Bildirim
185/60/15 yerine 185/65/15 nasıl olur
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü, 2 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: akorkut72
arkadaşlar slm. 185-60-15 olan lastiklerimi 185-65-15 yapmak istiyorum. problem olur mu acaba.yakıt vs. etkiler mi ne dersiniz ?
araç 2010 clio gt.
saygılar
195/60 15 takmanı öneririm arabanın yol tutuşunu arttıraracaktır -
hocam teşekkürler, onu da düşündüm o zaman da sürtünme artacağından yakıt da artar gibime geliyor..quote:
Orijinalden alıntı: mng1quote:
Orijinalden alıntı: akorkut72
arkadaşlar slm. 185-60-15 olan lastiklerimi 185-65-15 yapmak istiyorum. problem olur mu acaba.yakıt vs. etkiler mi ne dersiniz ?
araç 2010 clio gt.
saygılar
195/60 15 takmanı öneririm arabanın yol tutuşunu arttıraracaktır
ayrıca 185 ile 195 arasında 40-50 tl civarında da fiyat farkı var.( bridgestone da)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akorkut72 -- 8 Ocak 2014; 15:26:44 > -
Konfor artar. Başka da bir artısı olmaz. Ki çok az artar o da. Belki anlaşılmaz bile.quote:
Orijinalden alıntı: akorkut72
hocam teşekkürler, onu da düşündüm o zaman da sürtünme artacağından yakıt da artar gibime geliyor..
ayrıca 185 ile 195 arasında 40-50 tl civarında da fiyat farkı var.( bridgestone da)
Alıntıları Göster -
O arabaya takılacak lastik 195 55 15 tir ..yada orjinal ebattan devam.. -
Type R stayla -
ayni sikinti bizim aracta da var. 2003 corsa enjoy, 195-55-15 orjinal lastikler ve set 1000 TL civarinda tutuyor. diger aracimda 205-55-16 lastikler var ve set 700 TL civarinda tutuyor. corsaya dusuk maliyetli ne takilabilir? -
quote:
Orijinalden alıntı: @immortal
ayni sikinti bizim aracta da var. 2003 corsa enjoy, 195-55-15 orjinal lastikler ve set 1000 TL civarinda tutuyor. diger aracimda 205-55-16 lastikler var ve set 700 TL civarinda tutuyor. corsaya dusuk maliyetli ne takilabilir?
185 60 15 ebatı daha ucuzdur ve muadildir...4 tanesini 600-700 e bulursunuz. .. -
yanitiniz icin tesekkurler. sikinti olmaz diyorsaniz lastikciye araci goturup 185 60 r15 taktirayim. -
.../60/... yerine .../65/... olmaz çünkü o 5 cm lik fark tekerin amartisör üst tablasına sürtmesine neden olabilme ihtimali oluşturuyor. ki firmalarda bunu bildikleri için 5 li serileri daha uygun fiyata satıyorlar. tecrübe ile sabit.quote:
Orijinalden alıntı: @immortal
yanitiniz icin tesekkurler. sikinti olmaz diyorsaniz lastikciye araci goturup 185 60 r15 taktirayim. -
O 60'ı 65 yapma sakıncalı, lastiğin dış çapını değiştirmemlisin, sürtme yapabilir. Aracın çekiş kuvveti dahi değişir..yakıt tüketimi teorik olarak azalmalı ancak fiziksel olarak nasıl bir etkisi olur kestiremedim..quote:
Orijinalden alıntı: Akustik
.../60/... yerine .../65/... olmaz çünkü o 5 cm lik fark tekerin amartisör üst tablasına sürtmesine neden olabilme ihtimali oluşturuyor. ki firmalarda bunu bildikleri için 5 li serileri daha uygun fiyata satıyorlar. tecrübe ile sabit.
Alıntıları Göster
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasinist -- 9 Ocak 2014; 9:37:47 > -
konfor biraz artar ama hızlanma düşer. Ya 195/55yapın ya da mevcut ebatlarda kullanın bence.quote:
Orijinalden alıntı: hasinist
O 60'ı 65 yapma sakıncalı, lastiğin dış çapını değiştirmemlisin, sürtme yapabilir. Aracın çekiş kuvveti dahi değişir..yakıt tüketimi teorik olarak azalmalı ancak fiziksel olarak nasıl bir etkisi olur kestiremedim..
Alıntıları Göster -
Km yanlis gosterir. -
araç yerden 0,6 cm daha da yükselir,quote:
Orijinalden alıntı: ogretmenht
Km yanlis gosterir.
bence güzel olur.
175/65/r15 im vardı.
185/65/r15 yaptım mesela. -
quote:
Orijinalden alıntı: @immortal
yanitiniz icin tesekkurler. sikinti olmaz diyorsaniz lastikciye araci goturup 185 60 r15 taktirayim.
Hiçbir sıkıntı olmaz ...hatta konfor biraz artar... -
arkadaşlar teşekkürler.185-65-15 daha rahat bulunan bir lastik ayrıca araçta da duruşu iyi.sürtme olacağını sanmıyorum ancak galiba orjinal ebatından devam etmeliyim gibime geliyor.quote:
Orijinalden alıntı: serty23quote:
Orijinalden alıntı: @immortal
yanitiniz icin tesekkurler. sikinti olmaz diyorsaniz lastikciye araci goturup 185 60 r15 taktirayim.
Hiçbir sıkıntı olmaz ...hatta konfor biraz artar...
Alıntıları Göster
-
eğer yakıttan da kar edeyim derseniz lastik genişliğini düşürürseniz yakıt sarfiyatı azalır örnek olarak 195 yerine 175 kullanrsanız sürtünme azalacağından yakıt sarfiyatıca düşer ancak lastik çapıyla kesinlikle oynamayın aracın hız ve abs gibi sistemlerini ayrıca amortisörünü etkeiler devamlı servise gidebilirsinizquote:
Orijinalden alıntı: akorkut72
arkadaşlar teşekkürler.185-65-15 daha rahat bulunan bir lastik ayrıca araçta da duruşu iyi.sürtme olacağını sanmıyorum ancak galiba orjinal ebatından devam etmeliyim gibime geliyor.
Alıntıları Göster
-
teşekkürler -
Geçen yıl belirttiğiniz değişikliği yaptım. 185-60-R15 yerine 185-65-R15 taktım. Araç Clio 3. artıları ve eksileri aşağıdadır.
Artıları:
-----------
- 65 lastik aynı yere uydu, hiçbir yere sürtmüyor.
- 65 olan daha ucuz olduğu için daha ekonomik oldu, 4 lastikten biri bedavaya gelmiş oldu diyebilirim.
- 185-65-R15 biraz daha büyük olduğu için tekerlek boşluğunu daha iyi doldurdu. Daha güzel görünüyor
- 65 lastik daha büyük bir hava yastığı üzerinde oturduğu için düz yolda konfor arttı
Eksileri:
-----------
- 65 olan daha büyük bir hava yastığı üzerine oturduğu için araç direksiyona biraz daha geç tepki veriyor.
- Araç az bir miktar yükseldiği için yol tutuşu epey olumsuz etkilendi. 60 lastik çok daha oturaklı idi.
Sonuç olarak tavsiyem: Çoğunlukla şehir içinde kullanıyorsanız ve şehir dışında yavaş kullanıyorsanız 65 lastiğe geçebilirsiniz.
Aracı süratli ve performanslı kullanıyorsanız 65 lastiğe geçmenizi hiç tavsiye etmem.
Ben çoğunlukla şehir dışı kullandığım için, bugün lastik değiştiriyor olsam kesinlikle 65 değil 60 alırım, hatta 55'i bile düşünürüm.
Yakıt / hızlanma vs kayda değer bir fark göremedim.
Umarım yardımcı olmuştur.
-
konuyu hortlatıyorum ama bu gerekli bilgiyi vermek zorundayım aracın orjinal lastik ölçüsü 175/70r14 tür ve lastik çapı 600.6 mm dir siz buna 185/65r14 takarsanız lastiğin çapı 596.1mm ye düşecek ve gösterge 100km de 99.2km gösterecektir tabanı genişlettiğinizde yanağı küçültmez iseniz araba yükseleceğinden yol tutuşu artacağına azalır
175/70r 14(orjinal)
185/65r14 %1 hata payı göstergede
195/60r14 %2 hata payı göstergede
205/60r14 %2.4 hata payı göstergede
burda dikkat edilmesi gereken şey taban genişledikçe yanağın küçülmesidir jant ebat değişikliğinde fazladan yanak küçültmek gerekir
buradaki ilk rakam taban genişliği 2. rakam tabanın 100de cinsinden yanak kalınlığı (yani 175mm nin 100de 70i=(122.5mm) yanak kalınlığı ve buna jant boyutu eklenir jant 14inç X 2.54cm= 35.56cm lastiğn çapını bulmak içinse lastikyanak genişliğini 2 ile çarpıp jant ölçüsünü mm ye çevirelim ve lastik çapını bulalım
175/70r14 için
lastik yanak genişliği lastik tabanının yüzde cinsinden oranıdır o yüzden 175mmX70=122.5 yapar 122.5x2 üst ve alt yanak yerden çamurluğa kadar 245mm yapar jantımız 14 olduğundan bunu 1inç 2.54cm olduğundan 14X2.54 yaparız ve 355.6mm buluruz buna bulduğumuz yanak genişliğini eklediğimizde lastik çapı bulunur 355.6+245=600.6mm yapar yani cm cinsinden 60cm ölçüsü baz alınmalıdır
taban genişletildiğinde
artı ve eksi yönleri
+ fren mesafesi kısalır
+ yol tutuş artar
- lastik yerle daha fazla temas ettiğinden fazla yakar
taban daraltıldığında
artı ve eksi yönleri
+ yanak çapı büyütüp dar lastik takılırsa konfor artar
+ titeşim azalır
+ yakıt azalır
- fren mesafesi uzar
- yol tutuş zayıflar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hüsami -- 18 Temmuz 2018; 11:50:49 >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Geçen yıl belirttiğiniz değişikliği yaptım. 185-60-R15 yerine 185-65-R15 taktım. Araç Clio 3. artıları ve eksileri aşağıdadır.
Artıları: ----------- - 65 lastik aynı yere uydu, hiçbir yere sürtmüyor. - 65 olan daha ucuz olduğu için daha ekonomik oldu, 4 lastikten biri bedavaya gelmiş oldu diyebilirim. - 185-65-R15 biraz daha büyük olduğu için tekerlek boşluğunu daha iyi doldurdu. Daha güzel görünüyor - 65 lastik daha büyük bir hava yastığı üzerinde oturduğu için düz yolda konfor arttı Eksileri: ----------- - 65 olan daha büyük bir hava yastığı üzerine oturduğu için araç direksiyona biraz daha geç tepki veriyor. - Araç az bir miktar yükseldiği için yol tutuşu epey olumsuz etkilendi. 60 lastik çok daha oturaklı idi. Sonuç olarak tavsiyem: Çoğunlukla şehir içinde kullanıyorsanız ve şehir dışında yavaş kullanıyorsanız 65 lastiğe geçebilirsiniz. Aracı süratli ve performanslı kullanıyorsanız 65 lastiğe geçmenizi hiç tavsiye etmem. Ben çoğunlukla şehir dışı kullandığım için, bugün lastik değiştiriyor olsam kesinlikle 65 değil 60 alırım, hatta 55'i bile düşünürüm. Yakıt / hızlanma vs kayda değer bir fark göremedim. Umarım yardımcı olmuştur. |
Benzer içerikler
- opel grandland x 1.5 dizel yorumlar
- ford mondeo 1.5 ecoboost kronik sorunları
- ti vct nedir
- sistem gücü sınırlı ne demek
- aracımın modelini nasıl öğrenirim
- bayiden sıfır araba fiyatları
- 35 tfsi ne demek
- golf 7.5 hangi yıllar
- 2025 model
- uçan araba fiyatları
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X