Şimdi Ara

1.Viteste Tekleme Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
27.158
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba 1.4 benzinli 2007 model punto aracım var. Başlıkta yazdığım gibi aşırı trafikte dur kalk dur kalk yapınca bir süre sonra araba 1. viteste tekleme yapıyor zıplaya zıplaya gidiyor ama sadece 1. viteste arabayı kenara 2 dakka çekince sıkıntı gidiyor.

    Araştırmalarım sonucu

    1- hava filitresi

    2- körük borusu mu ne varmış o yırtık veya yerinden çıkmış olabilir

    3- debriyaj da sıkıntı diyorlar sizce durum nedir arkadaşlar bir fikir edinmeden tamirciye gidip öpülmek istemiyorum :)



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1. Viteste Tekleme Sorunu: Nedenleri ve Çözümleri

    Arabanız 1. viteste teklerse, bu durum can sıkıcı ve hatta tehlikeli olabilir. Neyse ki, bu sorunu gidermek için atabileceğiniz birkaç adım vardır.

    Araba 1. Viteste Teklemenin Nedenleri:

    • Bujiler: Eski veya arızalı bujiler, 1. viteste teklemeye neden olabilir.
    • Buji kabloları: Hasarlı buji kabloları, bujilere giden kıvılcımı engelleyebilir, bu da teklemeye neden olur.
    • Yakıt sistemi: Tıkalı bir yakıt filtresi veya arızalı bir yakıt pompası, 1. viteste teklemeye neden olabilir.
    • Hava filtresi: Kirli bir hava filtresi, motora yeterli hava akışını engelleyebilir ve bu da teklemeye neden olabilir.
    • EGR valfi: Arızalı bir EGR valfi, 1. viteste teklemeye neden olabilir.

    Çözümler:

    • Bujileri kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Buji kablolarını kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Yakıt filtresini değiştirin.
    • Yakıt pompasını kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Hava filtresini değiştirin.
    • EGR valfini kontrol edin ve gerekirse temizleyin veya değiştirin.

    Ek Öneriler:

    • Yakıtınızı yüksek oktanlı benzinle doldurun. Bu, teklemeyi azaltmaya yardımcı olabilir.
    • Arabanızı düzenli olarak bakıma götürün. Bu, 1. viteste teklemeye neden olabilecek sorunların erken tespit edilmesine ve giderilmesine yardımcı olabilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1.egr valf

    2.ateşleme bobini

    3.subap
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    1.egr valf

    2.ateşleme bobini

    3.subap

    ne yaptın üstad çok değişik isimler dedin bunlar neki hele ben anlamıyorum masraf ne çıkar bize :)
  • Bujilerden olabilir buyuk ihtimal
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jackalwile

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    1.egr valf

    2.ateşleme bobini

    3.subap

    ne yaptın üstad çok değişik isimler dedin bunlar neki hele ben anlamıyorum masraf ne çıkar bize :)

    bence egr olması ihtimali büyük, çünkü sadece 1.viteste sorun olduğundan bahsediyorsun, 2000 deviri geçince egr devreden çıkıyor, fiyatı 600-700 civarıdır , ama temizlik yaparak kurtarılabilir ucuz yollu olarak


     1.Viteste Tekleme Sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dionysos_07 -- 10 Aralık 2012; 17:51:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: un momento

    Bujilerden olabilir buyuk ihtimal

    bujiler yeni değişti 3 4 bin km oldu olmadı bu egr işi ne bilmiyorum çokta paraymış akşam akşam moralim bozuldu vallaha 18000 liralık araba 700 lira masraf açarsa vay bizim halimize :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jackalwile

    quote:

    Orijinalden alıntı: un momento

    Bujilerden olabilir buyuk ihtimal

    bujiler yeni değişti 3 4 bin km oldu olmadı bu egr işi ne bilmiyorum çokta paraymış akşam akşam moralim bozuldu vallaha 18000 liralık araba 700 lira masraf açarsa vay bizim halimize :)

    adam 20 liraya maletmiş, linki yazdım site sansürledi , sayfanın tümünü caps aldım boyutunu küçülttü yazılar okunmaz oldu
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Clio 4 Tekleme Problemi…
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jackalwile

    quote:

    Orijinalden alıntı: un momento

    Bujilerden olabilir buyuk ihtimal

    bujiler yeni değişti 3 4 bin km oldu olmadı bu egr işi ne bilmiyorum çokta paraymış akşam akşam moralim bozuldu vallaha 18000 liralık araba 700 lira masraf açarsa vay bizim halimize :)

    Korkma egr bozuksa iptal edilir çoğu tamirci performans artsın diye iptal eder, egr görevi yanma sonucu çıkan gazları. Bir kısmını yanma odasına geri sokarak çevreye salinan gazların azaltılmasıni sağlamaktır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eyw hacı abiler şu temizlik işini bir araştırıcam bakalım inş. onla kurtarır iptal etme kısmıda sıkıntı olmaz mı ben biraz takıntılı adamım lazım değilse niye koysunlar mantığı vardır biraz :) bakalım arıza ne tabi onu tam bi öğrenelim
  • 1. viteste üst devirlerde de yapıyor mu? 4000 devirde Kanırtırken mesela?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    1. viteste üst devirlerde de yapıyor mu? 4000 devirde Kanırtırken mesela?

    2500 4000 arası yapıyor debriyaj kaçırıyomuş gibi gaz yemiyor araba aslında gazı yiyor ama gitmiyor 2 ye atınca düzeliyor soğuk ve yağmurlu havada yoğun trafikte 2 saat dur kalk yaptık 2 kere 2 sinde de böyle oldu arabayı 1 dakka dinlendiriyim düzeliyor veya trafik olmasın günlük normal kullanımda aşırı ir trafik yoksa hiç bir sıkıntısı yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jackalwile -- 10 Aralık 2012; 18:41:08 >
  • Bana EGR değil gibi geldi. Dur kalk trafikte araç yorulunca yapması falan enteresan. düşük vites yüksek devirde sarsma deyince ilk aklıma gelenler benzin pompası ve enjektör olur. Ancak yorulunca yapması bu dediklerimi de eler. Yorum getiremedim. EGR'den yaşadığım sıkıntılar motor ikaz ışığı yakmanın ötesine geçmediği için birşey diyemiyorum; ama bana egr olmayabilirmiş gibi geliyor. Kısaca ben tıkandım. Hangi şehirdesiniz? Ankara'daysanız usta tavsiyesi vereyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bana EGR değil gibi geldi. Dur kalk trafikte araç yorulunca yapması falan enteresan. düşük vites yüksek devirde sarsma deyince ilk aklıma gelenler benzin pompası ve enjektör olur. Ancak yorulunca yapması bu dediklerimi de eler. Yorum getiremedim. EGR'den yaşadığım sıkıntılar motor ikaz ışığı yakmanın ötesine geçmediği için birşey diyemiyorum; ama bana egr olmayabilirmiş gibi geliyor. Kısaca ben tıkandım. Hangi şehirdesiniz? Ankara'daysanız usta tavsiyesi vereyim.



    İstanbuldayım artık bulucaz bir usta fakat işin ilginci hiç bir ikaz ışığı yanmıyor bu durum söz konusu olunca , debriyajdan olabilirmi acaba debriyajıda çok kullanırım her dakka ayağım debriyajda gibi bir şey




  • Ateşleme problemi gibi görünüyor. Bence tekleme 2. 3. vitesde devam ediyordur ancak araç 1. vitesdeki kadar atak olmadığı ve daha toleranslı davrandığı için farketmiyosundur. Çünkü dediğin gibi sadece 1. vitese takılıp kalırsak işin rengi çok değişir şanzumana kadar gider sorunlar.

    Bi motorcu ustası ile görüş durumu sorunun neyden olduğu bulunur tekleme gibi sorunlar çözülemeyecek sorunlar değildir.
  • arkadaşlar sorun gaz kelebeğimidir ne halttır ondaymış onu temizlettik birde şanzıman kulağını değiştim araba inanılmaz rahatladı sıkıntısı olan olursa bu konuda aklında bulunsun bunlar diye beliryetim dedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jackalwile

    arkadaşlar sorun gaz kelebeğimidir ne halttır ondaymış onu temizlettik birde şanzıman kulağını değiştim araba inanılmaz rahatladı sıkıntısı olan olursa bu konuda aklında bulunsun bunlar diye beliryetim dedim

    Çözülmüş sonuçta ,geçmiş olsun.
  • gazlı ise bu sorun oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATOM ANT

    gazlı ise bu sorun oluyor

    yok araba benzinli önceki sahibi benzini nerden aldıysa artık anasını ağlatmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jackalwile

    arkadaşlar sorun gaz kelebeğimidir ne halttır ondaymış onu temizlettik birde şanzıman kulağını değiştim araba inanılmaz rahatladı sıkıntısı olan olursa bu konuda aklında bulunsun bunlar diye beliryetim dedim
    gaz kelebeğinden niye olsunki bu sorun
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.