Şimdi Ara

130 bg dci megane test(130'luk motor karaborsa) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
86
Cevap
0
Favori
16.300
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Benim zaten araçların ekonomik ömrü ile ilgili bir yorumum yok...

    Benim itiraz ettiğim tek nokta "tabiki bir önceki sene gelen % 15 onarıldığından o sene tekrar gelmiyor.. " ifadesidir ve bu ifade yanlıştır. Grafik doğru okunursa, 5.yıldaki motor arıza oranları ile 8.yıl arasında hiçbir fark yoktur. Bunun nedeni de söylediğiniz gibi bir önceki sene gelen %15'in onarılması değildir. Benim söylediğim budur ve bu görüşümün de arkasındayım.

    Alıntıları Göster
    takıldığınız yeri anladım, cümleyi şu şekilde detaylandıralım öyleyse.

    "tabiki bir önceki sene gelen % 15 onarıldığından o sene tekrar gelmiyor.. "

    yerine, "Araçların herhangi bir motor arızası nedeniyle o yıl içerisinde gelme ihtimali %15 tir."

    Benim o şekilde açıklamaya gerek duymamın sebebi, grafiğe bakan kişilerin, seneler için verilen istatistikleri yanlış değerlendirip, o yüzdeleri o seneye kadar araçların verdiği toplam hata yüzdesi olarak algılamalarının önüne geçmektir.
    Daha önceki bir arkadaş anlamayarak o yorumda bulunmuştur.

    Yazıda bahsedileni değil de , oradaki bir detayı bu kadar öne çıkarmanız da haklı olun veya olmayın , kendinizi hata bulmak üzere zorladığınızı hissettirmektedir.

    Pek tabi , ben de sizin yazmış olduğunuz " Fiat'ın 120ps'lik motoru da Hyundai'ın 128ps'lik motorundan daha güçlü. " ifadesini okuduğumda iki kelime söylerdim fakat yazılanlarda hata aramak yerine ne demek istendiğini anlama eğiliminde olduğumdan performansın işe yararlığından dem vurduğunuzu anlamış ve yazının yüzeysel olarak yanlışlığına takılmayıp, okuyup bir fikir edinerek geçmişimdir.


    Burası yukarıda da yazdığım gibi, doktora tezi yazılan bir yer değildir. Malesef ülkemizde her alanda olduğu gibi, burada da kısır çekişmeler içerisinde önemli bilgiler araya kaynamakta, merak duyan kişilerin ulaşması ve toprlayıp anlaması zorlaşmaktadır.

    Motorun her devrinde toplam silindir hacmi kadar hava tükettiğini söyleyebilenler, motoru tanımayanlar otomobil uzmanı sıfatını alabildiği bir ortamda bırakın da ben de ufak tefek bildiklerimi yazayım. İsteyen ne cahiller var desin, isteyen 2 kelime öğrensin.farklı bir bakış açısına kavuşsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 3 Ağustos 2012; 14:07:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    takıldığınız yeri anladım, cümleyi şu şekilde detaylandıralım öyleyse.

    "tabiki bir önceki sene gelen % 15 onarıldığından o sene tekrar gelmiyor.. "

    yerine, "Araçların herhangi bir motor arızası nedeniyle o yıl içerisinde gelme ihtimali %15 tir."

    Benim o şekilde açıklamaya gerek duymamın sebebi, grafiğe bakan kişilerin, seneler için verilen istatistikleri yanlış değerlendirip, o yüzdeleri o seneye kadar araçların verdiği toplam hata yüzdesi olarak algılamalarının önüne geçmektir.
    Daha önceki bir arkadaş anlamayarak o yorumda bulunmuştur.

    Yazıda bahsedileni değil de , oradaki bir detayı bu kadar öne çıkarmanız da haklı olun veya olmayın , kendinizi hata bulmak üzere zorladığınızı hissettirmektedir.

    Pek tabi , ben de sizin yazmış olduğunuz " Fiat'ın 120ps'lik motoru da Hyundai'ın 128ps'lik motorundan daha güçlü. " ifadesini okuduğumda iki kelime söylerdim fakat yazılanlarda hata aramak yerine ne demek istendiğini anlama eğiliminde olduğumdan performansın işe yararlığından dem vurduğunuzu anlamış ve yazının yüzeysel olarak yanlışlığına takılmayıp, okuyup bir fikir edinerek geçmişimdir.


    Burası yukarıda da yazdığım gibi, doktora tezi yazılan bir yer değildir. Malesef ülkemizde her alanda olduğu gibi, burada da kısır çekişmeler içerisinde önemli bilgiler araya kaynamakta, merak duyan kişilerin ulaşması ve toprlayıp anlaması zorlaşmaktadır.

    Motorun her devrinde toplam silindir hacmi kadar hava tükettiğini söyleyebilenler, motoru tanımayanlar otomobil uzmanı sıfatını alabildiği bir ortamda bırakın da ben de ufak tefek bildiklerimi yazayım. İsteyen ne cahiller var desin, isteyen 2 kelime öğrensin.farklı bir bakış açısına kavuşsun.

    Alıntıları Göster
    Kesinlikle hata aramak gibi bir amacım yok. Benim yanlış bulduğum o ifade, grafiğin yorumunu tamamen değiştirmekte.

    Grafiğe bakarsanız, otomobillerin 6. yılı ile 8. yılı arasında motor arıza istatistiği olarak fark yoktur. Değerler 6.yılda %15'e çıkmış ve %15'te sabitlenmiştir. Sizin "hata aramaya çalıştığımı" düşündüğünüz ifadenizi doğru kabul edersek, grafik tamamen farklı yorumlanacaktır. Bu yüzden o ifadeyle ilgili yanlışa değindim. İstatistik konusundaki bilgim ve ilgim nedeniyle de bu yanlış anlaşılmayı önlemek için ısrarla belirtme gereği duydum. Malum, insanlar ilgi alanlarına göre bazı konularda daha dikkatli ve hassas olurlar, motorun bir evresini akciğerlere hatalı biçimde benzetse idiniz, muhtemelen doktor bir üye yanlışa takılacaktı.

    Forumda bir süredir aktif olarak mesajlar yazıyorum, içi bomboş, bilgisiz ve fanatizm odaklı üyeler dışında, kimsenin mesajlarında hata aramadım, kulp takmaya çalışmadım. Aksine, yazdıklarınızı da dikkatle okuyorum ve pek çok noktasına da katılıyorum. Zaten uslübumu incelerseniz, amacımın sizi "zayıf noktanızdan" vurmak olmadığını da görebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 3 Ağustos 2012; 14:38:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    % 15 o sene motor problemi oldu diye gelenler, tabiki bir önceki sene gelen % 15 onarıldığından o sene tekrar gelmiyor..
    Herkes herşeyi anlasın diye bir beklenti yok tabi.


    İkiniz arasındaki tartışmada her ikinize de katıldığım ve katılmadığım noktalar var, çok da dahil olmak istemiyorum. Fakat buradaki yorumunuz hatalı, düzeltmek istedim.

    "tabiki bir önceki sene gelen % 15 onarıldığından o sene tekrar gelmiyor.. " demişsiniz, fakat yanlış bir mantık kurmuşsunuz zira 1 sene önce çıkan arıza onarılıyor, motor yenilenmiyor. Sizin bu ifadenizin doğru olması için, her motor arızasında motorun yenileniyor olması gerekirdi.

    Örneğin bir motorda oluşabilecek arıza sayısına sensör, enjektör, turbo vs 500 diyelim... 5. yılında x sensörü arızalanan ve onarılan/değiştirilen motorun, 6. yılında sadece x sensörü arızası verme ihtimali düşmüştür, diğer 499 arıza için meydana gelme ihtimali aynı oranda devam eder.

    Alıntıları Göster
    selam
    tamam motor ii olabilirde
    1.6 dizel 128 bg motoru accentte bile sunuyor hyundai
    belki bu renonun yeni motoru daha verimli ii bir makine olabilir ama fiyatları da uçuk gibi o fiyata da bi zahmet ii bir motor olsun
    benim anlamadığım şu ortalıkta ne kadar çok reno var -bence de ülkemizin arabası renodur- ancak sanayii de kimse reno yu ve hele ki dizelini tavsiye etmiyo yedek parça deposu sahibi emmoğlum bile reno dizelden uzak dur diyo acaba niye???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turgut reis

    selam
    tamam motor ii olabilirde
    1.6 dizel 128 bg motoru accentte bile sunuyor hyundai
    belki bu renonun yeni motoru daha verimli ii bir makine olabilir ama fiyatları da uçuk gibi o fiyata da bi zahmet ii bir motor olsun
    benim anlamadığım şu ortalıkta ne kadar çok reno var -bence de ülkemizin arabası renodur- ancak sanayii de kimse reno yu ve hele ki dizelini tavsiye etmiyo yedek parça deposu sahibi emmoğlum bile reno dizelden uzak dur diyo acaba niye???

    Alıntıları Göster
    Biri bana şaka olduğunu söylesin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Biri bana şaka olduğunu söylesin...

    Alıntıları Göster
    @turgut reis hakket şaka yapıyosun di mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sulbas

    @turgut reis hakket şaka yapıyosun di mi?

    Alıntıları Göster
    şaka değil yok bu forumun gerçekleri bunlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    şaka değil yok bu forumun gerçekleri bunlar

    Alıntıları Göster
    1.6 dci motor kapasitesi 2013'te 150bin'den 200bin'e çıkacakmış

     130 bg dci megane test(130'luk motor karaborsa)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    % 15 o sene motor problemi oldu diye gelenler, tabiki bir önceki sene gelen % 15 onarıldığından o sene tekrar gelmiyor..
    Herkes herşeyi anlasın diye bir beklenti yok tabi.


    İkiniz arasındaki tartışmada her ikinize de katıldığım ve katılmadığım noktalar var, çok da dahil olmak istemiyorum. Fakat buradaki yorumunuz hatalı, düzeltmek istedim.

    "tabiki bir önceki sene gelen % 15 onarıldığından o sene tekrar gelmiyor.. " demişsiniz, fakat yanlış bir mantık kurmuşsunuz zira 1 sene önce çıkan arıza onarılıyor, motor yenilenmiyor. Sizin bu ifadenizin doğru olması için, her motor arızasında motorun yenileniyor olması gerekirdi.

    Örneğin bir motorda oluşabilecek arıza sayısına sensör, enjektör, turbo vs 500 diyelim... 5. yılında x sensörü arızalanan ve onarılan/değiştirilen motorun, 6. yılında sadece x sensörü arızası verme ihtimali düşmüştür, diğer 499 arıza için meydana gelme ihtimali aynı oranda devam eder.

    Alıntıları Göster
    Turbo kemiren milletimizin çift turbolu dizelle imtihanı!..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Turbo kemiren milletimizin çift turbolu dizelle imtihanı!..

    şuanda satışta olan 1.6 dci 130 tek turbo
    çift turbo 1.6 160bg 380nm olan model henüz satışta değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Turbo kemiren milletimizin çift turbolu dizelle imtihanı!..

    şuanda satışta olan 1.6 dci 130 tek turbo
    çift turbo 1.6 160bg 380nm olan model henüz satışta değil

    Uyarınız için teşekkürler,başlığı yanlış okumuşuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    Yeni Megane HB GT-Line Energy 1.6 dCi 130 bg 60.750 TL
    Yeni Megane Sport Tourer GT-Line Energy 1.6 dCi 130 bg 63.150 TL

    bu fiyatlarla bu motoru piyasada görmemiz zor zaten
    karaborsa olacak bir durum olacağını sanmıyorum

    bu motor haricinde çok daha düşük tüketime sahip energy 1.5 dci 110 start stoplu motor neden getirilmiyor
    illa londra'damı yaşamamız lazım

    Sadece motor bazında fiyatlandırmamak lazım...Aracın şasisi farklı,yol tutuşu,yakıt tüketimi,performansı bu fiyatları hak eder diye düşünüyorum..Ayrıca işçiliği de çok iyi..Ben ST inceledim..İşçilik olarak bayağı bir fark var Türkiye üretimleriyle....Bunun dışın da donanım da hemen hemen her şey var...2000 Tl indirimle almak makul...Opel,Ford,Golf,İ30 olmuş 55.000 Tl..

    Bence makul bir fiyat..Tabi gönül ister ki Vergiden dolayı daha ucuz olsun..Ama diğer araçlara kıyasla uygun bir fiyat,hakeder diye düşünüyorum...




  • Daha test aracı olarak megane 1.6dci göremedim. sorduğum bayiye 3 tane gelmiş 3ü de satılmış motor kaputunu bile kaldırıp bakamadım
    1.6 dci motor Qashqai'ye de gelmiş.Şansımı birde orda deneyeyim
    ama nissan fiyatları uçuk 83000tl aynı doınanım 1.5 dci ile arasında 6000tl fark var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    Daha test aracı olarak megane 1.6dci göremedim. sorduğum bayiye 3 tane gelmiş 3ü de satılmış motor kaputunu bile kaldırıp bakamadım
    1.6 dci motor Qashqai'ye de gelmiş.Şansımı birde orda deneyeyim
    ama nissan fiyatları uçuk 83000tl aynı doınanım 1.5 dci ile arasında 6000tl fark var
    20 beygir yüksek diye 6000 TL almak nedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    20 beygir yüksek diye 6000 TL almak nedir.

    Alıntıları Göster
    Şu vergi fırsatçılığından vazgeçsek ne olur sanki.

    3.16 nın vergisiz fiyatını 3.20d den daha fazla göstermek

    1.6 dci yi 130 beygir olduğu için sanki 2.0 motormuş gibi 6milyar fark istemek

    vergisiz 1,5 ; vergi dahil olsun 3 mlyar fark 6 milyar nedir

    neyin peşindesin satamazsın ki bu kafayla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    20 beygir yüksek diye 6000 TL almak nedir.

    Alıntıları Göster
    Şu motorun bir testini göremedik forumda

    Bu arada 150,000'de motor falan bitmez öyle olsa ortalık dizel çöplüğüne dönerdi. Elbetteki bir takım masrafları çıkabilir, ağır bakımları yapılır ama 150'000 de motor yapılan bir araç görmedim henüz. Tabii eşşeğe biner gibi binip, bakımlarını merdiven altı yerlerde yaptırır ucuz diye en dandik yakıtı koyarsanız 150,000'ine görmez araç.

    100,000km üstünde milletin elinden çıkarmaya çalışmasının bence iki nedeni var. Birincisi önyargılar, ikincisi ise o kilometrelerde aracın ağır bakımları olacak olması. Birde turbo değişmesi gerekse totalde en az 2-2.5 milyar tutar. Dolayısı ile millet o kilometrelerde aracı elden çıkarmaya çalışıyor.




  • Motorun bitmesi ayrı bir durum, aracın ekonomik ömrü ayrı bir durumdur. Hatta mahkemeye verilen peugeot savunmasini araçlarınin ekonomik ömrümu göstererek vermişti. Dileyen forumda bulabilir anlattıgım olayın detaylarını.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emr256

    Motorun bitmesi ayrı bir durum, aracın ekonomik ömrü ayrı bir durumdur. Hatta mahkemeye verilen peugeot savunmasini araçlarınin ekonomik ömrümu göstererek vermişti. Dileyen forumda bulabilir anlattıgım olayın detaylarını.
    hazır reno motoru bahsı gecerken hatırlatayım.
    http://www.nissan.com.tr/nissan-qashqai-fiyat-listesi
    1.6 dızel 130 hp modelı 83 lıra oluyor da vw 2.0 tıguan 84 lıra olunca cok mu?...http://binekarac.vw.com.tr/tiguan-fiyat-listesi.aspx




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    Daha test aracı olarak megane 1.6dci göremedim. sorduğum bayiye 3 tane gelmiş 3ü de satılmış motor kaputunu bile kaldırıp bakamadım
    1.6 dci motor Qashqai'ye de gelmiş.Şansımı birde orda deneyeyim
    ama nissan fiyatları uçuk 83000tl aynı doınanım 1.5 dci ile arasında 6000tl fark var


    Boşver,Euro 5 110Bg yetiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    20 beygir yüksek diye 6000 TL almak nedir.

    yankesicilik...fırsat bu fırsat milleti soyma derdindeler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    Şu vergi fırsatçılığından vazgeçsek ne olur sanki.

    3.16 nın vergisiz fiyatını 3.20d den daha fazla göstermek

    1.6 dci yi 130 beygir olduğu için sanki 2.0 motormuş gibi 6milyar fark istemek

    vergisiz 1,5 ; vergi dahil olsun 3 mlyar fark 6 milyar nedir

    neyin peşindesin satamazsın ki bu kafayla

    316i aracı adamlar satsalar gerçek vergili fiyattan 70.000 TL civarına herkes alır.
    Ha 320d satmış, ha 316i. İkisi de aynı cebe girecek.
    Fiyat yakın olunca herkes 320d alıyor tabi.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.