Sevgili arkadaşlar 1999 model honda Civic 16 ies satın aldım. Işıklarda veya bir yerde durup bekledikten sonra debriyajdan ayağımı birazcık hızlı çekince araba zınk diye stop ediyor. Oysa ki aynı şeyi önceki arabam 1994 toyota corolla ile yaptığımda araba hafif patinaj çekip ok gibi yerinden fırlıyordu. Ben bu durumun rölantiden kaynaklandığını düşünüyorum. Rölanti normalde 800-900 devirde duruyor, ilk çalıştığıında tabii ki yüksek oluyor, o ayrı. Şimdi soran olabilir diye söylüyorum, arabada BRC marka otogaz kiti taktırdım. Ama 1 ay benzinle binmiştim, yine aynı şikayet vardı. Arkadaşlar bu konu hakkında bilgisi olan var mı ? Dahası 99 Civic'in rölanti ayarı nerden nasıl yapılır? çevremdeki tamirciler pek anlamıyor.
Hocam bu bahsettiğiniz rölantiden çok debriyajın kavrama yeri ile alakalı bir problem gibi geldi bana. Ayağınızın alışabileceği bir durum değil mi?
Baskı-balatayı kontrol ettirin, birde filtreleri yenileyin, hava filtresinin kutusuna giden boruları açıp temizletin. Birde tavsiyem katalizörü hala üzerindeyse ya iptal edin ya da temizletin egzozcuda.
Motor Kelebeğine baktırın büyük ihtimal sorun kelebekte.
arkadaşlar ilginiz için sağolun. 2000 model Honda 14 is sahibi bir arkadaş var. O da benzer bir şeyden şikayetçi. Honda civic lerin bu segmentinde böyle bir tuhaflık var diyor kendisi. Aslında ayağım debriyaja alıştı ama eski arabadan kalma alışkanlıklar var doğrusu. Dediğiniz parçaları bi süre sonra zaten kontrol ettireceğim inşallah.
bende 2002 civic es var rölanti 200 devirlere iniyor tüptenmi acaba nasıl yükseltiriz bunu