arkadaşlar arabamda su ısıtıcı kaynatıcı yani sallama çay falan yapmak için 12 v yani araba çakmaklıgından enerji alabilecek 12v rezistans yapmak istiyorum veya almak işte hiç farketmez böle ufak cam sürahiler olur ya onların dibini deldiririm rezistansı koyarım içine takarım çakmağa gibi gibi olursa güzel olur ama olurmu işte onu sormaya geldim :) :)
valla dostum hazırları var dırek onların yarım lıtre bişe çakmağa takıyorsun direk
bunlar baya amper çeker ard arda kısa süreler içinde tekrar kullanırsan aküyü hüpletir ve arabanın çakmağına gelen kabloları ısıtır diye düşünüyorum anladığım kadarıyla sende benim gibi çay sever birisin
nikel krom tel alın. kısalta kısalta 12v çalışacak hale getirin. kendiniz yapacaksanız.(nikel krom tel/rezistans teli
quote:
Orijinalden alıntı: alialtin
bunlar baya amper çeker ard arda kısa süreler içinde tekrar kullanırsan aküyü hüpletir ve arabanın çakmağına gelen kabloları ısıtır diye düşünüyorum anladığım kadarıyla sende benim gibi çay sever birisin
Araba anlık 250-300 amper çekiyor çalışırken.Birşey olmuyor.Belki şöyle 1-2 kw yük olursa o dediğin olur,olmadan önce sigortası atar zaten
quote:
Orijinalden alıntı: 20playback
quote:
Orijinalden alıntı: alialtin
bunlar baya amper çeker ard arda kısa süreler içinde tekrar kullanırsan aküyü hüpletir ve arabanın çakmağına gelen kabloları ısıtır diye düşünüyorum anladığım kadarıyla sende benim gibi çay sever birisin
Araba anlık 250-300 amper çekiyor çalışırken.Birşey olmuyor.Belki şöyle 1-2 kw yük olursa o dediğin olur,olmadan önce sigortası atar zaten
en yüksek ameper çeken kısım marş motoru fakat çakmak bölümüne giden kablolar daha incedir tabiki sigorta atar zaten ben yüksek aperden değil tekrar tekrar kullanımda risk oluşturabilir dedim 250-300 amper diye bir şeyde olmaz şünkü akü 60 amper civarıdır
ama 60 amper aküden anlık 250-300 amper çekebiliyoruz ? 12v x 60amper = 720w/h. o zaman 720 w üzeri anfiler arabada kullanılamazdı ???
Tamam çakmak bölümüne giden kablolar incedir ama bi 10-15 amper verebilir herhalde .
ama 60 amper aküden anlık 250-300 amper çekebiliyoruz ? 12v x 60amper = 720w/h. o zaman 720 w üzeri anfiler arabada kullanılamazdı ???
Tamam çakmak bölümüne giden kablolar incedir ama bi 10-15 amper verebilir herhalde .
evet bu açıklaman daha mantıklı tekrar söylüyorum ben üst üste üç dört defa kullanılırsa kablolar ısınabilir dedim tabiki sigortası falan gibi korumaları var sadece bu tip amper çeken cihazların üst üste kullanılmasının pek sağlıklı olmadığını anlatmaya çalışıyorum
quote:
Orijinalden alıntı: alialtin
quote:
Orijinalden alıntı: 20playback
quote:
Orijinalden alıntı: alialtin
bunlar baya amper çeker ard arda kısa süreler içinde tekrar kullanırsan aküyü hüpletir ve arabanın çakmağına gelen kabloları ısıtır diye düşünüyorum anladığım kadarıyla sende benim gibi çay sever birisin
Araba anlık 250-300 amper çekiyor çalışırken.Birşey olmuyor.Belki şöyle 1-2 kw yük olursa o dediğin olur,olmadan önce sigortası atar zaten
en yüksek ameper çeken kısım marş motoru fakat çakmak bölümüne giden kablolar daha incedir tabiki sigorta atar zaten ben yüksek aperden değil tekrar tekrar kullanımda risk oluşturabilir dedim 250-300 amper diye bir şeyde olmaz şünkü akü 60 amper civarıdır
60 Ah' lik bir otomobil aküsü 500 Ampere yakın akım verebilir. Saygılar.
quote:
Orijinalden alıntı: alpernbugra
quote:
Orijinalden alıntı: alialtin
quote:
Orijinalden alıntı: 20playback
quote:
Orijinalden alıntı: alialtin
bunlar baya amper çeker ard arda kısa süreler içinde tekrar kullanırsan aküyü hüpletir ve arabanın çakmağına gelen kabloları ısıtır diye düşünüyorum anladığım kadarıyla sende benim gibi çay sever birisin
Araba anlık 250-300 amper çekiyor çalışırken.Birşey olmuyor.Belki şöyle 1-2 kw yük olursa o dediğin olur,olmadan önce sigortası atar zaten
en yüksek ameper çeken kısım marş motoru fakat çakmak bölümüne giden kablolar daha incedir tabiki sigorta atar zaten ben yüksek aperden değil tekrar tekrar kullanımda risk oluşturabilir dedim 250-300 amper diye bir şeyde olmaz şünkü akü 60 amper civarıdır
60 Ah' lik bir otomobil aküsü 500 Ampere yakın akım verebilir. Saygılar.
amper ile amper/saati karıştıran arkadaşlar var oradan sıkıntı çıkıyo.
ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.
denenmiştir.
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.
denenmiştir.
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.
denenmiştir.
quote:
Orijinalden alıntı: 20playback
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.
denenmiştir.
220 ile de denenmiştir ve elektrik direğindeki izolatörden kıvılcım ve patlama sesleri gelmesine sebep olunmuştur !
12 volt ile sorun olmuyor...
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
quote:
Orijinalden alıntı: 20playback
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.
denenmiştir.
220 ile de denenmiştir ve elektrik direğindeki izolatörden kıvılcım ve patlama sesleri gelmesine sebep olunmuştur !
12 volt ile sorun olmuyor...
Önce evin sigortası atmazmıydı ?
quote:
Orijinalden alıntı: 20playback
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
quote:
Orijinalden alıntı: 20playback
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.
denenmiştir.
220 ile de denenmiştir ve elektrik direğindeki izolatörden kıvılcım ve patlama sesleri gelmesine sebep olunmuştur !
12 volt ile sorun olmuyor...
Önce evin sigortası atmazmıydı ?
malesef 2 sigorta olduğu halde atmadı.
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
quote:
Orijinalden alıntı: 20playback
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
quote:
Orijinalden alıntı: 20playback
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.
denenmiştir.
220 ile de denenmiştir ve elektrik direğindeki izolatörden kıvılcım ve patlama sesleri gelmesine sebep olunmuştur !
12 volt ile sorun olmuyor...
Önce evin sigortası atmazmıydı ?
malesef 2 sigorta olduğu halde atmadı.
Evdeki sigortalar özelliğini kaybetmiş değiştir istersen.
Ataşı bağladığğın trafonun gücü yetmediği için ataş az kızarıyor zaten.
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
quote:
Orijinalden alıntı: 20playback
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.
denenmiştir.
220 ile de denenmiştir ve elektrik direğindeki izolatörden kıvılcım ve patlama sesleri gelmesine sebep olunmuştur !
12 volt ile sorun olmuyor...
ataşı suya değdirdiğiniz zaman ısı elde edebilirmusunuz? yani suyun iletkenliğinide hesapladınızmı?
quote:
Orijinalden alıntı: livingston
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
quote:
Orijinalden alıntı: 20playback
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.
denenmiştir.
220 ile de denenmiştir ve elektrik direğindeki izolatörden kıvılcım ve patlama sesleri gelmesine sebep olunmuştur !
12 volt ile sorun olmuyor...
ataşı suya değdirdiğiniz zaman ısı elde edebilirmusunuz? yani suyun iletkenliğinide hesapladınızmı?
Açıkçası su ile hiç denemedim. o zaman büyük ihtimal kısadevre oluyordur.
ama dışarıda ataşı trafo ile kızarttım fakat trafonun gücü ataşın direncine yani geçecek akıma göre büyük olmalı yoksa ataş ile eş zamanda trafo da kızarıyor
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
quote:
Orijinalden alıntı: livingston
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
quote:
Orijinalden alıntı: 20playback
quote:
Orijinalden alıntı: klima5505
ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.
denenmiştir.
220 ile de denenmiştir ve elektrik direğindeki izolatörden kıvılcım ve patlama sesleri gelmesine sebep olunmuştur !
12 volt ile sorun olmuyor...
ataşı suya değdirdiğiniz zaman ısı elde edebilirmusunuz? yani suyun iletkenliğinide hesapladınızmı?
Açıkçası su ile hiç denemedim. o zaman büyük ihtimal kısadevre oluyordur.
ama dışarıda ataşı trafo ile kızarttım fakat trafonun gücü ataşın direncine yani geçecek akıma göre büyük olmalı yoksa ataş ile eş zamanda trafo da kızarıyor
bende birkaç deneme yapmıştım ataşla sonuç alamadığım için acaba demiştim:)
araçtaki çay kahve makinesi sorununu ise hurda bir ups yi aracın aküsüne bağlayarak kol dayamanın içinede profesyönel bir çay kahve makinesini yarleştirerek çözdüm :)