Şimdi Ara

10/60 MOBİL YAĞ MUCİZESİ (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
233
Cevap
9
Favori
193.840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Motoru bırakıp eve gittin. Ertesi gün geldin. Tüm yağ çökmüş ve motorun yağlanması gereken yerleri yağsız.
    Az sonra çalıştırdığın zaman piston o yağsız yerlere sürterek kazıyacak. Dolayısıyla ilk yağlama en ama
    en önemli olanı. Yağlandıktan, motor çalıştıktan sonra zaten yağ görevini yapıyor olacak ve motor korunuyor
    olacak. Motorun en korunmasız ânı, ilk çalışmadan önceki zaman. Bu yüzden motor soğukkenki yağın akışkanlığı
    daha önemli. Çalıştıktan sonra zaten motor korunuyor. Ama sen diyelim ki Van'da yaşıyorsun ve -25 derecelerde
    araç kullanıyorsun. O zaman 2. değer , değer kazanıyor. O zaman onun akışkanlığı da bir değer kazanıyor.
    Zaten yağdaki 10W40 daki 10 dan sonraki W harfi Winter yani KIŞ ı gösteriyor. Öyle bir yerde yaşıyorsan da
    yağını ve akünü de ona göre alacaksın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    Motoru bırakıp eve gittin. Ertesi gün geldin. Tüm yağ çökmüş ve motorun yağlanması gereken yerleri yağsız.
    Az sonra çalıştırdığın zaman piston o yağsız yerlere sürterek kazıyacak. Dolayısıyla ilk yağlama en ama
    en önemli olanı. Yağlandıktan, motor çalıştıktan sonra zaten yağ görevini yapıyor olacak ve motor korunuyor
    olacak. Motorun en korunmasız ânı, ilk çalışmadan önceki zaman. Bu yüzden motor soğukkenki yağın akışkanlığı
    daha önemli. Çalıştıktan sonra zaten motor korunuyor. Ama sen diyelim ki Van'da yaşıyorsun ve -25 derecelerde
    araç kullanıyorsun. O zaman 2. değer , değer kazanıyor. O zaman onun akışkanlığı da bir değer kazanıyor.
    Zaten yağdaki 10W40 daki 10 dan sonraki W harfi Winter yani KIŞ ı gösteriyor. Öyle bir yerde yaşıyorsan da
    yağını ve akünü de ona göre alacaksın.
    10w60 motora zarar verir mi çok kalın yağ olduğu söyleniyor çünkü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy

    10w60 motora zarar verir mi çok kalın yağ olduğu söyleniyor çünkü

    Alıntıları Göster
    asla vermez kalın oldugu falan yok teknolojık olarak daha yuksek sıcaklıklarda motoru korumaya odaklı sentetık bır yag tam tersıne motorun omru uzayacaktır yag değişim aralıgıda artar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nitezze07

    asla vermez kalın oldugu falan yok teknolojık olarak daha yuksek sıcaklıklarda motoru korumaya odaklı sentetık bır yag tam tersıne motorun omru uzayacaktır yag değişim aralıgıda artar

    Alıntıları Göster
    Bilmiyorum ama duyduklarım hep şu otomatik lifterli motorlarda kalın yağ subap iteceklerini bozuyormuş varmı böyle bişey

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy

    10w60 motora zarar verir mi çok kalın yağ olduğu söyleniyor çünkü

    Alıntıları Göster
    Şans eseri 2 gün önce Yağlar hakkında Türkiye'deki en bilgili kişi ile 1 saat konuştum.

    Kısa ve öz söyleyecek olursak:
    Araban yeni ise, yani kilometresi çok yüksek değilse git 10 40 yağ kullan.
    Aracının kilometresi yüksek ise de git 20-50 al.

    Normalde uzun uzun yazardım ama adam o kadar çok şey anlattı ki, ben bile şiştim.
    Yağ dedin mi midem bulanıyor şu an.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    Şans eseri 2 gün önce Yağlar hakkında Türkiye'deki en bilgili kişi ile 1 saat konuştum.

    Kısa ve öz söyleyecek olursak:
    Araban yeni ise, yani kilometresi çok yüksek değilse git 10 40 yağ kullan.
    Aracının kilometresi yüksek ise de git 20-50 al.

    Normalde uzun uzun yazardım ama adam o kadar çok şey anlattı ki, ben bile şiştim.
    Yağ dedin mi midem bulanıyor şu an.

    Alıntıları Göster
    Yağlardan gram anlamıyorsun kilometre düşükse 10w40 olmaz 5w30 uygundur km yüksekse 5w50 10w40 yağ yakan arabalara kullanılır genelde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Matheas kullanıcısına yanıt
    Haklısın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    Şans eseri 2 gün önce Yağlar hakkında Türkiye'deki en bilgili kişi ile 1 saat konuştum.

    Kısa ve öz söyleyecek olursak:
    Araban yeni ise, yani kilometresi çok yüksek değilse git 10 40 yağ kullan.
    Aracının kilometresi yüksek ise de git 20-50 al.

    Normalde uzun uzun yazardım ama adam o kadar çok şey anlattı ki, ben bile şiştim.
    Yağ dedin mi midem bulanıyor şu an.

    Alıntıları Göster
    Aracım 170.000 de yağ eksiltmiyor yağ yakmıyor neden 10w40 20w50 kullanayım ki 0w30 5w30 gibi yağlar varken

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Doğru tabi ki. Orada söyleyiş şeklim yanlış. Eksiltmiyor ve yakmıyorsa zaten dediğin gibi kullan.
    Ama ben yine de 0-30 kullanmazdım. En az 5-30 kullanırdım. Veya aracınızın üreticisi hangi yağa onay verdiyse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    Doğru tabi ki. Orada söyleyiş şeklim yanlış. Eksiltmiyor ve yakmıyorsa zaten dediğin gibi kullan.
    Ama ben yine de 0-30 kullanmazdım. En az 5-30 kullanırdım. Veya aracınızın üreticisi hangi yağa onay verdiyse.
    0w30 güzel yağdır özellikle aşırı soğuk şehirlerde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy

    0w30 güzel yağdır özellikle aşırı soğuk şehirlerde

    Alıntıları Göster
    Yukarıda "Yağlarda zerre kadar anlamıyorsun" diyen arkadaş gibi davranmadığın için sana cevap yazıyorum.
    Evet dediğin gibi 0-30 , çok soğuk yerlerde iyi yağdır. Ama aracın çok km yaptıysa ve yağ kaçakları çok ise
    yine yüksek değerlisine yönelmeli.

    Eski otomobillerde silindir ile piston arasında %3 pay bırakılırmış.
    Yeni otomobillerde ise yüksek teknoloji sayesinde bu pay çok daha az.
    Bu yüzden eskiden 0-30 gibi yağlar yoktu. Yeni yeni çıktı.

    Türkiye'deki Yağlar hakkında en bilgili Tribolojist olan, ve Amerka Triboloji Derneği üyesi olan kişiyle 1 saat konuştuk.

    Arabana göre yağ alacaksın. Km düşükse, hiç yağ kaçırmıyorsa vs. hepsi fark ettiriyor.




  • Arkadaşlar Merhaba..
    99 model Hyundai Accent 1.5 Gls aracım var 194000 km de.
    10 yıldır bu aracı kullanıyorum 10/40 Castrol yağ kullanıyorum. 10.000 km de bir yağını değiştiriyorum,aracım da LPG mevcut dolayısıyla yağ değişiminden değişimine yaklaşık 500-750 gr yağ eksiltme yapıyor, Buradaki ustam lpg li araçlar için bu eksiltmenin normal olduğunu söylüyor.Aracımın yağ değişim km si yaklaştı biraz araştırayım dedim bu araştırmaların neticesinde 10/40 yerine 10/60 yağ kullanımının yağ eksiltme sorunun çözdüğü, çekiş ve performansta artış, yakıt tüketiminde de düşüş olduğu kanısına vardım.
    Bu konudaki görüşlerinizi merak ediyorum. Şimdiden Tşkler.


     10/60 MOBİL    YAĞ  MUCİZESİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musti_37 -- 17 Eylül 2019; 11:1:9 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musti_37

    Arkadaşlar Merhaba..
    99 model Hyundai Accent 1.5 Gls aracım var 194000 km de.
    10 yıldır bu aracı kullanıyorum 10/40 Castrol yağ kullanıyorum. 10.000 km de bir yağını değiştiriyorum,aracım da LPG mevcut dolayısıyla yağ değişiminden değişimine yaklaşık 500-750 gr yağ eksiltme yapıyor, Buradaki ustam lpg li araçlar için bu eksiltmenin normal olduğunu söylüyor.Aracımın yağ değişim km si yaklaştı biraz araştırayım dedim bu araştırmaların neticesinde 10/40 yerine 10/60 yağ kullanımının yağ eksiltme sorunun çözdüğü, çekiş ve performansta artış, yakıt tüketiminde de düşüş olduğu kanısına vardım.
    Bu konudaki görüşlerinizi merak ediyorum. Şimdiden Tşkler.


    Araban otomatik subaplı ise subapları bozar bilgin olsun çünkü çok kalın yağ 10w60 5w40 kullan yağ eksiltmesinin azaldığını göreceksin tam sentetik olduğu için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Valla kardeş değiştirdim. Motul 10/40 yağ kullandım. ama bir fark göremedim ileride farkı görürüz inşallah..
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Merhaba hocam biraz hort gibi olabilir ama yardımınıza ihtiyacım var 2001 toyota corolla aracım var 255.000km de geçen yıl ilk aldığımda eneos 5w30 yağ konuldu 8bin km de 1lt eksiltti sonra biraz kalınlaştırayım dedim po sentetik 10w40 aldım 5bin km de 0.50lt eksiltti bunun normal olduğunu söylüyorlar ama acemi arabam olduğu için (bu arabayla öğrendim ama halen kullanıyorum) doill full sentetik 10w60 aldım youtuberlerin gazıyla denemek istiyorum performans arttırıyorlar falan dediler sizin görüşünüz nedir bu araba için yaşadığım yer kışın çok soğuk sabahları buz tutyor o derece 15dk camları kazıyarak uğraşıyorum yazın 10w60 yağ kışın 5w30 yağ kullanmam motor için sorun teşkil edermi? sizin görüşünüz nedir teşekkürler.

    yakıt:Lpg & Benzin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayati54 -- 2 Mayıs 2020; 0:30:57 >
  • 10w40 kullanın yağ yakması normal erken değiştirseniz eklemek zorunda da kalmazsınız ,10w60 konulduğu zaman artık geriye dönüş.olmaz son kalın yağ olur ve motor pert olana kadar aşınmaya devam eder,
    20 yıllık aracın yarım litre tüketmesi normaldir 7500 km de yağı değiştirin araç eskimiş çünkü

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hayati54 kullanıcısına yanıt
    Yanlış hatırlamıyorsam bu kasada yağ eksiltme kronik olması lazım @vezir in dediği gibi 10w40 kullan erken değiştir zaten 5000 km de yarım litre normal sayılabilir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    babapars kullanıcısına yanıt
    tam sentetik yarı sentetik? marka? tavsiyeniz , birde lpg yazan yağlar var po ( n11 linki ) gibi teşekkürler.

    babapars bazı corollalar 1000km de 1lt eksiltiyormuş benim araç 8bin hatta 9bin de 1 lt eksiltmişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayati54 -- 2 Mayıs 2020; 14:47:19 >
  • yarı sentetik bilindik markalar yeterli

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.