalışırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    ehliyetin var, alkol yok; bir problem olmaz.

    aracını dün bile almış olsan yeni araç vermezler öyle bir prosedür yok.

    pert kesinse, aracın rayiç bedelini yani piyasa değerini verirler.

    Bu da sonuçta kasko bedelinin altında olur; çünkü aracı alıp kontağını çevirdiğinde ikinci el oluyor ve değeri düşüyor.

    ancak senin aracın sadece bir aylık dolayısıyla birkaç bin tl' den fazla zarar etmezsin muhtemelen, sıfır fiyatına yakın bir ödeme alırsın.

    düzeltme: doğru, kasko poliçesinde sıfır değer klozu belirtilmişse o anki sıfır bedelini alırsın. onu düşünemedim, yanlış yönlendirdiysem affola.


    Alakası yok.Aynısı başımıza geldi.

    C4'ü pert ettik.Ötv tantanasına 32 civarlarında aldık.İndirimden sonra 36 oldu araç.Toplamda 4 bin kar etti araç. :S Önce 32 teklif ettiler kabul etmedik.İtiraz ettik daha sonra kasko bedeli 36'yı verdiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gorod -- 12 Eylül 2010; 15:41:58 >




  • konuyla ilgilenen herkese teşekkür ederim. araç pert olmadı 17 bin lira masraf çıktı. ford servisi aracımızın kazalı haline 25 bin lira biçti yani kaskodan parayı alıp aracıda verip 42 bin lira alabilmemiz mümkün yada yaptırıp binebiliriz.
  • Aracı servise verdiğinizde kasko size hasarın ödemesini mi yapıyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyazitcakir31

    konuyla ilgilenen herkese teşekkür ederim. araç pert olmadı 17 bin lira masraf çıktı. ford servisi aracımızın kazalı haline 25 bin lira biçti yani kaskodan parayı alıp aracıda verip 42 bin lira alabilmemiz mümkün yada yaptırıp binebiliriz.


    Geçmiş olsun tekrar. Yalnız kaskodan para alma konusu olmayabilir, acenteniz ile görüşün mutlaka.

    Doğru firma ve acenteden sigorta yaptırdığınız zaman sorun yaşanmadığını da bütün arkadaşlarımız görmüş olsun..
  • Kasko o 17 bin lirayı size mi ödeyecek yoksa servise mi? Bence servise ödeyecektir. Siz aracı servise satarsanız aalcağınız 25 bin TL'dir. 42 bin hesabını nasıl yaptınız, tam olarak anlayamadım.
    Aacınızın kasko poliçenizde bedelini ne kadar göstermiştiniz? Onu da yazasanız bence konu tam açıklığa kavuşmuş olur.
  • Servis aracı sizden alıp 25 bin TL öderse, kaskodan da tamir için 17 bin TL alırsa, masraflarını düştüğümüzde kazalı da olsa oldukça ucuza 2010 model Focus sahibi oluyor bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım. Ben sigortacıları tanıyorsam eğer az-çok sana şunu söyleyebilirim ki para konusunda çok ümitlenme.Aracı büyük olasılıkla perte çıkarırlar ama sıfır araç parası çok pahalıya patlayacağı için sana 40 bin tl ödemektense, 20bine tamir ettirmeyi de seçebilirler. Burada sigorta şirketinin hangisi olduğu, acenteyle ilişkileriniz, acenteyle ve şirketle başka şlerinizin olup olmaması gibi pek çok parametre devreye girer.
    Sigoorta şirketleri, eski araçları tamir etmektense perte çıkarmayı tercih ediyorlar. Çünkü tamiri daha pahalıya geliyor eski araçların. Ama yeni araçları tmiar etmeyi tercih edebilirler. Ayrıca bazı şirketler yetkili serviste değil de kendi anlaşmalı tamir servislerinde onarım yaptırmak istiyorlar ki o durumda daha ucuza gelir onarım. Ya da siz yetkili serviste onarım yaptırsanız bile, o yetkili servis anlaşmalı değilse kendi anlaşmalı servislerinin onarım bedelini öderler ki yine siz zararlı çıkarsınız.
    Diğer taraftan aracı pert etseler bile, 40 bin tl'den bir kuruş fazla vereceklerini asla düşünmem. Hele sıfırını rüyanızda bile görmeyin bence.
    Aracınızın 2010 mu 2011 model mi olduğu da önemlidir. 2010 ise, 2010 Ağustos trafiğe çıkışlı mualemesi yapmazlar. 2010 Ocak aracın değer kaybı neyse onu uygularlar.
    Yani özetle:
    1. Gerçekçi olun.
    2. Cana geleceğine mala gelmiş. Asıl önemli olan bu
    3. Sigorta şirketleri konusunda hayalperest olmayın. En fazlayı koparmaya çalışacaklardır. ucuz ve pahalı kasko şirketi farkı böyle durumlarda ortaya çıkar.


    İlk mesajınızı okudum ve orada aracın kasko bedelinin 45 bin TL olduğunu gördüm.
    Böylece olayın aynen benim ilk mesajımın 1. paragrafındaki gibi sonlandığı anlaşılıyor.
    Yani kasko aracı yeni aracı pert etmektense, ucuz yolu seçiyor ve aracı tamir ettir diyor. Tabii sen 1 ay önce aldığın aracı tamir ettirip o şekilde binmeyi düşünürsen!
    Böylece benim ezberden konuşmadığım da anlaşılmış oluyor sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance


    quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım. Ben sigortacıları tanıyorsam eğer az-çok sana şunu söyleyebilirim ki para konusunda çok ümitlenme.Aracı büyük olasılıkla perte çıkarırlar ama sıfır araç parası çok pahalıya patlayacağı için sana 40 bin tl ödemektense, 20bine tamir ettirmeyi de seçebilirler. Burada sigorta şirketinin hangisi olduğu, acenteyle ilişkileriniz, acenteyle ve şirketle başka şlerinizin olup olmaması gibi pek çok parametre devreye girer.
    Sigoorta şirketleri, eski araçları tamir etmektense perte çıkarmayı tercih ediyorlar. Çünkü tamiri daha pahalıya geliyor eski araçların. Ama yeni araçları tmiar etmeyi tercih edebilirler. Ayrıca bazı şirketler yetkili serviste değil de kendi anlaşmalı tamir servislerinde onarım yaptırmak istiyorlar ki o durumda daha ucuza gelir onarım. Ya da siz yetkili serviste onarım yaptırsanız bile, o yetkili servis anlaşmalı değilse kendi anlaşmalı servislerinin onarım bedelini öderler ki yine siz zararlı çıkarsınız.
    Diğer taraftan aracı pert etseler bile, 40 bin tl'den bir kuruş fazla vereceklerini asla düşünmem. Hele sıfırını rüyanızda bile görmeyin bence.
    Aracınızın 2010 mu 2011 model mi olduğu da önemlidir. 2010 ise, 2010 Ağustos trafiğe çıkışlı mualemesi yapmazlar. 2010 Ocak aracın değer kaybı neyse onu uygularlar.
    Yani özetle:
    1. Gerçekçi olun.
    2. Cana geleceğine mala gelmiş. Asıl önemli olan bu
    3. Sigorta şirketleri konusunda hayalperest olmayın. En fazlayı koparmaya çalışacaklardır. ucuz ve pahalı kasko şirketi farkı böyle durumlarda ortaya çıkar.


    İlk mesajınızı okudum ve orada aracın kasko bedelinin 45 bin TL olduğunu gördüm.
    Böylece olayın aynen benim ilk mesajımın 1. paragrafındaki gibi sonlandığı anlaşılıyor.
    Yani kasko aracı yeni aracı pert etmektense, ucuz yolu seçiyor ve aracı tamir ettir diyor. Tabii sen 1 ay önce aldığın aracı tamir ettirip o şekilde binmeyi düşünürsen!
    Böylece benim ezberden konuşmadığım da anlaşılmış oluyor sanırım.


    Halen ezbere konuşuyorsunuz..

    45bin TL olan bir araç 17bine tamir ediliyorsa tabiki perte çıkarılmaması gayet doğal !! Sonuç itibariyle Sigorta şirketleri hayır kurumu değil, ticari kuruluş, hiçbiri zarar etmek için çalışmıyor. Tabiki kendi açısından uyugn olanı ödeyecek, müşteriyi mağdur etmeden!

    Bilmiyorsanız öğrenin; aracın kasko bedelinin 45bin TL olması, sigorta şirketinin, aracın pert olması veya çalınması durumunda size ödeyeceği MAXİMUM bedeli gösterir, aracın piyasa araştırması sonucunda 42-43bin TL çıkıyorsa 45bin ÖDENMEZ. Tersi durumda yani aracın piyasa değeri 47bin çıkarsada 45bin TL'den fazla ödenmez.

    1 aylık aracın kaza yapıp hasar alması tabiki üzücü bir durum ancak her 1 aylık veya 1 senesini doldurmamış araçta kaza olması durumunda aracın perte çıkarılmasını beklemek gayet saçma bir düşüncedir.

    Bütün bunlara ilave olarak, eğer aracın kazalı hali 30bin TL ederse şirket aracı PERTE ÇIKARTIRDI.




  • Sayın |_-0zZie-_| üzülerek sizin yorumunuzu okudum,trafikte kriz anına çözümler üretmektense bu kriz anlarını hiç yaşamamak için kurallara uyalım.
    110km hızla arkadan sizin kullandıgınız araca vursaydı?Yine bu yorumu yazabilirmiydiniz?

    Burada keşke denilebilecek tek bir şey var KEŞKE GÜVENLİ TAKİP MESAFESİNİ KORUSAYDINIZ!!!

    quote:

    Orijinalden alıntı: |_-0zZie-_|

    geçmiş olsun üzücü bir durum, keşke arkadan vursaydınız o anki hareket çok doğru olmamış ama yine de siz de birşey yoksa gerisi teferruat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rhetorical -- 24 Eylül 2010; 4:26:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rhetorical

    Sayın |_-0zZie-_| üzülerek sizin yorumunuzu okudum,trafikte kriz anına çözümler üretmektense bu kriz anlarını hiç yaşamamak için kurallara uyalım.
    110km hızla arkadan sizin kullandıgınız araca vursaydı?Yine bu yorumu yazabilirmiydiniz?

    Burada keşke denilebilecek tek bir şey var KEŞKE GÜVENLİ TAKİP MESAFESİNİ KORUSAYDINIZ!!!

    quote:

    Orijinalden alıntı: |_-0zZie-_|

    geçmiş olsun üzücü bir durum, keşke arkadan vursaydınız o anki hareket çok doğru olmamış ama yine de siz de birşey yoksa gerisi teferruat




    + En doğrusu güvenli takip mesafesini korumak..Talihsiz bir yorum olmuş..




  • arkadaşlar bu yeni değer falan yazmışsınız yukarıda bir arkadaş yazmış eğer yeni değer klozu varsa bayi sıfır satış fiyatı ödenir bu doğru ama bu kloz sanırım koç allianz da yok axa da var yaniu bu değerler kasko şirketine göre değişebiliyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84


    quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance


    quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım. Ben sigortacıları tanıyorsam eğer az-çok sana şunu söyleyebilirim ki para konusunda çok ümitlenme.Aracı büyük olasılıkla perte çıkarırlar ama sıfır araç parası çok pahalıya patlayacağı için sana 40 bin tl ödemektense, 20bine tamir ettirmeyi de seçebilirler. Burada sigorta şirketinin hangisi olduğu, acenteyle ilişkileriniz, acenteyle ve şirketle başka şlerinizin olup olmaması gibi pek çok parametre devreye girer.
    Sigoorta şirketleri, eski araçları tamir etmektense perte çıkarmayı tercih ediyorlar. Çünkü tamiri daha pahalıya geliyor eski araçların. Ama yeni araçları tmiar etmeyi tercih edebilirler. Ayrıca bazı şirketler yetkili serviste değil de kendi anlaşmalı tamir servislerinde onarım yaptırmak istiyorlar ki o durumda daha ucuza gelir onarım. Ya da siz yetkili serviste onarım yaptırsanız bile, o yetkili servis anlaşmalı değilse kendi anlaşmalı servislerinin onarım bedelini öderler ki yine siz zararlı çıkarsınız.
    Diğer taraftan aracı pert etseler bile, 40 bin tl'den bir kuruş fazla vereceklerini asla düşünmem. Hele sıfırını rüyanızda bile görmeyin bence.
    Aracınızın 2010 mu 2011 model mi olduğu da önemlidir. 2010 ise, 2010 Ağustos trafiğe çıkışlı mualemesi yapmazlar. 2010 Ocak aracın değer kaybı neyse onu uygularlar.
    Yani özetle:
    1. Gerçekçi olun.
    2. Cana geleceğine mala gelmiş. Asıl önemli olan bu
    3. Sigorta şirketleri konusunda hayalperest olmayın. En fazlayı koparmaya çalışacaklardır. ucuz ve pahalı kasko şirketi farkı böyle durumlarda ortaya çıkar.


    İlk mesajınızı okudum ve orada aracın kasko bedelinin 45 bin TL olduğunu gördüm.
    Böylece olayın aynen benim ilk mesajımın 1. paragrafındaki gibi sonlandığı anlaşılıyor.
    Yani kasko aracı yeni aracı pert etmektense, ucuz yolu seçiyor ve aracı tamir ettir diyor. Tabii sen 1 ay önce aldığın aracı tamir ettirip o şekilde binmeyi düşünürsen!
    Böylece benim ezberden konuşmadığım da anlaşılmış oluyor sanırım.


    Halen ezbere konuşuyorsunuz..

    45bin TL olan bir araç 17bine tamir ediliyorsa tabiki perte çıkarılmaması gayet doğal !! Sonuç itibariyle Sigorta şirketleri hayır kurumu değil, ticari kuruluş, hiçbiri zarar etmek için çalışmıyor. Tabiki kendi açısından uyugn olanı ödeyecek, müşteriyi mağdur etmeden!

    Bilmiyorsanız öğrenin; aracın kasko bedelinin 45bin TL olması, sigorta şirketinin, aracın pert olması veya çalınması durumunda size ödeyeceği MAXİMUM bedeli gösterir, aracın piyasa araştırması sonucunda 42-43bin TL çıkıyorsa 45bin ÖDENMEZ. Tersi durumda yani aracın piyasa değeri 47bin çıkarsada 45bin TL'den fazla ödenmez.

    1 aylık aracın kaza yapıp hasar alması tabiki üzücü bir durum ancak her 1 aylık veya 1 senesini doldurmamış araçta kaza olması durumunda aracın perte çıkarılmasını beklemek gayet saçma bir düşüncedir.

    Bütün bunlara ilave olarak, eğer aracın kazalı hali 30bin TL ederse şirket aracı PERTE ÇIKARTIRDI.





    Valla ben bu işleri çok iyi biliyorum, merak etmeyin ama sizin sadece kendinizin bildiği, başkalarının hiçbir şey bilmediği gibi bir iddianız neden var onu anlamıyorum.
    Bilmediğim şeyleri de sizden öğrenmeye ihtiyacım olduğunu sanmıyorum. Daha bilgili ve nazik insanlar tanıyorum.
    Diğer taraftan konuşma tarzınızı da aynen size iade ediyorum. "Bilmiyorsanız öğrenin" tarzı ukalalıkları da mahcubiyetinizin işareti olarak alıyorum sadece.
    Okuduğunuz şeyleri tarafsız olarak yorumlarsanız, benim de aynen böyle söylediğimi farkedeceksiniz. Sizin şu andan geldiğiniz noktayı ben ilk mesajımda zaten belirtmiştim. Ucuza gelirse onarılır, zora gelirse perte çıkarılır demiştim(Lütfen tekrar okuyun). O zaman ezber olduğunu iddia ediyordunuz. Sanırım 1 hafta sonra bozuldu bazı ezberler.
    Aynen sizin de dediğiniz gibi, sigorta şirketleri hayır kurumu değildir. Parayı alırken bol keseden dağıtırlar, işe yarayacağı zaman aracı tamir et gez derler. Yersen.
    Sizin sigortacı olmanız bu gerçeği değiştirmez ve onları savunmanızı gerektirmez. İşinize karşı objektif olun bence. Ben de kasko yaptırıyorum kendi isteğimle, ama karşılığımda neler alabileceğimi çok iyi biliyorum. Aşırı beklentiye girmiyorum.
    Ha bir de defalarca araç pert etmiş bir arkadaş vardı. Benim bu işleri bilmediğimi iddia ediyordu.
    Çok araç pert etmiş değilim. Her ne kadar ben doktorluk yapsam da sigorta şirketleriyle iyi ilişkiler kurmamızı sağlayacak kadar araç var ailemizde (birkaç otobüs, 8-10 minibüs, taksi durağı işletmesi vs. yeterli midir?) O arkadaşa da selamlarımı söylüyorum. İletirsiniz artık bi zahmet.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance


    quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84


    quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance


    quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım. Ben sigortacıları tanıyorsam eğer az-çok sana şunu söyleyebilirim ki para konusunda çok ümitlenme.Aracı büyük olasılıkla perte çıkarırlar ama sıfır araç parası çok pahalıya patlayacağı için sana 40 bin tl ödemektense, 20bine tamir ettirmeyi de seçebilirler. Burada sigorta şirketinin hangisi olduğu, acenteyle ilişkileriniz, acenteyle ve şirketle başka şlerinizin olup olmaması gibi pek çok parametre devreye girer.
    Sigoorta şirketleri, eski araçları tamir etmektense perte çıkarmayı tercih ediyorlar. Çünkü tamiri daha pahalıya geliyor eski araçların. Ama yeni araçları tmiar etmeyi tercih edebilirler. Ayrıca bazı şirketler yetkili serviste değil de kendi anlaşmalı tamir servislerinde onarım yaptırmak istiyorlar ki o durumda daha ucuza gelir onarım. Ya da siz yetkili serviste onarım yaptırsanız bile, o yetkili servis anlaşmalı değilse kendi anlaşmalı servislerinin onarım bedelini öderler ki yine siz zararlı çıkarsınız.
    Diğer taraftan aracı pert etseler bile, 40 bin tl'den bir kuruş fazla vereceklerini asla düşünmem. Hele sıfırını rüyanızda bile görmeyin bence.
    Aracınızın 2010 mu 2011 model mi olduğu da önemlidir. 2010 ise, 2010 Ağustos trafiğe çıkışlı mualemesi yapmazlar. 2010 Ocak aracın değer kaybı neyse onu uygularlar.
    Yani özetle:
    1. Gerçekçi olun.
    2. Cana geleceğine mala gelmiş. Asıl önemli olan bu
    3. Sigorta şirketleri konusunda hayalperest olmayın. En fazlayı koparmaya çalışacaklardır. ucuz ve pahalı kasko şirketi farkı böyle durumlarda ortaya çıkar.


    İlk mesajınızı okudum ve orada aracın kasko bedelinin 45 bin TL olduğunu gördüm.
    Böylece olayın aynen benim ilk mesajımın 1. paragrafındaki gibi sonlandığı anlaşılıyor.
    Yani kasko aracı yeni aracı pert etmektense, ucuz yolu seçiyor ve aracı tamir ettir diyor. Tabii sen 1 ay önce aldığın aracı tamir ettirip o şekilde binmeyi düşünürsen!
    Böylece benim ezberden konuşmadığım da anlaşılmış oluyor sanırım.


    Halen ezbere konuşuyorsunuz..

    45bin TL olan bir araç 17bine tamir ediliyorsa tabiki perte çıkarılmaması gayet doğal !! Sonuç itibariyle Sigorta şirketleri hayır kurumu değil, ticari kuruluş, hiçbiri zarar etmek için çalışmıyor. Tabiki kendi açısından uyugn olanı ödeyecek, müşteriyi mağdur etmeden!

    Bilmiyorsanız öğrenin; aracın kasko bedelinin 45bin TL olması, sigorta şirketinin, aracın pert olması veya çalınması durumunda size ödeyeceği MAXİMUM bedeli gösterir, aracın piyasa araştırması sonucunda 42-43bin TL çıkıyorsa 45bin ÖDENMEZ. Tersi durumda yani aracın piyasa değeri 47bin çıkarsada 45bin TL'den fazla ödenmez.

    1 aylık aracın kaza yapıp hasar alması tabiki üzücü bir durum ancak her 1 aylık veya 1 senesini doldurmamış araçta kaza olması durumunda aracın perte çıkarılmasını beklemek gayet saçma bir düşüncedir.

    Bütün bunlara ilave olarak, eğer aracın kazalı hali 30bin TL ederse şirket aracı PERTE ÇIKARTIRDI.





    Valla ben bu işleri çok iyi biliyorum, merak etmeyin ama sizin sadece kendinizin bildiği, başkalarının hiçbir şey bilmediği gibi bir iddianız neden var onu anlamıyorum.
    Bilmediğim şeyleri de sizden öğrenmeye ihtiyacım olduğunu sanmıyorum. Daha bilgili ve nazik insanlar tanıyorum.
    Diğer taraftan konuşma tarzınızı da aynen size iade ediyorum. "Bilmiyorsanız öğrenin" tarzı ukalalıkları da mahcubiyetinizin işareti olarak alıyorum sadece.
    Okuduğunuz şeyleri tarafsız olarak yorumlarsanız, benim de aynen böyle söylediğimi farkedeceksiniz. Sizin şu andan geldiğiniz noktayı ben ilk mesajımda zaten belirtmiştim. Ucuza gelirse onarılır, zora gelirse perte çıkarılır demiştim(Lütfen tekrar okuyun). O zaman ezber olduğunu iddia ediyordunuz. Sanırım 1 hafta sonra bozuldu bazı ezberler.
    Aynen sizin de dediğiniz gibi, sigorta şirketleri hayır kurumu değildir. Parayı alırken bol keseden dağıtırlar, işe yarayacağı zaman aracı tamir et gez derler. Yersen.
    Sizin sigortacı olmanız bu gerçeği değiştirmez ve onları savunmanızı gerektirmez. İşinize karşı objektif olun bence. Ben de kasko yaptırıyorum kendi isteğimle, ama karşılığımda neler alabileceğimi çok iyi biliyorum. Aşırı beklentiye girmiyorum.
    Ha bir de defalarca araç pert etmiş bir arkadaş vardı. Benim bu işleri bilmediğimi iddia ediyordu.
    Çok araç pert etmiş değilim. Her ne kadar ben doktorluk yapsam da sigorta şirketleriyle iyi ilişkiler kurmamızı sağlayacak kadar araç var ailemizde (birkaç otobüs, 8-10 minibüs, taksi durağı işletmesi vs. yeterli midir?) O arkadaşa da selamlarımı söylüyorum. İletirsiniz artık bi zahmet.



    Bence önce siz uslubunuzu gözden geçirin daha sonra beni eleştirmeyi düşünün. Siz ilk mesajınızdan itibaren ukalaca yorum yapıyorsunuz, ben bu işleri çok iyi biliyorum diyorsunuz, uzmanlığınız olmayan bir konuda sadece başınıza gelen veya yanlış şirket seçimi sonucunda talihsiz olayı genelliyorsunuz. Neyi biliyorsunuz, nerden biliyorsunuz, hiç hasar dosyası açtınız veya takip ettiniz mi? İnsanlar sigortadan dolandırıcılıkla para kopartmaya çalışıyorlar, bunlara mı tanık oldunuz?
    Biraz şuna benziyor, artık doktorlara güvenmiyorum, onlar hangi ilaç firmasından daha fazla avanta sağlıyorsa onun ilacını sattırıyor!!

    Ayrıca kullanmış olduğum bilmiyorsanız öğrenin ifadesinde herhangi bir ukalalık görmüyorum, bilmemeniz normaldir ve öğrenmenizi sağlıyorum. Bilmemek değil, öğrenmemek ayıp!! Takdir edersiniz ki herkes her konuda bilgi sahibi olamaz..

    İlk mesajınızı tekrar okuyun, aracınız büyük ihtimalle perte çıkar ama sigorta şirketi tamir ettirme yoluna gider diyorsunuz. Evet araç tamir ettiriliyormuş ancak perte çıkacacak bir araç tamir ettirilmiyor, normal ölçüde hasarı olan bir durum söz konusu.

    Ezberiniz halen devam ediyor, Sigorta Şirketlerinin 2009 bilançolarına bakarsanızilk 10 sırada olan hemen hemen tüm şirketlerin zarar açıkladıklarını görebilirsiniz. Bu da sizin tezinizi çürütmüş olup, bol keseden para toplayıp dağıtırken kısmadıklarınızı görmenizi sağlar.

    Sigortacı olduğum için bunları anlatmıyorum, sizin gibi yanlış düşüncesi olan insanları sektör hakkında bilgilendirmeye çalışıyorum, elimden geldiğince ama şunu da biliyorum ki anlatıklarım sizin anlayabildiğiniz kadar olacaktır..Her sektörde olduğu gibi sigorta sektöründe de yanlış kişiler ve firmalar vardır, en azından 5 yıldır üyesi olduğum forumdaşlarımı bu şirketlere karşı korumayı sağlamak isterim tabikide.

    Son olarak, sigorta şirketleri ile iyi iletişim kurmanız için otobüs-minibüs-taksi gibi araçların kasko ve trafik poliçeleri yetmez, bunlar şirketler için KÜLLİYEN zarardır, yapan firmalar da liberty,generali,dubai gibi 2. sınıf şirketlerdir...
    Son 5 yılda ailenizin ödediği primlerle aldığınız hasarların muhasebesini yaparsanız sanırım çok daha görebilirsiniz.




  • "Expertiz perte çıkarırsa ve kaskonuz tek sürücü üzerinden yapılmadıysa" aracı alırken 45.000 lira verdiyseniz ilk yıl içinde olduğunuz için 45.000 lirayı olduğu gibi ödemek zorundalar. 2. yıldan itibaren piyasa değeri göz önüne alınarak ödeme yapılır. İlk yıl(bazı kaskolarda ilk 6 ay) fatura bedeli üzerinden öderler paranızı. Zararınız olmaz endişelenmeyin.
  • arkadaşlar konuya açıklık getireyim. çok özür dileyerek benimde yanlış bildiğim ve size söylediklerimi düzeltmek istiyorum. öncelikle kaskomuz allianz değilmiş. axa sigortaymış. bir sigprtacıda birden çok firma olunca böyle oluyor meğer sigortamız allianz kaskomuz axa imiş. birde bende 45 binlira biliyordum ama aracın kasko bedeli 49 bin lira imiş. araç pert olmadı kasko şirketi 17 bin lira onarım bedeli ödüyor. bizde aracı kazalı haliyle 25 bin lira değer biçen ford servisine bıraktık. 42 bin lira ford oluyor. üzerine 2.250 tl daha vererek aynı aracın 0 km sini satın almış oluyoruz. yanlış bilgilendirdiğim için özür dilerim bende yanlış biliyordum kusura bakmayın o yüzden işin aslı bu şekilde yardımcı olan herkese teşekkür ederim. konuyla ilgili soruları cevaplamaya hazırım
  • Olayın kaza yapan arkadaş için bir şekilde çok kötü olmayan biçimde sonlanmasına sevindim.
    gozde84 arkadaşıma da selamlar saygılar sunarım. Amacım onu kırmak değil. Eminim ki kendisinin de değildir. Tartışmalarda üskuba dikkat edildiği sürece, herkes için faydalı olacağını düşünüyorum.
    Bu forumların amacı da bu değil mi zaten??
    Herkese kolay gele..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyazitcakir31

    arkadaşlar konuya açıklık getireyim. çok özür dileyerek benimde yanlış bildiğim ve size söylediklerimi düzeltmek istiyorum. öncelikle kaskomuz allianz değilmiş. axa sigortaymış. bir sigprtacıda birden çok firma olunca böyle oluyor meğer sigortamız allianz kaskomuz axa imiş. birde bende 45 binlira biliyordum ama aracın kasko bedeli 49 bin lira imiş. araç pert olmadı kasko şirketi 17 bin lira onarım bedeli ödüyor. bizde aracı kazalı haliyle 25 bin lira değer biçen ford servisine bıraktık. 42 bin lira ford oluyor. üzerine 2.250 tl daha vererek aynı aracın 0 km sini satın almış oluyoruz. yanlış bilgilendirdiğim için özür dilerim bende yanlış biliyordum kusura bakmayın o yüzden işin aslı bu şekilde yardımcı olan herkese teşekkür ederim. konuyla ilgili soruları cevaplamaya hazırım


    Ufak bir zararla işin içinden çıkabilmenize sevindim. En başında denildiği gibi, size birşey olmamış çok şükür.. Allianz - Axa farketmez, sektördeki ilk 10 şirketten vazgeçmeyin yeter.

    @noplaceforchance, teşekkürler, tabiki birbirimizi kırma amacında değiliz ve bilgilerimiz ile deneyimlerimizi paylaşıyoruz bu güze ortamda. Sigortacılık, satılması en zor ürünlerden biridir çünkü güven satıyoruz. Bunu kazanmak kolay değil. Ancak MAALESEF sigorta acentelerimizin sadece %10luk kısmı ne sattığını gayet iyi biliyor, diğerleri çevresini kullanarak geçimini sağlamaya çalışıyor ama bu noktada bilerek veya bilmeyerek eksik bilgilendirme yüzünden insanları mağdur edebiliyorlar. Bende bu forumda elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum. Bunlar daha oto poliçeleri, esas sorun insanlar fabrikalarını,çalıştırdıkları personelin sorumluluklarını vs. gibi büyük değerleri bilinçsizce sigortalıyorlar. Lütfen aldığınız poliçeyi mutlaka okuyun, daha birçok arkadaşımızın kaza anında verilen kiralık araçtan bile haberi yok..




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.