Şimdi Ara

1. ve 2. vites sorunsalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
8.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Megane II 1.5 dci 80 hp kullanıyorum

    özellikle rampalarda kamyonların arkasında konvoy ile giderken önümdeki araç çok yavaşlıyor, 2. vites ile gitmeye çalışınca araba titriyor vitesi küçültmem gerekiyor ama zaten 2. vitesde gidiyorum aracı bire alınca bu seferde vites çok zor geçiyor, bire almam için neredeyse durmam gerekiyor bire alıncada araç çok yüksek devir çeviriyor, yüksek devirdeyken (2.500 üzeri) 2 ye alıyorum araç rampada bayılıyor devir 1.000 - 1.200 arasına geliyor.



    diğer örnek, rampada 3. vites ile gidiyorum ilerde kırmızı yanıyor yavaşlıyorum ama ışığa yaklaşınca yeşil yanıyor 2. ye atsam araba yine titriyor ve rampa olduğu için çekmiyor 1 e zaten geçmiyor.



    1. ve 2. vites arasındaki geçişleri nasıl ayarlayabilirim.

    Not: debriyajda baskı balatalarda hiç bir sorun yok.

    Önerileriniz nelerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kara_eylül -- 25 Aralık 2010; 11:24:06 >







  • -bire geçmek için "ara gazı" denilen bir şey var, onu deneyiniz. vitesi boşa attıktan sonra gaza basınız, tekrar debriyaja basınız, 1. vitese geçirmeye çalışınız.
    -şanzıman yağınızı değiştiriniz.
    -belirtilen durumda 1. vitesle 2500 devirde gitmek daha doğru olur.
  • küçük hacimli dizellerin en büyük eksisi bu 2 bin devirin altına nerede düşersen düş vites küçültmen gerekir mecbur kalırsan bağırt arabayı 4000 deviri geçmeyecek şekilde bağırtırsan sorun olmaz


    edit: rampa çıkarken 2500 de vites yükseltme en az 3000 de yükselt veya 4000 de

    her vites de 1000 devir düşer 2500 de vites yükseltince 1500 olur bayılır rampa için 3500 de vites yükselt 2500 den devam eder max tork bandında olduğu için bayılmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 25 Aralık 2010; 11:41:25 >
  • Yarım gaz, yarım debriyaj da ise yarar. Ama kısa mesafede. Alışkanlık olursa balatayı yedirirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    küçük hacimli dizellerin en büyük eksisi bu 2 bin devirin altına nerede düşersen düş vites küçültmen gerekir mecbur kalırsan bağırt arabayı 4000 deviri geçmeyecek şekilde bağırtırsan sorun olmaz


    edit: rampa çıkarken 2500 de vites yükseltme en az 3000 de yükselt veya 4000 de

    her vites de 1000 devir düşer 2500 de vites yükseltince 1500 olur bayılır rampa için 3500 de vites yükselt 2500 den devam eder max tork bandında olduğu için bayılmaz


    Konvoyda olmasam tamam dediklerinizi zaten yapıyorum ama konvoyda ilerlediğim için 2. vitesde devri yükseltemem önümdeki araç çok yavaş ilerliyor,


    quote:

    Yarım gaz, yarım debriyaj da ise yarar. Ama kısa mesafede. Alışkanlık olursa balatayı yedirirsin.


    evet bu çözüm işe yarıyor ama mesafe kısa değil, yeri geliyor 3 km boyunca konvoyda kamyon peşinde gidiyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    küçük hacimli dizellerin en büyük eksisi bu 2 bin devirin altına nerede düşersen düş vites küçültmen gerekir mecbur kalırsan bağırt arabayı 4000 deviri geçmeyecek şekilde bağırtırsan sorun olmaz


    edit: rampa çıkarken 2500 de vites yükseltme en az 3000 de yükselt veya 4000 de

    her vites de 1000 devir düşer 2500 de vites yükseltince 1500 olur bayılır rampa için 3500 de vites yükselt 2500 den devam eder max tork bandında olduğu için bayılmaz


    Konvoyda olmasam tamam dediklerinizi zaten yapıyorum ama konvoyda ilerlediğim için 2. vitesde devri yükseltemem önümdeki araç çok yavaş ilerliyor,





    1 e atacaksın bağıracak o zaman başka çaresi yok maalesef




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06


    quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    küçük hacimli dizellerin en büyük eksisi bu 2 bin devirin altına nerede düşersen düş vites küçültmen gerekir mecbur kalırsan bağırt arabayı 4000 deviri geçmeyecek şekilde bağırtırsan sorun olmaz


    edit: rampa çıkarken 2500 de vites yükseltme en az 3000 de yükselt veya 4000 de

    her vites de 1000 devir düşer 2500 de vites yükseltince 1500 olur bayılır rampa için 3500 de vites yükselt 2500 den devam eder max tork bandında olduğu için bayılmaz


    Konvoyda olmasam tamam dediklerinizi zaten yapıyorum ama konvoyda ilerlediğim için 2. vitesde devri yükseltemem önümdeki araç çok yavaş ilerliyor,





    1 e atacaksın bağıracak o zaman başka çaresi yok maalesef


    uzun süre 1. vitesde bu şekilde gitmek araca ne gibi zararlar verebilir. çevremdeki herkes 1. vitesi sadece kalkışta kullan diyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06


    quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    küçük hacimli dizellerin en büyük eksisi bu 2 bin devirin altına nerede düşersen düş vites küçültmen gerekir mecbur kalırsan bağırt arabayı 4000 deviri geçmeyecek şekilde bağırtırsan sorun olmaz


    edit: rampa çıkarken 2500 de vites yükseltme en az 3000 de yükselt veya 4000 de

    her vites de 1000 devir düşer 2500 de vites yükseltince 1500 olur bayılır rampa için 3500 de vites yükselt 2500 den devam eder max tork bandında olduğu için bayılmaz


    Konvoyda olmasam tamam dediklerinizi zaten yapıyorum ama konvoyda ilerlediğim için 2. vitesde devri yükseltemem önümdeki araç çok yavaş ilerliyor,





    1 e atacaksın bağıracak o zaman başka çaresi yok maalesef


    uzun süre 1. vitesde bu şekilde gitmek araca ne gibi zararlar verebilir. çevremdeki herkes 1. vitesi sadece kalkışta kullan diyor.

    hiç bir zarar vermez mecbur kalırsan yapacaksın , sonuçta saatlerce gitmeyeceksin motoru üreten adamlar bunu biliyor . red line da fazla gitmek iyi değildir ama , 4000- 4500 devir çevirebilir o motorlar rahatça.




  • otomobil motoru ile ticari motorun farkı.....
    yapmayacaklarınız:debriyaj(yarım debriyaj)kesinlikle.
    aracınızı iyi tanımıyorum,onun için farazi rakamlar veriyorum:tork en düşük devriniz 2000 se kesinlikle onun altına inmeyin.(özellikle rampalarda)
    1 e takın ve kırmızıya girmeden ve motoru boşa bağırtmadan gaz verin hiçbir sakıncası yok.(CEP HARİÇ)
    konvoy ağır araç dolu ve dik uzunsa müsait yerde sağa çekin konvoyun bitmesini bekleyin.hemde dinlenmiş olursunuz.
    1. vitesle gitmenin hiçbir zararı yoktur.kalkış için kullanılmalı diyen birinden bir şehir efsanesi duymuştur.istanbuldan rizeye kadar 1. viteste gidebilirsiniz,sinirleriniz ve bütçeniz müsade ederse.
    1. vitese takmayı arkadaş anlatmış.kuralı düzde daha az gaz,rampada daha çok.birde biliyorsanız çift debriyaj denilen hareket eski kamyoncular bilir.herne kadar günümüz araçlarında kullanılmıyorsada bazen gerekebiliyor.
    zaten arkadaşın anlattığıda bir nevi çift debriyaj olmuş oluyor.kolay gelsin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    otomobil motoru ile ticari motorun farkı.....
    yapmayacaklarınız:debriyaj(yarım debriyaj)kesinlikle.
    aracınızı iyi tanımıyorum,onun için farazi rakamlar veriyorum:tork en düşük devriniz 2000 se kesinlikle onun altına inmeyin.(özellikle rampalarda)
    1 e takın ve kırmızıya girmeden ve motoru boşa bağırtmadan gaz verin hiçbir sakıncası yok.(CEP HARİÇ)
    konvoy ağır araç dolu ve dik uzunsa müsait yerde sağa çekin konvoyun bitmesini bekleyin.hemde dinlenmiş olursunuz.
    1. vitesle gitmenin hiçbir zararı yoktur.kalkış için kullanılmalı diyen birinden bir şehir efsanesi duymuştur.istanbuldan rizeye kadar 1. viteste gidebilirsiniz,sinirleriniz ve bütçeniz müsade ederse.
    1. vitese takmayı arkadaş anlatmış.kuralı düzde daha az gaz,rampada daha çok.birde biliyorsanız çift debriyaj denilen hareket eski kamyoncular bilir.herne kadar günümüz araçlarında kullanılmıyorsada bazen gerekebiliyor.
    zaten arkadaşın anlattığıda bir nevi çift debriyaj olmuş oluyor.kolay gelsin..

    Söyledikleriniz otomobil motoru için mi ticari motor için mi acaba? Bu arada benim çevremdekiler de kesinlikle 1. vitesi kalkış haricinde kullanma diyorlar fakat gerektiği durumlarda 1. viteste kullanmaktan çekinmiyorum.




  • Babam 1970 model 2600 cc. V6 motorlu Ford 26M otomobili taaaa Topkapı otogarından (1992 lerde otogar Topkapı'daydı) Bağcılar'a 1. viteste getirmişti. Arabayı yeni yeni sürmeyi öğreniyordu ve o aralar viteslerle arası iyi değildi. üstelik bağırtmasına rağmen hem de gündüzz vakti araba hararet bile yapmamıştı.

    Böyle bir konvoyda kalırsam -ki konvoy olarak gitmeyi manyak derecesinde seviyorum. sıra sıra araçlar keyif veriyor bana- hiç durmam. 1 se 1, 2 ise 2. viteste devam ederim. Bir şey olmaz.

    Ben İstanbul'dan Konya'ya her zaman Bilecik yolundan giderim. 3-4 sene önce Bilecik yolu bir gidiş bir gelişli iken 15-20 dk boyunca araç sollamadan konvoyda giderdim. Önüm arkam sağım solum kamyon. Sollarsam sobe olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Babam 1970 model 2600 cc. V6 motorlu Ford 26M otomobili taaaa Topkapı otogarından (1992 lerde otogar Topkapı'daydı) Bağcılar'a 1. viteste getirmişti. Arabayı yeni yeni sürmeyi öğreniyordu ve o aralar viteslerle arası iyi değildi. üstelik bağırtmasına rağmen hem de gündüzz vakti araba hararet bile yapmamıştı.

    Böyle bir konvoyda kalırsam -ki konvoy olarak gitmeyi manyak derecesinde seviyorum. sıra sıra araçlar keyif veriyor bana- hiç durmam. 1 se 1, 2 ise 2. viteste devam ederim. Bir şey olmaz.

    Ben İstanbul'dan Konya'ya her zaman Bilecik yolundan giderim. 3-4 sene önce Bilecik yolu bir gidiş bir gelişli iken 15-20 dk boyunca araç sollamadan konvoyda giderdim. Önüm arkam sağım solum kamyon. Sollarsam sobe olsun.

    zaten en hararet yapmayan vites 1. vitestir.babanız akıllıca davranmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djinn_inc


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    otomobil motoru ile ticari motorun farkı.....
    yapmayacaklarınız:debriyaj(yarım debriyaj)kesinlikle.
    aracınızı iyi tanımıyorum,onun için farazi rakamlar veriyorum:tork en düşük devriniz 2000 se kesinlikle onun altına inmeyin.(özellikle rampalarda)
    1 e takın ve kırmızıya girmeden ve motoru boşa bağırtmadan gaz verin hiçbir sakıncası yok.(CEP HARİÇ)
    konvoy ağır araç dolu ve dik uzunsa müsait yerde sağa çekin konvoyun bitmesini bekleyin.hemde dinlenmiş olursunuz.
    1. vitesle gitmenin hiçbir zararı yoktur.kalkış için kullanılmalı diyen birinden bir şehir efsanesi duymuştur.istanbuldan rizeye kadar 1. viteste gidebilirsiniz,sinirleriniz ve bütçeniz müsade ederse.
    1. vitese takmayı arkadaş anlatmış.kuralı düzde daha az gaz,rampada daha çok.birde biliyorsanız çift debriyaj denilen hareket eski kamyoncular bilir.herne kadar günümüz araçlarında kullanılmıyorsada bazen gerekebiliyor.
    zaten arkadaşın anlattığıda bir nevi çift debriyaj olmuş oluyor.kolay gelsin..

    Söyledikleriniz otomobil motoru için mi ticari motor için mi acaba? Bu arada benim çevremdekiler de kesinlikle 1. vitesi kalkış haricinde kullanma diyorlar fakat gerektiği durumlarda 1. viteste kullanmaktan çekinmiyorum.

    vitesin motoru olmaz.çevrenizdekilerin otomobil konusundaki kariyerlerini bilemem.amma 1. vitesle gitmenin önce sinirlere sonra keseye birde ardınıza takılanlara iyi gelmeyeceğini kesinlikle söyleyebilirim.1. vitesle gitmenin hiçbir zararı yoktur.yukarıda belirttiklerim haricinde.
    ****
    ed:ticari motordaki kastim o durumlarda yapısı gereği düşük süratlere daha iyi adapte olmaları onun harici herhangi birşey yok.forumu araştırırsanız düşük-yüksek tork konularında bu durumu iyice inceleyebilirsiniz.birde zaten kimse kalkıpta istanbuldan tekirdağa 1. viteste gitmez.gerektiği yerde 1. vitesle gitmenin ne kadar zararı varsa diğer viteslerede o kadar zararı var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 25 Aralık 2010; 13:16:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    Megane II 1.5 dci 80 hp kullanıyorum

    özellikle rampalarda kamyonların arkasında konvoy ile giderken önümdeki araç çok yavaşlıyor, 2. vites ile gitmeye çalışınca araba titriyor vitesi küçültmem gerekiyor ama zaten 2. vitesde gidiyorum aracı bire alınca bu seferde vites çok zor geçiyor, bire almam için neredeyse durmam gerekiyor bire alıncada araç çok yüksek devir çeviriyor, yüksek devirdeyken (2.500 üzeri) 2 ye alıyorum araç rampada bayılıyor devir 1.000 - 1.200 arasına geliyor.




    diğer örnek, rampada 3. vites ile gidiyorum ilerde kırmızı yanıyor yavaşlıyorum ama ışığa yaklaşınca yeşil yanıyor 2. ye atsam araba yine titriyor ve rampa olduğu için çekmiyor 1 e zaten geçmiyor.



    1. ve 2. vites arasındaki geçişleri nasıl ayarlayabilirim.

    Not: debriyajda baskı balatalarda hiç bir sorun yok.

    Önerileriniz nelerdir.


    Şikayetinizi çok net anlıyorum. Sadece kullandığınız araçta değil, Küçük hacimli bütün dizel motorlarda bu bahsettiğiniz problem var. 1.3 multijet motorlarda, 1.4 tdcı motorlarda aynı problemi gördüm. Sanırım yapacak pek bir şey yok.




  • Kullandığınız arabanın önünüzde giden kamyonun vites oranları ile uyumsuz olmasından kaynaklanıyor. Siz 1. viteste 30 yapabiliyorken kamyon 20 yi geçemiyordur. 2. vites sizin stabil gidebilmek için hızınız 40 tan aşağı olmamalı mesela. Ama kamyon 30 la gidiyor. Bu durum sizin arabaya 2. viteste düşük devir yaptırıp titretirken doğal olarak 1. viteste bağırtır. yapacak bir şey yok. Ya kenara çekip konvoyun bitmesini bekleyeceksiniz. Ya da 1. viteste biraz bağırtacaksınız.

    Not. Hızlar farazidir. Sadece pratikteki halini anlatmaya çalıştım.
  • Şimdi önümde konvoy var yokuşu çıkarken 2 viteste gidemiyorsam 1 viteste 2000-2200 devirde seyrederim sürekli. Kamyonla aramda mesafe gittikçe açılırsa 2 vitese takar açığı kapatırım. Ama en az 4-5 araçlık mesafe açılsınki vitesi 2 ye taktığımda 2000 devirde takip edebileyim. Zaten bu durum bir tek sizin için geçerli değilki, arkadan giden aralarda bu şekilde takip ediyordur. Hani sırf arkadakilere ayıp olmasın diye bir düşünce olmaması gerekir. 3 km mesafe için aracı zorlamanın manası yok. 1 viteste 2000-2200 devirde usul usul gidin yani, sizi geçebilen geçiyorsa geçsin


    Edit: 1 vites derken geçen bir usta anlatıyordu. Bayan sürücü motoru yakmış. Bolu'dan, Ankara'ya gelene kadar 1 viteste gelmiş motoru yanmış aracın. Abla niye 1 viteste kullandın demişler? Otomatik vites değilmi bu? bire taktım geldim işte demiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 25 Aralık 2010; 15:20:00 >




  • Merhabalar ;

    Vites geçişlerindeki devir arttırmak yani sanayi tabiri ile ''aragazı'' uygulaması senkromençsiz şanzumanlar için geçerliydi.Dolayısıyla böyle bir uygulama günümüzde artık kalmadı , tarih oldu...

    Şikayetinizden anladığım kadarıyla aracınızda kopresyon problemi var , bir yetkili servis ortamında kompresyon basıncınızı yani efektif gücün değerini bir gözlemleyin...Aracın segman problemi de olabilir ,

    Bununla beraber debriyaj setiniz yeni olsa bile volan keçesindeki yağ kaçağı debriyajın kaçırmasına neden olabilir , ama bu olasılık düşük ihtimal...

    Öncelikle kompresyon testini yaptırın , enjekör pullarından , ısıtma bujilerinden , subap oturma yüzeylerinden efektif güç kaybı olduğu anlaşılıyor,

    Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Azza_

    Şimdi önümde konvoy var yokuşu çıkarken 2 viteste gidemiyorsam 1 viteste 2000-2200 devirde seyrederim sürekli. Kamyonla aramda mesafe gittikçe açılırsa 2 vitese takar açığı kapatırım. Ama en az 4-5 araçlık mesafe açılsınki vitesi 2 ye taktığımda 2000 devirde takip edebileyim. Zaten bu durum bir tek sizin için geçerli değilki, arkadan giden aralarda bu şekilde takip ediyordur. Hani sırf arkadakilere ayıp olmasın diye bir düşünce olmaması gerekir. 3 km mesafe için aracı zorlamanın manası yok. 1 viteste 2000-2200 devirde usul usul gidin yani, sizi geçebilen geçiyorsa geçsin


    Edit: 1 vites derken geçen bir usta anlatıyordu. Bayan sürücü motoru yakmış. Bolu'dan, Ankara'ya gelene kadar 1 viteste gelmiş motoru yanmış aracın. Abla niye 1 viteste kullandın demişler? Otomatik vites değilmi bu? bire taktım geldim işte demiş


    Ah şu kadın şoförler. zaten biz erkeklere despotça davranıyorlar. Onu anladık ta arabalara neden böyle davranıyorlar. Anlamak mümkün değil. Birde satılık araba ilanlarında bayandan diye yazmazlar mı. Adamı öldürür bunlar. Asıl bayandan ise temkinli davranmak lazım.




  • Bendede aynı sorun oluyor. Benim aRac 2001 scenic 2.0 RXI 140 beygir benzinli. Bazen dönüşlerde veya trafik sıkıştığında yavaşlıyorum vitesi 2 ye alıyorum ama arç titriyor 1 i istiyor 1 e aldığım zaman da araç yığılıyor. Bazıları buna torkun yüksek olduğunda diyor. 1 alıp gaza basınca da araç hopluyor hakimiyet zorlaşıyor erken toparlamassan veya aracın yabancısı olsan karşıya vururusun. önceki aracım 1.6 motorluydu ve 2. vitese düştüğümde rahat kaldırıp yürüyordu bu araç daha güçlü olmasına rağmen titriyor. Ya şanjumanda birşey var yada bunlar böle.

    Bizim bura bir yokuş var kısa bir yokuş ama çok dik normalde ilerden 100-120 gibi süratle gelirsem 5. viteste çıkıyor 80 e kadar düşüyor. Ama bir araç dek gelirse yavaşaldığım zaman 5 yemiyor 4 alıyorum onuda yemiyor 3 alıyorum 3 viteste hızlanmaya başlıyor yokuş yukarı 110 kadar çıkıyorum 4 alıyorum ama araç 4 ü yemiyor tekrar3 e düşüyorum fakat 3 te de 4 ü istiyor anlamdım bu olayı acaba bskı balata da mı sorun var yoksa normal mi? Yokuş başalngıcında duruyorum 1. vites kalkıyorum 2-3 atıyorum yine 3 te vites isstiyor 4 ü yesin diye 110 olunca 4 e atıyorum ama sanki 4. vites boşuna gibi bayılıyor tekrar 3e düşüyor. Açaba benim şanzumanda 4. vites boş mu dişlilerini falan takmayı mı unuttular acaba . Arkadaşalr bu durumda bir sorun var mı yoksa normal bir durum mu?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.