Şimdi Ara

130 bg dci megane test(130'luk motor karaborsa) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
16.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Babamın Opel AStra'sı vardı 155binde sattı, 10 yıllık araçtı, üstelik 100bin kmsi LPG ile kullanılmıştı, ve araç saat gibi çalışıyordu.

    Motor 150binde biter tezi hiç doğru değil.

    Forumda 350biin km de Mazda Lantis vardı, anahtar değmemiş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Bizim millet de amma büyüttü şu motoru. Zaten Hyundai da bile var benzer dizel. Altı üstü onun benzeri işte.

    1.6 200PS falan bir ünite ortaya çıksaydı çift turbolu o zaman ben bile merak ederdim.

    torklarına ve yakıt tüketimlerine bakıldığında altı üstü onun benzeri demek pek mümkün değil

    Su adamin ciddiye alinmamasi gerektigini dusunuyorum.

    Asıl seni ciddiye almayalım.

    1.6 Dizel 200PS yapılabilecek bir motor. Bir adet ekstra turboya bakar.

    Cahilce yorum yapmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atom239

    O yüzden zaten 400.000de motor yapılmamış taksiler dolanıyor değil mi ?

    Kusura bakmayın fakat dediklerinize "yav he he" demekten başka bir şey yapamıyorum.

    Kaç tane 400.000 de motor yapılmamış taksi gördün. Nereden biliyorsun motor yapılmadığını. Bir keramet yoksa neden km leri 100.000 civarına düşürüyorlar.. Neden satılan arabaların cok büyük kısmı 90-130 bin km civarında. Neden o taksiyi yapan marka 100.000 degilde 200.000 km garanti vermiyor?

    Biraz mantıklı şeyler yazılsa da bildiğimiz yanlışmış desek yeni şeyler öğrensek..
  • quote:


    Orijinalden alıntı: ÇVK
    Yazınız çok mantıklı olmuş fakat motor ömrünün 150 binde bitmesi biraz fazla erken değil mi?



    sagolun.

    Dizeller için benim bizzat motoru yapılan araçlarda gördüğüm ortalama ömür o civarda . Aracın ticari veya binek kullanılmasına, kullanimina, bakimlarin duzenli yapilmasina gore azalabilmekte veya artabilmekte. Benim babam bu 150.000 km gidiyor dedigim motoru sifirdan kullansa 300.000 km gorebilir fakat genel kullanici kitlesi oyle kullanmiyor.

    Cok titiz, dikkatli insanlar bile sifir aldiklari arac biraz eskidikten sonra umursamamaya, nasil olsa degistirecegim diye hor kullanmaya basliyorlar.


    Bu soyleyeceklerim size degil CVK .

    Dedigim gibi herkes motorlar 300.000 400.000 gider der ama ne kadar sagi solu temiz olsa da 180.000 de dizel arac almaya cesaret edemezler, almazlar.


    Bu forumda sorarsaniz herkes: overclock islemciye zarar vermez der fakat ikinci el kisminda islemci alan herkes overclock yapildimi diye sorar. Ilginctir otomobil ve motor konusunda da oyle bir durum var. Demekki savunulan seye insanlarin kendisi de inanmiyor.


    Benzinli motorlar daha sorunsuzlar ve daha cok km yapiyorlar. masraflari da daha az oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 1 Ağustos 2012; 21:12:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:


    Orijinalden alıntı: ÇVK
    Yazınız çok mantıklı olmuş fakat motor ömrünün 150 binde bitmesi biraz fazla erken değil mi?



    sagolun.

    Dizeller için benim bizzat motoru yapılan araçlarda gördüğüm ortalama ömür o civarda . Aracın ticari veya binek kullanılmasına, kullanimina, bakimlarin duzenli yapilmasina gore azalabilmekte veya artabilmekte. Benim babam bu 150.000 km gidiyor dedigim motoru sifirdan kullansa 300.000 km gorebilir fakat genel kullanici kitlesi oyle kullanmiyor.

    Cok titiz, dikkatli insanlar bile sifir aldiklari arac biraz eskidikten sonra umursamamaya, nasil olsa degistirecegim diye hor kullanmaya basliyorlar.


    Bu soyleyeceklerim size degil CVK .

    Dedigim gibi herkes motorlar 300.000 400.000 gider der ama ne kadar sagi solu temiz olsa da 180.000 de dizel arac almaya cesaret edemezler, almazlar.


    Bu forumda sorarsaniz herkes: overclock islemciye zarar vermez der fakat ikinci el kisminda islemci alan herkes overclock yapildimi diye sorar. Ilginctir otomobil ve motor konusunda da oyle bir durum var. Demekki savunulan seye insanlarin kendisi de inanmiyor.


    Benzinli motorlar daha sorunsuzlar ve daha cok km yapiyorlar. masraflari da daha az oluyor.

    Yok oyle bir dunya.

    Bir kere calisma prensibinden dolayi,yani dizeller daha dusuk devir cevirdikleri icin motor omurleri uzun olur.

    6 ay once dayimlarda seat toledo 1.9 tdi vardi,240.000 kmde araci sattilar.turbo disinda aracta hicbir sorun olusmadi.

    Ayrica bir cok kisinin tek motorla 300.000km gittiklerini goruyorum.

    Hocyapmayin allahinizi severseniz biraz mantikli konusun lutfen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien
    NOT : Fiat'ın 120ps'lik motoru da Hyundai'ın 128ps'lik motorundan daha güçlü.

    Ufuk dostum, bu cümle mantık itibariyle yanlış olmuş ne yazık ki.

    Motor güçleri varsayımlarla ölçülmez, hepsi önce KW birimi cinsinden ölçülür sonra PS yada HP birimine çevirilir. Fiatın 120 PSlik motoru Hyundainin 128 PSlik motorundan daha verimli çalışan (her anlamda verimli) ve beklentileri daha iyi karşılayan bir motor deseydin anlatmak istediğini daha kolay ifade edebilirdin.

    120 PSlik bir motorun 128 PSlik bir motordan daha güçlü olması tüm bilimsel kabullere ters.
    .....

    Genel anlamda motorun ürettiği gücü yola yansıtamıyor, aktarma kayıpları fazla, şanzıman oranları başarısız vb. türde açıklamalar aracın durumunu ortaya daha iyi koyabiliyor düşünüyorum.

    Selamlar.

    Dostum senin benim ne demek istediğimi anlaman gerekirdi... Yanlış bir ifade kullanmışım fakat aslında söylemek istediğim anlaşılabiliyor...

    Yine de düzeltmen için teşekkürler. Elbette 120ps, 128ps'den daha güçlü olamaz.. Bu 3 5'ten büyüktür demekten farksız Tabii ki "performansı" kastettim. Öte yandan Fiat'ın dizelinin torku da CRDI motordan ciddi anlamda yüksek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 2 Ağustos 2012; 8:03:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    quote:

    Orijinalden alıntı: NapoleonBonaparte

    yalnız motorun üretim kapasitesi düşükmüş , yılda 500.000 kime yeter sadece 2012 Haziran ayında Avrupa'nın 20 ülkesinde ;23,692 Megane , 21,682 QQ satılmış komikler gerçekten , ellerindeki 1.5 Dci'leri eritmek için yapıyor da olabilir bence .

    durum sandığımdan da kötüymüş rakam yıllık 150bin miş. toplam kapasite 500bin bunun da ancak %30'unu 1.6 dci üretmekte kullanıyorlar
    herhalde bu sene Türkiye'ye 1000 adet 1.6 dci ya gelir ya gelmez


    1.6 dci motorun sadece Fransadaki Cleon'da üretileceği fikrine nereden vardınız? Megane III'lerin üretildiği İspanya'daki fabrikasında yıllık motor üretim adedi "1,158,155"

    basın bültenlerinde yazıyor.
    ona bakarsanız Türkiye'de de 1.5 dci motor üretimi var bahsettiğim 1.6 dci motor ve maalesef şuan için sadece cleon'da üretiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    Yeni Megane HB GT-Line Energy 1.6 dCi 130 bg 60.750 TL
    Yeni Megane Sport Tourer GT-Line Energy 1.6 dCi 130 bg 63.150 TL

    bu fiyatlarla bu motoru piyasada görmemiz zor zaten


    Çok doğru bir tespit. Ne de olsa C segmentindeki diğer dizel motorlu üst donanım araçlar 40.000 lira civarında!

    Bu ara forumun modası Megane başlıklarına girip "pahalı" yazmak oldu... Nedense rakiplerinin fiyatlarına bakmaya da gerek görülmüyor. Megane 1.6 130 ps'lik motora ve GT Line sportif şasiye sahip olduğu halde rakiplerinin tamamından ucuz. Bu araca kötü diyebilirsiniz, tipsiz vs. diyebilirsiniz ama pahalı demek tuhaf oluyor...

    (GT Line serisi özel sportif şasiye sahip bir seri. 1.6 dci 130ps motor da rakiplerinden ciddi biçimde güçlü... Buna rağmen araç Astra 1.3 CDTI ve Corolla 1.4 D4D ile aynı fiyat, Focus 1.6 TDCI 115ps ve Jetta 1.6 TDI 105 ps'den ucuz... Dileyenler linkteki mesajımdan ayrıntılı olarak rakipleriyle fiyat kıyaslamasını görebilirler :http://forum.donanimhaber.com/m_63333555/mpage_2/key_/tm.htm)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 2 Ağustos 2012; 8:18:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Anlaşılan herkes Renault'un tanıtım videolarını izlemiş ve büyülenmiş fakat motorların piyasada tercih edilmesi, ne salt yakıt tüketimiyle ne salt güç ile ne de salt sağlamlık-uzun ömür ile olmakta.

    Motorların bu noktaya nereden geldiğini iyi biliyorum ve nereye gittiğini de izliyorum, takip ediyorum.


    Motorun verimini artıracağım diye üzerine bir kaç ayrı sistem daha ekleyip, mekaniğini karmaşık hale getirmek sistemin güvenilirliğini düşürür. Bu tüm mekanik sistemlerde böyledir.
    VW yeni yeni motorlar FSI,TSI üretmiştir fakat 8 valfli 1.6 benzinli motoru hala özellikle rağbet görmektedir.
    İlk geldiği yıllarda multijet motorlar tercih edilmemiş, mümkün mertebe JTD motorlar tercih edilmiştir.
    Mercedeste üretse de, Detroit Diesel tasarlasa da 3 silindirli dizel motor yaygınlaşmamıştır. Tercih edilmemiştir.


    Servise , sanayiye düştüğünüzde görürsünüz, 700.000 km track testini.. 5000 cycle start stop testini..
    Renaultun eklediği yeni sensörler sistemler arıza verdiğinde, parmak kadar sensöre 300-400 TL verince görürsünüz düşük yakıt tüketimini..

    Burada sorulsa herkes şu markanın dizel motoru 300.000 km gidiyor, bununki 500.000 km gidiyor der, sıkıysa yatırsın parasını o dediği dizel aracın 180.000 km de olanına.
    Herkes elindeki dizel aracı en geç 140-150 binde satıyor, satar. 700.000 km boyunca motor test edilmiş, versin o zamaqn renault sana 200.000 km motor garantisi??


    Ben belki 1000 belki 2000 motor rektefiyesi görmüşümdür. dizel olsun benzinli olsun, otomobil olsun otobüs olsun.

    Otomobillerde , dizel araca sıfır alıp bakımlarını aksatmadan binen 100.00 150.000 km biniyor. Bundan sonra motor sinyal vermeye başlıyor, kartere hava basıyor bir süre sonra da yağ yakmaya başlıyor ve 180-200 bin km civarında araca 3000 ile 6000 TL arasında, ( servisinde 5000-11000 ) arasında masraf yapılıyor. Eğer kötü binildiyse, dikkat edilmediyse bu km ler öne geliyor.


    Malesef araçların hesaplanan ömrü km olarak 150.000 civarı. Ona göre de 100.000 garanti veriliyor. Kötü binildiyse bu düşüyor, iyi binildiyse artıyor fakat 100.000 den sonra araç ekonomik ömrünü doldurmuş oluyor.


    Avrupada otomobiller alınırken, otomobilin fiyatı bir kenara yazılır, senede 20.000 km binileceği veya 30.000 km binileceği düşünülerek, lastik, servis, sigorta,yakıt masrafları buna eklenir. Ve 3 yıl sonundaki yapılan km' ye bölünerek otomobillerin maliyeti hesaplanır. Yani onlar için araç 3 yıl sonunda öldü varsayılır. Çok düşük bir bedelden ya 2. el olarak satılır. Ve o bedel aracın km maliyetinden düşülmez. yani hesapta hiç olmaz.

    Fakat ülkemizde, o araçlara her zaman talep vardır, km 150.000 de olsa, 250.000 de olsa alınır binilir. Motoru yaptırılır, yine binilir.

    Araçların, motorların piyasada tutması veya tutmaması da bu grup insanlar tarafından belirlenir. Eğer bu insanlar bu araçların veya motorların sağlıklı olduklarına, onarımlarının kolay ve ucuz olduklarına inanırlarsa o aracın ikinci eli değerlenir. Sıfır araç alanlar da çoğunlukla ikinci elde piyasası olmasına göre alırlar. Çünkü bizde 3 yıl sonunda aracın kaça satılacağı, toplam ne kadar zarar ettireceği önemlidir.


    Renaultun motorunun ne yaktığı önemli değildir. Çünkü araçların km başına maliyeti yakıttan ibaret değildir.


    Renault bu geliştirmeleri sizin için değil de servise geldiğinizde kendisi için yeni parça kalemleri açmak için yapıyorsa, orası da düşünülmelidir.

    Far beyni 1000 TL gibi :) , çok lazımdı akıllı far.














    yazdıklarınızın sizin tahminleriniz yada öngörüleriniz dışında hiçbir elle tutulan tarafı yok. 100bin olayı şehir efsanesi dışında birşey değil
    şuan da leasing süresi dolmak üzere olan 34 adet megane II dizel var ve en düşük km olan 120 binde 280 bin olan da var hiçbirinin de de motor sorunu yok.Bundan önce de focus'lar vardı onlarda da benzer km'ler yapıldı onlarda da motor problemi olmadı.
    garanti olayına gelince 100bin-2 yıl yada 3 yıl benzinli için de dizel içinde genelde standart bir rakam (ki yurtdışında eksta garantilerle 150-200 bin km ve 4-5 yıl gibi sürelere garantiyi uzatabiliyorsunuz) bunu 100 binde motor bitecek diye anlayan sanırım sadece sizsiniz.

    hor kullanılmamış bir dizel motor rahatlıkla 500bin km'yi görür bu hurafelerle işimiz olmadığı için bir yakınıma 160bin km 'de 2. el dizel bir araç aldık isteyene km fotolarını..vs ekleyebilirim

    o zaman kimse 2-3 yaş üzeri araba almasın sizin mantığınızla garanti bitiyor maazallah araç saatli bomba gibi patlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    quote:

    Orijinalden alıntı: NapoleonBonaparte

    yalnız motorun üretim kapasitesi düşükmüş , yılda 500.000 kime yeter sadece 2012 Haziran ayında Avrupa'nın 20 ülkesinde ;23,692 Megane , 21,682 QQ satılmış komikler gerçekten , ellerindeki 1.5 Dci'leri eritmek için yapıyor da olabilir bence .

    durum sandığımdan da kötüymüş rakam yıllık 150bin miş. toplam kapasite 500bin bunun da ancak %30'unu 1.6 dci üretmekte kullanıyorlar
    herhalde bu sene Türkiye'ye 1000 adet 1.6 dci ya gelir ya gelmez


    1.6 dci motorun sadece Fransadaki Cleon'da üretileceği fikrine nereden vardınız? Megane III'lerin üretildiği İspanya'daki fabrikasında yıllık motor üretim adedi "1,158,155"

    basın bültenlerinde yazıyor.
    ona bakarsanız Türkiye'de de 1.5 dci motor üretimi var bahsettiğim 1.6 dci motor ve maalesef şuan için sadece cleon'da üretiliyor

    Türkiye dışında dünyadaki birçok Renault fabrikasında motor üretimi* var onu biliyorum. Araç İspanyada üretiliyor, motor Fransa'dan mı gidiyor? Bana hiç mantıklı gelmedi açıkcası...

    *Merak eden arkadaşlar detay için Renault Atlas inceyebilirsiniz.

    http://www.media.renault.com/mwg-internal/de5fs23hu73ds/progress?id=PA6IpMkFGg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    Türkiye dışında dünyadaki birçok Renault fabrikasında motor üretimi* var onu biliyorum. Araç İspanyada üretiliyor, motor Fransa'dan mı gidiyor? Bana hiç mantıklı gelmedi açıkcası...

    *Merak eden arkadaşlar detay için Renault Atlas inceyebilirsiniz.

    http://www.media.renault.com/mwg-internal/de5fs23hu73ds/progress?id=PA6IpMkFGg

    cleon bir sadece motor ve aktarma organları fabrikası ve sadece megane değil diğer Renault modellerine ilave olarak Nissan , isuzu , opel (daha sonra listeye Daimler de eklenecek) markalarına da motor üretiyor.
    1.6 dci 1.9 dci'ın yerini aldığı için motor da 1.9 dci üretiminin yapıldığı cleon'da üretiliyor
    Aracın üretildiği yerde motorun üretilmemesi garip gelebilir ama değil keza Türkiye'de de megane,clio,fluence üretimi var ve bunlar değişik motor tiplerine sahip ama Türkiye'de bu motorların tümü üretilmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baybars_ -- 2 Ağustos 2012; 12:15:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_





    Burada yazılanlar doktora tezi falan değil; Tabi ki gözlem ve yorumlar, tahminler olacak.
    Renaultla da sınırlı yazmıyorum. Bu gün otomobil endüstrisinde herkes analiz uzmanı arıyor. Neden, daha az malzemeyle, daha az masrafla ürün üretmek. Cam açma kapama düğmesi yapıyor, bunun ömrü kaç açma kapama olsun diye baştan karar verip sonra ona göre dayanacak şekilde o düğmeyi üretiyor. Bir şeyi üretirken bir ömür beklentisi olmalı, ben diyorum ki avrupa otomobiller için tasarımda bu ömür beklentisi 150.000 km.
    O kmden sonra araç dökülmeye başlar.

    100.000 de motor bittiğini kim nerede yazmış. Birşeyi eleştirecekseniz iyi okuyun, anlamaya çalışın. Aynı yazıda 300.000 de binilebilir diyorum. Neden 160.000 de dizel aldınız, çok çok daha ucuza 300.000 de alsaydınız. madem rahat rahat 500.000 gidiyor..
    Bazı şeyler malesef gerçekten hurafedir. Bazı şeyler de hurafe gibi görünür fakat iyi araştırırsanız varmış bir bildikleri dersiniz.

    Siz "aracın ekonomik ömrünü doldurması" sözünden motorun parçalanmasını anlıyorsunuz sanırım.

    Eğer aracın ne zaman ne masraf çıkaracağı öngörülemez hale geldiyse, bir gün kliması, bir gün beyni bozuluyorsa, bir gün aks bozuyor diğer gün motor ikaz lambası yanıyorsa, tamiri için harcanan zamanda siz işinizden gücünüzden oluyorsanız araç ekonomik ömrünü doldurmuştur.

    Tanıdık usta var, ben de emekliyim, vaktim bol der. gider bozuldukça orasını burasını çıkmacıdan alır yaptırırım diye düşünürseniz, tabiki otomobile 1.000.000 km de binersiniz. Fakat modern görüşe göre, Bu tip zararları başlayan otomobil ekonomik ömrünü doldurmuş sayılır.

    Sen bilmezsin belki ama şirkette o işe bakan uzman, araçların ekonomik ömrünü doldurduğunu düşünür ve komple yeniler. Leasing bitti diye araç değiştiğrilmez, aracın kullanım süresine, ekonomik ömrüne göre leasing yapılır.

    Mesela ekonomik ömür diye ingilizcesini aratırsanız:
    Economic Life
    Definition: Economic life is the period over which an entity expects to be able to use an asset, and is the period over which it is depreciated. Economic life can also refer to the number of units produced; for example, the economic life of a vehicle may be 100,000 miles, rather than three years.

    Yani bir malın kendini amorti ettiği varsayılan ömürmüş.
    Örnek olarak da bir otomobil için 160.000 km veya 3 yıl olabilirmiş.



    Yoksa motor hiç bir zaman tamamen bozulmaz. Segman kırıksa segmanı değişir, conta ve işçilik masrafları eklenir, 1500-2000 TL ye çıkar. Fakat bir süre sonra diğer segman kırılır, sübap lastikleri aşınır vs.. Bunun komple gözden geçmesi de araç yenileme masrafını geçer.

    Sıfır araç alıp ilk hafta motorunu bozan, garantiden araç değişimi isteyen olabildiği gibi, uzun kmler binenler de vardır. Fakat bu genele vurulamaz. Eğer dediğiniz gibi ise, Renault versin 150.000 km ya da 200.000 km garanti. Başka araba satılmaz memlekette..

    200.000 km oldu motora hiç birşey olmadı, 2 defa turbo değiştik diyor adam. Turbo ne oluyor sakızmı.



    Resimde ford firmasının amerikada ürettiği bir aracın ( avrupa araçlardan sağlamdır) yılda 12.000 mil ( yaklaşık 20.000 km ) binildiği durumda motor, transmisyon, havalandırma gibi farklı kalemlerde yıllara göre arıza dağılımı verilmiş. Çalışma 400.000 araç üzerinde yapılmış.

    Arızalılar ve yıllara, km ye göre artışını kendiniz yorumlayınız. Bu benzinli ve oldukça sağlam bir araç. Burada neden çalışma 8 yıl için yapılmış.. Oradan sonrasını hesaba bile almamışlar. Peki 6-7-8. yıllarda aracın heryerinden şikayetler artmış. Kaç km ye tekabül ediyor, yılda 12.000 mil yapan araç için 8 yıl.. 155.000 km civarına. amerikan araçlarının sağlamlığından bahsederiz. Bu araç için 200.000 km de subap conta değişimi, 300.000 km de komple motor değişimi gerekiyormuş. zorlanmayan, benzinli atmosferik bir araç..
    Varın avrupa olan turbolu dizel aracı siz düşünün.



     130 bg dci megane test(130'luk motor karaborsa)


     130 bg dci megane test(130'luk motor karaborsa)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 2 Ağustos 2012; 11:22:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz


    300binde dizel bulamadığımız için almadık.Malum km düşürme olayları
    şaka bir yana km'si ile orantılı uygun bir fiyata 300bin km dizel aracı da binmek için alabilirim. fakat satma boyutunu düşünürsek fiyatının çok uygun fiyalı olması gerekir.
    konumuza gelirsek sizin söylediğinizin aksine motorun(konumuz bu) ekonomik ömrü 100bin 150 bin değildir.
    bahsettiğiniz belki aracın ekonomik ömrü olur.zaten bahsettiğiniz kaynaklarda motor yerine genelde araçtan bahsetmekte burada konumuz ise motor
    verdiğiniz istatisliklere göre de 155 bin km civarında da oran %15 altında.
    siz %15'e bakarak ekonomik ömür biçiyorsunuz.
    Bir motor 100 bin civarında-kötü kullanım harici- bitmez dolayısıyla ekonomik ömrünüde tamamlamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baybars_ -- 2 Ağustos 2012; 12:33:43 >




  • % 15 o sene motor problemi oldu diye gelenler, tabiki bir önceki sene gelen % 15 onarıldığından o sene tekrar gelmiyor..
    Herkes herşeyi anlasın diye bir beklenti yok tabi.

    Allah avrupalılarada akıl fikir versin. 15.000 euroya aldığı arabayı 4 sene sonra 100.000 km' ye yaklaşınca enayi gibi 4500 euroya satıp sıfırını alıyorlar.
    Ülkemizde bunu düzenli yapan kişilere ve şirketlere de Allah akıl fikir versin :) Arabayı, uçağı üretiyorlar da bizim millet kadar basmıyor kafaları şu hesaplara..

    Paylaşımlar meraklılarına fikir versin diyelim, dileyelim..


    Gariban milletimiz de ölmeye yakın araçları satın alsın, şansını denesin. arabaya "maşallah" yazsın, "nazar etme ne olur çalış senin de olur" yazsın..
    Sanayiye gidince çıkmacılarda parça arasın, düzgün yapacak usta arasın. Garanti bitince yetkili servise uğramasın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien


    teknolojiyi takip eden sana bana göre pahalı gelmeyebilir
    ancak ülkemiz gerçeklerini göz ardı etmemek gerekir
    satılan araç sayılarının donanım seviyesini görsek daha iyi netleştirebilirdik konuyu

    dizel megane almak için bayiye giden birinin alternatifleri
    < manuel vites olsun >

    Yeni Megane HB Business 1.5 dCi 90 bg 45.200 TL
    Yeni Megane HB Extreme 1.5 dCi 90 bg 48.150 TL
    Yeni Megane HB Extreme 1.5 dCi 110 bg 50.100 TL
    Yeni Megane HB Privilege 1.5 dCi 110 bg 53.950 TL
    Yeni Megane HB GT-Line 1.5 dCi 110 bg 56.850 TL
    Yeni Megane HB GT-Line Energy 1.6 dCi 130 bg 60.750 TL

    acaba 60 lık megana kaç kişi talip olur bilemiyorum

    not: megana karşı herhangi bir önyargım yok
    aksine 130 luk dci motoru beğeniyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien


    teknolojiyi takip eden sana bana göre pahalı gelmeyebilir
    ancak ülkemiz gerçeklerini göz ardı etmemek gerekir
    satılan araç sayılarının donanım seviyesini görsek daha iyi netleştirebilirdik konuyu

    dizel megane almak için bayiye giden birinin alternatifleri
    ........

    acaba 60 lık megana kaç kişi talip olur bilemiyorum

    not: megana karşı herhangi bir önyargım yok
    aksine 130 luk dci motoru beğeniyorum


    130ps'lik dizele elbette çok fazla talep olmayacak, standart bir Türk insanı bu aracı çoğunlukla evden işe gidip gelmek ve ailesi ile seyahat etmek için kullanacak. Zaten dar olan bütçesini çok fazla zorlamayarak, bu amaçlar için -sizin de öngördüğünüz üzere- yeterli olan 90 ve 110'luk dizeli tercih edecektir. Buna katılıyorum. Ancak otomobil piyasasındaki diğer rakipleri ile kıyaslandığında (sportif şasili, 130ps motorlu Megane GT Line ile Astra 1.3 CDTI veya Corolla 1.4D4D aynı fiyat satılıyorken), Megane için "pahalı" demek bence haksızlık olur.

    Zaten 1.6 dci motor, genel kanının aksine 1.5 dci'ın yerine değil, 1.9 dci'ın yerine çıktı. Dolayısı ile en çok rağbet gören 1.5-1.6 lt, 105-115 ps aralığındaki C segmenti araçlardan çok, ülkemizde pek bulunmayan 2.0 lt dizel C segmenti araçlara rakip. Bu pazar da ülkemizde oldukça dar olduğu için (Cruze dışında 2.0lt dizel model getiren yok yanılmıyorsam, Chevrolet de 1.6 dizel olmadığı için getiriyor zaten) bu modelin de oldukça az satması normal. Üstelik ülkemize çok fazla 1.6 dci araç da gelmeyecektir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 3 Ağustos 2012; 10:13:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    % 15 o sene motor problemi oldu diye gelenler, tabiki bir önceki sene gelen % 15 onarıldığından o sene tekrar gelmiyor..
    Herkes herşeyi anlasın diye bir beklenti yok tabi.

    Allah avrupalılarada akıl fikir versin. 15.000 euroya aldığı arabayı 4 sene sonra 100.000 km' ye yaklaşınca enayi gibi 4500 euroya satıp sıfırını alıyorlar.
    Ülkemizde bunu düzenli yapan kişilere ve şirketlere de Allah akıl fikir versin :) Arabayı, uçağı üretiyorlar da bizim millet kadar basmıyor kafaları şu hesaplara..

    Paylaşımlar meraklılarına fikir versin diyelim, dileyelim..


    Gariban milletimiz de ölmeye yakın araçları satın alsın, şansını denesin. arabaya "maşallah" yazsın, "nazar etme ne olur çalış senin de olur" yazsın..
    Sanayiye gidince çıkmacılarda parça arasın, düzgün yapacak usta arasın. Garanti bitince yetkili servise uğramasın..

    size kendi hurafelerinizle ve 100bin altındaki arabalarınızla mutluluklar diliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    % 15 o sene motor problemi oldu diye gelenler, tabiki bir önceki sene gelen % 15 onarıldığından o sene tekrar gelmiyor..
    Herkes herşeyi anlasın diye bir beklenti yok tabi.


    İkiniz arasındaki tartışmada her ikinize de katıldığım ve katılmadığım noktalar var, çok da dahil olmak istemiyorum. Fakat buradaki yorumunuz hatalı, düzeltmek istedim.

    "tabiki bir önceki sene gelen % 15 onarıldığından o sene tekrar gelmiyor.. " demişsiniz, fakat yanlış bir mantık kurmuşsunuz zira 1 sene önce çıkan arıza onarılıyor, motor yenilenmiyor. Sizin bu ifadenizin doğru olması için, her motor arızasında motorun yenileniyor olması gerekirdi.

    Örneğin bir motorda oluşabilecek arıza sayısına sensör, enjektör, turbo vs 500 diyelim... 5. yılında x sensörü arızalanan ve onarılan/değiştirilen motorun, 6. yılında sadece x sensörü arızası verme ihtimali düşmüştür, diğer 499 arıza için meydana gelme ihtimali aynı oranda devam eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 3 Ağustos 2012; 10:21:33 >




  • ""Arızalılar ve yıllara, km ye göre artışını kendiniz yorumlayınız. Bu benzinli ve oldukça sağlam bir araç. Burada neden çalışma 8 yıl için yapılmış.. Oradan sonrasını hesaba bile almamışlar. Peki 6-7-8. yıllarda aracın heryerinden şikayetler artmış. Kaç km ye tekabül ediyor, yılda 12.000 mil yapan araç için 8 yıl.. 155.000 km civarına. amerikan araçlarının sağlamlığından bahsederiz. Bu araç için 200.000 km de subap conta değişimi, 300.000 km de komple motor değişimi gerekiyormuş. zorlanmayan, benzinli atmosferik bir araç..
    Varın avrupa olan turbolu dizel aracı siz düşünün.
    ""

    Yukarıdaki yazı da ortalama motor komple değişim km'lerini zaten vermişim. Grafikteki yüzdeler arıza veren motorların oranı. arıza veriyor ve onarılıyor. x sensörü mü değişmiş y rulmanımı değişmiş değil. Belki yine aynı hatayı da vermiştir fakat istatistik konusu arıza oranıdır. Hangi parçanın ne zaman hata verdiği, ayrı bir araştırma ve ayrı bir grafiktir. 6. sene araçların % 15 inde motor arızası görüldüyse, grafikte bu yer almaktadır. Ekonomik ömür tayini içindir. Tabiki her istatistikte hata payı vardır ama grafik vermek istediği bilgiyi vermektedir. Bu istatistik sürücüler görsün, bilsin diye de değildir zaten. bizzat tasarımcısı içindir. aracın erkenden ekonomik ömrünü doldurması firmaya zarar verecektir. Aynı şekilde gereğinden fazla sağlam olması da satışları düşürecek, firmaya zarar verecektir. O gözle bakmak lazım.

    Grafikte verilen data, yıllara göre, araç yaşlandıkça araçların yüzde kaçında aracın hangi bölümüyle ilgili problem oluştuğudur.

    Grafikteki her bir yıl için araç 12.000 mil ( yaklaşık 20.000 km kullanılmıştır.) Grafik iyi okunursa, araçların 5. yılından sonra sağı solu ciddi anlamda bozulmaya başlamıştır. % 15 inin motorunda sorun çıkmış, % 15 inin şanzımanında, soğutma sisteminde, ateşleme sisteminde vs.. Tüm sistemlerde % 15 hata çıkmaya başladığı sene 6-7-8 seneler ve bu da 120.000-155.000 km lere denk geliyor. Buradan sonra araç ekonomik ömrünü yitiriyor.

    Zaten bahsettiğimiz şey de, araçların buna göre tasarlandığıdır. Eğer sonuçlar böyle çıkmasaydı Ford firması tasarım yapan mühendislerinin işine son verirdi. Bir tasarım yaparken ürüne bir ömür biçersiniz. Ben motor 500.000 km gidermi den bahsetmiyorum. O bilginin kimseye faydası olmaz. 110 yıl yaşayan insanların bizim kafamızdaki ortalama insan ömrünün 60-70 yıl olduğu bilgisini değiştirmediği gibi..

    Bunun hesaplanan, öngörülen ömrü bu diyorum. Çünkü firmaların satış yapabilmesi, önceki sattığı araçların ömrünü doldurmasıyla doğrudan ilgilidir. ve hiçbir endüstri de bunu göz ardı etmez.
    Gerekirse aralarında anlaşırlar.

    Bugün bir rulmanın üzerindeki yük ile kaç tur sorunsuz dönebileceği bellidir. bir yatağın, burcun krankın kaç tur dönmesinden sonra işlevini yitireceği bellidir. turbo milinin kaç devir döndükten sonra yatak saracağı bellidir.

    Bu ayki chip dergisini okursanız, firmaların ne tür hilelerle ürünlerini 1-2 yıl sonra, garanti bitiminde kullanılmaz hale getirdiğinden bahsetmişler. Çok sağlam, herşeyi mükemmel bir kameranın bir dişlisini plastik yapıp, dişleri sıyrılınca nasıl çöpe gönderildiği veya orijinal pil takılmadığını anlayan makinenin nasıl daha çok enerji harcayıp, size "yan sanayi piller dandik oluyor, dayanmıyor" dedirdiğini yazmışlar..

    Otomobillerde de bu yapılır. Birisi güneşte kavrulan, yanan özel bir boya cilası kullanır, gözünüz gibi baktığınız arabanız 5 sene sonra kavlak kavlak olur.. Diğerinde kapı kolları, direksiyon simidi soyulur.. Diğerinde deri döşemeler çatlar, aşınır..
    Hepsi bir hesap işidir. Tek istenilen arabanın yenilenmesidir. Tüm bunların içinde kalkıpta bunlar böyle ama motor kesin 300.000 gider demek de mantık dışıdır. Gidebilir, 500.000 de gidebilir fakat o geneli ilgilendirmez..


    Otomobil merakını firmaların desteklediği oto dergileriyle gidermenin üzerine taşıyan herkes er geç bunları görecektir.

    Burada bahsi geçen günlük hayatta kullandığımız ortalama bir otomobil motorudur, bir sivri zeka da "otobüs gördüm, kamyon gördüm. 1.500.000 km de anahtar değmemiş" diye çıkmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 3 Ağustos 2012; 11:30:34 >




  • Benim zaten araçların ekonomik ömrü ile ilgili bir yorumum yok...

    Benim itiraz ettiğim tek nokta "tabiki bir önceki sene gelen % 15 onarıldığından o sene tekrar gelmiyor.. " ifadesidir ve bu ifade yanlıştır. Grafik doğru okunursa, 5.yıldaki motor arıza oranları ile 8.yıl arasında hiçbir fark yoktur. Bunun nedeni de söylediğiniz gibi bir önceki sene gelen %15'in onarılması değildir. Benim söylediğim budur ve bu görüşümün de arkasındayım.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.