Şimdi Ara

2.5 V6 MONDEOMU 1.6 HONDA CİVİC V-TECK Mİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ARKADASLAR BU KIYASLAMA BİR TARTIŞMA ÜZERİNE ÇKMIŞTIR ÇÖZÜM YOLUNUDA BU MESAAJA YORUM YAZACAK ARKADAŞLARIN TERCİHİNİ OKUMAK İLE BULMAYA ÇALIŞMAKTAYIZ...

    SİZDEN YARDIMLARINIZI BEKLİYORUZ LÜTFEN TERCİHİNİZİ YAZINIZ BEN ÖZELLİKLER HIZLAR VE GÖRÜNTÜLERİİNİ KOYACAM



    TEŞEKKÜRLER:)


    ((((((((((((((((((((((((((((((((((===FORD MONDEO 2.5 V.6 180HP===)))))))))))))))))))))))))))))))))

    --------------------------------------------------------------------------------------------------
    ((((ARABAMIZIN RESMİ====== http://www.garage-arpagaus.ch/Ex%20B_%20Mondeo.jpg ======))))))



    FORD Mondeo 2.5 Ghia V6 (1999)
    Genel Bilgiler

    Ford Mondeo´nun 170 HP gücündeki 2.5 V6 versiyonu yüksek performansı, düşük yakıt tüketimi, başarılı yol tutuş özellikleri ve uygun fiyatıyla sportif kullanımı seven aile babalarını memnun edebilecek bir otomobil.
    Ford´un orta sınıftaki temsilcisi Mondeo 1993 yılında Sierra modelinin yerini almıştı. Pek göze çarpmayan bir tasarıma sahip Mondeo, 1996 yılında yapılan cesur bir makyajla bugünkü halini aldı. Bu yıla kadar sadece 2.0 litre 130 HP´lik motorla satılan Mondeo´nun 2.5 litre hacmindeki V6 motorlu versiyonu da ithal edilmeye başlandı. Avrupa´da station karoserle de satılan ancak Türkiye´ye sadece sedan karoserle ithal edilen 2.5 V6´ta zengin Ghia donanım paketi bulunuyor.

    Karoser, iç mekan
    Ford Mondeo 4556 mm´lik boyuyla orta sınıfta yeralan bir otomobil. Opel Vectra, Peugeot 406, Renault Laguna gibi rakipleriyle uzunluk açısından benzeşen Mondeo yuvarlatılmış hatları, geniş ancak alçak yapısıyla güçlü bir görünüm sergiliyor. Dar ve oval formundaki ızgaranın iki yanından başlayan ve çamurluklara doğru genişleyen farları ve çamurlukların üst kısımlarına taşan üçgen formlu stop lambaları Ka ve Focus modellerinde gözümüzün alıştığı New Edge tasarım anlayışının ilk denemeleriydi. Üç yıldır Türkiye yollarında olan 2.0 litre motorlu Mondeo´yla (GLS) 2.5 litrelik versiyon arasında az ama belirgin farklar bulunuyor. Önde balık ağını andıran bir örgüye sahip krom ızgara ve sis farları dikkat çekiyor. Yandan bakıldığında gövde rengi kapı çıtaları ve kapı kolları, arkadaysa bagaj üstündeki geniş ancak alçak yapılı spoyler otomobilin kimliğini ele veriyor. Elbette 16 inçlik alüminyum alaşım jantlar da fonkiyonellikle birlikte görünümü de güzelleştiren bir diğer faktör. Ghia amblemi yine arka kapı camlarındaki plastik kapakların üstünde yerini almış.

    Mondeo 2.5 V6´nın iç mekanı da aslında 2.0 litrelik versiyondan farklı değil. Yuvarlak hatlara sahip kokpitte gösterge tablosu siperliği orta konsolun üstüne kadar uzuyor. Bu siperlikte ve kapı tutamaklarında kullanılan ahşap kaplama Ghia versiyonlara özgü bir donanım. Siperliğin orta konsolun üst kısmandaki bölümünde iki adet havalandırma ızgarası , ince bir dijital gösterge bulunuyor. Dijital gösterge zaman saatinin yanısıra yol bilgisayarının da ekranı olarak görev yapıyor. Havalandırma ızgaralarıyla gösterge tablosun arasında, 2.0 GLS versiyonunda bozuk para gözü olarak kullanılan göz çeşitli ışıklı ikazların bulunduğu bir tablo haline dönüştürülmüş. Kolay okunan gösterge tablosunda büyük hız ve motor devri göstergeleri ortaya yerleştirilmiş. Orta konsolun en üstündeki ikisi dijital göstergesi bulunan üç adet yuvarlak kumanda bulunuyor. Bu düğmeler otomatik klimaya kumanda ediyor. 6´lı CD değiştiriye sahip radyo-teypin altındaki üç adet düğmeden ikisi ön koltukların ısıtma sistemlerini, ortadakiyse TCS sistemini kumanda ediyor. Elektrik cam kumandaları kapı koluna yerleştirilirken elektrikli ayna kumandası alışılmadık şekilde direksiyon kolonunun sağına yerleştirilmiş. İri göbekli direksiyon simidinde sabit hız sisteminin kumanda düğmeleri bulunuyor. Mondeo kokpitinde bizce en önemli eksiklik ufak tefek eşyaların konulabileceği gözlerin az olması.

    Boyutlarına göre yeterli genişlikte iç mekan sunan Mondeo´nun arka koltuklarında uzun boylular da rahatça seyahat edebiliyor. Mondeo´nun 470 litrelik bagajı geniş açılan kapak sayesinde kolayca yüklenebiliyor. Arka koltukların yatırılmasıyla bu hacim 1290 litreye kadar genişletilebiliyor.

    Motor, performans
    Mondeo 2.5 V6´da Ford´un Duratec adını verdiği 60 derece açılı, silindir sırası başına üstten çift egsantrikli, 24 supaplı ve sıralı elektronik enjeksiyonlu V6 motor bulunuyor. Tamamı alüminyum alaşımdan imal edilen bu modern özelliklere sahip 2544 cc´lik motor 6250 d/d´de 170 HP güç üretiyor. Motorun ürettiği maksimum torksa 4250 d/d´de 220 Nm. Aynı motorun 6500 d/d´de 200 HP güç, 5500 d/d´de 230 Nm tork üreten ancak Türkiye´ye ithal edilmeyen bir versiyonu da bulunuyor. V6 motorların o kendine özgü tatlı mırıltısına sahip olan motor her sürücüyü memnun edecek kadar başarılı özelliklere sahip. Alt devirlerde sakin ve dengeli çalışan motor kırmızı bölgeye yaklaştıkça sportif kullanıma da ne kadar yatkın olduğunu gösteriyor. Gaz pedalı bırakıldığında birden bire devir kaybetmemesi özellikle şehiriçinde yolcuların gereksizce sarsılmasını önlüyor. Ayrıca vites değişimlerinin de daha akıcı olmasını sağlıyor. Mondeo´nun vites geçişleri için mükemmel denilebilir. Yumaşak geçişli ve kısa yollu vitesler sportif kullanımda da sorunsuz çalışıyor.

    Mondeo 2.5 V6´yla yaptığımız hızlanma teslerinde 0´dan 100 km/s hıza 8.5 sn´de ulaştık. Bu süre birçok GTI´yla aşağı yukarı aynı. Maksimum hızının 224 km/s olduğu da düşünülürse Mondeo için aile GTI´yı demek yanlış olmaz. Biraz uzun tutulan 5´inci viteste bile ara hızlanmalar tatmin ediyor. 60-100 km/s´ye 4´üncü viteste 8.5 sn´de ulaşan Mondeo 5´inci viteste aynı hıza 11.5 sn´de çıktı. 90 km/s´den 120 km/s´ye hızlanmada da 4´üncü viteste 6.8 sn, 5´inci viteste de 9.8 sn´lik değerler elde edildi. Bu değerlerden de anlaşılacağı gibi Mondeo´yla sollamalara çıkmak ya da aniden hızlanmak gerektiğinde vites değiştirmek pek gerekli değil.

    Mondeo´nun V6 motoru başarılı sürüş özelliklerinin yanısıra yakıt tüketimiyle de dikkat çekiyor. Testimizde 100 km´de ortalama 10.2 litre yakıt tüketen Mondeo´nun menzili 602 km´ye ulaşıyor. 170 HP gücündeki orta sınıftaki bir otomobil için bu tüketim miktarı çok başarılı.

    Kullanım, konfor
    Mondeo 2.0´a göre daha sert ayarlanan süspansiyon sistemi ve konfordan çalan düşük profilli 205/50 R 16 ebatındaki lastiklere rağmen Mondeo 2.5 V6 yeterli yol konforuna sahip. Çok sert darbeler dışında yoldaki bozuklukları yolculara en az şekilde yansıtan Mondeo yol tutuş konusunda sınıfının en başarılı modellerinden biri olduğunu kanıtlıyor. Basık seri lastiklerinin de yardımıyla virajlarda çizgisini koruyan Mondeo´nun istenildiğinde devreden çıkarılabilen anti patinaj sistemi TCS ön tekerlekler patinaja düştüğünde motor gücünü azaltarak otomobilin stabilitesini de koruyor. Biraz ağır hissi verse de fazla güç istemeyen ve manevralarda rahat olan hidrolik direksiyon sistemi yol zeminindeki bozuklukları sürücüye filtre ederek hissetiriyor. İstenilen tepkileri hemen veren direksiyon sistemi yüksek hızlarda da güven veriyor.

    Mondeo´nun deri kaplı koltukları sertçe dolguya sahip ve uzun yolculuklar için ideal. Kumaş gibi tutma özelliği bulunmayan deri koltuklarda arkada oturanların hızlı ve sert virajlarda tutunmaları gerekebiliyor. Bel destek ayarlı sürücü koltuğu elektrikli motorlarla istenilen yüksekliğe ayarlanabiliyor. Ayrıca biraz kısa kalan minderin ön kısmının eğimi de yine elektrikli olarak istenilen açıya getirilebiliyor. Ön koltukların yanal yükseltileri sert virajlarda da yeterli. Mondeo´nun derli toplu iç mekanında tüm düğmelere kolaylıkla ulaşılıyor.

    Önde ve yanlarda görüş alanı geniş olan Mondeo´nun arka görüşü neredeyse tüm modern otomobillerde olduğu gibi biraz kısıtlı. Bagajın üstündeki spoyler otomobilin bittiği yerin anlaşılmasını kolaylaştırıyor. Bu, geri manevralarda sürücüyü rahatlatıyor. 5´inci vites 130 km/s sabit hızda ölçülen 66 dB(A)´lık gürültü düzeyi Mondeo´nun kendi sınıfı için yeterince sessiz olduğunu gösteriyor.

    Mondeo´nun sürücü ve yolcu havayastığı, yan havayastıkları, TCS gibi güvenlik ekipmanlarının yanısıra ABS de standart olarak sunuluyor. Önde hava kanallı disk, arkada diskten oluşan fren sistemi kolay dozlanıyor. 100 km/s hızla giderken yaptığımız frende Mondeo 38 metrede durma başarısını göstedi. Bu şimdiye kadar testlerimizde rastladığımız en kısa duruş mesafelerinden biri.
    Test ve Teknik Veriler

    STANDART DONANIM
    Sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, ABS, TCS, otomatik klima, deri döşeme, sabit hız kontrol sistemi, elektrikli açılır tavan, elektrik kumandalı yükseklik ve bel destek ayarlı sürücü koltuğu, ısıtmalı ön koltuklar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, elektrikli camlar, hırsız alarmı, yükseklik ve eğim ayarlı hidrolik direksiyon, yol bilgisayarı, 6´lı CD değiştiricili müzik sistemi, bel destek ayarlı yolcu koltuğu, elektrik kumandalı ve ısıtmalı dış aynalar, alüminyum alaşım jantlar, ön sis farları, iki parça halinde katlanabilen arka koltuk, içerden açılabelen depo kapağı, üçüncü fren lambası
    FABRİKA VERİLERİ TEST VERİLERİ
    Motor : Önde uzunlamasına yerleştirilmiş, 6 silindirli, çok nokta enjeksiyonlu, silindir sırası başına üstten çift egsantrikli, 24 supaplı, V motor Hızlanma
    Motor Hacmi : 2.544 cc 0-50 km/s : 2.8 sn
    Çap/Strok: 82.4x79.5 0-100 km/s : 8.5 sn
    Sıkıştırma Oranı : 9.7 0-130 km/s : 13.7 sn
    Motor Gücü : 6250 d/d'de 125 kW (170 HP/ECE) Esneklik (60-100 km/s)
    Max. Tork : 4250 d/d'de 220 Nm 4. Viteste : 8.5 sn
    Vites Oranları : 1-3.42, 2-2.14, 3-1.45, 4-1.03, 5-0.77, geri-3.46 5. Viteste : 9.8 sn
    Son Dişli : 3.82 Max. Hız 224 km/s
    Frenler : önde hava kanallı disk, arkada disk, ABS Dönme Çapı : 10.9 m
    Bagaj : 460/1290 İç Gürültü
    Boyut : 4556 / 1749 / 1372 3.Vites 50 km/s : 59 dB(A)
    Ağırlık : 1.335 kg 4.Vites 100 km/s : 64 dB(A)
    Lastikler : 205/50 R 16 5.Vites 130 km/s : 66 dB(A)
    100 - 0 km/s ve süresi : 38 m/2.9 sn
    Test Tüketimi : 10.2 lt/100km
    Depo Kapasitesi : 61.5 lt
    Menzil : 602 km




    BENİM TERCİHİM FORD MONDE0 2.5 V6 NIN HONDA CİVİC VTECK TEN HERKONUDA ÜSTÜN OLDUĞUDUR HERKESİN GÖRÜŞÜNE SAYGILIYIM YORUMLARINIZI BEKLİORUM



    (((((((((((((====HONDA CİVİC VTECK 1.6 160HP=====))))))))))))))))))))))






    HONDA Civic 1.6 VTI Full (1998)
    Genel Bilgiler

    Honda'nın 1996 yılında altıncı kez yenilenen Civic modeli 3 kapılı hatchback, 5 kapılı liftback ve 4 kapılı sedan olmak üzere üç karosere sahip. 1.6 VTi VTEC (160 HP) versiyonu Civic Sedanlar'ın en güçlüsü.

    Karoser, iç mekan
    Honda'nın kompakt sınıftaki temsilcisi Civic Sedan, rakiplerinden daha büyük boyutlarıyla orta sınıf otomobillere daha yakın. Dış boyutlardaki büyüklük iç mekana daha fazla genişlik olarak yansımış. Civic'in sürücü mahallinde kullanımı zorlaştıran önemli bir olumsuzluk görülmüyor. Sürücü koltuğundan tüm kumanda ve ayar düğmelerine kolayca ulaşılabiliyor. Gösterge tablosundaki kırmızı rakamlı büyük göstergeler otomobilin sportif karakterini pekiştirirken surücüye de istenilen bilgileri kolayca verebiliyor.
    Motor, performans
    Civic Sedan VTi'da üstten çift egsantrikli, 16 supaplı VTEC motorkullanılmış. Programlı çok noktadan yakıt püskürtme sistemiyle (PGMFI) beslenen motorun en önemli özelliği, değişken zamanlamalı egsantrik millerine sahip olması. Bu sistem sayesinde 5500 devre kadar normal bir motor izlenimi veren VTEC, bu devirden sonra supap açıp kapama zamanlarının uzamasıyla daha fazla oksijen emebildiği için bir performans motoruna dönüşüyor ve karakteri değişiyor. Honda VTEC teknolojisi sayesinde 1.6 litrelik motor hacminden 7600 devirde 160 beygir güç üretiliyor. Bu kadar yüksek güce rağmen 153 Nm'lik torkun oldukça düşük olması ve 7000 d/d'de ortaya çıkması sürücünün alışılagelmiş devir aralıklarının üstünde otomobil kullanmasını gerektiriyor. Yapılan hızlanma testlerinde O'dan 100 km/s hıza 7.6 saniyede ulaşan Civic VTi'm test koşullarındaki 12.2 litrelik (100 km'de) yakıt tüketimi yüksek gücün bedelininde yüksek olduğunu gösteriyor. Civic'in vites kutusunda oranlar motorla uyumlu seçilmiş. Her viteste kesintisiz olarak 8000 devre kadar rahatça çıkılabiliyor. Vites oranları arasında boşluk bulunmuyor.
    Yürüyen aksam, kullanım
    Sportif bir otomobile göre turu biraz fazla olan direksiyon sistemi ani engellerle karşılaşıldığında direksiyonun fazlaca çevrilmesini gerektiriyor. Sertliği iyi ayarlanmış spor koltukların yeterli seviyedeki yan yükseltileri sert virajlarda yeterli yan tutuş sağlayarak sürücünün süratli kullanımda virajlarda koltuk dışına kaymasını engelliyor. Civic Sedan VTi'm sert süspansiyon sistemi, düzde ve virajda başanlı yol tutuş sağlıyor. Yan rüzgarlardan etkilenmeyen Civic, limitlere yakın kullanımlarda virajlarda ön tekerlekler üzerinde kayma eğilimi gösteriyor. Fren sisteminde dört adet disk ve ABS bulunan Civic'ie 100 km/s hızda yapılan fren ölçümlerinde saptanan 46 metrelik durma mesafesi, ABS'li ve sportif bir otomobil için kısa değil. VTEC motorda 5500 devirden sonra devreye giren üçüncü kam, supap zamanlamasını değiştirdiğinden performansı ve spor kullanım zevkini artıran bir gürültü üretiyor.
    Test ve Teknik Veriler

    STANDART DONANIM
    ABS, çift havayastığı, manuel klima, elektrik kumandalı önarka camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, immobilizer, elektrik kumandalı dikiz aynaları, elektrik kumandalı sürgülü tavan, alaşım Jantlar, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon ve sürücü koltuğu, gövde rengi tamponlar, polen filtresi, radyo-teyp.
    FABRİKA VERİLERİ TEST VERİLERİ
    Motor : Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindir, üstten çift egsantrik, 16 supap, sıralı çok noktadan enjeksiyon, değişken zamanlı supap kontrol sistemi (VTEC) Hızlanma
    Motor Hacmi : 1.595 cc 0-50 km/s : 3.2 sn
    Çap/Strok: 81x77.4 0-100 km/s : 7.6 sn
    Sıkıştırma Oranı : 10.2 0-130 km/s : 13.1 sn
    Motor Gücü : 7600 d/d'de 118 kW (160 HP/DIN) Esneklik (60-100 km/s)
    Max. Tork : 7000 d/d'de 153 Nm 4. Viteste : 9.3 sn
    Vites Oranları : 1-3.23, 2-2.105, 3-1.458, 4-1.107,5-0.875, geri-3.00 5. Viteste : 12.4 sn
    Son Dişli : 4.266 Max. Hız 215 km/s
    Frenler : Önde hava kanallı disk, arkada disk, ABS Dönme Çapı : 10.8 m
    Bagaj : 390/600 İç Gürültü
    Boyut : 4460/1695/1375 3.Vites 50 km/s : 61 dB(A)
    Ağırlık : 1.120 kg 4.Vites 100 km/s : 66 dB(A)
    Lastikler : 195/55 R 15 5.Vites 130 km/s : 70 dB(A)
    100 - 0 km/s ve süresi : 46 m/3.4 sn
    Test Tüketimi : 12.2 lt/100km
    Depo Kapasitesi : 45 lt
    Menzil : 368 km



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alphannn -- 24 Haziran 2007; 12:42:13 >







  • uzun uzun yazmana hiç gerek yoktu %185 vtec
  • quote:

    BENİM TERCİHİM FORD MONDE0 2.5 V6 NIN HONDA CİVİC VTECK TEN HERKONUDA ÜSTÜN OLDUĞUDUR HERKESİN GÖRÜŞÜNE SAYGILIYIM YORUMLARINIZI BEKLİORUM


    Vergi konusunda da üstündür katılıyorum
  • size katılmıyorum ama fikrinizede saygı duyuyorum ama wergi konusunda olabilir ama herturlu yarista vteck i inletir
  • V-techhh 96 modeline sahipdik 1.6 motor olduğuna inanmak güç biri 2.5 v6 olarak 170 hp üretirken biri atmosferik besleme 1.6 motor 160 hp düşün hiç tartışılmaz vtech honda hayat onda arkadaşda 12 ps turbolusu ile modifiye edilmişi var aracı düz kaldırmak mümkün deil her vites değişiminde araç patinaja kalıyo.
  • çok saçma...1.6 ile 2.5i karşılaştıran zihniyete şaşırıyorum...bir yanda teknoloji harikası; turbo bile kullanmadan 1.6 motordan 160bg çıkaran honda; bir yanda herkesin yapabileceği 2.5 180bg ford...
  • v6 2.5 motor 180hp(v6 nın hakkını veremiyorlar...) 1.6 i-vtec 125hp motor karşılaştırması yanlış bence...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.5 tdci Vs 1.3 multijet
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: virtue61

    çok saçma...1.6 ile 2.5i karşılaştıran zihniyete şaşırıyorum...bir yanda teknoloji harikası; turbo bile kullanmadan 1.6 motordan 160bg çıkaran honda; bir yanda herkesin yapabileceği 2.5 180bg ford...

    Hay ağzına sağlık
  • şaka mı bu tabiki honca 16 160 hp
    mondeonun o motora göre 250 hp olması gerekirdi
  • ikisi de iyidir ama VTI ın gitmesi için inletmen,bağıtman gerekir...
  • bağırtmanın da ayrı zevki var bence. Diğerleri vites atarken sen hızlanmaya devam ediyorsun. Haz veren bişe bence
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.