Şimdi Ara

12 v su ısıtıcı rezistans yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
10.805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar arabamda su ısıtıcı kaynatıcı yani sallama çay falan yapmak için 12 v yani araba çakmaklıgından enerji alabilecek 12v rezistans yapmak istiyorum veya almak işte hiç farketmez böle ufak cam sürahiler olur ya onların dibini deldiririm rezistansı koyarım içine takarım çakmağa gibi gibi olursa güzel olur ama olurmu işte onu sormaya geldim :) :)



  • valla dostum hazırları var dırek onların yarım lıtre bişe çakmağa takıyorsun direk
  • bunlar baya amper çeker ard arda kısa süreler içinde tekrar kullanırsan aküyü hüpletir ve arabanın çakmağına gelen kabloları ısıtır diye düşünüyorum
    anladığım kadarıyla sende benim gibi çay sever birisin
  • nikel krom tel alın. kısalta kısalta 12v çalışacak hale getirin. kendiniz yapacaksanız.(nikel krom tel/rezistans teli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alialtin

    bunlar baya amper çeker ard arda kısa süreler içinde tekrar kullanırsan aküyü hüpletir ve arabanın çakmağına gelen kabloları ısıtır diye düşünüyorum
    anladığım kadarıyla sende benim gibi çay sever birisin

    Araba anlık 250-300 amper çekiyor çalışırken.Birşey olmuyor.Belki şöyle 1-2 kw yük olursa o dediğin olur,olmadan önce sigortası atar zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: alialtin

    bunlar baya amper çeker ard arda kısa süreler içinde tekrar kullanırsan aküyü hüpletir ve arabanın çakmağına gelen kabloları ısıtır diye düşünüyorum
    anladığım kadarıyla sende benim gibi çay sever birisin

    Araba anlık 250-300 amper çekiyor çalışırken.Birşey olmuyor.Belki şöyle 1-2 kw yük olursa o dediğin olur,olmadan önce sigortası atar zaten

    en yüksek ameper çeken kısım marş motoru fakat çakmak bölümüne giden kablolar daha incedir tabiki sigorta atar zaten ben yüksek aperden değil tekrar tekrar kullanımda risk oluşturabilir dedim 250-300 amper diye bir şeyde olmaz şünkü akü 60 amper civarıdır




  • ama 60 amper aküden anlık 250-300 amper çekebiliyoruz ? 12v x 60amper = 720w/h. o zaman 720 w üzeri anfiler arabada kullanılamazdı ???

    Tamam çakmak bölümüne giden kablolar incedir ama bi 10-15 amper verebilir herhalde .
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    ama 60 amper aküden anlık 250-300 amper çekebiliyoruz ? 12v x 60amper = 720w/h. o zaman 720 w üzeri anfiler arabada kullanılamazdı ???

    Tamam çakmak bölümüne giden kablolar incedir ama bi 10-15 amper verebilir herhalde .

    evet bu açıklaman daha mantıklı tekrar söylüyorum ben üst üste üç dört defa kullanılırsa kablolar ısınabilir dedim tabiki sigortası falan gibi korumaları var
    sadece bu tip amper çeken cihazların üst üste kullanılmasının pek sağlıklı olmadığını anlatmaya çalışıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alialtin

    quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: alialtin

    bunlar baya amper çeker ard arda kısa süreler içinde tekrar kullanırsan aküyü hüpletir ve arabanın çakmağına gelen kabloları ısıtır diye düşünüyorum
    anladığım kadarıyla sende benim gibi çay sever birisin

    Araba anlık 250-300 amper çekiyor çalışırken.Birşey olmuyor.Belki şöyle 1-2 kw yük olursa o dediğin olur,olmadan önce sigortası atar zaten

    en yüksek ameper çeken kısım marş motoru fakat çakmak bölümüne giden kablolar daha incedir tabiki sigorta atar zaten ben yüksek aperden değil tekrar tekrar kullanımda risk oluşturabilir dedim 250-300 amper diye bir şeyde olmaz şünkü akü 60 amper civarıdır

    60 Ah' lik bir otomobil aküsü 500 Ampere yakın akım verebilir. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: alialtin

    quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: alialtin

    bunlar baya amper çeker ard arda kısa süreler içinde tekrar kullanırsan aküyü hüpletir ve arabanın çakmağına gelen kabloları ısıtır diye düşünüyorum
    anladığım kadarıyla sende benim gibi çay sever birisin

    Araba anlık 250-300 amper çekiyor çalışırken.Birşey olmuyor.Belki şöyle 1-2 kw yük olursa o dediğin olur,olmadan önce sigortası atar zaten

    en yüksek ameper çeken kısım marş motoru fakat çakmak bölümüne giden kablolar daha incedir tabiki sigorta atar zaten ben yüksek aperden değil tekrar tekrar kullanımda risk oluşturabilir dedim 250-300 amper diye bir şeyde olmaz şünkü akü 60 amper civarıdır

    60 Ah' lik bir otomobil aküsü 500 Ampere yakın akım verebilir. Saygılar.

    amper ile amper/saati karıştıran arkadaşlar var oradan sıkıntı çıkıyo.




  • ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.

    denenmiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.

    denenmiştir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.

    denenmiştir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.

    denenmiştir.



    220 ile de denenmiştir ve elektrik direğindeki izolatörden kıvılcım ve patlama sesleri gelmesine sebep olunmuştur !

    12 volt ile sorun olmuyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.

    denenmiştir.



    220 ile de denenmiştir ve elektrik direğindeki izolatörden kıvılcım ve patlama sesleri gelmesine sebep olunmuştur !

    12 volt ile sorun olmuyor...



    Önce evin sigortası atmazmıydı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.

    denenmiştir.



    220 ile de denenmiştir ve elektrik direğindeki izolatörden kıvılcım ve patlama sesleri gelmesine sebep olunmuştur !

    12 volt ile sorun olmuyor...



    Önce evin sigortası atmazmıydı ?

    malesef 2 sigorta olduğu halde atmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.

    denenmiştir.



    220 ile de denenmiştir ve elektrik direğindeki izolatörden kıvılcım ve patlama sesleri gelmesine sebep olunmuştur !

    12 volt ile sorun olmuyor...



    Önce evin sigortası atmazmıydı ?

    malesef 2 sigorta olduğu halde atmadı.

    Evdeki sigortalar özelliğini kaybetmiş değiştir istersen.

    Ataşı bağladığğın trafonun gücü yetmediği için ataş az kızarıyor zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.

    denenmiştir.



    220 ile de denenmiştir ve elektrik direğindeki izolatörden kıvılcım ve patlama sesleri gelmesine sebep olunmuştur !

    12 volt ile sorun olmuyor...

    ataşı suya değdirdiğiniz zaman ısı elde edebilirmusunuz? yani suyun iletkenliğinide hesapladınızmı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: livingston

    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.

    denenmiştir.



    220 ile de denenmiştir ve elektrik direğindeki izolatörden kıvılcım ve patlama sesleri gelmesine sebep olunmuştur !

    12 volt ile sorun olmuyor...

    ataşı suya değdirdiğiniz zaman ısı elde edebilirmusunuz? yani suyun iletkenliğinide hesapladınızmı?

    Açıkçası su ile hiç denemedim. o zaman büyük ihtimal kısadevre oluyordur.

    ama dışarıda ataşı trafo ile kızarttım fakat trafonun gücü ataşın direncine yani geçecek akıma göre büyük olmalı yoksa ataş ile eş zamanda trafo da kızarıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: livingston

    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: klima5505

    ısıtıcı yaparken nikel krom tel bulamazsanız ataş kullanabilirsiniz. ataş nikeldir.

    denenmiştir.



    220 ile de denenmiştir ve elektrik direğindeki izolatörden kıvılcım ve patlama sesleri gelmesine sebep olunmuştur !

    12 volt ile sorun olmuyor...

    ataşı suya değdirdiğiniz zaman ısı elde edebilirmusunuz? yani suyun iletkenliğinide hesapladınızmı?

    Açıkçası su ile hiç denemedim. o zaman büyük ihtimal kısadevre oluyordur.

    ama dışarıda ataşı trafo ile kızarttım fakat trafonun gücü ataşın direncine yani geçecek akıma göre büyük olmalı yoksa ataş ile eş zamanda trafo da kızarıyor

    bende birkaç deneme yapmıştım ataşla sonuç alamadığım için acaba demiştim:)

    araçtaki çay kahve makinesi sorununu ise hurda bir ups yi aracın aküsüne bağlayarak kol dayamanın içinede profesyönel bir çay kahve makinesini yarleştirerek çözdüm :)




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.