Şimdi Ara

140bg TSİ Golf vs Vtec2 110bg (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
228
Cevap
1
Favori
8.884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    30-35 seviyesinde golf gti var mı ?

    30-35'e değil ama 1.8 civic parasına (40bin civarı) 2005-2006 gti çokça var. Hatta 38.000'e de birkaç tane görmüştüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: HanRa

    Honda bi yerini yırtıyor, golften ses dahi çıkmıyor, 6 ilerinin farkı

    Ona yüksek devir çevirmek deniyor paşam, Type-R da 6 ileri fakat 9000 rpm dönüyor. Ayrıca 6 vites araçla 5 vites aracın son dişli oranları arasındaki fark senin kafanda oluşan gibi değil.

    Şu konuyu sürekli takip ediyorum yazılan yorumların çoğu sallama, laf olsun torba dolsun, teknik ve mekanik bilmeyen ergenlerin benim arabam "hatta pardon" benim beğendiğim araba senin beğendiğin arabayı geçer muhabbeti.

    Aşırı besleme ve atmosferik araçlar karşılaştırılıyor, biri 10 yaşında biri 1 yaşında makinalar yarıştırılıyor vs.

    İşten anlayan adam daha ilk videoda vtec2 çıtır modlu bile olsa 17" jantlarla bu yarışı kaybeder der. Daha neyi yarıştırıyorsunuz her markası modeli aynı olan araç birmidir de, bir araç diğer bir aracı geçince sonuç şu marka şu markayı geçer durumuna gelebiliyor?

    Bu işleri kolay sananlar var, tebessümle izlemeye devam ediyorum

    17" jant var 17" jant var.Enkei 17" jantlar çapı büyük olsada orjinal 16" jantlardan çok daha hafif,dolayısı ile hızlanmayı değiştirmiyorlar.İşten anlayan adam demişken hatırlatayım dedim

    Kendi aracımda orjinal Japonya ürtimi ENKEI JS-M Racing Prototype jantlar var 17" ve tanesi 6.8 kg. ağırlığında. Dönme çapı yüzünden orjinal jantlarından daha geç ivmelenir büyük jant. Motor gücüne göre jant seçimi yapılır. Ufak çaplı jant her zaman daha iyi hızlanır, eğer motor gücü yüksek ise ufak çaplı jant daha fazla patinaja düşer bu yüzden büyük çaplı jant kullanılır. Vtec2 nin orjinal jantları LS modellerinde 15" diğerlerinde 14" olanlar var, yani en iyi 17" jantıda taksan stok motor gücü ile geç devirlenir araç. 15" ve 17" arasında ciddi fark oluşuyor.

    Hatırlatma için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: HanRa

    Honda bi yerini yırtıyor, golften ses dahi çıkmıyor, 6 ilerinin farkı

    Ona yüksek devir çevirmek deniyor paşam, Type-R da 6 ileri fakat 9000 rpm dönüyor. Ayrıca 6 vites araçla 5 vites aracın son dişli oranları arasındaki fark senin kafanda oluşan gibi değil.

    Şu konuyu sürekli takip ediyorum yazılan yorumların çoğu sallama, laf olsun torba dolsun, teknik ve mekanik bilmeyen ergenlerin benim arabam "hatta pardon" benim beğendiğim araba senin beğendiğin arabayı geçer muhabbeti.

    Aşırı besleme ve atmosferik araçlar karşılaştırılıyor, biri 10 yaşında biri 1 yaşında makinalar yarıştırılıyor vs.

    İşten anlayan adam daha ilk videoda vtec2 çıtır modlu bile olsa 17" jantlarla bu yarışı kaybeder der. Daha neyi yarıştırıyorsunuz her markası modeli aynı olan araç birmidir de, bir araç diğer bir aracı geçince sonuç şu marka şu markayı geçer durumuna gelebiliyor?

    Bu işleri kolay sananlar var, tebessümle izlemeye devam ediyorum

    17" jant var 17" jant var.Enkei 17" jantlar çapı büyük olsada orjinal 16" jantlardan çok daha hafif,dolayısı ile hızlanmayı değiştirmiyorlar.İşten anlayan adam demişken hatırlatayım dedim

    Kendi aracımda orjinal Japonya ürtimi ENKEI JS-M Racing Prototype jantlar var 17" ve tanesi 6.8 kg. ağırlığında. Dönme çapı yüzünden orjinal jantlarından daha geç ivmelenir büyük jant. Motor gücüne göre jant seçimi yapılır. Ufak çaplı jant her zaman daha iyi hızlanır, eğer motor gücü yüksek ise ufak çaplı jant daha fazla patinaja düşer bu yüzden büyük çaplı jant kullanılır. Vtec2 nin orjinal jantları LS modellerinde 15" diğerlerinde 14" olanlar var, yani en iyi 17" jantıda taksan stok motor gücü ile geç devirlenir araç. 15" ve 17" arasında ciddi fark oluşuyor.

    Hatırlatma için teşekkürler.

    Güzel jantın varmış güzelde para vermişsindir bende 20 yıllık jant satıcısı olduğum için az çok bilirim


    Bilgilerin eksik.Tamamlayayım.

    Jantın performansa olan tek etkisi dönme çapı değildir.Esas fiziksel etki dönme çapının yol açtığı eylemsizlik momentidir.Eylemsizlik momentini jant çapını büyüterek değiştirebileceğin gibi jantın ağırlığını değiştirerek veya ağırlık yoğunluğunun jant merkezine olan uzaklığı ile oynayarakta değiştirebilirsin.O yüzden "ufak çaplı jant her zaman daha iyi hızlanır" yanlış bir önermedir.Özel basınç teknikleri ile hafifletilmiş bir çok 18"-19" jant 16"-17" jantlardan daha iyi performans sağlar;Çünkü bu jantlar büyük olmalarına karşın hafif oldukları gibi aynı zamanda ağırlıklarının büyük kısmını jant merkezine yakın bölgede dengeli olarak taşırlar.Bu şu demektir:

    18" çapındaki jantla 16" çapındaki jantın ağırlıkları birebir aynı olmasına rağmen performanslarıda aynı olabilir.16" jantın ağırlığının büyük bölümü yanak bölgelerindeyse ve 18" jantın ağırlığının büyük bölümü merkezdeyse bu sonuç çıkar ortaya.

    Özel olarak hafif üretilmiş 18" jantların 16" jantlardan daha hafif olabildiğini de bu duruma eklersek bazı 18" jantların 16" jantlardan daha performanslı olduğunu görebiliriz.

    Bütün bu jant hesaplarının dışında bir de lastik ağırlığı,lastik taban ölçüsü ve jantın,üzerindeki lastikle birlikte teker çapının bir bütün olarak değişimi vardır.Büyük jantların aynı taban ölçülerinde olan lastikleri daha hafiftir,çünkü yanağı daha küçük dolayısı ile lastik daha küçüktür.Bir çok kişi bunu hesaba katmaz fakat lastiklerin ağırlığı burada önemli bir etkendir.Lastik taban ölçüsüne gelirsek,pek çok kişinin büyük jantlar aldıklarında bütün suçu jantlara attığını görüyorum.Fakat şu hesap edilmiyor.16" jantta lastik için 205 taban ölçüsü kullanan insanlar 17" jantta 225 taban ölçüsüne kadar çıkabiliyor.Siz hiç jantı değiştirmeyip 16" janta da 225 taksanız o araba gitmez zaten.O yüzden burada suç jantın değildir.

    Güçlü araçlara büyük jant takılmasının en önemli sebeplerinden birisi lastik tabanını geniş tutma isteğidir.Çap olarak küçük bir janta genişlik olarak yüksek bir ölçü güzel durmayacağından jant kalınlığı ile birlikte büyüklüğüde değiştirilir.

    Birde tekerlek çapı(jant çapı değil) vardı ama onu da sen araştır bul artık.

    Ha bu arada jant satıcısı olduğum filan yok ufak tefek araştırmalar benimkisi




  • 140 bg twincharger TSİ motorla atmosferik hondayı yarıştırmak ve bu yarıştan hondanın galip çıkacağını düşünmek(vay ezilmedi falan filan) tamamiyle marka fanatikliğinden başka birşey değildir.TSİ 122 beygir de olsa sonuç değişmez.güç meselesi bu.beygir ortada tork ortada.bazılarının yaptığı yorumlardan 15 yaşında oldukları belli oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: HanRa

    Honda bi yerini yırtıyor, golften ses dahi çıkmıyor, 6 ilerinin farkı

    Ona yüksek devir çevirmek deniyor paşam, Type-R da 6 ileri fakat 9000 rpm dönüyor. Ayrıca 6 vites araçla 5 vites aracın son dişli oranları arasındaki fark senin kafanda oluşan gibi değil.

    Şu konuyu sürekli takip ediyorum yazılan yorumların çoğu sallama, laf olsun torba dolsun, teknik ve mekanik bilmeyen ergenlerin benim arabam "hatta pardon" benim beğendiğim araba senin beğendiğin arabayı geçer muhabbeti.

    Aşırı besleme ve atmosferik araçlar karşılaştırılıyor, biri 10 yaşında biri 1 yaşında makinalar yarıştırılıyor vs.

    İşten anlayan adam daha ilk videoda vtec2 çıtır modlu bile olsa 17" jantlarla bu yarışı kaybeder der. Daha neyi yarıştırıyorsunuz her markası modeli aynı olan araç birmidir de, bir araç diğer bir aracı geçince sonuç şu marka şu markayı geçer durumuna gelebiliyor?

    Bu işleri kolay sananlar var, tebessümle izlemeye devam ediyorum

    17" jant var 17" jant var.Enkei 17" jantlar çapı büyük olsada orjinal 16" jantlardan çok daha hafif,dolayısı ile hızlanmayı değiştirmiyorlar.İşten anlayan adam demişken hatırlatayım dedim

    Kendi aracımda orjinal Japonya ürtimi ENKEI JS-M Racing Prototype jantlar var 17" ve tanesi 6.8 kg. ağırlığında. Dönme çapı yüzünden orjinal jantlarından daha geç ivmelenir büyük jant. Motor gücüne göre jant seçimi yapılır. Ufak çaplı jant her zaman daha iyi hızlanır, eğer motor gücü yüksek ise ufak çaplı jant daha fazla patinaja düşer bu yüzden büyük çaplı jant kullanılır. Vtec2 nin orjinal jantları LS modellerinde 15" diğerlerinde 14" olanlar var, yani en iyi 17" jantıda taksan stok motor gücü ile geç devirlenir araç. 15" ve 17" arasında ciddi fark oluşuyor.

    Hatırlatma için teşekkürler.

    Güzel jantın varmış güzelde para vermişsindir bende 20 yıllık jant satıcısı olduğum için az çok bilirim


    Bilgilerin eksik.Tamamlayayım.

    Jantın performansa olan tek etkisi dönme çapı değildir.Esas fiziksel etki dönme çapının yol açtığı eylemsizlik momentidir.Eylemsizlik momentini jant çapını büyüterek değiştirebileceğin gibi jantın ağırlığını değiştirerek veya ağırlık yoğunluğunun jant merkezine olan uzaklığı ile oynayarakta değiştirebilirsin.O yüzden "ufak çaplı jant her zaman daha iyi hızlanır" yanlış bir önermedir.Özel basınç teknikleri ile hafifletilmiş bir çok 18"-19" jant 16"-17" jantlardan daha iyi performans sağlar;Çünkü bu jantlar büyük olmalarına karşın hafif oldukları gibi aynı zamanda ağırlıklarının büyük kısmını jant merkezine yakın bölgede dengeli olarak taşırlar.Bu şu demektir:

    18" çapındaki jantla 16" çapındaki jantın ağırlıkları birebir aynı olmasına rağmen performanslarıda aynı olabilir.16" jantın ağırlığının büyük bölümü yanak bölgelerindeyse ve 18" jantın ağırlığının büyük bölümü merkezdeyse bu sonuç çıkar ortaya.

    Özel olarak hafif üretilmiş 18" jantların 16" jantlardan daha hafif olabildiğini de bu duruma eklersek bazı 18" jantların 16" jantlardan daha performanslı olduğunu görebiliriz.

    Bütün bu jant hesaplarının dışında bir de lastik ağırlığı,lastik taban ölçüsü ve jantın,üzerindeki lastikle birlikte teker çapının bir bütün olarak değişimi vardır.Büyük jantların aynı taban ölçülerinde olan lastikleri daha hafiftir,çünkü yanağı daha küçük dolayısı ile lastik daha küçüktür.Bir çok kişi bunu hesaba katmaz fakat lastiklerin ağırlığı burada önemli bir etkendir.Lastik taban ölçüsüne gelirsek,pek çok kişinin büyük jantlar aldıklarında bütün suçu jantlara attığını görüyorum.Fakat şu hesap edilmiyor.16" jantta lastik için 205 taban ölçüsü kullanan insanlar 17" jantta 225 taban ölçüsüne kadar çıkabiliyor.Siz hiç jantı değiştirmeyip 16" janta da 225 taksanız o araba gitmez zaten.O yüzden burada suç jantın değildir.

    Güçlü araçlara büyük jant takılmasının en önemli sebeplerinden birisi lastik tabanını geniş tutma isteğidir.Çap olarak küçük bir janta genişlik olarak yüksek bir ölçü güzel durmayacağından jant kalınlığı ile birlikte büyüklüğüde değiştirilir.

    Birde tekerlek çapı(jant çapı değil) vardı ama onu da sen araştır bul artık.

    Ha bu arada jant satıcısı olduğum filan yok ufak tefek araştırmalar benimkisi




    Ah güzel kardeşim bana internetten bulduğun bilgilerle geliyorsun ama biz bunların envai çeşidini deneyerek canlı canlı görüyoruz.

    mesajında;

    Özel olarak hafif üretilmiş 18" jantların 16" jantlardan daha hafif olabildiğini de bu duruma eklersek bazı 18" jantların 16" jantlardan daha performanslı olduğunu görebiliriz.

    Diye bir ibare geçiyor;

    Adamın 16 jantı bizimkinden hafifse ne olacak? Performans neye göre? top speed mi? aceeleration mu?

    orjinali 15" olan bir araca 15" daha hafif bir jant takarsan performans ve yakıt oranında fayda sağlar fakat 17" jant taktığında o araç daha geç devirlenir, üretici tarafından jant ve lastik ebatı belirlenirken şanzıman ve diferansiyel oranları, motor gücü hepsi hesaplanır. Jant ebatını büyütürsen kadran sapması oluşur, yine inanmıyorsan kendin takıp deneyebilirsin. Örneğin aracın orjinal jant ebatı 15" sen bu araca aynı ağırlıkta 17" jant takarsan araç daha geç hızlanır fakat kadranda 100 km/h ile gidiyorsan gerçek hızın 120 olur örneğin. Yani acceleration düşer, top speed artar, tabi top speedi motor çevirebilirse.

    Detaylı jant ebat ve kadran sapması hesabı yapmak istersen aşağıdaki linkte arkadaşın hazırladığı programcıktan faydalanabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: HanRa

    Honda bi yerini yırtıyor, golften ses dahi çıkmıyor, 6 ilerinin farkı

    Ona yüksek devir çevirmek deniyor paşam, Type-R da 6 ileri fakat 9000 rpm dönüyor. Ayrıca 6 vites araçla 5 vites aracın son dişli oranları arasındaki fark senin kafanda oluşan gibi değil.

    Şu konuyu sürekli takip ediyorum yazılan yorumların çoğu sallama, laf olsun torba dolsun, teknik ve mekanik bilmeyen ergenlerin benim arabam "hatta pardon" benim beğendiğim araba senin beğendiğin arabayı geçer muhabbeti.

    Aşırı besleme ve atmosferik araçlar karşılaştırılıyor, biri 10 yaşında biri 1 yaşında makinalar yarıştırılıyor vs.

    İşten anlayan adam daha ilk videoda vtec2 çıtır modlu bile olsa 17" jantlarla bu yarışı kaybeder der. Daha neyi yarıştırıyorsunuz her markası modeli aynı olan araç birmidir de, bir araç diğer bir aracı geçince sonuç şu marka şu markayı geçer durumuna gelebiliyor?

    Bu işleri kolay sananlar var, tebessümle izlemeye devam ediyorum

    17" jant var 17" jant var.Enkei 17" jantlar çapı büyük olsada orjinal 16" jantlardan çok daha hafif,dolayısı ile hızlanmayı değiştirmiyorlar.İşten anlayan adam demişken hatırlatayım dedim

    Kendi aracımda orjinal Japonya ürtimi ENKEI JS-M Racing Prototype jantlar var 17" ve tanesi 6.8 kg. ağırlığında. Dönme çapı yüzünden orjinal jantlarından daha geç ivmelenir büyük jant. Motor gücüne göre jant seçimi yapılır. Ufak çaplı jant her zaman daha iyi hızlanır, eğer motor gücü yüksek ise ufak çaplı jant daha fazla patinaja düşer bu yüzden büyük çaplı jant kullanılır. Vtec2 nin orjinal jantları LS modellerinde 15" diğerlerinde 14" olanlar var, yani en iyi 17" jantıda taksan stok motor gücü ile geç devirlenir araç. 15" ve 17" arasında ciddi fark oluşuyor.

    Hatırlatma için teşekkürler.

    Güzel jantın varmış güzelde para vermişsindir bende 20 yıllık jant satıcısı olduğum için az çok bilirim


    Bilgilerin eksik.Tamamlayayım.

    Jantın performansa olan tek etkisi dönme çapı değildir.Esas fiziksel etki dönme çapının yol açtığı eylemsizlik momentidir.Eylemsizlik momentini jant çapını büyüterek değiştirebileceğin gibi jantın ağırlığını değiştirerek veya ağırlık yoğunluğunun jant merkezine olan uzaklığı ile oynayarakta değiştirebilirsin.O yüzden "ufak çaplı jant her zaman daha iyi hızlanır" yanlış bir önermedir.Özel basınç teknikleri ile hafifletilmiş bir çok 18"-19" jant 16"-17" jantlardan daha iyi performans sağlar;Çünkü bu jantlar büyük olmalarına karşın hafif oldukları gibi aynı zamanda ağırlıklarının büyük kısmını jant merkezine yakın bölgede dengeli olarak taşırlar.Bu şu demektir:

    18" çapındaki jantla 16" çapındaki jantın ağırlıkları birebir aynı olmasına rağmen performanslarıda aynı olabilir.16" jantın ağırlığının büyük bölümü yanak bölgelerindeyse ve 18" jantın ağırlığının büyük bölümü merkezdeyse bu sonuç çıkar ortaya.

    Özel olarak hafif üretilmiş 18" jantların 16" jantlardan daha hafif olabildiğini de bu duruma eklersek bazı 18" jantların 16" jantlardan daha performanslı olduğunu görebiliriz.

    Bütün bu jant hesaplarının dışında bir de lastik ağırlığı,lastik taban ölçüsü ve jantın,üzerindeki lastikle birlikte teker çapının bir bütün olarak değişimi vardır.Büyük jantların aynı taban ölçülerinde olan lastikleri daha hafiftir,çünkü yanağı daha küçük dolayısı ile lastik daha küçüktür.Bir çok kişi bunu hesaba katmaz fakat lastiklerin ağırlığı burada önemli bir etkendir.Lastik taban ölçüsüne gelirsek,pek çok kişinin büyük jantlar aldıklarında bütün suçu jantlara attığını görüyorum.Fakat şu hesap edilmiyor.16" jantta lastik için 205 taban ölçüsü kullanan insanlar 17" jantta 225 taban ölçüsüne kadar çıkabiliyor.Siz hiç jantı değiştirmeyip 16" janta da 225 taksanız o araba gitmez zaten.O yüzden burada suç jantın değildir.

    Güçlü araçlara büyük jant takılmasının en önemli sebeplerinden birisi lastik tabanını geniş tutma isteğidir.Çap olarak küçük bir janta genişlik olarak yüksek bir ölçü güzel durmayacağından jant kalınlığı ile birlikte büyüklüğüde değiştirilir.

    Birde tekerlek çapı(jant çapı değil) vardı ama onu da sen araştır bul artık.

    Ha bu arada jant satıcısı olduğum filan yok ufak tefek araştırmalar benimkisi




    Ah güzel kardeşim bana internetten bulduğun bilgilerle geliyorsun ama biz bunların envai çeşidini deneyerek canlı canlı görüyoruz.

    mesajında;

    Özel olarak hafif üretilmiş 18" jantların 16" jantlardan daha hafif olabildiğini de bu duruma eklersek bazı 18" jantların 16" jantlardan daha performanslı olduğunu görebiliriz.

    Diye bir ibare geçiyor;

    Adamın 16 jantı bizimkinden hafifse ne olacak? Performans neye göre? top speed mi? aceeleration mu?

    orjinali 15" olan bir araca 15" daha hafif bir jant takarsan performans ve yakıt oranında fayda sağlar fakat 17" jant taktığında o araç daha geç devirlenir, üretici tarafından jant ve lastik ebatı belirlenirken şanzıman ve diferansiyel oranları, motor gücü hepsi hesaplanır. Jant ebatını büyütürsen kadran sapması oluşur, yine inanmıyorsan kendin takıp deneyebilirsin. Örneğin aracın orjinal jant ebatı 15" sen bu araca aynı ağırlıkta 17" jant takarsan araç daha geç hızlanır fakat kadranda 100 km/h ile gidiyorsan gerçek hızın 120 olur örneğin. Yani acceleration düşer, top speed artar, tabi top speedi motor çevirebilirse.

    Detaylı jant ebat ve kadran sapması hesabı yapmak istersen aşağıdaki linkte arkadaşın hazırladığı programcıktan faydalanabilirsin.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: HanRa

    Honda bi yerini yırtıyor, golften ses dahi çıkmıyor, 6 ilerinin farkı

    Ona yüksek devir çevirmek deniyor paşam, Type-R da 6 ileri fakat 9000 rpm dönüyor. Ayrıca 6 vites araçla 5 vites aracın son dişli oranları arasındaki fark senin kafanda oluşan gibi değil.

    Şu konuyu sürekli takip ediyorum yazılan yorumların çoğu sallama, laf olsun torba dolsun, teknik ve mekanik bilmeyen ergenlerin benim arabam "hatta pardon" benim beğendiğim araba senin beğendiğin arabayı geçer muhabbeti.

    Aşırı besleme ve atmosferik araçlar karşılaştırılıyor, biri 10 yaşında biri 1 yaşında makinalar yarıştırılıyor vs.

    İşten anlayan adam daha ilk videoda vtec2 çıtır modlu bile olsa 17" jantlarla bu yarışı kaybeder der. Daha neyi yarıştırıyorsunuz her markası modeli aynı olan araç birmidir de, bir araç diğer bir aracı geçince sonuç şu marka şu markayı geçer durumuna gelebiliyor?

    Bu işleri kolay sananlar var, tebessümle izlemeye devam ediyorum

    17" jant var 17" jant var.Enkei 17" jantlar çapı büyük olsada orjinal 16" jantlardan çok daha hafif,dolayısı ile hızlanmayı değiştirmiyorlar.İşten anlayan adam demişken hatırlatayım dedim

    Kendi aracımda orjinal Japonya ürtimi ENKEI JS-M Racing Prototype jantlar var 17" ve tanesi 6.8 kg. ağırlığında. Dönme çapı yüzünden orjinal jantlarından daha geç ivmelenir büyük jant. Motor gücüne göre jant seçimi yapılır. Ufak çaplı jant her zaman daha iyi hızlanır, eğer motor gücü yüksek ise ufak çaplı jant daha fazla patinaja düşer bu yüzden büyük çaplı jant kullanılır. Vtec2 nin orjinal jantları LS modellerinde 15" diğerlerinde 14" olanlar var, yani en iyi 17" jantıda taksan stok motor gücü ile geç devirlenir araç. 15" ve 17" arasında ciddi fark oluşuyor.

    Hatırlatma için teşekkürler.

    Güzel jantın varmış güzelde para vermişsindir bende 20 yıllık jant satıcısı olduğum için az çok bilirim


    Bilgilerin eksik.Tamamlayayım.

    Jantın performansa olan tek etkisi dönme çapı değildir.Esas fiziksel etki dönme çapının yol açtığı eylemsizlik momentidir.Eylemsizlik momentini jant çapını büyüterek değiştirebileceğin gibi jantın ağırlığını değiştirerek veya ağırlık yoğunluğunun jant merkezine olan uzaklığı ile oynayarakta değiştirebilirsin.O yüzden "ufak çaplı jant her zaman daha iyi hızlanır" yanlış bir önermedir.Özel basınç teknikleri ile hafifletilmiş bir çok 18"-19" jant 16"-17" jantlardan daha iyi performans sağlar;Çünkü bu jantlar büyük olmalarına karşın hafif oldukları gibi aynı zamanda ağırlıklarının büyük kısmını jant merkezine yakın bölgede dengeli olarak taşırlar.Bu şu demektir:

    18" çapındaki jantla 16" çapındaki jantın ağırlıkları birebir aynı olmasına rağmen performanslarıda aynı olabilir.16" jantın ağırlığının büyük bölümü yanak bölgelerindeyse ve 18" jantın ağırlığının büyük bölümü merkezdeyse bu sonuç çıkar ortaya.

    Özel olarak hafif üretilmiş 18" jantların 16" jantlardan daha hafif olabildiğini de bu duruma eklersek bazı 18" jantların 16" jantlardan daha performanslı olduğunu görebiliriz.

    Bütün bu jant hesaplarının dışında bir de lastik ağırlığı,lastik taban ölçüsü ve jantın,üzerindeki lastikle birlikte teker çapının bir bütün olarak değişimi vardır.Büyük jantların aynı taban ölçülerinde olan lastikleri daha hafiftir,çünkü yanağı daha küçük dolayısı ile lastik daha küçüktür.Bir çok kişi bunu hesaba katmaz fakat lastiklerin ağırlığı burada önemli bir etkendir.Lastik taban ölçüsüne gelirsek,pek çok kişinin büyük jantlar aldıklarında bütün suçu jantlara attığını görüyorum.Fakat şu hesap edilmiyor.16" jantta lastik için 205 taban ölçüsü kullanan insanlar 17" jantta 225 taban ölçüsüne kadar çıkabiliyor.Siz hiç jantı değiştirmeyip 16" janta da 225 taksanız o araba gitmez zaten.O yüzden burada suç jantın değildir.

    Güçlü araçlara büyük jant takılmasının en önemli sebeplerinden birisi lastik tabanını geniş tutma isteğidir.Çap olarak küçük bir janta genişlik olarak yüksek bir ölçü güzel durmayacağından jant kalınlığı ile birlikte büyüklüğüde değiştirilir.

    Birde tekerlek çapı(jant çapı değil) vardı ama onu da sen araştır bul artık.

    Ha bu arada jant satıcısı olduğum filan yok ufak tefek araştırmalar benimkisi




    Ah güzel kardeşim bana internetten bulduğun bilgilerle geliyorsun ama biz bunların envai çeşidini deneyerek canlı canlı görüyoruz.

    mesajında;

    Özel olarak hafif üretilmiş 18" jantların 16" jantlardan daha hafif olabildiğini de bu duruma eklersek bazı 18" jantların 16" jantlardan daha performanslı olduğunu görebiliriz.

    Diye bir ibare geçiyor;

    Adamın 16 jantı bizimkinden hafifse ne olacak? Performans neye göre? top speed mi? aceeleration mu?

    orjinali 15" olan bir araca 15" daha hafif bir jant takarsan performans ve yakıt oranında fayda sağlar fakat 17" jant taktığında o araç daha geç devirlenir, üretici tarafından jant ve lastik ebatı belirlenirken şanzıman ve diferansiyel oranları, motor gücü hepsi hesaplanır. Jant ebatını büyütürsen kadran sapması oluşur, yine inanmıyorsan kendin takıp deneyebilirsin. Örneğin aracın orjinal jant ebatı 15" sen bu araca aynı ağırlıkta 17" jant takarsan araç daha geç hızlanır fakat kadranda 100 km/h ile gidiyorsan gerçek hızın 120 olur örneğin. Yani acceleration düşer, top speed artar, tabi top speedi motor çevirebilirse.

    Detaylı jant ebat ve kadran sapması hesabı yapmak istersen aşağıdaki linkte arkadaşın hazırladığı programcıktan faydalanabilirsin.



    Yanağını aynı ölçüde azaltırsan aynı kalır president bu konuda tartışmak yersiz bile...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Bİr önceki kasa Civicte ne eksik diye sormuş arkadaş da, ne var ki diye cevap vereyim.

    Aracı iyi tanımama rağmen hemen 2 tane söyleyeyim:

    1. Araçta saat bile yok,

    2. Torpido ışığı yok


    Arkadaşımda bunlar yoktu şaka gibi

    Araçta saat nasıl yok.Bizzat kullanıcısıyım.Tamam donanım özürlü bir araba ama motoruna performansına lafta söyletmem yani :) Bu arada çok güzel bir hort oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    Yanağını aynı ölçüde azaltırsan aynı kalır president bu konuda tartışmak yersiz bile...


    Yanak ölçüsünü azaltalım, aracımızın orjinalinde 205/50/15 jant lastik var, şimdi biz buna 205/40/17 taktık. Aynı mı oldu şimdi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan
    Yanağını aynı ölçüde azaltırsan aynı kalır president bu konuda tartışmak yersiz bile...

    Ne kadar saçma bir cevap olmuş. Önemli olan parametre tekerleğin tamamının yarıçapı değil, jantın yarıçapıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reggie8

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan
    Yanağını aynı ölçüde azaltırsan aynı kalır president bu konuda tartışmak yersiz bile...

    Ne kadar saçma bir cevap olmuş. Önemli olan parametre tekerleğin tamamının yarıçapı değil, jantın yarıçapıdır.

    Saçma kelimesi yerine yanlış veya doğru gibi kelimeler seçsek güzel bir bilgi paylaşımı yapabiliriz. Bu şekilde tahrik edici kelimeler sonuçtan uzaklaştırıp tartışma ortamına dönüştürür.

    Ben kendi aracımda 17" racing jant kullanıyorum, lastiklerim 205/40/17 orjinal jant lastik kullanan arkadaşlarla stock motor halinde denediğimizde aracım daha geç devir çeviriyor. Ayrıca lastik dönme çapı büyüdüğü için kadranda sapma oluşuyor biraz. Daha az patinaj çekiyorum, yola daha kolay tutunuyorum fakat daha geç hızlanıyorum.

    Bence bu bilgilerin üzerinden hesaplama yapalım. Daha net bir sonuç alırız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: reggie8

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan
    Yanağını aynı ölçüde azaltırsan aynı kalır president bu konuda tartışmak yersiz bile...

    Ne kadar saçma bir cevap olmuş. Önemli olan parametre tekerleğin tamamının yarıçapı değil, jantın yarıçapıdır.

    Saçma kelimesi yerine yanlış veya doğru gibi kelimeler seçsek güzel bir bilgi paylaşımı yapabiliriz. Bu şekilde tahrik edici kelimeler sonuçtan uzaklaştırıp tartışma ortamına dönüştürür.

    Ben kendi aracımda 17" racing jant kullanıyorum, lastiklerim 205/40/17 orjinal jant lastik kullanan arkadaşlarla stock motor halinde denediğimizde aracım daha geç devir çeviriyor. Ayrıca lastik dönme çapı büyüdüğü için kadranda sapma oluşuyor biraz. Daha az patinaj çekiyorum, yola daha kolay tutunuyorum fakat daha geç hızlanıyorum.

    Bence bu bilgilerin üzerinden hesaplama yapalım. Daha net bir sonuç alırız.

    Hocam konuşma tarzı hususunda sonuna kadar haklısın ama insan bazen içinden geldiği gibi konuşuyor elinde olmadan.

    Her ne kadar çevre uzunlukları ve tekerlek çapları aynı olsa da burada malzeme bilimi, dinamik mukavemet, mohr dairesi ve biraz da fizik kuralları işin içine giriyor.

    Janta uygulanan torka karşılık, 15 br jant (metal alaşım - elastikiyet özelliği yok) ve 5 br lastiğin (elastik materyal - esneyebilir) vereceği tepki asla ve asla 17 br jant (metal alaşım - elastikiyet özelliği yok) ve 3 br lastiğin (elastik materyal - esneyebilir) vereceği tepki ile aynı olamaz. Fazla metal alaşım (tekerlek çapına oranla) ilk hareket tepkisinin gecikmesine sebep olmasına rağmen daha kararlı bir hareket etme kabiliyeti sağlayacaktır. Bu durum aynı çapa sahip tekerleklerde az metal alaşım içeren tekerleğin daha çabuk hızlanmasına sebep olacaktır. Yine fazla metal alaşım her ne kadar motoru yorsada yüksek hızlarda stabilite konusunda nispeten daha başarılı olacağı için yüksek hızlara aynı motorla daha rahat ulaşacaktır.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: reggie8

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: reggie8

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan
    Yanağını aynı ölçüde azaltırsan aynı kalır president bu konuda tartışmak yersiz bile...

    Ne kadar saçma bir cevap olmuş. Önemli olan parametre tekerleğin tamamının yarıçapı değil, jantın yarıçapıdır.

    Saçma kelimesi yerine yanlış veya doğru gibi kelimeler seçsek güzel bir bilgi paylaşımı yapabiliriz. Bu şekilde tahrik edici kelimeler sonuçtan uzaklaştırıp tartışma ortamına dönüştürür.

    Ben kendi aracımda 17" racing jant kullanıyorum, lastiklerim 205/40/17 orjinal jant lastik kullanan arkadaşlarla stock motor halinde denediğimizde aracım daha geç devir çeviriyor. Ayrıca lastik dönme çapı büyüdüğü için kadranda sapma oluşuyor biraz. Daha az patinaj çekiyorum, yola daha kolay tutunuyorum fakat daha geç hızlanıyorum.

    Bence bu bilgilerin üzerinden hesaplama yapalım. Daha net bir sonuç alırız.

    Hocam konuşma tarzı hususunda sonuna kadar haklısın ama insan bazen içinden geldiği gibi konuşuyor elinde olmadan.

    Her ne kadar çevre uzunlukları ve tekerlek çapları aynı olsa da burada malzeme bilimi, dinamik mukavemet, mohr dairesi ve biraz da fizik kuralları işin içine giriyor.

    Janta uygulanan torka karşılık, 15 br jant (metal alaşım - elastikiyet özelliği yok) ve 5 br lastiğin (elastik materyal - esneyebilir) vereceği tepki asla ve asla 17 br jant (metal alaşım - elastikiyet özelliği yok) ve 3 br lastiğin (elastik materyal - esneyebilir) vereceği tepki ile aynı olamaz. Fazla metal alaşım (tekerlek çapına oranla) ilk hareket tepkisinin gecikmesine sebep olmasına rağmen daha kararlı bir hareket etme kabiliyeti sağlayacaktır. Bu durum aynı çapa sahip tekerleklerde az metal alaşım içeren tekerleğin daha çabuk hızlanmasına sebep olacaktır. Yine fazla metal alaşım her ne kadar motoru yorsada yüksek hızlarda stabilite konusunda nispeten daha başarılı olacağı için yüksek hızlara aynı motorla daha rahat ulaşacaktır.



    Güzel açıklamışsın.

    Benimde test ederek anlatmaya çalıştığım olay bu. Yüksek hızlarda büyük jant ebatı avantaj iken hızlanmalarda dez avantaj oluyor. Bu yüzden motoru güçlendirmeden orjinal jant ölçüsünün büyütülmesi uygun değil. Aynı jant ölçüsünde daha hafif jant tercih etmek en doğru yöntem. Örneğin ben motoru yükleyeceğim için 17" seçtim eğer atmosferik devam etseydim kesinlikle 15" jant tercih ederdim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Güzel açıklamışsın.

    Benimde test ederek anlatmaya çalıştığım olay bu. Yüksek hızlarda büyük jant ebatı avantaj iken hızlanmalarda dez avantaj oluyor. Bu yüzden motoru güçlendirmeden orjinal jant ölçüsünün büyütülmesi uygun değil. Aynı jant ölçüsünde daha hafif jant tercih etmek en doğru yöntem. Örneğin ben motoru yükleyeceğim için 17" seçtim eğer atmosferik devam etseydim kesinlikle 15" jant tercih ederdim

    Kesinlikle katılıyorum, motor ve eğer gerekiyorsa şanzıman ile diğer yürüyen aksamlarda gereken modifikasyonlar yapılmadan büyütülen jant çapı sadece motoru yormaya ve yakıt tüketiminin artmasına yarar. Son hıza olan katkısı ise önemsenmeyecek kadar az olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    Yanağını aynı ölçüde azaltırsan aynı kalır president bu konuda tartışmak yersiz bile...


    Yanak ölçüsünü azaltalım, aracımızın orjinalinde 205/50/15 jant lastik var, şimdi biz buna 205/40/17 taktık. Aynı mı oldu şimdi?

    Reggie8, makine mühendisliği okuyorum, malzeme dersi bende aldım ancak bunlardan ziyade bu olaya etki eden en önemli unsur ağırlık. Benim eski tenekelerim 13' idi (175 70 r13) ve şuan üzerinde bulunanlar 15' (195 50 r15). Kullandığım jant advan rg2 replika, 6.2 kilo tanesi ve eminim ki performansta herhangi bir farklılık oluşmadı. Bu arada üslubun için teşekkür ederim, saçma yazılarımı okumak istemiyorsan çözümü yukarda mevcut
    @president

    Aynı olmaz yukarıdaki dediğim sebepten ötürü. Ayrıca konforu da düşecek. Bu arada aracı yüklüyorum ondan 17' koydum demişsin de, neden böyle birşey yaptın anlayabilmiş değilim. Hafif bir 17' (rpf01 vs.) gibi birşeyse tabi sıkıntı olmaz tabi de, ancak ağır bir jant varsa motoru yüklemek boşuna kategorisine girmeye başlıyor. Bunu atmosferik yükleme olarak söylüyorum turboya girecekseniz, atmosferik kadar etkilemez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: reggie8

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan
    Yanağını aynı ölçüde azaltırsan aynı kalır president bu konuda tartışmak yersiz bile...

    Ne kadar saçma bir cevap olmuş. Önemli olan parametre tekerleğin tamamının yarıçapı değil, jantın yarıçapıdır.

    Saçma kelimesi yerine yanlış veya doğru gibi kelimeler seçsek güzel bir bilgi paylaşımı yapabiliriz. Bu şekilde tahrik edici kelimeler sonuçtan uzaklaştırıp tartışma ortamına dönüştürür.

    Ben kendi aracımda 17" racing jant kullanıyorum, lastiklerim 205/40/17 orjinal jant lastik kullanan arkadaşlarla stock motor halinde denediğimizde aracım daha geç devir çeviriyor. Ayrıca lastik dönme çapı büyüdüğü için kadranda sapma oluşuyor biraz. Daha az patinaj çekiyorum, yola daha kolay tutunuyorum fakat daha geç hızlanıyorum.

    Bence bu bilgilerin üzerinden hesaplama yapalım. Daha net bir sonuç alırız.

    Benim aracin orjinal lastik capiyla kadranda gozuken surat, gercek suratten yuksekti her aracta oldugu gibi. lastik capi buyudugu icin gercek surat kadran suratine yaklasti.

    sizin aracta da durumun ayni olduguna eminim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    Yanağını aynı ölçüde azaltırsan aynı kalır president bu konuda tartışmak yersiz bile...


    Yanak ölçüsünü azaltalım, aracımızın orjinalinde 205/50/15 jant lastik var, şimdi biz buna 205/40/17 taktık. Aynı mı oldu şimdi?

    Reggie8, makine mühendisliği okuyorum, malzeme dersi bende aldım ancak bunlardan ziyade bu olaya etki eden en önemli unsur ağırlık. Benim eski tenekelerim 13' idi (175 70 r13) ve şuan üzerinde bulunanlar 15' (195 50 r15). Kullandığım jant advan rg2 replika, 6.2 kilo tanesi ve eminim ki performansta herhangi bir farklılık oluşmadı. Bu arada üslubun için teşekkür ederim, saçma yazılarımı okumak istemiyorsan çözümü yukarda mevcut
    @president

    Aynı olmaz yukarıdaki dediğim sebepten ötürü. Ayrıca konforu da düşecek. Bu arada aracı yüklüyorum ondan 17' koydum demişsin de, neden böyle birşey yaptın anlayabilmiş değilim. Hafif bir 17' (rpf01 vs.) gibi birşeyse tabi sıkıntı olmaz tabi de, ancak ağır bir jant varsa motoru yüklemek boşuna kategorisine girmeye başlıyor. Bunu atmosferik yükleme olarak söylüyorum turboya girecekseniz, atmosferik kadar etkilemez

    Kullandığım Jantlar 17" orjinal ENKEI JS-M diye belirtmiştim bir üst mesajımda. Ve tanesi 6.8 kg. Sendeki Advan rg2 nin replikasının 6.2 kg. olduğundan emin misin? kaç inc janlar?

    Aracı Turbo yaptığım için jant ebatını büyütüp uzun şanzıman oranları kullanıyorum zaten. Orjinal jant ebatıyla yola tutunmak 4. vitese kadar pek mümkün değil.

    Ayrıca kadran sapması lastik ebatı orjinalinden büyükse gerçek hızdan daha az gösteriyor. Örneğin kadranda 100 görüyorsan gerçek hızın 120 gibi oluyor. Bu yüzden hız sınırı olan yerlerde kadranımda 10km eksik olacak şekilde gidiyorum. Yani hız sınırı 70 ise ben 60 la gidiyorum.




  • Ben bugune kadar orjinal lastik ebatli hicbir aracin gercek suratinin kadrandakinden daha yuksek oldugunu gormedim duymadim.

    sanziman oranlar uzarsa olabilir tabii ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Ben bugune kadar orjinal lastik ebatli hicbir aracin gercek suratinin kadrandakinden daha yuksek oldugunu gormedim duymadim.

    sanziman oranlar uzarsa olabilir tabii ki.

    Orjinal ile sapma olmaz zaten olsa da çok az olur. Sapma jant ebatında değişiklik olursa oluyor genelde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    Yanağını aynı ölçüde azaltırsan aynı kalır president bu konuda tartışmak yersiz bile...


    Yanak ölçüsünü azaltalım, aracımızın orjinalinde 205/50/15 jant lastik var, şimdi biz buna 205/40/17 taktık. Aynı mı oldu şimdi?

    Reggie8, makine mühendisliği okuyorum, malzeme dersi bende aldım ancak bunlardan ziyade bu olaya etki eden en önemli unsur ağırlık. Benim eski tenekelerim 13' idi (175 70 r13) ve şuan üzerinde bulunanlar 15' (195 50 r15). Kullandığım jant advan rg2 replika, 6.2 kilo tanesi ve eminim ki performansta herhangi bir farklılık oluşmadı. Bu arada üslubun için teşekkür ederim, saçma yazılarımı okumak istemiyorsan çözümü yukarda mevcut
    @president

    Aynı olmaz yukarıdaki dediğim sebepten ötürü. Ayrıca konforu da düşecek. Bu arada aracı yüklüyorum ondan 17' koydum demişsin de, neden böyle birşey yaptın anlayabilmiş değilim. Hafif bir 17' (rpf01 vs.) gibi birşeyse tabi sıkıntı olmaz tabi de, ancak ağır bir jant varsa motoru yüklemek boşuna kategorisine girmeye başlıyor. Bunu atmosferik yükleme olarak söylüyorum turboya girecekseniz, atmosferik kadar etkilemez

    Kullandığım Jantlar 17" orjinal ENKEI JS-M diye belirtmiştim bir üst mesajımda. Ve tanesi 6.8 kg. Sendeki Advan rg2 nin replikasının 6.2 kg. olduğundan emin misin? kaç inc janlar?

    Aracı Turbo yaptığım için jant ebatını büyütüp uzun şanzıman oranları kullanıyorum zaten. Orjinal jant ebatıyla yola tutunmak 4. vitese kadar pek mümkün değil.

    Ayrıca kadran sapması lastik ebatı orjinalinden büyükse gerçek hızdan daha az gösteriyor. Örneğin kadranda 100 görüyorsan gerçek hızın 120 gibi oluyor. Bu yüzden hız sınırı olan yerlerde kadranımda 10km eksik olacak şekilde gidiyorum. Yani hız sınırı 70 ise ben 60 la gidiyorum.

    Yukarıda belirtmiştim, 15' kendileri. Araç turboysa zaten bu tür hesabın çok önemi yok. Peak kaç bar basıyorsunuz bu arada?




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.