Şimdi Ara

130 bg dci megane test(130'luk motor karaborsa) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
16.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 128hp hyundailerin aktarma sıkıntısı var gitmiyor meret.
    130 hp dci beklemeye değer bir motor mu derseniz 60 65 bin lira para vericem ortalıkta motor yok.
    55k ya ağzına kadar dolu Forza Lancia delta kardeşim,bir de modül al sana 150hp.
    Gitsinler karaborsaya bilet satsınlar rönocular
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Bizim millet de amma büyüttü şu motoru. Zaten Hyundai da bile var benzer dizel. Altı üstü onun benzeri işte.

    1.6 200PS falan bir ünite ortaya çıksaydı çift turbolu o zaman ben bile merak ederdim.

    Hyundai motoru ile Renault motorunu kıyaslamak hoş değil.

    Üstelik bir de EDC faktörü olursa diyecek söz yok.

    hyundai motoru niye kıyaslanmıyor ki gayet başarılı motorlarıda var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Bizim millet de amma büyüttü şu motoru. Zaten Hyundai da bile var benzer dizel. Altı üstü onun benzeri işte.

    1.6 200PS falan bir ünite ortaya çıksaydı çift turbolu o zaman ben bile merak ederdim.

    hyundai motorun kağıt üzerindeki 128 bg olması dışında 130'luk dci'a yakın bir yönü yok
    gerek performansı gerekse yakıt tüketimi açısından( karma 4lt) sınıfında rakipsiz bir motor
  • gören de hyundai karadizel üretiyor sanacak; renault kilitlemedi mi yıllarca intercoolersiz 1.5 gırgır dciları millete; halen daha böyle..
    hyundai ise aynı hacimde vgt,intercooler,triger zincirli canavarları sattı..
    ben şahsen 1.6crdi alıp yüklerim 180hpye kadar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    128hp hyundailerin aktarma sıkıntısı var gitmiyor meret.
    130 hp dci beklemeye değer bir motor mu derseniz 60 65 bin lira para vericem ortalıkta motor yok.
    55k ya ağzına kadar dolu Forza Lancia delta kardeşim,bir de modül al sana 150hp.
    Gitsinler karaborsaya bilet satsınlar rönocular

  • 130ps'lik DCI ile 128ps'lik CRDI arasındaki farkı anlatmak için kendinizi boş yere yormayın, çünkü defalarca anlatıldı ama bazı arkadaşların hoşuna gitmediği için anlamazdan geliyorlar... Siz burada bir parafgraf açıklama yaparsınız, 3 gün sonra aynı kişiler yine "130 ps'lik dci motorunda ne var, Hyundai crdi motorları da 128ps" yazar... Sadece 0-100km/s hızlanmasına baksa, ya da torka baksa anlayacak farkı ama amaç burada gerçekleri konuşmak değil, marka etiketlerine göre konuşmak olunca, yanlış olduğunu bile bile aynı şeyi 1000 kere söylerler... (Forumda aktif olan bir kullanıcının bu 2 motorun arasında pratikte ciddi fark olduğunu açıklayan mesajlara denk gelmemiş olması imkansız.)

    Daha önce bir arkadaş (üstelik yazılım mühendisi olduğunu söyleyen birisi) Samsung Motor'un Renault'dan hisse aldığı ve teknoloji transferi yaptığı, Latititude'un diğer Renault logolu araçlardan daha kaliteli olduğu vb birşeyler söylemişti. Kendisine Renault, Renault-Samsung Motor ve wikipedia sitelerinden kaynaklarla durumun hiç de öyle olmadığını, aksine, Renault-Samsung Motor'un (adında bile Renault geçiyor) büyük hissesinin Renault'ya ait olduğunu ve üretilen araçların da Renault-Nissan platformu ve teknolojilerini kullandığını ispatladım. Bir baktım, aynı kişi 2 gün sonra yine aynı şeyleri yazıyor... Buna benzer birkaç örnek daha yaşadım... O yüzden kendinizi hiç yormayın derim...

    NOT : Fiat'ın 120ps'lik motoru da Hyundai'ın 128ps'lik motorundan daha güçlü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 1 Ağustos 2012; 9:45:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    130ps'lik DCI ile 128ps'lik CRDI arasındaki farkı anlatmak için kendinizi boş yere yormayın, çünkü defalarca anlatıldı ama bazı arkadaşların hoşuna gitmediği için anlamazdan geliyorlar... Siz burada bir parafgraf açıklama yaparsınız, 3 gün sonra aynı kişiler yine "130 ps'lik dci motorunda ne var, Hyundai crdi motorları da 128ps" yazar... Sadece 0-100km/s hızlanmasına baksa, ya da torka baksa anlayacak farkı ama amaç burada gerçekleri konuşmak değil, marka etiketlerine göre konuşmak olunca, yanlış olduğunu bile bile aynı şeyi 1000 kere söylerler... (Forumda aktif olan bir kullanıcının bu 2 motorun arasında pratikte ciddi fark olduğunu açıklayan mesajlara denk gelmemiş olması imkansız.)

    Daha önce bir arkadaş (üstelik yazılım mühendisi olduğunu söyleyen birisi) Samsung Motor'un Renault'dan hisse aldığı ve teknoloji transferi yaptığı, Latititude'un diğer Renault logolu araçlardan daha kaliteli olduğu vb birşeyler söylemişti. Kendisine Renault, Renault-Samsung Motor ve wikipedia sitelerinden kaynaklarla durumun hiç de öyle olmadığını, aksine, Renault-Samsung Motor'un (adında bile Renault geçiyor) büyük hissesinin Renault'ya ait olduğunu ve üretilen araçların da Renault-Nissan platformu ve teknolojilerini kullandığını ispatladım. Bir baktım, aynı kişi 2 gün sonra yine aynı şeyleri yazıyor... Buna benzer birkaç örnek daha yaşadım... O yüzden kendinizi hiç yormayın derim...

    NOT : Fiat'ın 120ps'lik motoru da Hyundai'ın 128ps'lik motorundan daha güçlü.

    haklısınız buradakilere laf anlatıncaya kadar deve hendek atlatma dünya rekoru kırardım
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Orijinalden alıntı: baybars_
    Beyin bedava
     130 bg dci megane test(130'luk motor karaborsa)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 1 Ağustos 2012; 16:12:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Bizim millet de amma büyüttü şu motoru. Zaten Hyundai da bile var benzer dizel. Altı üstü onun benzeri işte.

    1.6 200PS falan bir ünite ortaya çıksaydı çift turbolu o zaman ben bile merak ederdim.

    torklarına ve yakıt tüketimlerine bakıldığında altı üstü onun benzeri demek pek mümkün değil

    Su adamin ciddiye alinmamasi gerektigini dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorda çevre için yapılan geliştirmeler, verim artışı çok güzel fakat tüketici açısından bakıldığında
    Çoğunluk motorun öncelikle sağlam-uzun ömürlü olmasını istiyor. Motorlar karmaşıklaştıkca arıza verme ihtimalleri de artıyor. Bu motor malesef öyle görünüyor.
    Yakıt tüketiminin düşük olmasını istiyor.
    Güçlü olmasını istiyor fakat, 110 ile 130 Hp arasında aman aman bir fark yok. Güç arayan, merakı olan kişi o kadar para verdikten sonra 160-170 Hp araçlara yönelir.


    Renault bu motorda geliştirmeler yapmak için mekaniği karmaşık hale getirmiş. Ben bu durum yüzünden bu motorun mevcut DCI motorlara tercih edileceğini sanmıyorum.
    Malesef araçlara daha güçlü motorlar koyuyorlar fakat aktarma organlarını güçlendirmiyorlar.

    Dizel araç almak bile artık tartışılıyor. Çünkü benzinli araçlara göre çok daha fazla sıkıntı çıkarıyorlar ve masrafları büyük oluyor.
    Bir kaç sene öncesinde dizele rağbet vardı fakat şimdi kiminle konuşsam ağzı yanmış ve bir daha benzinli alıp lpg taktıracağım diyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Bizim millet de amma büyüttü şu motoru. Zaten Hyundai da bile var benzer dizel. Altı üstü onun benzeri işte.

    1.6 200PS falan bir ünite ortaya çıksaydı çift turbolu o zaman ben bile merak ederdim.

    1.6 200 hp güç , 1.5 litre ortalama tüketim ve 6.9 sn 0-100 hızlanması olan motor çıktığında biz sana söyleyeceğiz merak etme.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Güçlü olmasını istiyor fakat, 110 ile 130 Hp arasında aman aman bir fark yok. Güç arayan, merakı olan kişi o kadar para verdikten sonra 160-170 Hp araçlara yönelir.

    Renault bu motorda geliştirmeler yapmak için mekaniği karmaşık hale getirmiş. Ben bu durum yüzünden bu motorun mevcut DCI motorlara tercih edileceğini sanmıyorum.
    Malesef araçlara daha güçlü motorlar koyuyorlar fakat aktarma organlarını güçlendirmiyorlar.

    Dizel araç almak bile artık tartışılıyor. Çünkü benzinli araçlara göre çok daha fazla sıkıntı çıkarıyorlar ve masrafları büyük oluyor.
    Bir kaç sene öncesinde dizele rağbet vardı fakat şimdi kiminle konuşsam ağzı yanmış ve bir daha benzinli alıp lpg taktıracağım diyor.




    Otomobil bilgileriniz tamamen tahminlere dayalı ve tahminleriniz de yanlış.

    110ps'lik motorla 130ps'lik motor arasında "aman aman fark yok" demişsiniz. 130ps'lik motorun 0-100km/s hızlanması neredeyse 2sn daha iyi, torku da %33 daha fazla. (240nm-320nm) Bu fark sizin için "aman aman bir fark" değilse, siz bilirsiniz. Bu farkı yakalamak için pek çok markanın 2.0lt dizelini almanız gerekiyor ki, bu da gayet "aman aman" bir fark olduğunu gösteriyor. Zaten Renault bu motoru 1.5 dci'ın yerine değil, 1.9 dci'ın yerine getirdi. "O kadar para verdikten sonra" ifadeniz de özellikle Türkiye için pek doğru değil zira 1.5 dci ile 1.6 dci arasındaki farkla (yaklaşık 4.000 lira), değil 2.0 lt dizel 160-170ps bir araç almak, 2.0 lt motordan kaynaklanan vergi farkını bile ödeyemezsiniz. (Örnek olarak Passat'ta 1.6 lt dizelle 2.0 lt dizel farkı neredeyse 20.000 lira :http://binekarac.vw.com.tr/passat-fiyat-listesi.aspx, Mondeo'da ise fark 15.000 lira civarında :http://www.ford.com.tr/SBE/fiyat-listeleri/binek-arac-fiyatlari/p=1204974984162 )

    Motorlar güçlendikçe aktarma organlarında da güçlendirilmesi gereken parçalar güçlendirilir. Bu tahmininizin yanlış olduğunun kanıtı da Renault'nun yeni 130ps'lik dci motorla birlikte çok fazla satış adedi yakalaması kesin olan EDC'yi kullanmaması. Çünkü EDC henüz bu gücü aktarmaya hazır değil.

    3. tahmininiz ise tamamen yanlış. Dizel araçlar hala rağbet görüyor, hem de "azalan" değil, "artan" oranda. Bazı arkadaşların uydurdukları gibi bu dizel merakı Türkiye'ye has bir merak da değil, tüm Avrupa ülkelerinde dizel araçların pazar payları çok ciddi biçimde arttı. Bununla ilgili geçen bir istatistik vermiştim, bulabilirsem birazdan linkini koyarım. Ayrıca Avrupa'ya çıktıysanız, neredeyse tüm yeni araçların dizel olduğu da gözlemlemişsinizdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 1 Ağustos 2012; 16:50:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61


    Beyin bedava
     130 bg dci megane test(130'luk motor karaborsa)


    bedava olan beyninin bulduğu 180 bg 1.6 crdi motor için kaynak gösterde herkes faydalansın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baybars_ -- 1 Ağustos 2012; 17:16:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien
    NOT : Fiat'ın 120ps'lik motoru da Hyundai'ın 128ps'lik motorundan daha güçlü.

    Ufuk dostum, bu cümle mantık itibariyle yanlış olmuş ne yazık ki.

    Motor güçleri varsayımlarla ölçülmez, hepsi önce KW birimi cinsinden ölçülür sonra PS yada HP birimine çevirilir. Fiatın 120 PSlik motoru Hyundainin 128 PSlik motorundan daha verimli çalışan (her anlamda verimli) ve beklentileri daha iyi karşılayan bir motor deseydin anlatmak istediğini daha kolay ifade edebilirdin.

    120 PSlik bir motorun 128 PSlik bir motordan daha güçlü olması tüm bilimsel kabullere ters.

    Bir motorun başarılı olup olmadığını sadece aracın teknik verilerine bakarak söylemek zor. Bir motorun ne kadar başarılı olduğunu anlamanın en iyi yolu, pilot bir araç seçip o araç üzerindeki motoru, test edilmesi istenen motorlarla değiştirerek sonuç elde etmektir. Bu tür bir uygulamadan sonra ancak motorun rakiplerine oranla ne denli başarılı olduğunu anlayabiliriz.

    Örneğin 125 PSlik Civic motoru piyasadaki en iyi (atmosferik turbo beslemeli farketmez) 1600 cc motorlardan birisidir. Ancak otomatik vitesli versiyonun hızlanma ve esneklik değerleri enkaz haldedir. Bu durumun tek suçlusu da uzun dişli oranları yani şanzıman yapısıdır. Hondanın aktarma organlarının yeterli seviyede başarılı olduğundan kimsenin şüphesinin olduğunu sanmam. Dolayısıyla motora başarısız ya da güçsüz demek pek doğru olmaz bana göre.

    Genel anlamda motorun ürettiği gücü yola yansıtamıyor, aktarma kayıpları fazla, şanzıman oranları başarısız vb. türde açıklamalar aracın durumunu ortaya daha iyi koyabiliyor düşünüyorum.

    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Motorda çevre için yapılan geliştirmeler, verim artışı çok güzel fakat tüketici açısından bakıldığında
    Çoğunluk motorun öncelikle sağlam-uzun ömürlü olmasını istiyor. Motorlar karmaşıklaştıkca arıza verme ihtimalleri de artıyor. Bu motor malesef öyle görünüyor.
    Yakıt tüketiminin düşük olmasını istiyor.
    Güçlü olmasını istiyor fakat, 110 ile 130 Hp arasında aman aman bir fark yok. Güç arayan, merakı olan kişi o kadar para verdikten sonra 160-170 Hp araçlara yönelir.


    Renault bu motorda geliştirmeler yapmak için mekaniği karmaşık hale getirmiş. Ben bu durum yüzünden bu motorun mevcut DCI motorlara tercih edileceğini sanmıyorum.
    Malesef araçlara daha güçlü motorlar koyuyorlar fakat aktarma organlarını güçlendirmiyorlar.

    Dizel araç almak bile artık tartışılıyor. Çünkü benzinli araçlara göre çok daha fazla sıkıntı çıkarıyorlar ve masrafları büyük oluyor.
    Bir kaç sene öncesinde dizele rağbet vardı fakat şimdi kiminle konuşsam ağzı yanmış ve bir daha benzinli alıp lpg taktıracağım diyor.




    motor 2006 yılı projesi(piyasaya çıkması için tam 5 yıl gerekti-2011)
    bu motorun 720bin km track testinden geçtiğini dip not olarak ekleyeyim
    yapılan testlerden bazıları:
    600 saat kesintisiz maksimum güç ve torkta çalıştırıldı.
    10 milyon cycle start stop yapıldı
    5000 cycle soğuk sıcak (20 şer dakika periyotla) testinden geçti

    mevcut 1.5 dci motorlarda bu teknolojiye göre yeniden düzenlendi
    bkz yeni energy dci 1.5 tork 240 nm'den 260 nm'ye çıktı yakıt tüketimi 3lt/100km'ye düşürüldü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    quote:

    Orijinalden alıntı: NapoleonBonaparte

    yalnız motorun üretim kapasitesi düşükmüş , yılda 500.000 kime yeter sadece 2012 Haziran ayında Avrupa'nın 20 ülkesinde ;23,692 Megane , 21,682 QQ satılmış komikler gerçekten , ellerindeki 1.5 Dci'leri eritmek için yapıyor da olabilir bence .

    durum sandığımdan da kötüymüş rakam yıllık 150bin miş. toplam kapasite 500bin bunun da ancak %30'unu 1.6 dci üretmekte kullanıyorlar
    herhalde bu sene Türkiye'ye 1000 adet 1.6 dci ya gelir ya gelmez


    1.6 dci motorun sadece Fransadaki Cleon'da üretileceği fikrine nereden vardınız? Megane III'lerin üretildiği İspanya'daki fabrikasında yıllık motor üretim adedi "1,158,155"




  • Anlaşılan herkes Renault'un tanıtım videolarını izlemiş ve büyülenmiş fakat motorların piyasada tercih edilmesi, ne salt yakıt tüketimiyle ne salt güç ile ne de salt sağlamlık-uzun ömür ile olmakta.

    Motorların bu noktaya nereden geldiğini iyi biliyorum ve nereye gittiğini de izliyorum, takip ediyorum.


    Motorun verimini artıracağım diye üzerine bir kaç ayrı sistem daha ekleyip, mekaniğini karmaşık hale getirmek sistemin güvenilirliğini düşürür. Bu tüm mekanik sistemlerde böyledir.
    VW yeni yeni motorlar FSI,TSI üretmiştir fakat 8 valfli 1.6 benzinli motoru hala özellikle rağbet görmektedir.
    İlk geldiği yıllarda multijet motorlar tercih edilmemiş, mümkün mertebe JTD motorlar tercih edilmiştir.
    Mercedeste üretse de, Detroit Diesel tasarlasa da 3 silindirli dizel motor yaygınlaşmamıştır. Tercih edilmemiştir.


    Servise , sanayiye düştüğünüzde görürsünüz, 700.000 km track testini.. 5000 cycle start stop testini..
    Renaultun eklediği yeni sensörler sistemler arıza verdiğinde, parmak kadar sensöre 300-400 TL verince görürsünüz düşük yakıt tüketimini..

    Burada sorulsa herkes şu markanın dizel motoru 300.000 km gidiyor, bununki 500.000 km gidiyor der, sıkıysa yatırsın parasını o dediği dizel aracın 180.000 km de olanına.
    Herkes elindeki dizel aracı en geç 140-150 binde satıyor, satar. 700.000 km boyunca motor test edilmiş, versin o zamaqn renault sana 200.000 km motor garantisi??


    Ben belki 1000 belki 2000 motor rektefiyesi görmüşümdür. dizel olsun benzinli olsun, otomobil olsun otobüs olsun.

    Otomobillerde , dizel araca sıfır alıp bakımlarını aksatmadan binen 100.00 150.000 km biniyor. Bundan sonra motor sinyal vermeye başlıyor, kartere hava basıyor bir süre sonra da yağ yakmaya başlıyor ve 180-200 bin km civarında araca 3000 ile 6000 TL arasında, ( servisinde 5000-11000 ) arasında masraf yapılıyor. Eğer kötü binildiyse, dikkat edilmediyse bu km ler öne geliyor.


    Malesef araçların hesaplanan ömrü km olarak 150.000 civarı. Ona göre de 100.000 garanti veriliyor. Kötü binildiyse bu düşüyor, iyi binildiyse artıyor fakat 100.000 den sonra araç ekonomik ömrünü doldurmuş oluyor.


    Avrupada otomobiller alınırken, otomobilin fiyatı bir kenara yazılır, senede 20.000 km binileceği veya 30.000 km binileceği düşünülerek, lastik, servis, sigorta,yakıt masrafları buna eklenir. Ve 3 yıl sonundaki yapılan km' ye bölünerek otomobillerin maliyeti hesaplanır. Yani onlar için araç 3 yıl sonunda öldü varsayılır. Çok düşük bir bedelden ya 2. el olarak satılır. Ve o bedel aracın km maliyetinden düşülmez. yani hesapta hiç olmaz.

    Fakat ülkemizde, o araçlara her zaman talep vardır, km 150.000 de olsa, 250.000 de olsa alınır binilir. Motoru yaptırılır, yine binilir.

    Araçların, motorların piyasada tutması veya tutmaması da bu grup insanlar tarafından belirlenir. Eğer bu insanlar bu araçların veya motorların sağlıklı olduklarına, onarımlarının kolay ve ucuz olduklarına inanırlarsa o aracın ikinci eli değerlenir. Sıfır araç alanlar da çoğunlukla ikinci elde piyasası olmasına göre alırlar. Çünkü bizde 3 yıl sonunda aracın kaça satılacağı, toplam ne kadar zarar ettireceği önemlidir.


    Renaultun motorunun ne yaktığı önemli değildir. Çünkü araçların km başına maliyeti yakıttan ibaret değildir.


    Renault bu geliştirmeleri sizin için değil de servise geldiğinizde kendisi için yeni parça kalemleri açmak için yapıyorsa, orası da düşünülmelidir.

    Far beyni 1000 TL gibi :) , çok lazımdı akıllı far.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Anlaşılan herkes Renault'un tanıtım videolarını izlemiş ve büyülenmiş fakat motorların piyasada tercih edilmesi, ne salt yakıt tüketimiyle ne salt güç ile ne de salt sağlamlık-uzun ömür ile olmakta.

    Motorların bu noktaya nereden geldiğini iyi biliyorum ve nereye gittiğini de izliyorum, takip ediyorum.


    Motorun verimini artıracağım diye üzerine bir kaç ayrı sistem daha ekleyip, mekaniğini karmaşık hale getirmek sistemin güvenilirliğini düşürür. Bu tüm mekanik sistemlerde böyledir.
    VW yeni yeni motorlar FSI,TSI üretmiştir fakat 8 valfli 1.6 benzinli motoru hala özellikle rağbet görmektedir.
    İlk geldiği yıllarda multijet motorlar tercih edilmemiş, mümkün mertebe JTD motorlar tercih edilmiştir.
    Mercedeste üretse de, Detroit Diesel tasarlasa da 3 silindirli dizel motor yaygınlaşmamıştır. Tercih edilmemiştir.


    Servise , sanayiye düştüğünüzde görürsünüz, 700.000 km track testini.. 5000 cycle start stop testini..
    Renaultun eklediği yeni sensörler sistemler arıza verdiğinde, parmak kadar sensöre 300-400 TL verince görürsünüz düşük yakıt tüketimini..

    Burada sorulsa herkes şu markanın dizel motoru 300.000 km gidiyor, bununki 500.000 km gidiyor der, sıkıysa yatırsın parasını o dediği dizel aracın 180.000 km de olanına.
    Herkes elindeki dizel aracı en geç 140-150 binde satıyor, satar. 700.000 km boyunca motor test edilmiş, versin o zamaqn renault sana 200.000 km motor garantisi??


    Ben belki 1000 belki 2000 motor rektefiyesi görmüşümdür. dizel olsun benzinli olsun, otomobil olsun otobüs olsun.

    Otomobillerde , dizel araca sıfır alıp bakımlarını aksatmadan binen 100.00 150.000 km biniyor. Bundan sonra motor sinyal vermeye başlıyor, kartere hava basıyor bir süre sonra da yağ yakmaya başlıyor ve 180-200 bin km civarında araca 3000 ile 6000 TL arasında, ( servisinde 5000-11000 ) arasında masraf yapılıyor. Eğer kötü binildiyse, dikkat edilmediyse bu km ler öne geliyor.


    Malesef araçların hesaplanan ömrü km olarak 150.000 civarı. Ona göre de 100.000 garanti veriliyor. Kötü binildiyse bu düşüyor, iyi binildiyse artıyor fakat 100.000 den sonra araç ekonomik ömrünü doldurmuş oluyor.


    Avrupada otomobiller alınırken, otomobilin fiyatı bir kenara yazılır, senede 20.000 km binileceği veya 30.000 km binileceği düşünülerek, lastik, servis, sigorta,yakıt masrafları buna eklenir. Ve 3 yıl sonundaki yapılan km' ye bölünerek otomobillerin maliyeti hesaplanır. Yani onlar için araç 3 yıl sonunda öldü varsayılır. Çok düşük bir bedelden ya 2. el olarak satılır. Ve o bedel aracın km maliyetinden düşülmez. yani hesapta hiç olmaz.

    Fakat ülkemizde, o araçlara her zaman talep vardır, km 150.000 de olsa, 250.000 de olsa alınır binilir. Motoru yaptırılır, yine binilir.

    Araçların, motorların piyasada tutması veya tutmaması da bu grup insanlar tarafından belirlenir. Eğer bu insanlar bu araçların veya motorların sağlıklı olduklarına, onarımlarının kolay ve ucuz olduklarına inanırlarsa o aracın ikinci eli değerlenir. Sıfır araç alanlar da çoğunlukla ikinci elde piyasası olmasına göre alırlar. Çünkü bizde 3 yıl sonunda aracın kaça satılacağı, toplam ne kadar zarar ettireceği önemlidir.


    Renaultun motorunun ne yaktığı önemli değildir. Çünkü araçların km başına maliyeti yakıttan ibaret değildir.


    Renault bu geliştirmeleri sizin için değil de servise geldiğinizde kendisi için yeni parça kalemleri açmak için yapıyorsa, orası da düşünülmelidir.

    Far beyni 1000 TL gibi :) , çok lazımdı akıllı far.














    Yazınız çok mantıklı olmuş fakat motor ömrünün 150 binde bitmesi biraz fazla erken değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Anlaşılan herkes Renault'un tanıtım videolarını izlemiş ve büyülenmiş fakat motorların piyasada tercih edilmesi, ne salt yakıt tüketimiyle ne salt güç ile ne de salt sağlamlık-uzun ömür ile olmakta.

    Motorların bu noktaya nereden geldiğini iyi biliyorum ve nereye gittiğini de izliyorum, takip ediyorum.


    Motorun verimini artıracağım diye üzerine bir kaç ayrı sistem daha ekleyip, mekaniğini karmaşık hale getirmek sistemin güvenilirliğini düşürür. Bu tüm mekanik sistemlerde böyledir.
    VW yeni yeni motorlar FSI,TSI üretmiştir fakat 8 valfli 1.6 benzinli motoru hala özellikle rağbet görmektedir.
    İlk geldiği yıllarda multijet motorlar tercih edilmemiş, mümkün mertebe JTD motorlar tercih edilmiştir.
    Mercedeste üretse de, Detroit Diesel tasarlasa da 3 silindirli dizel motor yaygınlaşmamıştır. Tercih edilmemiştir.


    Servise , sanayiye düştüğünüzde görürsünüz, 700.000 km track testini.. 5000 cycle start stop testini..
    Renaultun eklediği yeni sensörler sistemler arıza verdiğinde, parmak kadar sensöre 300-400 TL verince görürsünüz düşük yakıt tüketimini..

    Burada sorulsa herkes şu markanın dizel motoru 300.000 km gidiyor, bununki 500.000 km gidiyor der, sıkıysa yatırsın parasını o dediği dizel aracın 180.000 km de olanına.
    Herkes elindeki dizel aracı en geç 140-150 binde satıyor, satar. 700.000 km boyunca motor test edilmiş, versin o zamaqn renault sana 200.000 km motor garantisi??


    Ben belki 1000 belki 2000 motor rektefiyesi görmüşümdür. dizel olsun benzinli olsun, otomobil olsun otobüs olsun.

    Otomobillerde , dizel araca sıfır alıp bakımlarını aksatmadan binen 100.00 150.000 km biniyor. Bundan sonra motor sinyal vermeye başlıyor, kartere hava basıyor bir süre sonra da yağ yakmaya başlıyor ve 180-200 bin km civarında araca 3000 ile 6000 TL arasında, ( servisinde 5000-11000 ) arasında masraf yapılıyor. Eğer kötü binildiyse, dikkat edilmediyse bu km ler öne geliyor.


    Malesef araçların hesaplanan ömrü km olarak 150.000 civarı. Ona göre de 100.000 garanti veriliyor. Kötü binildiyse bu düşüyor, iyi binildiyse artıyor fakat 100.000 den sonra araç ekonomik ömrünü doldurmuş oluyor.


    Avrupada otomobiller alınırken, otomobilin fiyatı bir kenara yazılır, senede 20.000 km binileceği veya 30.000 km binileceği düşünülerek, lastik, servis, sigorta,yakıt masrafları buna eklenir. Ve 3 yıl sonundaki yapılan km' ye bölünerek otomobillerin maliyeti hesaplanır. Yani onlar için araç 3 yıl sonunda öldü varsayılır. Çok düşük bir bedelden ya 2. el olarak satılır. Ve o bedel aracın km maliyetinden düşülmez. yani hesapta hiç olmaz.

    Fakat ülkemizde, o araçlara her zaman talep vardır, km 150.000 de olsa, 250.000 de olsa alınır binilir. Motoru yaptırılır, yine binilir.

    Araçların, motorların piyasada tutması veya tutmaması da bu grup insanlar tarafından belirlenir. Eğer bu insanlar bu araçların veya motorların sağlıklı olduklarına, onarımlarının kolay ve ucuz olduklarına inanırlarsa o aracın ikinci eli değerlenir. Sıfır araç alanlar da çoğunlukla ikinci elde piyasası olmasına göre alırlar. Çünkü bizde 3 yıl sonunda aracın kaça satılacağı, toplam ne kadar zarar ettireceği önemlidir.


    Renaultun motorunun ne yaktığı önemli değildir. Çünkü araçların km başına maliyeti yakıttan ibaret değildir.


    Renault bu geliştirmeleri sizin için değil de servise geldiğinizde kendisi için yeni parça kalemleri açmak için yapıyorsa, orası da düşünülmelidir.

    Far beyni 1000 TL gibi :) , çok lazımdı akıllı far.














    O yüzden zaten 400.000de motor yapılmamış taksiler dolanıyor değil mi ?

    Kusura bakmayın fakat dediklerinize "yav he he" demekten başka bir şey yapamıyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yeni Megane HB GT-Line Energy 1.6 dCi 130 bg 60.750 TL
    Yeni Megane Sport Tourer GT-Line Energy 1.6 dCi 130 bg 63.150 TL

    bu fiyatlarla bu motoru piyasada görmemiz zor zaten
    karaborsa olacak bir durum olacağını sanmıyorum

    bu motor haricinde çok daha düşük tüketime sahip energy 1.5 dci 110 start stoplu motor neden getirilmiyor
    illa londra'damı yaşamamız lazım
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.