Şimdi Ara

18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
950
Cevap
82
Favori
123.516
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • geçmiş olsun bu yazıdan çıkardığım sonuç halkbank ve yapıkredi bankasıyla çalışmamam gerektiğidir.
  • Ben hemen her ınternet alısverısı ıcın sanal kart kullanıyorum hemen sanal kartıma lımıt tanımlayıp ıslemımı yapıyorum ve butun kredı kartlarım maıl order telefon ve ınternet bankacılık ıslemlerıne kapalı.
    başıma boyle bır olay gelmedı çok şükür.
  • Çok geçmiş olsun. Şükür kurtarmışsınız.
  • Bu firma sanırsam sahibinden posları da buraya bağlı , dikkatli olun arkadaşlar ...

    Bu arada çok geçmiş olsun ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mat34 -- 24 Ocak 2016; 15:31:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Khalasar

    Malesef çok fazla dolandırıcı var hocam piyasada. Daha bugün başıma bir olay geldi anlatayım.
    Facebook'tan bir yakınım mesaj yazdı naber nasılsın diye, iyidir hoştur muhabbetleri bitince ''Carfursada Hediye Çeki Dağıtılıyor Bende Seni Düşündüm Cep Telefonun Faturalımı'' aynen bunu yazdı direk yapıştırdım buraya. Evet diye cevap verdim, ardından telefon numaramı istedi. Ondan sonra direk uyandım ben olaya ve yakınıma haber verdim ki hesabı çalınmış.
    Bu adam benim telefon numaramla ne yapabilir?
    1- Ya benim de facebook hesabımı çalmak için bana kurtarma mesajı göndertecek ve benden onu isteyecek hesabımı çalmak için.
    2- Ya benim kredi kartı bilgim elinde, 3Dli bir işlem yapacak bana gelen şifreyi isteyecek.
    3- Ya telefon numaram ile online mobil ödeme yapacak. (Faturalı mı diye sordu)
    Olayın bir gün öncesinde ise hesabımı birisi çalmaya çalışıyordu, kurtarma mailleri gönderiyordu mail adresime, birşeyler çabalıyordu. Yani herifin dolandırıcı olduğu apaçık ortadaydı. Bilmiyorum ben mi paranoya yapıyorum anlamadım ama birisi peşimde sanırım.

    Geçmiş olsun, siz yine uyanık ve seri davranarak mağduriyetinizi gidermişsiniz.

    aynısı dün başıma geldi bende kinde carrefoursa yerine teknosa vardı




  • hocam çok geçmiş olsun 15 gün önce benzeri durum benimde başıma geldi atm'ye kart kopyalamak için apart takılmıştı dikkatim sayesinde anladım, banka müşteri hizmetlerine defalarca bu atm'yi inceleyin apart takmışlar hem bankanıza hem müşterilerinize yazık olacak dememe rağmen inanmadılar ve anında müdahale etmediler sonradan öğrendiğim atm den kart kopyalanarak 20-30 müşteriden yüz binlerce lira para çekmişler, çekemedikleri miktarıda havale ile kendi hesaplarına aktarmışlar.

    Ayrıca konuyu burada açtım okumak isteyecek arkadaşlar olabilir, belki bir kişiye faydamız dokunur.

    http://forum.donanimhaber.com/m_113473546/tm.htm
  • Öncelikle geçmiş olsun.

    Yalnız benim de bu anlattıklarınızda anlayamadığım ve çelişkili bulduğum birkaç nokta var:

    Bir yerde demişsiniz ki
    quote:

    "Kredi kartı bilgilerimizin, mesela benim güvenlik konusunda nerdeyse paranoyak derecede dikkatli olmama ve bu kredi kartımı büyük marketler, büyük internet alışveriş siteleri ve kurum sitelerinden fatura ödemeleri için kullandığım halde ..."

    Fiziksel kredi kartınız internet alışverişlerine açık mıydı? Hem paranoyak derecede dikkatli olmak hem de fiziksel kredi kartının internet alışverişlerine açık olması bence çelişki. Paranoyak adam tüm kredi kartlarını internet ve mail order alışverişlerine kapattırır, internette sadece ve sadece sanal kredi kartı kullanır, onun limitini de kullanmadığı zamanlar sıfır yapar.

    Ayrıca bir yerde "zaten o kartı da hiç kullanmamıştım." demişsiniz başka bir yerde "bu kredi kartımı büyük marketler, büyük internet alışveriş siteleri ve kurum sitelerinden fatura ödemeleri için kullandığım halde" demişsiniz. Hangisi doğru?

    Not: osman duman sitesini google cache'den okumak için link:
    webcache.googleusercontent.com
    Osman Duman'ın günlüğü | Kişisel bir site
    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ASE-V3PUcdsJ:osmanduman.com/+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=tr


    Son olarak: Kredi kartını internet işlemlerine kapattırmamak dolandırıcılara gelin benim kredi kartımı kullanın demekle aynı şeydir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolman7 -- 24 Ocak 2016; 16:20:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabit Fikir

    Bu hafta başıma gelen kredi kartı dolandırıcılığı: Önce 3D şifresini almaya çalışıp sonra şifresiz işlemle dolandırılıp cuma günü de iadenin gerçekleşmesi olayımın detayları:

    18 Ocak pazartesi günü telefonuma Yapı Kredi Bankasından "3D secure şifresi" geldi. Bu ne demeye kalmadan 0542 465 40 56 no'lu telefondan arandım ve birisi "Bağkur işlemi yaparken yanlışlıkla şifreyi benim telefonuma gönderdiğini " söyleyip şifreyi istedi ve elbette tepki gösterip kapattım.
    Mesajda gelen şifre EPRO VOUCHER RESELLER LİM firmasından yapılan 1.052 TL tutarındaki işlem ile ilgiliydi. (İngiltere'de imiş)

    30 saniye geçmeden, YKB'dan "Yapmış olduğunuz 2.362 TL. Tutarındaki alışverişinize 3 taksit..." mesajını görünce hemen YKB MH'ni arayıp kartı iptal ettirdim ve YKB MH ile aramda 4 gün sürecek bir sinir savaşı başladı:

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç


    Şubeye gidip "Harcama itirazı" dilekçesi vermemi söyledi ama bana işlemin nerden yapıldığını bir türlü söylemedi, güya ben "telefonla bilgi verilmesin" diye kısıtlama koymuşum.
    Ben bu güne kadar kendilerini sadece iki defa KK ücretini iptal etmeleri talebim dışında hiç aramadım, internet bankacığı şubelerine de hiç girmedim, giriş şifrem bile yoktu.

    Neyse hemen en yakın şubeye gidip dilekçemi yazdım. Şubedeki MH temsilcisi çok yardımcı oldu, dilekçemi hemen genel müdürlüklülerine faksladı sonra yapılan işlemin ekstresini verdi. İnternet şifresi almamı da sağladı.

    Evet, kartımı kapattırıp itiraz dilekçesini de verdikten sonra 30-60 vs. Gün bankadan cevap gelmesini beklemekten başka yapacak bir şey görünmüyor idi. Tabi bu süre içinde kartın ödeme günü de gelmiş olacaktı.

    Eve döndükten sonra netten "Kredi kartı dolandırıcılığı"olaylarını incelemeye başladım.
    Google'da ilk sırada çıkanwww.osmanduman.com isimli sitede Karabük'te öğretmen olan bu kişinin parafly kartından 5 dakikada 30 işlemle 4.000 TL. Üzeri parasının gittiğini ve bankasının kendisine hiç yardımcı olmaması üzerine tamamen kendi çabasıyla paralarını nasıl geri kurtardığını örnekleriyle anlatmasını dikkatle okudum ve ben de uygulamaya karar verdim.
    (Not: site çok hit alınca limit aşımına uğramış, şu an ulaşılamıyor.)

    Öncelikle ekstremde görünen ve isminden dolayı yurtdışı sitesi zannettiğim iyzico firmasını araştırınca adıyla adresiyle, vergi numarasıyla, referansları ile İstanbul'da bulunan büyük ve ciddi bir Sanal Pos kuruluşu olduğunu görünce olayımı detaylıca anlatan ve mağduriyetimin giderilmesini rica eden bir mesajı gece 23 dolaylarında gönderdim.

    Ertesi sabah saat 10:00'da gelen cevabi maili çekinerek açtığımda ise "kendilerinin sanal pos firması olduklarından dolayı ekstrede isimlerinin göründüğünü, işlemin müşterileri olan xxxxx.com isimli bir firma üzerinden yapıldığını, talebimin Fraud ekipleri tarafından süratle incelenerek ödemenin geri çekilerek tarafıma iade edildiği" ni okuyunca çok sevindim elbette.

    Salı sabahı olan bu gelişmeyi YKB MH'lerine aktardığımda sinir harbimiz tekrar başladı: "Efenim bizde görünmüyor siz o firmayı tekrar arayıp sorun" deyince tepem attı: "Sizin sahtecilik ekibinizin yapması gereken işi ben yapıyorum, bakın size pası verdim ekibiniz bunu değerlendirsin"
    "Efenim 30-60 gün bekleyeceksiniz." Hele başka bir tanesi "30-180 gün bekleyeceksiniz" deyince kötü konuşmamakla beraber ses tonumun kontrolünü kaybettim.

    Sonunda iade edilen meblağ çarşamba günü bekleyen provizyonlara düştü ve perşembe gece yarısından sonra karta iade oldu.

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç



    SONUÇ:

    1- Talebimi alır almaz süratle mağduriyetimi gideren, salı sabahı ilk iş alışveriş yapılan firmayı arayıp haber verip onların da kargo'yu şubeden geri çekmelerini sağlayan, talebimi incelemek için yetkili atayan , yani olaya profeyonel kurum ciddiyetiyle yaklaşan iyzico.com sanal pos firmasına çok teşekkür ediyorum.

    2- "Beyfendi 30-60-90-180 gün bekleyeceksiniz" diyerek 4 gün boyunca vıdı vıdı etmekten başka hiç bir işe yaramayan, hiçbir şekilde yardımcı olmayan YKB MH'ni ve sahtecilik araştırma (Ya da ünvanları her ne ise) ekibini kınıyorum.

    Kartımdan 3D secure şifresi olmadan çekilen meblağ 1,5 gün provizyonda beklerken yazılı sözlü tüm itirazlarıma rağmen paranın 19 Ocak gecesi 00:00 itibariyle kesin ödenmesini sağlayan bu bankayı bir daha kınıyorum.

    Ayrıca salı sabahı arayıp "İptal ettirdiğiniz diğer kartı tekrar gönderelim mi" diye soran, "Şu an biraz gerginim, sonra tekrar arayın" dediğimde bana "Siz bilirsiniz, tekrar müracaat etmeniz gerekebilir" diye aklı sıra korkutmaya çalışan elemanı da ayrıca kınıyorum. Yahu bu söylediğin kart için zaten ben müracaat etmemiştim ki, siz arayıp teklif ettiniz ve hatta o anda bana kafama göre bir limit belirlettirip siz gönderdiniz ki zaten o kartı da hiç kullanmamıştım.
    Kartlarınızı da bundan sonra siz kullanın artık.

    3- Olayım çözüldükten sonra YKB'na intenet siteleri üzerinden şikayet mesajı göndermeye çalıştığımda bilin bakalım ne oldu: Elbette gönderemedim:

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç


    4- Anlamadığım husus: Emniyet siber suçlar bürosuna şikayet için gittiğimde ilgili görevliye "Kredi kartı bilgilerimizin, mesela benim güvenlik konusunda nerdeyse paranoyak derecede dikkatli olmama ve bu kredi kartımı büyük marketler, büyük internet alışveriş siteleri ve kurum sitelerinden fatura ödemeleri için kullandığım halde kart bilgilerimin 3.şahıslara nasıl geçmiş olabileceğini sorduğumda, polemik olmasın diye burada ismini vermek istemediğim bir kurumun "bile" veri tabanından hack yoluyla çalındığını söyledi.
    Ancak sonradan düşününce, ben otomatik fatura ödemesi için o kuruma KK'mı kaydetmediğim halde nasıl oluyor, bunlar anlık ödememizde bile bilgilerimizi kayıt mı ediyor anlamadım.

    5- Başından geçenleri ve çözüm çabalarını anlatarak bana yol gösteren Osman Hoca'ya da teşekkür ederim. Yanlız o kadar çok tıklanmış ki şimdi baktığımda Bandwitdh limit aşımından sitesi askıya alınmış. Evet, bu noktada hızımı alamayıp godady hosting firmasını da kınıyorum.

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç


    Yazım biraz uzun oldu ama bu tür dolandırıcığın son derece arttığını ve benim de olayı başka bir yazıdan faydalanarak çözdüğümü düşünerek başka mağdurlara faydası olabilir diye düşündüm.





    Hocam geçmiş olsun...

    Yazmışsın derdini iyi hoş.. Yalnız şu kredi kartı bilgilerinin çalındığı siteyi söyler misin? İnsanlar bilsin ki daha dikkatli davransınlar.




  • Cumartesi günü aynı numara beni de dolandırdı 1051 lira.
    Bu sabah gidip dilekçemi verdim.Bu ingiltere sitesine mail attım adamlar dönüş yapıp ödemenin yapıldıgı yerin ismini verdi, şimdi ordan mail bekliyorum.Yarım saat soğukta bankanın açılmasını bekleyip 0 ilgiyle: Kenara geçip dilekçenizi yazın diyen bir m.y sabah sabah sinirimi bozdu.Ne ekstre mi alabildim ne internet şifresi cünkü ben düşünemedim onlarda uğraşmak istemedi muhtemelen. şimdi sizin yazınıza ulaşınca gözüm açıldı biraz.Çıkıp ekstremi ve şifremi alıcam. 444 0 444 kartınız güvenlik sebebiyle kapalı diyerekten faxım ulastımı onu bile söylemiyor,şifrede vermiyor.
     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç




  • çok geçmiş olsun. konu açtığınız için teşekkürler.
  • kredi kartı bilgilerinin çalınması artık o kadar kolay ki. adamlar bankamatiklere kart giriş soketine tarayıcılı çip yerleştiriyor. ordan bile kart bilgilerini kopyalıyor. veya bir yerden post ile alışveriş yaparken posta atılan bir yazılım sayesinde bilgileriniz kopyalanıyor. en basiti kartı kasadaki görevliye uzattıgınızda eger eleman kötü niyetliyse tezgahın yanına yerleştirdigi kamera sayesinde kartın ön yüzünde yazan kart numarasını ve arkasında yazan güvenlik kodunu çaktırmadan kameraya gösteriyor . ondan sonrası vahim.. biliyorsunuz bir çok site alışveriş sırasında şifre veya sms kodu istemiyor. kart numarası ve arkadaki güvenlik kodu alışverişe tek başına yeterli oluyor. bu saçma ve ilkel sistemin değişmesi lazım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muxo -- 25 Ocak 2016; 12:40:50 >
  • Çok Geçmiş olsun Hocam.Şu YAPI KREDİ Bankası kadar müşteriyi umursamaz banka görmedim.ben tüm ilişkimi kestim bu bankadan kurtuldum sizinde kurtulmanız ümidiyle...
  • Geçmiş olsun. Ben ve arkadaşım, arkadaşımın başına gelen kredi kartı dolandırıcılığı sebebiyle, kartımızın sanal alışveriş liminiti 0 olarak ayarlıyoruz. Alışveriş yapacağım zaman limiti harcayacağım kadar açıp sonra tekrar sıfıra indiriyorum. Gerçekten çok dikkatli olunması gereken bir durum. Kart bilgilerini nasıl kaptırdığınız da çıkaramıyorsunuz. Nasıl nerden çalınmış olabilir bilemiyorsunuz. Başıma gelmez demeyin. Bizim tekniği uygulayabilirsiniz. Sanal alışveriş limitini sıfırlayıp tekrar açmak saniyeler içinde olabiliyor mobil uygulamalardan.

    Arkadaşa tekrar geçmiş olsun. Bankalar bu durumlarda uyuz tavırlarda bulunabiliyor. Zaten dertliyken bir de bankanın sinir bozucu tavırlarıyla uğraşıyorsunuz.
  • 15 Ocak 23.53'te bana da İNG Bank'tan 3D güvenlik şifresi geldi. "G2A firmasından 7,93 TL tutarında" işlem yapılmak istenmiş. İNG ile tek ilgim, İninal kart. Başka kartım yok İNG'de. İninal'de para yoktu zaten. Kartı internette ve fiziki POS'larda defalarca kullanmıştım. Demek ki bir yerde numarası alınmış. Fiziki POS'larda dikkatliyimdir, almış olamazlar. Ama sanal işlem yaptığımız yerlerin birinde kopyalanmış mutlaka. Ondan sonra diğer kartlarım da tehlikede olabilir diye tetikte bekliyorum.
  • Geçmiş olsun. Çok yararlı ve dikkat etmemiz gereken bir paylaşım teşekkürler.
  • Geçmiş olsun kardeş. Çok dikkatli olmak lazım. Paranızı geri almanıza sevindim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bilen Biri

    15 Ocak 23.53'te bana da İNG Bank'tan 3D güvenlik şifresi geldi. "G2A firmasından 7,93 TL tutarında" işlem yapılmak istenmiş. İNG ile tek ilgim, İninal kart. Başka kartım yok İNG'de. İninal'de para yoktu zaten. Kartı internette ve fiziki POS'larda defalarca kullanmıştım. Demek ki bir yerde numarası alınmış. Fiziki POS'larda dikkatliyimdir, almış olamazlar. Ama sanal işlem yaptığımız yerlerin birinde kopyalanmış mutlaka. Ondan sonra diğer kartlarım da tehlikede olabilir diye tetikte bekliyorum.

    hocam ing yi spotify gibi bir yerde kullanmış olabilirsiniz premium almak için ondan dolayı otomatik çekmeye çalışmıştır hafızanızı zorlayın




  • geçmiş olsun dostum sayende bilgilenmiş olduk
    ne kadar dikkat etsekte üç kağıtçılar bir şekilde bilgilerimizi ele geçiriyor olan yine bize oluyor
  • O bilgilerimizin çalınabilme ihtimali olduğu büyük kurum bence burdaki herkesin merakı hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolman7

    Öncelikle geçmiş olsun.

    Yalnız benim de bu anlattıklarınızda anlayamadığım ve çelişkili bulduğum birkaç nokta var:

    Bir yerde demişsiniz ki
    quote:

    "Kredi kartı bilgilerimizin, mesela benim güvenlik konusunda nerdeyse paranoyak derecede dikkatli olmama ve bu kredi kartımı büyük marketler, büyük internet alışveriş siteleri ve kurum sitelerinden fatura ödemeleri için kullandığım halde ..."

    Fiziksel kredi kartınız internet alışverişlerine açık mıydı? Hem paranoyak derecede dikkatli olmak hem de fiziksel kredi kartının internet alışverişlerine açık olması bence çelişki. Paranoyak adam tüm kredi kartlarını internet ve mail order alışverişlerine kapattırır, internette sadece ve sadece sanal kredi kartı kullanır, onun limitini de kullanmadığı zamanlar sıfır yapar.

    Ayrıca bir yerde "zaten o kartı da hiç kullanmamıştım." demişsiniz başka bir yerde "bu kredi kartımı büyük marketler, büyük internet alışveriş siteleri ve kurum sitelerinden fatura ödemeleri için kullandığım halde" demişsiniz. Hangisi doğru?

    Not: osman duman sitesini google cache'den okumak için link:
    webcache.googleusercontent.com
    Osman Duman'ın günlüğü | Kişisel bir site
    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ASE-V3PUcdsJ:osmanduman.com/+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=tr


    Son olarak: Kredi kartını internet işlemlerine kapattırmamak dolandırıcılara gelin benim kredi kartımı kullanın demekle aynı şeydir.

    Yazımı üstünkörü okuduğunuz belli:

    Ben de öncelikle geçmiş olsun dileğiniz için teşekkür ederim ancak:

    - "Paranoyak olmanız, takip edilmediğiniz anlamına gelmez" deyimiyle belirtildiği gibi:

    a- Bu kartı sadece büyük marketler, büyük internet siteleri ve Elektrik/su/internet gibi büyük firmaların ödemeleri dışında hiç kullanmadığım gibi herhangi bir ATM''de de kullanmadım. Yani fiziksel kopyalanma ihtimali zayıf.
    b- Bu kartı, sadece 3-4 aydır, o da limiti düşük olan ve yıllardır yukarıda saydığım ödemelerde kullandığım kredi kartımın 3-d secure şifresinde sorun çıkartması ve bankamla görüşmeme rağmen çözülmemesi üzerine kullanmaya başladım.
    c- Sanal kart kullanmamak eleştirilebilir ancak bu akşam ilk defa sanal kartla denediğim su faturası ödemesini gerçekleştiremedim, örneğin, 3-d secure hatası verdi durdu. Bankamla görüşmeden de sonuç çıkmadı.

    - Yazımı açık bulmaktan ziyade dikkatle okusaydınız eğer, "Zaten o kartı da hiç kullanmamıştım" ifadesinden önce "İptal ettirdiğim diğer kartı" cümlesindeki "DİĞER" vurgusunu atlayıp bana da "YKB MH sen misin" esprisini yapmama fırsat vermemeniz gerekirdi.

    Yani sizin, benim "diğer" vurgusuyla bu bankada 2 kredi kartı olduğumu algıyamamanız üzerine yazımda şüphe oluşturmaya yönelik mesajnıızla sizi baş başa bırakıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 25 Ocak 2016; 23:27:47 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.