Şimdi Ara

10/60 MOBİL YAĞ MUCİZESİ (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
233
Cevap
9
Favori
193.961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dil-hun

    arkadaşlar merhaba 2008 model dizel megan 2 aracım var 1000 km yaklaşık 1 litre yağ yakıyor.bu yağ benim aracıma uygunmudur. yada ne önerirsiniz.
    Kesinlikle uygun değildir. Aracınız Euro 4 motor dizel, Renault bu motorlarda, özellikle turbo nedeniyle, 05 40 dan başka bir vizkozite de yağ kullanılmasını kesinlikle istemiyor, bu yüzden başka yağ kullanmayın. Aracın km si çok yüksekse, gittiği yere kadar kullanıp, rektefiye yaptrımakdan başka çareniz yok maalesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Mobil ne zaman üretti bu 10w60 yağı? Ben sadece Castrol.de biliyordum.

    10w60 yağın eksiltmemesi normal. Daha kalın yağ segmanlardan sızıntı yapmıyor. Daha kalın film tabakası oluşturuyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Yavuz@ 1 Eylül 2009 10:02:27
    Mobil ne zaman üretti bu 10w60 yağı? Ben sadece Castrol.de biliyordum.
    10w60 yağın eksiltmemesi normal. Daha kalın yağ segmanlardan sızıntı yapmıyor. Daha kalın film tabakası oluşturuyor.


    Yağlar hakkında bilginiz yok bari yorum yapıp insanları yanlış bilgilendirmeyin lütfen..

    Yağlardaki ilk sayı yani oradaki 10 olan, yağın kalınlığını gösteriyor. Adam daha önce 10-40 kullanıyormuş.
    Zaten iki yağ da aynı kalınlıkta.

    2. sayı, yani 60 olan ise sıcaklığı gösteriyor. Mesela çok sıcak bir yerde yaşıyorsanız gidip 5-30 alırsanız yağ eksiltir de, görevini iyi yapamaz da.

    60 olanı alırsanız, 60 derece sıcaklığında olan yerlerde bile görevini iyi yapabilir anlamına gelir.

    Ama yağın kalitesini API ve JASO MA2 gibi şeyler belirler. Şu an yağlarda en iyi sertifikasyon API SN.
    Buradaki S demek Spark yani bujili araçları ifade eder. N ise en yüksek API standardı şu an...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OverClocK1ng -- 24 Mayıs 2018; 14:33:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    quote:

    Yavuz@ 1 Eylül 2009 10:02:27
    Mobil ne zaman üretti bu 10w60 yağı? Ben sadece Castrol.de biliyordum.
    10w60 yağın eksiltmemesi normal. Daha kalın yağ segmanlardan sızıntı yapmıyor. Daha kalın film tabakası oluşturuyor.


    Yağlar hakkında bilginiz yok bari yorum yapıp insanları yanlış bilgilendirmeyin lütfen..

    Yağlardaki ilk sayı yani oradaki 10 olan, yağın kalınlığını gösteriyor. Adam daha önce 10-40 kullanıyormuş.
    Zaten iki yağ da aynı kalınlıkta.

    2. sayı, yani 60 olan ise sıcaklığı gösteriyor. Mesela çok sıcak bir yerde yaşıyorsanız gidip 5-30 alırsanız yağ eksiltir de, görevini iyi yapamaz da.

    60 olanı alırsanız, 60 derece sıcaklığında olan yerlerde bile görevini iyi yapabilir anlamına gelir.

    Ama yağın kalitesini API ve JASO MA2 gibi şeyler belirler. Şu an yağlarda en iyi sertifikasyon API SN.
    Buradaki S demek Spark yani bujili araçları ifade eder. N ise en yüksek API standardı şu an...
    10w60 sıcak olan yerlerde kullanılır mı yani?




  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Kullanılır diyeyim ama esasında şunu baz al. Git kendine iyi bir yağ al. Sentetik olsun. Tam sentetik.
    Ne kadar sentetikse o kadar iyidir. API SL falan olsun. Motosiklet ise Scooter ise Jaso MB, Normal motorsa Jaso MA2 olsun.
    Olay bu. Tam sentetik yağlar en iyi yağlardır. API SL dediğim buradaki S harfi Spark demek. Yani bujili.
    Senin araç Dizel arabayse SL almayacaksın. Dizel standartı olanından alacaksın. Onda da API CF falan var...

     10/60 MOBİL    YAĞ  MUCİZESİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OverClocK1ng -- 14 Temmuz 2018; 15:31:6 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    Kullanılır diyeyim ama esasında şunu baz al. Git kendine iyi bir yağ al. Sentetik olsun. Tam sentetik.
    Ne kadar sentetikse o kadar iyidir. API SL falan olsun. Motosiklet ise Scooter ise Jaso MB, Normal motorsa Jaso MA2 olsun.
    Olay bu. Tam sentetik yağlar en iyi yağlardır. API SL dediğim buradaki S harfi Spark demek. Yani bujili.
    Senin araç Dizel arabayse SL almayacaksın. Dizel standartı olanından alacaksın. Onda da API CF falan var...

     10/60 MOBİL    YAĞ  MUCİZESİ
    Subap iteceklerini bozar mı 10w60 yağ peki




  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Bir fikrim yok. Fikrim olmadığı konuda da yorum yapmam.
  • Merhabalar,
    Konuya yıllardır arkadaşlar bi çok yorum getirmişler, bilgi paylamışlar sağ olsunlar.
    Geçen yıllarda değişen tecrübe veya bilgiler olur diye tekrar danışmak istedim.

    e87 kasa 2007 BMW 1.18 benzin lpg otomatik aracım var. 115000 km de.
    3litreyi 3-4 bin de bitiriyor.


    kimi usta 10-60 subapları tıkar zararlı diyor, kimisi de zararı yok diyor. kararsız kaldım :(
  • Must Güven M kullanıcısına yanıt
    Orjinal yağı ne
  • Selam arkadaşlar,

    Sizler için yağ testi videosu hazırladım.
    Kullanılmış ve sıfır durumlarında akışkanlıkları nasıl oluyor izleyin.

    YouTube
    -18° Motor yağ testi / oil test / Mobil 5w30 - 5w50 - Motul 10w60
    https://youtu.be/RkKdATq2xuw




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    quote:

    Yavuz@ 1 Eylül 2009 10:02:27
    Mobil ne zaman üretti bu 10w60 yağı? Ben sadece Castrol.de biliyordum.
    10w60 yağın eksiltmemesi normal. Daha kalın yağ segmanlardan sızıntı yapmıyor. Daha kalın film tabakası oluşturuyor.


    Yağlar hakkında bilginiz yok bari yorum yapıp insanları yanlış bilgilendirmeyin lütfen..

    Yağlardaki ilk sayı yani oradaki 10 olan, yağın kalınlığını gösteriyor. Adam daha önce 10-40 kullanıyormuş.
    Zaten iki yağ da aynı kalınlıkta.

    2. sayı, yani 60 olan ise sıcaklığı gösteriyor. Mesela çok sıcak bir yerde yaşıyorsanız gidip 5-30 alırsanız yağ eksiltir de, görevini iyi yapamaz da.

    60 olanı alırsanız, 60 derece sıcaklığında olan yerlerde bile görevini iyi yapabilir anlamına gelir.

    Ama yağın kalitesini API ve JASO MA2 gibi şeyler belirler. Şu an yağlarda en iyi sertifikasyon API SN.
    Buradaki S demek Spark yani bujili araçları ifade eder. N ise en yüksek API standardı şu an...
    Yağın kalınlığını ilk rakam mı belirliyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy

    Yağın kalınlığını ilk rakam mı belirliyor?

    Alıntıları Göster
    İlginç!

    Alıntı yapıp, alıntı yaptığı yerde yazanı soran birisi.

    Pozitif düşünerek, okumadan sorduğunuzu düşüneceğim...

    İyi haftalar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    İlginç!

    Alıntı yapıp, alıntı yaptığı yerde yazanı soran birisi.

    Pozitif düşünerek, okumadan sorduğunuzu düşüneceğim...

    İyi haftalar...

    Alıntıları Göster
    Anormal olan ne onu anlamadım saçma bir soru sorduğumu düşünmüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy

    Anormal olan ne onu anlamadım saçma bir soru sorduğumu düşünmüyorum

    Alıntıları Göster
    Ya normal okuyup sorsan zaten onu yazmaz, cevaplardım. Sorduğun sorunun sadece "3 SANTİM" üzerinde.
    Al cetveli ölç inanmazsan.

     10/60 MOBİL    YAĞ  MUCİZESİ


    Ama evet. Yazdığım gibi ilk rakam kalınlığı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OverClocK1ng -- 8 Ocak 2019; 3:36:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    Ya normal okuyup sorsan zaten onu yazmaz, cevaplardım. Sorduğun sorunun sadece "3 SANTİM" üzerinde.
    Al cetveli ölç inanmazsan.

     10/60 MOBİL    YAĞ  MUCİZESİ


    Ama evet. Yazdığım gibi ilk rakam kalınlığı.

    Alıntıları Göster
    Ben onu okudum zaten şaşırdım cevaba çünkü yağın kalınlığı ikinci rakam diye biliyordum herkesten öyle duymuştum örneğin 10w60 10w40tan kalın değil mi?




  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Ya o sondaki rakam var ya. Hakikaten muamma.
    Çoğu yerde, o sondaki rakam için sıcaklığı temsil ediyor deniliyor.
    Mesela çok sıcak bir yerde yaşıyorsan gidip 10-40 veya 10-50 alman söyleniyor.

    Ama bir yerde de bir şey okumuştum. Orada şundan bahsediliyordu:
    Sondaki rakam, yağa katılan maddeyi temsil ediyormuş.
    Sanırım bu katkılı yağlar için olsa gerek.
    Her zaman söylerim ki, yağ alacağın zaman TAM SENTETİK alacaksın.
    Onun içinde mineral yağ yok. En dayanıklı, en baba yağdır.
    Ama mesela Motul de olduğu gibi bazı Teknosentez yani Technosynthesis yağlar var.
    Bu yağın içinte tam sentetik yağ da var. Mineral yağ da var. Bir de ikisinin arası bir dolgu
    maddesi olan yağ türü var. Tabi ki bu yağ sırf mineral olan yağdan kat kat iyi.
    Ayrıca tam sentetik olan yağdan da fiyat olarak daha ucuz. Sonuçta tercih meselesi.
    Ben kendim, Scooter motosikletimde Tam Sentetik kullanıyorum. 5000 km yi geçti. Hala 1000 km gideri var.

    Tabi yağ seçimini de iyi yapmak gerekiyor. Mesela ben Scooter kullandığım için JASO MB olan yağı
    tırım tırım aradım. Öyle aldım. Eğer zincirli motosiklet kullanıyor olsaydım, gider JASO MA2 alırdım.

    Arabalar için ise API SN olan yağ en baba yağ. Dizeller için ise API CF var zaten.
    Burada API den sonraki SN nin S harfi SPARK yani BUJİ anlamında. Benzinli motorları temsil ediyor.
    API den sonraki C harfi ise dizel motor demek. Benzinli araçlardaki yağ kalitesi, dizele göre çok çok önde.

    Son olarak resmi de atıyorum.

     10/60 MOBİL    YAĞ  MUCİZESİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    Ya o sondaki rakam var ya. Hakikaten muamma.
    Çoğu yerde, o sondaki rakam için sıcaklığı temsil ediyor deniliyor.
    Mesela çok sıcak bir yerde yaşıyorsan gidip 10-40 veya 10-50 alman söyleniyor.

    Ama bir yerde de bir şey okumuştum. Orada şundan bahsediliyordu:
    Sondaki rakam, yağa katılan maddeyi temsil ediyormuş.
    Sanırım bu katkılı yağlar için olsa gerek.
    Her zaman söylerim ki, yağ alacağın zaman TAM SENTETİK alacaksın.
    Onun içinde mineral yağ yok. En dayanıklı, en baba yağdır.
    Ama mesela Motul de olduğu gibi bazı Teknosentez yani Technosynthesis yağlar var.
    Bu yağın içinte tam sentetik yağ da var. Mineral yağ da var. Bir de ikisinin arası bir dolgu
    maddesi olan yağ türü var. Tabi ki bu yağ sırf mineral olan yağdan kat kat iyi.
    Ayrıca tam sentetik olan yağdan da fiyat olarak daha ucuz. Sonuçta tercih meselesi.
    Ben kendim, Scooter motosikletimde Tam Sentetik kullanıyorum. 5000 km yi geçti. Hala 1000 km gideri var.

    Tabi yağ seçimini de iyi yapmak gerekiyor. Mesela ben Scooter kullandığım için JASO MB olan yağı
    tırım tırım aradım. Öyle aldım. Eğer zincirli motosiklet kullanıyor olsaydım, gider JASO MA2 alırdım.

    Arabalar için ise API SN olan yağ en baba yağ. Dizeller için ise API CF var zaten.
    Burada API den sonraki SN nin S harfi SPARK yani BUJİ anlamında. Benzinli motorları temsil ediyor.
    API den sonraki C harfi ise dizel motor demek. Benzinli araçlardaki yağ kalitesi, dizele göre çok çok önde.

    Son olarak resmi de atıyorum.

     10/60 MOBİL    YAĞ  MUCİZESİ
    Tamamen yanlış baştaki rakam motor soğukken sondaki rakam motor sıcakken demektir yağın kalınlığını ikinci rakam belirler motor genelde sıcak çalışıyor çünkü




  • Ccestr kullanıcısına yanıt
    Saçma. Motor sıcakken, Motor soğukken.
    İyi o zaman Motor sıcakken NE?

    10-50 yazıyor. Motor sıcakken 10. 10 NE? 10 kilo mu, 10 gram mı? Oradaki 10 kalınlık derecesi değilse ne açıkla o zaman.
    50 de ne onu açıkla. Sondaki kalınlık derecesi ise, baştaki 10 ne onu da açıkla. 10 santigrat derece mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    Saçma. Motor sıcakken, Motor soğukken.
    İyi o zaman Motor sıcakken NE?

    10-50 yazıyor. Motor sıcakken 10. 10 NE? 10 kilo mu, 10 gram mı? Oradaki 10 kalınlık derecesi değilse ne açıkla o zaman.
    50 de ne onu açıkla. Sondaki kalınlık derecesi ise, baştaki 10 ne onu da açıkla. 10 santigrat derece mi?
    Yanlış bilgi verme yağın kalınlığı ikinci rakamdır 👍
  • Ccestr kullanıcısına yanıt
    Tabi tabi. Yağın 1. rakamı nedir o zaman?
    Dur ben söyleyeyim. 1. rakam soğukkenki akışkanlığını, 2. si ise motor ısındıktan sonraki akışkanlığını gösterir.

    Eee, motor sıcakken zaten en az 3 dakikadır çalışıyor demektir. Bu da zaten 3 dakikadır yağlamanın yapıldığını gösterir.

    Dolayısıyla en önemlisi ilk 3 dakika yani motor soğukken yapılan yağlamadır. İlk yağlama ne kadar iyi olursa, motorun ömrü
    o kadar uzun olur.

    Buradaki ilk rakam olan 10 da ilk yağlamadaki akışkanlığı gösterdiğine göre, motor sıcakken değil, soğukkenki akışkanlığı baz alacağımıza göre demek ki ilk rakamı baz alacağız. Sondaki rakamı değil.

    Dolayısıyla benim dediğim daha doğru oluyor. Öyle bilip bilmeden yorum yapacağına aç google amcayı da yağlardaki rakamlar yaz da gör...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    Tabi tabi. Yağın 1. rakamı nedir o zaman?
    Dur ben söyleyeyim. 1. rakam soğukkenki akışkanlığını, 2. si ise motor ısındıktan sonraki akışkanlığını gösterir.

    Eee, motor sıcakken zaten en az 3 dakikadır çalışıyor demektir. Bu da zaten 3 dakikadır yağlamanın yapıldığını gösterir.

    Dolayısıyla en önemlisi ilk 3 dakika yani motor soğukken yapılan yağlamadır. İlk yağlama ne kadar iyi olursa, motorun ömrü
    o kadar uzun olur.

    Buradaki ilk rakam olan 10 da ilk yağlamadaki akışkanlığı gösterdiğine göre, motor sıcakken değil, soğukkenki akışkanlığı baz alacağımıza göre demek ki ilk rakamı baz alacağız. Sondaki rakamı değil.

    Dolayısıyla benim dediğim daha doğru oluyor. Öyle bilip bilmeden yorum yapacağına aç google amcayı da yağlardaki rakamlar yaz da gör...
    Motor genelde sıcak çalıştığı için ikinci rakam önemli hocam çünkü 10w40 yerine 10w60 koyulan motor zarar görebilir




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.