Şimdi Ara

10 - 2012 FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
302
Cevap
1
Favori
7.360
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Şu saatten sonra Vettel Hamilton'ı dikiz aynasında görmemek için dua etsin.Kara oğlan onu görünce kırmızı görmüş boğa gibi olucaktır.

    Buna benzer durumlarda zararli cikan hep Hamilton olmustur diğmi ya?!! (Bknz. Massa 2011)

    2011'de her yarış Massa'yı biçiyordu, neyin zararından bahsediyosunuz ki siz ?!?!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    Adrian Newey'in ''Aracınızı geliştirmek istiyorsanız, riske girmelisiniz'' demeci hakkında ne düşünüyorsunuz?
    Ben çok mantıklı ve normal görüyorum bunu. Formula1'in temel amacı belli kurallar çerçevesinde otomotiv sektörünün geliştirilmesi değil midir?
    Bunu yaparken kural kitabının sınırlarını zorlamalılar zaten. Kimi buna çakallık diyebilir, kimi kurnazlık, kimi dahilik. O size kalmış.

    Ha bu hafta sonundaki motor haritası değişikliğini savunduğum anlaşılmasın.
    Zaten bu olayda ceza almamalarının en büyük nedeni belki de Newey'in kuralları hakemlerden daha özümsemiş olmasıdır...

    Üzücü olan ise RedBull'un kamuoyunda gitgide antipatikleşmesi oluyor. Hamilton'un tur yedikten sonra tekrar atak yapıp Vettel'e saldırması Vettel'in en kötü ikinciliğine belki de galibiyetine mal oldu. Aynı hareketi RedBull'dan bir pilot yapsa, muhtemelen ''çirkefler, çakallar'' diye nitelendirilecek 10 arkadaş sayabilirim buradan.

    Açıkçası LeMans serisindeki teknolojik gelişmeler binek otomobillerde daha çok söz sahibi.

    Ayrıca tur yemiş araç daha hızlıysa turunu geri alabilir. Temposu daha iyiyken Vettel'in temposunda vakit kaybetmesi mantıklı mıdır. Oradaki tek sıkıntı bence Vettel'in çocukça el kol hareketleri yapmasıydı. Çocukcaydı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenerlieren33

    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Şu saatten sonra Vettel Hamilton'ı dikiz aynasında görmemek için dua etsin.Kara oğlan onu görünce kırmızı görmüş boğa gibi olucaktır.

    Buna benzer durumlarda zararli cikan hep Hamilton olmustur diğmi ya?!! (Bknz. Massa 2011)

    2011'de her yarış Massa'yı biçiyordu, neyin zararından bahsediyosunuz ki siz ?!?!

    ???
    Ben de o zarardan bahsediyorum zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi odyle -- 24 Temmuz 2012; 21:27:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odinn#21

    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    Adrian Newey'in ''Aracınızı geliştirmek istiyorsanız, riske girmelisiniz'' demeci hakkında ne düşünüyorsunuz?
    Ben çok mantıklı ve normal görüyorum bunu. Formula1'in temel amacı belli kurallar çerçevesinde otomotiv sektörünün geliştirilmesi değil midir?
    Bunu yaparken kural kitabının sınırlarını zorlamalılar zaten. Kimi buna çakallık diyebilir, kimi kurnazlık, kimi dahilik. O size kalmış.

    Ha bu hafta sonundaki motor haritası değişikliğini savunduğum anlaşılmasın.
    Zaten bu olayda ceza almamalarının en büyük nedeni belki de Newey'in kuralları hakemlerden daha özümsemiş olmasıdır...

    Üzücü olan ise RedBull'un kamuoyunda gitgide antipatikleşmesi oluyor. Hamilton'un tur yedikten sonra tekrar atak yapıp Vettel'e saldırması Vettel'in en kötü ikinciliğine belki de galibiyetine mal oldu. Aynı hareketi RedBull'dan bir pilot yapsa, muhtemelen ''çirkefler, çakallar'' diye nitelendirilecek 10 arkadaş sayabilirim buradan.

    Açıkçası LeMans serisindeki teknolojik gelişmeler binek otomobillerde daha çok söz sahibi.

    Ayrıca tur yemiş araç daha hızlıysa turunu geri alabilir. Temposu daha iyiyken Vettel'in temposunda vakit kaybetmesi mantıklı mıdır. Oradaki tek sıkıntı bence Vettel'in çocukça el kol hareketleri yapmasıydı. Çocukcaydı.

    ?O sırada cereyan eden Mclaren telsiz konuşmalarına bir kulak kabartın isterseniz.
    Sizce masum bir şekilde turunu mu geri aldı Hamilton, yoksa Onun ötesinde hesaplar mı vardı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Hamilton'un hareketinin bi açıklaması olamaz.Resmen Button'a kıyak geçme amacındaydı.Yine de Vettel'in İdiot,aptal hakaretleri onun hala büyümesi gerektiğini gösteriyor.

    +1
  • hamilton vettel'den bariz daha hızlıydı.. ve geçti gitti.. bunun çok tartışması olamaz.. ilk kez olmuyor bu olay.. 2006 monaco'da şumi, 2008 brezilya'da kubica da yapmıştı bunu.. hatta kubica'nınki şampiyonluğun gidip geldiği son turda inanılmaz kritik bir yerde olmuştu.. vettel olayı fazla abarttı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drexler22

    hamilton vettel'den bariz daha hızlıydı.. ve geçti gitti.. bunun çok tartışması olamaz.. ilk kez olmuyor bu olay.. 2006 monaco'da şumi, 2008 brezilya'da kubica da yapmıştı bunu.. hatta kubica'nınki şampiyonluğun gidip geldiği son turda inanılmaz kritik bir yerde olmuştu.. vettel olayı fazla abarttı


    Hatırlayamıyorum bahsettiğin yarışları
    2006 ve 2008'de de turunu alan pilotun hemen arkasında avantaj sağlamaya çalışan takım arkadaşı var mıydı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi odyle -- 24 Temmuz 2012; 21:43:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    quote:

    Orijinalden alıntı: drexler22

    hamilton vettel'den bariz daha hızlıydı.. ve geçti gitti.. bunun çok tartışması olamaz.. ilk kez olmuyor bu olay.. 2006 monaco'da şumi, 2008 brezilya'da kubica da yapmıştı bunu.. hatta kubica'nınki şampiyonluğun gidip geldiği son turda inanılmaz kritik bir yerde olmuştu.. vettel olayı fazla abarttı


    Hatırlayamıyorum bahsettiğin yarışları
    2006 ve 2008'de de turunu alan pilotun hemen arkasında avantaj sağlamaya çalışan takım arkadaşı var mıydı?

    yoktu.. vettel yeterince hızlı olsa mavi bayraklar sallanır ve tur bindirirdi zaten
  • Alonsonun kazanmasinin sebebi aracinin cok hizli olmasi neden diye sorarsaniz DRS alanina girmeden once Vettel DRS yi actigi halde maksimum 309-310 km/h gibi hizlara cikarken Alonso DRS acmadan 310 yapiyordu DRS yi actigi zaman ise 319 km/h a kadar yukseliyordu hizi tur bindirmeler cogalinca Vettel ile aralari acildi zaten sonradan Hamilton geldi araya girdi fark daha da cogaldi.
  • Hediye olsun

     10 - 2012 FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND
  • @odyl

    ilk iki sırada redbullar olsa,
    1. vetttel, 2. webber kalksa startta ve webber arkasındakileri biraz tutsa ve bu arada vettel farkı açsa ne düşünürsün?
    bu olay hemen her sene hemen her yarış karşımıza çıkan bir durum.
    yani takım arkadaşına yardım etme durumu gayet doğal.
    kaldı ki hamilton da lastiği patlayınca iddiası kalmadı ve button'a yardım etti.

    şöyle olsa kızardım... bariz yavaş bir araçla arkasındaki vetteli tutsa ya da mavi bayraklarda erken yol vermese ve oyalasa tamam haklısın derim de bariz hızlıydı vettelden neden geride beklesin ki.
    ayrıca turunu geri almak yasak değil. hızlı isen , yetişebiliyorsan turunu geri alırsın bu gayet normal.
  •  10 - 2012 FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND


    Schumi: "Sebasçım bak bardağı böyle taşıyacaksın büyük bir hassasiyet gerekiyor"
  • Adamın balmumu heykelini yapmışlar çok komik
     10 - 2012 FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND
  • @odyle dostum, Newey nin "aracinizi gelistirmek istiyorsaniz riske girmelisiniz" sozunu belirtip ne dusunuyorsunuz diye sormussunuz. Newey galiba muhattaplarinin mahalle arasi oto tamircileri oldugunu zannediyor. Cocuk mu kandiriyorsun Newey? Araci gelistirmek icin ne riskinden bahsediyorsun. Senin risk dedigin sey; belki kimse farketmez, yirtariz, bu hafta sonu puanlari indiririz cebe, eger farkedilirsek 3-5 kelime oyunu ile olaydan yirtariz mantigidir. Daha gecenlerde arka tekerin onune actigin delikle difuzor besliyordun. Olay anlasilinca; delige yarik dedin ve kelime oyunlari ile kilif yaptin. Yine ayni senaryoyu isleme koymussun. Motor haritalarinda da yine benzer tezgah. Birseyi unutuyorsun Newey. Karsinda Ferrari, Mclaren gibi takimlar var. Zannetme ki bu takimlar anlamaz bu ali cengiz oyunlarindan. Ama gerek yok boyle seylere. Domenicali konu ile ilgili olarak zaten ferrariye yakisacak bir durus sergiledi,polemige sokmadi olayi. FIA da olaya tepkili, red bullun savunmasi da zaten yine kelime oyunlari ve inandirici degilmis. Newey ve red bull a karsi sevgim vardi, fakat bu olaylardan sonra isin rengi degismeye basladi. Son zamanlarda gittigin yol, yol degil red bull. Durust degilsin.
    Gelelim Hamilton un vetteli gecisine. Hamiltonun vetteli gectigi turlardaki zamanlarini karsilastirirsaniz, gecmesinde anormal bir durumun olmadigini gorursunuz. Hamilton Vetteli gecip, mavi bayrak mesafesinden cikti ve alonsoyu kovaladi, hersey normal. Olaya bir de su yonden bakalim. Diyelim hamilton alonsoyu da gecseydi ve sonra bir kaza olsaydi ve guvenlik araci girseydi, Hamilton konvoyun arkasinda puan toplama noktasina gelebilecekti belki. Yarista ne olacagi belli olmaz. Hamilton bu konuda tamamen haklidir. Vettel sezon basindan beri olan el kol hareketleri, hakaretler, sacma sapan konusmalarina bir yenisini daha eklemistir.Kaybeden kendisidir. Umarim Hamilton tarafindan onumuzdeki yarislarda gerekli faturalar kesilecektir kendisine.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GulfStream -- 27 Temmuz 2012; 16:22:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Newey'in yaklaşımı
    bence
    cesaret sergileyin demek istiyordur. şöyle diyeyim hani bazan Ferrari veya McLaren agresif(çok sıkı çalışkan ve saldırgan) gelişim
    sağlamak zorundayız gibisinden açıklamalar yapardı. bunlardan biri aracın gelişime açık, performans verecek bölgelerini bulmak ve/veya üzeri araçta hafif muğlak bir alan varsa orayı kendilerince standart olmayan bir şekilde(geliştirilmiş) kullanılması. Newey-RBR kurallarda muğlak olan ibareleri ve bölgeleri kullanıyor. savunmaları ne idi? motorun bu aksamında kesin bir açıklama yok. aydınlatılmasını istiyoruz diyeydi. motor haritalama kesinlikle yasak. ama tartışma RBR nin yaratan haritalamasında, kurcaladıkları motora öyle bir yerden girdiler ki mevzuya savunmaları o dakika hazırdı; Reno ile birlikte. çünkü FIA her yarış motorları kontrol ediyor. kontrolde farkedilirse ki kesin farkedilir akabinde ''savunma'' hazır-hazırdı. peki bu savunma kabul edilmeyebilirdi; işte bu işin riskiydi.
    yani FIA nın teknik ekibi,
    alt yapısı boru değil.
    ama bazan da uyuyorlar. araç tabanına açtıkları delik Ferrai ve McLaren protesto etmese FIA nın elleyeceği yok.
    ama esas ayıp Mclaren gibi Ferrari gibi Mercedes gibi takımlar bu gibi oymalar yapamaz mı? alasını yaparlar. kurallara uydukları için RBR nin onları enayi koyması son derece yakışıksız. sonra da risk alsınlar diye açıklama yapılmaz. C.Horner, H.Marka demagojik ve doğru olmayan açıklamalar yapıp durur. ayıp bunların yaptıkları. sene başında Mercedesin F kanalını ne kadar kurcaladılardı. kendileri yaptın mı sütten çıkmış ak kaşıklar.

    ayrıca işe yarayıp yaramayacağını bilmediğiniz parçaların test yasağı yüzünden risk alıp iyi gelişim de yakalarsanız. daha beter gerileyebilirsiniz de. bu riskde var.
    F1 gibi ''dünyanın en sert motor sporu rekabeti'' olan bu yerde için bu çalışmaları, gayretleri hoş görmeye çalışırım.
    ama RBR şeffaflaşmaya tamamen karşı. bütçe sınırlamasına karşı. ne haltlar karıştırıyor kaç senedir. Ferrari de diğerlerinide rahatsız ediyor.




  •  10 - 2012 FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND


    Kimi nin kaçıncı düşüşü. düşerken şu lastiğin arasına şu suyu sokuşturum. hele eleman düşerken aklın nerede hala anlamış değilim. Cool.

  • Kimi galiba yakinda sinema piyasasina transfer olacak, hazirlik calismalari filan mi yapiyor. Dususun son sahnesi gozukmuyor, ona gore dusmeyi biliyor mu bilmiyor mu yorumlardik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan

    http://24.media.tumblr.com/tumblr_m7mmt5d9481r33ncjo1_1280.jpg

    Kimi nin kaçıncı düşüşü. düşerken şu lastiğin arasına şu suyu sokuşturum. hele eleman düşerken aklın nerede hala anlamış değilim. Cool.




    tespit adamı cantan :)




  •  10 - 2012 FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND


    Hamilton ve Wladimir Kliczko

    MUHAMMED ALI de kahramanidir Hamiltonun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GulfStream -- 26 Temmuz 2012; 2:05:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  10 - 2012 FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.