Şimdi Ara

11 - 2012 FORMULA 1 ENI MAGYAR NAGYDÍJ (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
281
Cevap
1
Favori
6.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meta80

    istanbul gibi taze pist varken gidip macaristandaki gereksiz pistte antrenman gibi yarış oluyor

    üzücü bence

    istanbul park harcandı

    Monaco'nun havası olmayan versiyonu bu pist, gereksiz.

    2-3 DRS alanı hatta tum pistte full DRS açık olaa yine geçiş olmazdı rekabetçi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan


    quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan

    vettel ile button yer değişse ilk 6 yı biliyordum ulen vettel

    IYD: Grosjean

    4. Grosjean yazıyor senin tahminde.
    O nası oluyor peki ?

    Garantici mi davranayım dedin. IYD için Grosjean içine doğdu ama yine de yarış dışı kalmazmış gibi tahminde bulunup ne olur ne olmaz diye mi düşündün ne yaptın ?

    biraz düşündüm de hakkaten oyle oldu. hami ile çekişirken yarış kalır diodum. sonra lan bu yarışıda bitirir o kadar çaylak değil dedim... ulen Vettel.

    MMX166,
    kardeş interlagos ta ışık arızası çıkmadıydı. ışık arızası çıksaydı bir formasyon turu daha atılırken Hakkinen nin mötör motor değil hani keloğlan diyor ya möötör aynen ole çalıştırılırdı. ehem

    ohoo cantan sen uyuyorsun yahu, ışık arızası olsa 2. formasyon ışığı yanar mıydı allasen :)

    2. formasyon turuna şumi sebep olmuş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tylor -- 29 Temmuz 2012; 20:08:31 >




  • hee hocam oruçlu halime ver. pardon yav. valla yarışı izlerken az sızdım bile. bende diyorum 2. formasyon turunda bu ışıklar nasıl düzeldi
    ya arkadaş nerede yaşıyoz. @hakan, bÖbin, mötÖr dedik pas geç pas geç
  • Bu pist ne surucu ne yaris odakli tamamen seyirci odakli. Ana tribunden butun yaris takip edilebiliyor. Bence seneyede yaris olacaksa suni olarak pisti islatsinlar anca kurtarir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ulan 8 yıldır f1 izliyorum şu macaristan gp lerini bi türlü sıkılmadan izleyemedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Neptundekiadam -- 29 Temmuz 2012; 22:41:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ

    Spa yarışını Kimi alır diyorum ben ne zamandır.
    Hala da öyle düşünüyorum.
    Bundan sonra Yağmurlu yarış sayısı oldukça düşük olucaktır gibi geliyor bana.
    Bi kaç yarış hariç yağmur ihtimali baya bi az. Bu yüzden Ferrari bu tatil arasında çok iyi bi gelişim yapmazsa sene başındaki senaryo'ya dönebiliriz.
    McLaren bi iki tane daha böyle sağlam yarış çıkarabilirse Hamilton ile eğer, Hamilton tekrar Alonso'ya büyük oranda yaklaşır. Tabi diğer takımların eli de armut toplamıyacağına göre Ferrari iyi bi gelişim göstermezse Alonso ile olan puan farkını bütün piltotlar yavaş yavaş kapatıcaktır. Ama esas iş ondan sonra başlıyor..
    Bakalım sezon sonu yine cümbüş olucak gibi. Son yarışa kadar şampiyon belli olmazsa şaşırmam. Ama öte yandan sezonun ilk yarısında 40 puan fark açan Alonso ikinci yarısında bi 40 puan daha da fark açabilir..
    Şu an elinde büyük bi avantaj tutuyor. Alonso değil de bi başkası olsa liderlikte daha iyimser bakardım ama bu kadar farkı yakalamışken Alonso asla pes etmez.
    O avantajını kırıp onu geçmek çok zor olucaktır..

    hocam tylor'da sizde çok iyi noktalara değinmişsiniz ama bana göre en önemli eşik takımların spa'ya kadar yapacağı gelişim(gerçi sizde farklı düşünmüyosunuz ya :D) ve onun sonrasındaki italya yarışının seyri puanlama açısındanda sezonun geri kalanı açısındanda psikolojik olarak çok büyük bir etkisi olucaktır diye düşünüyorum...

    Bu arada diyosunuz ya alonso kolay kolay 40 puanlık farkı kapattırmaz diye 2007 sezonundada son iki yarışa 17 puan farkla girmişti hamilton ama şampiyon kimi olmuştu.kısacası fanatik alonso ve ferrari'ci olmama rağmen her an herşey'in olabileceğini düşünüyorum ve lotus'la hamilton bu kadar göz önünde ama şu an en yakında konumda bulunan vettel'i ve red bull'da es geçmeyin derim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavocka

    quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ

    Spa yarışını Kimi alır diyorum ben ne zamandır.
    Hala da öyle düşünüyorum.
    Bundan sonra Yağmurlu yarış sayısı oldukça düşük olucaktır gibi geliyor bana.
    Bi kaç yarış hariç yağmur ihtimali baya bi az. Bu yüzden Ferrari bu tatil arasında çok iyi bi gelişim yapmazsa sene başındaki senaryo'ya dönebiliriz.
    McLaren bi iki tane daha böyle sağlam yarış çıkarabilirse Hamilton ile eğer, Hamilton tekrar Alonso'ya büyük oranda yaklaşır. Tabi diğer takımların eli de armut toplamıyacağına göre Ferrari iyi bi gelişim göstermezse Alonso ile olan puan farkını bütün piltotlar yavaş yavaş kapatıcaktır. Ama esas iş ondan sonra başlıyor..
    Bakalım sezon sonu yine cümbüş olucak gibi. Son yarışa kadar şampiyon belli olmazsa şaşırmam. Ama öte yandan sezonun ilk yarısında 40 puan fark açan Alonso ikinci yarısında bi 40 puan daha da fark açabilir..
    Şu an elinde büyük bi avantaj tutuyor. Alonso değil de bi başkası olsa liderlikte daha iyimser bakardım ama bu kadar farkı yakalamışken Alonso asla pes etmez.
    O avantajını kırıp onu geçmek çok zor olucaktır..

    hocam tylor'da sizde çok iyi noktalara değinmişsiniz ama bana göre en önemli eşik takımların spa'ya kadar yapacağı gelişim(gerçi sizde farklı düşünmüyosunuz ya :D) ve onun sonrasındaki italya yarışının seyri puanlama açısındanda sezonun geri kalanı açısındanda psikolojik olarak çok büyük bir etkisi olucaktır diye düşünüyorum...

    Bu arada diyosunuz ya alonso kolay kolay 40 puanlık farkı kapattırmaz diye 2007 sezonundada son iki yarışa 17 puan farkla girmişti hamilton ama şampiyon kimi olmuştu.kısacası fanatik alonso ve ferrari'ci olmama rağmen her an herşey'in olabileceğini düşünüyorum ve lotus'la hamilton bu kadar göz önünde ama şu an en yakında konumda bulunan vettel'i ve red bull'da es geçmeyin derim

    bu arada yeni farkına vardım uzakdoğu yarışlarının takvimleride birbirine çok yakınmış 4 haftada 3 yarış bu yarışlarda kritik olucaktır ve sezonun %75'lik kısmı bitmiş olucak bu yarışlarla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavocka

    Bu arada diyosunuz ya alonso kolay kolay 40 puanlık farkı kapattırmaz diye 2007 sezonundada son iki yarışa 17 puan farkla girmişti hamilton ama şampiyon kimi olmuştu.kısacası fanatik alonso ve ferrari'ci olmama rağmen her an herşey'in olabileceğini düşünüyorum ve lotus'la hamilton bu kadar göz önünde ama şu an en yakında konumda bulunan vettel'i ve red bull'da es geçmeyin derim

    Hamilton 2007de o şampiyonluğu kaybederken şans da çok büyük etkendi ama Alonso, özellikle de şampiyona genelinde, çok iyi bir front-runner. Ben de Ufuk gibi Alonso'nun kolay kolay geçilmeyeceğini düşünüyorum.




  • bu pist için söylenebilecek bir şey varsa,bu kadar sıkıcı bir pist olmaz.valencia ile birlikte takvimin en sıkıcı pistleri.ama hamiltonu tebrik ediyorum.öyle ya da böyle baştan sona yarışı forse etmeyi bildi.bunun yanında kimi de müthiş yarış çıkardı,özellikle yumuşak lastiklerle attığı hızlı turlar etkileyiciydi.lotus ikilisi podyum finiş yaparak önemli puanlar kazandı.buttonun pit-stop stratejisi ise tam bir faciaydı.hangi mantıkla bu stratejiyi kullandılar anlamak zor.

    vettel için de en iyi sonuç dördüncülüktü bugün.özellikle buttonun arkasında kaybettiği zaman daha fazlasına imkan vermedi.

    alonso ise yine maksimumu yaptı desek abartmış olmayız sanırım.en az hasarla ve en yakın rakibiyle arasına puan koyarak ayrıldı.ancak ferrari otomobili geliştirmeli.çünkü alonso gerçekten ciddi avantaja sahip.40 puan az bir fark değil,özellikle bu şekilde yarıştan yarışa tablonun oldukça değişebildiği sezon için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odinn#21

    quote:

    Orijinalden alıntı: yavocka

    Bu arada diyosunuz ya alonso kolay kolay 40 puanlık farkı kapattırmaz diye 2007 sezonundada son iki yarışa 17 puan farkla girmişti hamilton ama şampiyon kimi olmuştu.kısacası fanatik alonso ve ferrari'ci olmama rağmen her an herşey'in olabileceğini düşünüyorum ve lotus'la hamilton bu kadar göz önünde ama şu an en yakında konumda bulunan vettel'i ve red bull'da es geçmeyin derim

    Hamilton 2007de o şampiyonluğu kaybederken şans da çok büyük etkendi ama Alonso, özellikle de şampiyona genelinde, çok iyi bir front-runner. Ben de Ufuk gibi Alonso'nun kolay kolay geçilmeyeceğini düşünüyorum.

    tabi orda haklısınız hocam alonso'ya bir laf yok zaten :D ama burda takımın gelişimi önemli ve bunun spa'la monza'ya yansıması.dediğim gibi psikolojik eşik durumunda şu an bu iki pist.ama aslında ferrari dengeli giderse mclaren veya red bull'a veya bi adım önlerinde olursa zaten alonso el sallatıcaktır diğerlerine ama şimdi bin bir türlü hali var f1'in ne olacağı belli oluyomu örn:2010 sezonu




  • Mercedes benim için bitmiştir. Schumacher ilk 5te bitirebileceği bir sezonu takım yüzünden kaybetti.
  • button vetteli arkasında almış yeri Garanti giderken Vettel takımını ne yaparsanız yapın ama Buttonu geçmeliyim diyor.2 tur sonra Buttonun takımı B planına geçmeliyiz diyor ve bu sayede button pite geliyor ve vettelin önü açılıyor ve üst sıraya tırmanıyor.Rahatlık battımı acaba Mclarene buttonu gereksiz yere pite alıyorlar?B planı dedikleri vettelin önünü açmakmıdır?Bu sezonun en mantıksız en saçma taktigi buydu diyebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ

    quote:

    Orijinalden alıntı: AAD_F1-LH

    Lewis kazandı işte

    Noldu AAD-JPM, JPM değişmiş LH olmuş sanırım ?

    olur arada bi değişiklik
  • Hamiltonun guzel bir galibiyetle macaristana vedasiyla, f1 de 1 aylik araya girmis oluyor. Hamiltonu gecen hafta iyi gazlamistim, galibiyetine de alonso kazanmis kadar sevindim. Ilk yari itibari ile son yarisa bakarsak, mclaren in arac iyi bir siralama performansi yakaladi fakat yaris performansi acisindan digerleri ile arasinda daglar kadar fark yoktur. Button ın kendi deyimiyle, sezon basindan beri arac ve ayarlari ile uyum saglayamamistir. Yoksa button ı bu hafta sonu 2 de gorebilirdik. Lotus eyvallah istikrarli, parliyor fakat yaris kazanmayi da ogrenecek umarim 2. yari. Red Bull lar da degisken bir grafik cizdiler. Bazen cok guclu, bazen zayif. Gelelim ferrari ve alonsoya. Ben karamsar degilim.Ondeki takimlarin yaris performanslari birbirinden cok farkli degil. Alonso takima gerekli mesaji verdi, biraz guncellemeyle 2.yarida da iyi puanlar kaldirabilirler. Alonso zaten tatilin ilk haftasi italyada kalacakmis. Takimla gerekli analizleri yapip, guzel bir yol haritasi cizerler diye dusunmek istiyorum. Sezonun geri kalaninda tahminime gore puanlar bir oraya bir buraya yine savrulacaktir.

     11 - 2012 FORMULA 1 ENI MAGYAR NAGYDÍJ

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: loko

    button vetteli arkasında almış yeri Garanti giderken Vettel takımını ne yaparsanız yapın ama Buttonu geçmeliyim diyor.2 tur sonra Buttonun takımı B planına geçmeliyiz diyor ve bu sayede button pite geliyor ve vettelin önü açılıyor ve üst sıraya tırmanıyor.Rahatlık battımı acaba Mclarene buttonu gereksiz yere pite alıyorlar?B planı dedikleri vettelin önünü açmakmıdır?Bu sezonun en mantıksız en saçma taktigi buydu diyebilirim.

    Bence de çok tuhaf bir durumdu.
    Vettel'in mesajı sanki McLaren pit ekibine gitti ve 'dur şu çocuğu sıkıntısından kurtaralım' der gibi bir hareket yaptılar.
    Ancak bunun tuhaf olduğu kadar WEbber'in son piti de bir o kadar tuhaftı.
    Zaten geçiş yapılamıyor. En azından Mark'ı Alonso'nun önünde tutmaya çalışabilirlerdi.

    Mclaren'in B planına geçişinde kırılma noktası (ki Hamilton'a da B planından bahsettiler) yarış içerisinde hem Lotus'tan hem de RedBull'dan yavaş olduklarını anlamalarıydı. Bunu da Vettel'in telsizinden algıladıklarını düşünüyorum.




  • yaris ici stratejiler, taktikler bana gore f1 in guzelliklerindendir. Tutarsa basarili olarak algilanir, tutmazsa hata, sacma isler olarak algilanir. Ondekilerin lastikleri bir sure sonra tukenecek diye webbere yeni lastik taktilar, ama tutmadi. Garibim webber in yeni lastikleri koltuk altina almasiyla, 8.lige dususu bir oldu. Ondekilerin lastikler de iyi dayandi. Strateji tutmadi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    yaris ici stratejiler, taktikler bana gore f1 in guzelliklerindendir. Tutarsa basarili olarak algilanir, tutmazsa hata, sacma isler olarak algilanir. Ondekilerin lastikleri bir sure sonra tukenecek diye webbere yeni lastik taktilar, ama tutmadi. Garibim webber in yeni lastikleri koltuk altina almasiyla, 8.lige dususu bir oldu. Ondekilerin lastikler de iyi dayandi. Strateji tutmadi.

    Aslinda mevzu, öndekilerin lastiklerinin bitmemesinden çok, Macaristan pistinin karakteristigi geregi gecise olanak tanimamasidir. Zaten oyle olsa, dün podyum Lotus'lar+Vettel den olusurdu. Yaris icinde Mclaren Lotustan da RedBulldan da bariz yavasti. Aralarinda fark varken Lotuslar ya da Vettel tur basina 0.8 sn fark kapattilar ancak ne zamanki fark 1 saniyenin altina indi, gecise olanak bulamadilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mclaren de bence lastik acisindan taktik uygulayarak, button ı pite aldi. Fakat button yeni yumusak lastikle onundeki sert asinmis lastikli sennayi gecemedi pitten ciktiktan sonra yanlis hatirlamiyorsam. Orada cok zaman kaybetti. Burada biraz sorunlu olan da Button. Gecmeliydi sennayi orda zaman kaybetmeden. Sonuc olarak taktik tutmadi gibi gozuktu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @odyle
    Dogru diyorsun dostum. Pistin karakteri de gecise pek elverisli degildi, taktiklerin bosa cikmasinda etkiliydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GulfStream -- 30 Temmuz 2012; 11:06:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarışta ekstra formasyon turu atılmasının sebebi Schumacher'in otomobilini yanlış grid pozisyonuna yerleştirmesiymiş.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.