Şimdi Ara

120 ile giderken en az yakan araba

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
1
Favori
9.428
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Biliyorsunuz araclarin teknik verilerinde hep sehir disi 90 km/sa sabit hizda gidince ne kadar yakit yaktigi verisini veriyorlar.
    Ama otobanda 120 km/sa ile gidince ne kadar yaktigini vermiyorlar.
    Aslinda bu bilgi oldukca degerli ve bence markalar bu bilgiyi teknik verilerine eklemeliler.
    Cogu insan arabasini 90da kullanmiyor. Daha hizli kullaniyor.
    Sizce 120 km/sa hizda en az yakan benzinli/dizel arac(lar) hangisidir?

    Ben daha cok otoban agirlikli araba kullandigim icin bu konuyu merak ettim.
    Bende corolla 2008 D4D var. Bu konuda cok memnun degilim.
    Bekledigimi bulamadim.
    Sakin sakin 90 km/sa hizla 2000 devirde gidersem yakit 4.5 litreyi gecmiyor.
    Ama otobanda 120 km/sa hizda gidersem 6-6.3 civarinda yakiyor.
    Sanirim fazla yakmasinin nedeni 120 km/sa ile giderken yuksek devir yapmasindan ve motorun kucuk olmasindan.
    6 veya 7 vites olsa, 120 km/sa ile giderken daha dusuk devirle gitse daha az yakardi sanirim.

    Sanirim buyuk dizel motorlar bu konuda daha basarili (mesela 1.9 TDI)

    Siz ne dusunuyorsunuz?

    Hoscakalin
    Yuksel Guzel







  • tamolarak hatırımda kalmamış ama 2000 cc vectralar için 120 de daha az yakıyor diyolardı bi zamanlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onelan

    tamolarak hatırımda kalmamış ama 2000 cc vectralar için 120 de daha az yakıyor diyolardı bi zamanlar.
    Motor hacmi ve gücü azaldıkça yüksek hızdaki yakıt büyük ve güçlü motorlu araçlara göre daha fazla artıyor.Bende aynı dertten muzdaribim. Çaresi:6. vites ve chiptuning bence. Opel Astra cdti, Linea Dualogic gibi 6 vitesli araçlara chiptuning yapılıp beygir gücü arttırılırsa hem yüksek hızda hem düşük hızda çok güzel ekonomi yapılabilir. Bu araçlarda 120 km hızda motor devri 2200-2300 civarı oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_39

    Motor hacmi ve gücü azaldıkça yüksek hızdaki yakıt büyük ve güçlü motorlu araçlara göre daha fazla artıyor.Bende aynı dertten muzdaribim. Çaresi:6. vites ve chiptuning bence. Opel Astra cdti, Linea Dualogic gibi 6 vitesli araçlara chiptuning yapılıp beygir gücü arttırılırsa hem yüksek hızda hem düşük hızda çok güzel ekonomi yapılabilir. Bu araçlarda 120 km hızda motor devri 2200-2300 civarı oluyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serdar_39

    Motor hacmi ve gücü azaldıkça yüksek hızdaki yakıt büyük ve güçlü motorlu araçlara göre daha fazla artıyor.Bende aynı dertten muzdaribim. Çaresi:6. vites ve chiptuning bence. Opel Astra cdti, Linea Dualogic gibi 6 vitesli araçlara chiptuning yapılıp beygir gücü arttırılırsa hem yüksek hızda hem düşük hızda çok güzel ekonomi yapılabilir. Bu araçlarda 120 km hızda motor devri 2200-2300 civarı oluyor.

    Cdti'da 6. vites 3k devir 160km/h...5.vites 130km/h 3k devir.Chip tunung ile gerçekten büyük başarı sağlanabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 4 Şubat 2009; 11:16:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    quote:

    Orjinalden alıntı: serdar_39

    Motor hacmi ve gücü azaldıkça yüksek hızdaki yakıt büyük ve güçlü motorlu araçlara göre daha fazla artıyor.Bende aynı dertten muzdaribim. Çaresi:6. vites ve chiptuning bence. Opel Astra cdti, Linea Dualogic gibi 6 vitesli araçlara chiptuning yapılıp beygir gücü arttırılırsa hem yüksek hızda hem düşük hızda çok güzel ekonomi yapılabilir. Bu araçlarda 120 km hızda motor devri 2200-2300 civarı oluyor.

    Cdti'da 6. vites 3k devir 160km/h...5.vites 130km/h 3k devir.Chip tunung ile gerçekten büyük başarı sağlanabilir.

    Alıntıları Göster
    şehirdışı tüketim verisi 90 km sabit hızla ölçülmüş veri değildir, aşağıda ford.comtr den alıntı yaptım.


    Şehir içi: Laboratuar ortamında soğuktan çalıştırılmış motor ile 4 km.lik teorik bir mesafe boyunca, maksimum 50 km/s ve ortalama 19 km/s hızla ölçülmüş yakıt tüketimi
    Şehir dışı: Şehir içi ölçümünden hemen sonra gerçekleştirilen, 7 km.lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 120 km/s'e ulaşacak şekilde, yarı zamanlı sabit hız ve yarı zamanlı değişken hızla ölçülmüş yakıt tüketimi değeridir.
    Ortalama: Şehir içi ve şehir dışı testlerinin kat edilen mesafe ölçüsüyle ağırlıklı ortalaması alınarak hesaplanmaktadır.

    "120 km/s'e ulaşacak şekilde" derken avrupa birliğinin belirlediği bir hız-zaman grafiği var, profesyonel bir sürücü aracın hızını birebir o grafiğe uyacak şekilde ayarlayarak kullanıyor.

    yani otomobillern fabrika tüketim verileri son derece güvenilir verilerdir.

    sorunuza dönersek, d4d lerin hızlanması iyi olsun diye vites oranları çok kısa tutulmuştur (zaten son hızının , 0-100 değerine kıyasla düşük olmasından anlaşılıyor), o yüzden son viteste dahi olsa 120 ile giderken yaklaşık 3000 devir çevirir, bu da motorun verimliliğinin düşük olduğu bir devirdir.

    psa-ford 110 hplik motorlu araçlar 120 ile 4.5-5 gibi bir tüketim yakalıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    şehirdışı tüketim verisi 90 km sabit hızla ölçülmüş veri değildir, aşağıda ford.comtr den alıntı yaptım.


    Şehir içi: Laboratuar ortamında soğuktan çalıştırılmış motor ile 4 km.lik teorik bir mesafe boyunca, maksimum 50 km/s ve ortalama 19 km/s hızla ölçülmüş yakıt tüketimi
    Şehir dışı: Şehir içi ölçümünden hemen sonra gerçekleştirilen, 7 km.lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 120 km/s'e ulaşacak şekilde, yarı zamanlı sabit hız ve yarı zamanlı değişken hızla ölçülmüş yakıt tüketimi değeridir.
    Ortalama: Şehir içi ve şehir dışı testlerinin kat edilen mesafe ölçüsüyle ağırlıklı ortalaması alınarak hesaplanmaktadır.

    "120 km/s'e ulaşacak şekilde" derken avrupa birliğinin belirlediği bir hız-zaman grafiği var, profesyonel bir sürücü aracın hızını birebir o grafiğe uyacak şekilde ayarlayarak kullanıyor.

    yani otomobillern fabrika tüketim verileri son derece güvenilir verilerdir.

    sorunuza dönersek, d4d lerin hızlanması iyi olsun diye vites oranları çok kısa tutulmuştur (zaten son hızının , 0-100 değerine kıyasla düşük olmasından anlaşılıyor), o yüzden son viteste dahi olsa 120 ile giderken yaklaşık 3000 devir çevirir, bu da motorun verimliliğinin düşük olduğu bir devirdir.

    psa-ford 110 hplik motorlu araçlar 120 ile 4.5-5 gibi bir tüketim yakalıyorlar.

    Alıntıları Göster
    benim palio 1600 e de 6. vites gerekiyor....3k da 100 km/h oluyor......bu tuning denen olay ne oluyor ya...uygulanabilirmi tüm araclara..ilk kez duydum....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdil83 -- 4 Şubat 2009; 12:46:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdil83

    benim palio 1600 e de 6. vites gerekiyor....3k da 100 km/h oluyor......bu tuning denen olay ne oluyor ya...uygulanabilirmi tüm araclara..ilk kez duydum....

    Alıntıları Göster
    bizim kia cerato 1.5 crdi 2500 rpm'de 110 km/h oluyor. 120yle giderkende 2700 rpm falandır heralde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: REVENT0N

    bizim kia cerato 1.5 crdi 2500 rpm'de 110 km/h oluyor. 120yle giderkende 2700 rpm falandır heralde...

    Alıntıları Göster
    yüksek hızda en az 2.5 ve 3.0V6 lar yakar.(BMW hariç) Hangi marka olursa olsun.Hatta en az yakan V6 merdeses E320.Mercedes mühendisleri müthiş bir iş çıkardılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pavuryas

    yüksek hızda en az 2.5 ve 3.0V6 lar yakar.(BMW hariç) Hangi marka olursa olsun.Hatta en az yakan V6 merdeses E320.Mercedes mühendisleri müthiş bir iş çıkardılar...

    Alıntıları Göster
    Bugün Maslaktan taa Kavaklı/Silivri'ye gittim 1.6FSI tiptronik GolfV ile sırf aracın muayenesini yaptırmak için.

    70km yol, gidiş geliş 140km. Hızım hep 100-120 arası değişti. Rampalarda 90a düştüğü de oldu. Yol bilgisayarına göre ortalama hızım yaklaışık 100km/h, Yakıt sarfiyatım da 5,5lt idi.

    Yol bilgisayarını araba ısındıktan sonra ana cadeye çıkınca sıfırlamıştım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    Bugün Maslaktan taa Kavaklı/Silivri'ye gittim 1.6FSI tiptronik GolfV ile sırf aracın muayenesini yaptırmak için.

    70km yol, gidiş geliş 140km. Hızım hep 100-120 arası değişti. Rampalarda 90a düştüğü de oldu. Yol bilgisayarına göre ortalama hızım yaklaışık 100km/h, Yakıt sarfiyatım da 5,5lt idi.

    Yol bilgisayarını araba ısındıktan sonra ana cadeye çıkınca sıfırlamıştım.

    Alıntıları Göster
    Geceleri Bostancı sahil yolundan taksime kadar geçiş yapan bir arkadaşım var, yeni opel corsa 1.2 dizel kullanıyor, gece yarısı trafik boş olduğundan zaten 100 ve üzeri yapabiliyor, oldukça az yaktığını söylüyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: www.alienware.com

    Geceleri Bostancı sahil yolundan taksime kadar geçiş yapan bir arkadaşım var, yeni opel corsa 1.2 dizel kullanıyor, gece yarısı trafik boş olduğundan zaten 100 ve üzeri yapabiliyor, oldukça az yaktığını söylüyor..

    Alıntıları Göster
    Bence iktisadi sürat her araçta 90 km/s değil. Motorun büyüklüğüne ve vites oranlarına göre bu 100e de çıkar, 80e de düşer. Mesela benim aracım 90 km/s ye çıkınca devir 3bine geliyor. Bu da ekonomik bir devir değil. 2500 de ise 80 km oluyor. Demek ki benim aracımın (corsa 1.2 75hp easytronic) ekonomik uzun yol sürati 80 km/s.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Bence iktisadi sürat her araçta 90 km/s değil. Motorun büyüklüğüne ve vites oranlarına göre bu 100e de çıkar, 80e de düşer. Mesela benim aracım 90 km/s ye çıkınca devir 3bine geliyor. Bu da ekonomik bir devir değil. 2500 de ise 80 km oluyor. Demek ki benim aracımın (corsa 1.2 75hp easytronic) ekonomik uzun yol sürati 80 km/s.

    Alıntıları Göster
    megana II dizel 1.5 aracim 110 ile duz yolda 4.0 - 4.1 arasi yakiyor

    120 ile tam hatirlamiyorum ama 4.5 e kadar geliyordu sanirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Bence iktisadi sürat her araçta 90 km/s değil. Motorun büyüklüğüne ve vites oranlarına göre bu 100e de çıkar, 80e de düşer. Mesela benim aracım 90 km/s ye çıkınca devir 3bine geliyor. Bu da ekonomik bir devir değil. 2500 de ise 80 km oluyor. Demek ki benim aracımın (corsa 1.2 75hp easytronic) ekonomik uzun yol sürati 80 km/s.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: n a v y_35

    Bence iktisadi sürat her araçta 90 km/s değil. Motorun büyüklüğüne ve vites oranlarına göre bu 100e de çıkar, 80e de düşer. Mesela benim aracım 90 km/s ye çıkınca devir 3bine geliyor. Bu da ekonomik bir devir değil. 2500 de ise 80 km oluyor. Demek ki benim aracımın (corsa 1.2 75hp easytronic) ekonomik uzun yol sürati 80 km/s.


    Aynen. Benimki de 100km/h'da 3000 devir.

    Hesaplarıma göre en ekonomik 80'de gidiyorum. 120 gitmeye kalksam 4000'e yaklaşıyor ve şehir içi'nden bile fazla yakıyor

    80'le de gidilmez ki be kardeşim ne olurdu vites oranlarını yüksek yapsalardı? 100 km hıza 10 sn.de çıkmak istemiyorum varsın 20 sn.de çıksın neticede draft yapmıyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    şehirdışı tüketim verisi 90 km sabit hızla ölçülmüş veri değildir, aşağıda ford.comtr den alıntı yaptım.


    Şehir içi: Laboratuar ortamında soğuktan çalıştırılmış motor ile 4 km.lik teorik bir mesafe boyunca, maksimum 50 km/s ve ortalama 19 km/s hızla ölçülmüş yakıt tüketimi
    Şehir dışı: Şehir içi ölçümünden hemen sonra gerçekleştirilen, 7 km.lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 120 km/s'e ulaşacak şekilde, yarı zamanlı sabit hız ve yarı zamanlı değişken hızla ölçülmüş yakıt tüketimi değeridir.
    Ortalama: Şehir içi ve şehir dışı testlerinin kat edilen mesafe ölçüsüyle ağırlıklı ortalaması alınarak hesaplanmaktadır.

    "120 km/s'e ulaşacak şekilde" derken avrupa birliğinin belirlediği bir hız-zaman grafiği var, profesyonel bir sürücü aracın hızını birebir o grafiğe uyacak şekilde ayarlayarak kullanıyor.

    yani otomobillern fabrika tüketim verileri son derece güvenilir verilerdir.

    sorunuza dönersek, d4d lerin hızlanması iyi olsun diye vites oranları çok kısa tutulmuştur (zaten son hızının , 0-100 değerine kıyasla düşük olmasından anlaşılıyor), o yüzden son viteste dahi olsa 120 ile giderken yaklaşık 3000 devir çevirir, bu da motorun verimliliğinin düşük olduğu bir devirdir.

    psa-ford 110 hplik motorlu araçlar 120 ile 4.5-5 gibi bir tüketim yakalıyorlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84


    psa-ford 110 hplik motorlu araçlar 120 ile 4.5-5 gibi bir tüketim yakalıyorlar.


    aynen.daha doğrusu şöyle açıklayayım.

    focusta da kullanılan 109 luk duratorq tdci motor;

    90-100 sabit hız 4-4.5,

    120 sabit hız 5,

    140 civarı 6,

    150 ve üstü ise 6.5-7 litre eurodizel tüketiyor 100 kmde.

    bunların hepsi defalarca test edilmiştir tarafımdan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84


    psa-ford 110 hplik motorlu araçlar 120 ile 4.5-5 gibi bir tüketim yakalıyorlar.


    aynen.daha doğrusu şöyle açıklayayım.

    focusta da kullanılan 109 luk duratorq tdci motor;

    90-100 sabit hız 4-4.5,

    120 sabit hız 5,

    140 civarı 6,

    150 ve üstü ise 6.5-7 litre eurodizel tüketiyor 100 kmde.

    bunların hepsi defalarca test edilmiştir tarafımdan.

    Alıntıları Göster
    o zaman yol bilgisayarı olan araba sahiplerine sormak lazım,,
    usta senin araba 120 ile giderken bilgisayar kaç lt gösteriyo acep?
    tüm testler 90km hızla yapılır bunuda unutmamak lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    o zaman yol bilgisayarı olan araba sahiplerine sormak lazım,,
    usta senin araba 120 ile giderken bilgisayar kaç lt gösteriyo acep?
    tüm testler 90km hızla yapılır bunuda unutmamak lazım

    Alıntıları Göster
    anraka-eskişehir yolunda(bilenler bilir,dümdüz duble yol) 120km/h cruise ile sabit 5.5lt/100km ile gidiyordum araba 2-3binlerde iken...yine 120 sabit kastamonu-ankara arası dağlık-virajlı olduğundan 6.1lt/100km yapıyor...şimdi 7400km'de,söylenenlere göre 10000'den sonra daha az yakacakmış...arabam 1,5tonluk Peugeot 407 1.6hdi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plateau -- 5 Şubat 2009; 12:50:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    o zaman yol bilgisayarı olan araba sahiplerine sormak lazım,,
    usta senin araba 120 ile giderken bilgisayar kaç lt gösteriyo acep?
    tüm testler 90km hızla yapılır bunuda unutmamak lazım

    Alıntıları Göster
    şu anda herhalde puntolarda bulunan 90 beygirlik 6 vitesli araç tam bir ekonomist ama meganlarda baya az yakıyor 6 vites ekonomi için şart özellikle torku yüksek olan araçlarda devir sorun olmadığından 6 vites özellikle ekonomi sunuyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otobilge

    şu anda herhalde puntolarda bulunan 90 beygirlik 6 vitesli araç tam bir ekonomist ama meganlarda baya az yakıyor 6 vites ekonomi için şart özellikle torku yüksek olan araçlarda devir sorun olmadığından 6 vites özellikle ekonomi sunuyor

    Alıntıları Göster
    Bugün kısa bir süre 130 km/h hıza çıkabildim ilk kez.Aracımı alalı 3 hafta oluyor;ama hep şehir içi kullanmıştım.

    6.5 lt/100 km gösteriyordu yol bilgisayarı o hızda.Bence 1423 kg araba için ideal.

    Bu arada araba 1.6 FSI.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Bugün kısa bir süre 130 km/h hıza çıkabildim ilk kez.Aracımı alalı 3 hafta oluyor;ama hep şehir içi kullanmıştım.

    6.5 lt/100 km gösteriyordu yol bilgisayarı o hızda.Bence 1423 kg araba için ideal.

    Bu arada araba 1.6 FSI.

    Alıntıları Göster
    6 vitesli aracı olan arkadaşlar 120 ile gideken ne kadar yakıt tüketiyosunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dain Demirayak

    6 vitesli aracı olan arkadaşlar 120 ile gideken ne kadar yakıt tüketiyosunuz?

    Alıntıları Göster
    Astra 6. viteste 2000-2100 devirde o hızda gidiyor ve düz yolda 3-4lt arası yakıyor hatırladığım kadarıyla. Anlık tüketime açık deneyeyim bi ara otobanda buradan yazarım.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.