Şimdi Ara

1990 lı Model Otomotik Vitesli Arabalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
2.938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 1990 lı model otomotik arabalar için düşünceleriniz nelerdir?Renault Clio ve Honda Civic lerde otomotik vites modelleri çok.Fiyatları da uygun.Otomotik vitesli araçların şanzumanları arıza çıkarır mı?Otomotik Şanzuman tamiri gerçekten çok pahalı mı?



  • Tamir olarak pahalıdır ayrıca düz vitese göre çok yakar çünki o yaştaki otomatik bi aracın vitesi 3 e kadar vardır, 3 vites bi arabada helede yaşlı bi araba size fazla bi sürüş keyfi vermez ayrıca aracı satmakta zorlanırsınız.
  • Otomatik Vitesli araçların tamiri parça yüzünden mi yoksa usta yokluğundan mı pahalı acaba?Yoksa psikolojik bir durum mu?O yıllarda üretinlen araçlar içinde en iyi otomatik vitesli modeller hangisi?
  • 1993 yılında 1990 model otomatik vitesli Mitsubishi Galant supersaloon almıştık.
    1993 yılından 2000 yılına kadar da kullanmıştık.
    Otomatik şanzıman ile ilgili o yıllarda hicbir sorun yaşamamıştık. 4 oranlı idi.
    Ama bizden sonra ne oldu bilemem.

    Eski otomatik vitesli bir araba alırken, en önemli sorun, şanzımanın rektifiyesini kim nasıl yapmış.
    Kaliteli malzemeyle yapılan kaliteli bir bakım sonrası şanzıman eski haline gelirken, geçiştirme yöntemlerle yapılan bir bakım sorun üzerine sorun ekleyebilir, yavaş vites geçişleri, vites geçişlerinde sesler, arada inleme gibi sesler, aşırı kaydırma sorunları olabilir.

    Honda'nın otomatik vites kutularının sağlam olduğunu ve bakım için gerekli parçalarının bulunabilir olduğunu söyleyebilirim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ernn93

    Tamir olarak pahalıdır ayrıca düz vitese göre çok yakar çünki o yaştaki otomatik bi aracın vitesi 3 e kadar vardır, 3 vites bi arabada helede yaşlı bi araba size fazla bi sürüş keyfi vermez ayrıca aracı satmakta zorlanırsınız.

    naptın sen yiğen

    90lı yıllar diyor 60lar değil 3 atar otomatik şanzıman olsun
  • 2001 corollada bile vardi 3 vites otomatik, yanlis hatirlamiyorsam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: ernn93

    Tamir olarak pahalıdır ayrıca düz vitese göre çok yakar çünki o yaştaki otomatik bi aracın vitesi 3 e kadar vardır, 3 vites bi arabada helede yaşlı bi araba size fazla bi sürüş keyfi vermez ayrıca aracı satmakta zorlanırsınız.

    naptın sen yiğen

    90lı yıllar diyor 60lar değil 3 atar otomatik şanzıman olsun



    evet 3 vites ciddi ciddi 3 vites adam mercedes dememişki 5 vites olsun hatta 2004 model polo bile 4 vites'ken 90 model bi renault'un vitesinin 3 vites olması çok normal.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Eski Model Otomatik Araba
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LiveForSpeed

    2001 corollada bile vardi 3 vites otomatik, yanlis hatirlamiyorsam.

    evet öyle yeni corollalar 6 vites ama dediginiz model 3 vites.
  • olabilir o zamanlarda 3 ileri.Yıl olmuş 2012 Renault'da hala 4 ileri şanzıman var
  • 90-93 honda accordlar 4 ileri sanırım.
  • 3-4-5-6 vites olayı nedir acaba?Birde otomatik vitesli araç şanzuma yaptıranlar örnek verebilirler mi acaba kaç para harcadıklarına dair?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xyzm2269

    3-4-5-6 vites olayı nedir acaba?Birde otomatik vitesli araç şanzuma yaptıranlar örnek verebilirler mi acaba kaç para harcadıklarına dair?

    Otomatik şanzımandaki vites oranları 3-4-5-6-7-8 diye gider.

    Ben Accord 3,0 V6'daki şanzımanı rektifiye ettirdim, 1500 gibi bir maliyet çıktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xyzm2269

    3-4-5-6 vites olayı nedir acaba?Birde otomatik vitesli araç şanzuma yaptıranlar örnek verebilirler mi acaba kaç para harcadıklarına dair?

    geçen sene bir arkadaşımın 2006 corsa sı arıza verdi şanzuman indirdi öğrenci haliyle 2bin lira masraf yaptı yazık
  • 88 model 2.0 otomatik taunus vardı . 4 ileri idi . 2 sene bindik sadece 130 TL harcadık [ Şanzumanla alakası yok ] . araba boya ve lastik istiyordu 1.800 TL ye verdik . Taunus tavsiye ederim . Yalnız 90 ve üzeri yerli üretimdir . Arızası biraz boldur . 90 model öncesi avrupa üretim olanları tavsiye ederim .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LiveForSpeed

    2001 corollada bile vardi 3 vites otomatik, yanlis hatirlamiyorsam.

    OverDrive tuşu yok muydu onlarda???

    Benim bildiğim kadarıyla vites kolunda O/D tuşu vardı.
    O/D aktif hale getirildiğinde 4. vites kullanıma açık oluyordu.
    Şehir içinde ise O/D tuşuna kapatarak sadece 3 viteste gitmesini sağlıyorsunuz.
    70-80 gibi hızlarda gereksiz 4. vitese geçmeyerek şanzımanın yorulmasını azaltıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: LiveForSpeed

    2001 corollada bile vardi 3 vites otomatik, yanlis hatirlamiyorsam.

    OverDrive tuşu yok muydu onlarda???

    Benim bildiğim kadarıyla vites kolunda O/D tuşu vardı.
    O/D aktif hale getirildiğinde 4. vites kullanıma açık oluyordu.
    Şehir içinde ise O/D tuşuna kapatarak sadece 3 viteste gitmesini sağlıyorsunuz.
    70-80 gibi hızlarda gereksiz 4. vitese geçmeyerek şanzımanın yorulmasını azaltıyor.

    overdrive (s) tuşuna bastıgınızda arac ani performans vermek için 1-2 vites düşürüp devri yükseltir ve araba fırlar. Bu işe yarıyor yani vites düşürüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SiNaPSiS


    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: LiveForSpeed

    2001 corollada bile vardi 3 vites otomatik, yanlis hatirlamiyorsam.

    OverDrive tuşu yok muydu onlarda???

    Benim bildiğim kadarıyla vites kolunda O/D tuşu vardı.
    O/D aktif hale getirildiğinde 4. vites kullanıma açık oluyordu.
    Şehir içinde ise O/D tuşuna kapatarak sadece 3 viteste gitmesini sağlıyorsunuz.
    70-80 gibi hızlarda gereksiz 4. vitese geçmeyerek şanzımanın yorulmasını azaltıyor.

    overdrive (s) tuşuna bastıgınızda arac ani performans vermek için 1-2 vites düşürüp devri yükseltir ve araba fırlar. Bu işe yarıyor yani vites düşürüyor

    O/D ile S farklı şeylerdir.
    O/D, Overdrive, S ise Sport .
    İkisinin amacı ve hedefi tamamen farklıdır.

    OverDrive ile ilgili Wikipedia'dan alıntı;
    Generally speaking, overdrive is the highest gear in the transmission. Overdrive allows the engine to operate at a lower RPM for a given road speed. This allows the vehicle to achieve better fuel efficiency, and often quieter operation on the highway. When it is switched on, an automatic transmission can shift into overdrive mode after a certain speed is reached (usually 70+ km/h [40-45 mph or more] depending on the load). When it is off, the automatic transmission shifting is limited to the lower gears. For an automatic transmission, it is almost always best to select overdrive and allow the transmission to control engagement of the overdrive. (It may be necessary to switch it off if the vehicle is being operated in a mountainous area or when towing a trailer.) With a manual transmission, overdrive should usually be selected when the average speed is above 70 km/h (40-45 mph).

    The automatic transmission automatically shifts from OD to direct drive when more load is present. When less load is present, it shifts back to OD. Under certain conditions, for example driving uphill, or towing a trailer, the transmission may "hunt" between OD and the third gear, shifting back and forth. In this case, switching it off can help the transmission to "decide". It may also be advantageous to switch it off if engine braking is desired, for example when driving downhill. The vehicle's owner's manual will often contain information and suitable procedures regarding such situations, for each given vehicle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 23 Mayıs 2012; 16:47:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: SiNaPSiS


    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: LiveForSpeed

    2001 corollada bile vardi 3 vites otomatik, yanlis hatirlamiyorsam.

    OverDrive tuşu yok muydu onlarda???

    Benim bildiğim kadarıyla vites kolunda O/D tuşu vardı.
    O/D aktif hale getirildiğinde 4. vites kullanıma açık oluyordu.
    Şehir içinde ise O/D tuşuna kapatarak sadece 3 viteste gitmesini sağlıyorsunuz.
    70-80 gibi hızlarda gereksiz 4. vitese geçmeyerek şanzımanın yorulmasını azaltıyor.

    overdrive (s) tuşuna bastıgınızda arac ani performans vermek için 1-2 vites düşürüp devri yükseltir ve araba fırlar. Bu işe yarıyor yani vites düşürüyor

    O/D ile S farklı şeylerdir.
    O/D, Overdrive, S ise Sport .
    İkisinin amacı ve hedefi tamamen farklıdır.

    OverDrive ile ilgili Wikipedia'dan alıntı;
    Generally speaking, overdrive is the highest gear in the transmission. Overdrive allows the engine to operate at a lower RPM for a given road speed. This allows the vehicle to achieve better fuel efficiency, and often quieter operation on the highway. When it is switched on, an automatic transmission can shift into overdrive mode after a certain speed is reached (usually 70+ km/h [40-45 mph or more] depending on the load). When it is off, the automatic transmission shifting is limited to the lower gears. For an automatic transmission, it is almost always best to select overdrive and allow the transmission to control engagement of the overdrive. (It may be necessary to switch it off if the vehicle is being operated in a mountainous area or when towing a trailer.) With a manual transmission, overdrive should usually be selected when the average speed is above 70 km/h (40-45 mph).

    The automatic transmission automatically shifts from OD to direct drive when more load is present. When less load is present, it shifts back to OD. Under certain conditions, for example driving uphill, or towing a trailer, the transmission may "hunt" between OD and the third gear, shifting back and forth. In this case, switching it off can help the transmission to "decide". It may also be advantageous to switch it off if engine braking is desired, for example when driving downhill. The vehicle's owner's manual will often contain information and suitable procedures regarding such situations, for each given vehicle.


    Yanlış biliyormuşum demek, sayenizde öğrenmiş oldum teşekkürler




  • overdrive a bastığınızda normalde vites 3000 devirde değişiyorsa 4000 devirde değişmeye başlar.


    vites düşme falan olmaz yani.onu kickdown ile hyapartsınız.
  • bende 1995 model corolla vardı 1.5 sene bindim geçen sene sattım.vites sayısı 4 dür o modellerde. gayet kullanışlıdır ben şu anda da otm. kullanıyorum benim tecrübem japon otm. en sorunsuz ve kullanışlı olduğudur. yani tavsiyem honda veya toyota. O/D tuşu ise aktif hale getirdiğinde vitesi 4 den 3 e düşürür ani devir yükselmesi olur ve araç ileri fırlar. 3 den 2 ye düşürmez zaten 2 için ayrı vetes vardır. denedim biliyorum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.