Merhaba arkadaşlar, herkese iyi forumlar dilerim. Aracım belirtmiş olduğum üzere 1997 Model Peugeot 406 2.0 SV ve 296.000 km’de. Aracı 1 yıl önce satın aldım ve yaklaşık 15.000 km yol yaptım. Sizlere araç hakkındaki iyi ve kötü fikirlerimi, bakım maliyetleri ve arızaları hakkında kullanıcı görüşlerimden bahsedeceğim. Bu aracı düşük alım maliyetiyle maksimum konfora sahip orijinal bir araç almak maksadıyla satın aldım. Özellikle bu aracı tercih etmemdeki sebep ise benzinli olması, 1 veya 2.sahibinden satılık olması, düzenli bakımlarının yapıldığının kanıtlarının olması diyebilirim. Bu kriterler gerçekten 25 yıllık bir araç alırken önemli hususlar. Peugeot 406, 1995 yılından 2004 yılına kadar üretilmiş 1999 yılında makyajlanmıştır. Aracım 1997 model makyajsız versiyonudur. Konfor Araç 25 yaşında olmasına rağmen güncel D segment araçlarla kıyaslanabilecek seviyede konforlu. Tabii bunda 15” jant ve konfor odaklı seçilmiş lastiğinde etkisi olduğu şüphesiz fakat Megane 4, Corolla, Passat, Golf gibi araçlarla kıyasladığımda süspansiyonun çalışma aralığı darbeleri sönümlemesi gibi hususlarda Golf 7 seviyesinde bir konfora sahip. Bu açıdan beklentilerimi fazlasıyla kıyasladığını söyleyebilirim. İç Mekan Aracın iç malzeme kalitesinin çok iyi olduğunu söyleyemem fakat genel olarak yumuşak plastik kullanılması ve ahşap maunların araçta Premium hissiyatı yaratması güzel ayrıntılar. Aracın dış rengi ile uyumlu bej kumaş iç döşemelere sahip olması sunroof ile birlikte içini baya ferah gösteriyor. Yıpranmış bir araç değil fakat ön konsoldan ve sunroof kısmından trim sesleri gelmekte. DONANIM Maalesef araç full paket olmasına rağmen ciddi donanım eksiklikleri var. Örneğin diğer SV paketlerde olan elektrikli ayarlanabilir ısıtmalı deri koltuklar ve hız sabitleyici bu aracın en büyük eksiği. Bunun dışında araçta: sunroof, ısıtmalı aynalar, arka kol dayama, bagajda altılı CD changer, otomatik klima, arka makam perdesi, aktif olmayan rezistanlı arka cam ve en havalı bulduğum özellik olan şifre ile çalışma sistemi bulunmakta. Araştırdığım kadarıyla 1998 yılına kadar olan 406 modellerinde immobilizer olmaması sebebiyle Peugeot güvenliği arttırmak için araçta resimdeki gibi bir bölmeye şifre sistemi kurmuş. Şifreyi girmeden aracı çalıştırmaya çalıştığınızda araç marşa basıyor fakat benzin ateşlemesi gerçekleşmiyor bu arada araç uyarı ikaz sesi vererek şifre girmeniz gerektiğini belirtiyor. Özellikle valeye, otoparka anahtar vermemek için güzel bir bahane.
Gelelim performans verilerine araçta 2.0 XU10J4R kodlu 132 ps/5500 devirde güç ve 180 nm tork/4200 devirde veren atmosferik bir motora sahip. Gücünü yüksek devirde verdiği için bazen performansından şikayet ediyorum fakat araç 1315 kg ağırlığa sahip olduğu için ürettiği güç araç için yetiyor diyebilirim. 0-100 hızlanmasını ise 10.3 saniyede tamamlamakta. Eğer devirli kullanılırsa yüz gülümseten bir performansa sahip özellikle ara hızlanmalarda atmosferik motor olduğu için beni hiç üzmedi. Aracım 5 ileri manuel vitese sahip 5. Vites 2100 devirde 80km/h hız yapmakta. Motor sesi özellikle 3000 devirden sonra içeriye yoğun şekilde geliyor. Ben genellikle 2500-3500 devir arasında kullanıyorum sesi rahatsız etmiyor.
Yakıt tüketimi ise araç 70 litre yakıt tankına sahip olmasından çok tutumlu bir bünyeye sahip olmadığının mesajını adeta en baştan veriyor. İstanbul Avrupa yakası 12-13 litre arası değişmekte uzun yolda ise 110-120 km hızlarda yaklaşık 7 litre bandında seyretmekte. Uzun bir süre bu değerlerin üzerinde tükettim fakat egzoz bölümündeki arızayı çözünce bu değerlere ulaştık. Aracın kronik sorunları Kapı iç döşemelerinin sarkıp deforme olması bu bütün 406larda olan bir sorun ben alır almaz orijinal renginde kapı döşemeleri yaptırdım. Yolcu hava yastığı döşemesinin köşeden kabarması kronik bir sorun çözümü basit döşemecide yapıştırılması. Arka bagaj aslan logosunun düşmesi ekseriyetle bütün 406 modellerin kaderi resmen. Güneş yanıkları bu araçlarda çok yaygın olarak görülen bir problem özellikle sıcak bölgelerdeki araçların hepsinde güneş yanığı var benim aracımda yıllarca Antalya sıcağına maruz kaldığı için çeşitli yerlerinde ciddi seviyelerde vardı bu yüzden ben komple boyatmayı seçtim. Rölanti dengesizliği özellikle lpgli araçlarda yaşanan bir sorun olduğunu duydum. Bakım Aracın bütün parçaları çok kolay bir şekilde bulunabiliyor, araç 4.75 litre fabrika tavsiyesi ile 10w-40 yağ almakta bu biraz maliyeti arttırmakta fakat genel olarak bakım maliyetleri orijinal parçalar ile bile uygun. Son bakımımı 25.10.2021 tarihinde Mobil 5 litre 5w-40 yağ -yağ filtresi-hava filtresi-polen filtresi- benzin filtresi orijinal malzemelerle o günün kuruyla toplam 60 dolar(600Tl) tuttu. Benim araç hakkında naçizane yorumlarım bunlardan ibarettir sevgili dostlar, benim ilk otomobil inceleme yazımdı sürçü lisan ettiysem affola buradan inceleme formatını kopyaladığım kıymetli @Podgoritsa hocama da sevgiler saygılar. :) |
Bildirim