Şimdi Ara

2 ayda bir bozulan Bujiler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
3.919
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 91 honda civic (lpgli) aracım öncelikle tekleme ardında çekiş düşüşü en sonunda da çalışmayı reddetme durumu yaşıyor. Bujileri değiştiriyorum olaylar başa dönüyor. sökülen bujilerin her yeri sağlam ve sade porselen tarafı haidi sarı görülüyor. Sorun ne olabilir.

    Birde parça sitelerinde aracın orjinal bujisi NGK BCPR6E-11 görünüyor ama üstünden NGK BKR5ES-11 bujileri çıktı fark eder mi ?

    iyi forumlar.

    2 ayda bir bozulan Bujiler2 ayda bir bozulan Bujiler2 ayda bir bozulan Bujiler2 ayda bir bozulan Bujiler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TCZMA -- 3 Şubat 2020; 13:19:5 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    2 Ayda Bir Bozulan Bujiler: Nedenleri ve Çözümleri

    Bujiler, içten yanmalı motorların önemli bir parçasıdır ve aracınızın düzgün çalışması için hayati önem taşır. Ancak bazı durumlarda, bujiler olması gerekenden daha sık bozulabilir, örneğin 2 ayda bir. Bu sorun, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve aracınızın performansını olumsuz etkileyebilir.

    Buji Porseleni Sararmasının Nedenleri

    Buji porseleni sararması, bujilerin sık bozulmasının yaygın bir nedenidir. Bu sararma, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir:

    • Aşırı zengin hava-yakıt karışımı
    • Uygunsuz buji ısısı aralığı
    • Buji elektrotlarının aşırı aşınması

    Buji Porseleni Sararması Sorununu Çözme

    Buji porseleni sararması sorununu çözmek için aşağıdaki adımları atabilirsiniz:

    • Hava-yakıt karışımını ayarlayın.
    • Uygun buji ısısı aralığına sahip bujiler takın.
    • Buji elektrotlarını değiştirin.

    Bujilerin Sürekli Bozulmasının Diğer Nedenleri

    Buji porseleni sararması dışında, bujilerin sürekli bozulmasının başka nedenleri de vardır. Bunlar şunları içerir:

    • Kirli veya hasarlı buji kabloları
    • Zayıf ateşleme bobini
    • Motor sıkıştırma sorunları

    Sürekli Bozulan Bujilerin Sorununu Giderme

    Bujilerin sürekli bozulmasının sorununu gidermek için aşağıdaki adımları atabilirsiniz:

    • Buji kablolarını kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Ateşleme bobinini test edin ve gerekirse değiştirin.
    • Motor sıkıştırmasını kontrol edin ve gerekirse onarın.

    Bujileriniz 2 ayda bir veya daha sık bozuluyorsa, sorunun nedenini belirlemek ve çözmek için bir oto tamircisine başvurmanız önemlidir. Bu, aracınızın performansını optimize etmenize ve daha güvenli ve verimli bir şekilde çalışmasına yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Oradaki sararma bujinin bozulduğu anlamına gelmez, buji yataklarına yağ veya su sızıntısı olabilir. Bu da bujinin elektotlarına kadar ulaşarak ateşlemeyi engelliyordur. Bujiyi kendiniz mi değiştiriyorsunuz usta mı yapıyor? Teklemeler başladığı anda buji kablosunu söküp buji yataklarını kontrol edin. Bozuk dediğiniz bujilerin elektrot kısmını gösteren bir fotoğraf atar mısınız, bir fikir yürütelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mustyyyyy kullanıcısına yanıt
    Resimleri ekledim. Tekleme yaptığında değilde yolda kaldığımda buji kablolarını söküp taktığımda hafif hareket olmuştu ama yinede çalışmamıştı araç 15-20dk aracı boğmadan marş basarak zorla çalıştırmıştım. Araç uzun zamandır yağ yakıyor. Bu sorun arac çalışmamaya başlaması ve sibopları eğilmiş ve düzelttildi, distributor degişti, buji kabloları değiştikten sonra başladı. Daha önceleri buji ile ilgili hiç sorun olmadı.

    Bujileri usta değiştiriyor ve yarım ağızla buji kaçırıyor gibi bir şeyler demişti ama bu gidişle buji anahtarı alıp kendim değiştirmeyi planlıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TCZMA -- 3 Şubat 2020; 13:26:54 >
  • sorun devam ediyor
  • Sorunun kaynağı bujilerin arızalanması değil, buji kaçırması dedikleri mesele buji yatağından silindir içi basıncın kaçması olabilir ama bu durum marş almaya mani olmaz çekiş düşüklüğü yapar.
    Sizin durum sanırım daha başka, sübap kaçağı olabilir, sübaplar ayar istiyor olabilir. Ateşleme düzensizliği olabilir. Etraflıca bakılması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba ben her seyi yaptim.sorun düşük lpg gecis sıcaklığından motorda kurum birikmesi.buda kompresyon basıncını aşırı yükseltip buji ateslemesini engelliyor.o porselendeki izler aşırı basıncın buji boğazından kaçması.ayrica bujileri sıfır takarken 45 - 90 detece sıkmak yeterli fazlasıkınca yine buji fazla silindir icine girip kompresyon artirarak atesleme kesintisi yapiyor sabahlari dusuk devirlerde gaza yuklenince soguk havalarda yapiyor.bujilerin uclari benzinle ıslanır çünkü kompresyon asiri yuksekken buji atesleyemez.cozum motul enjektor subap temizleyici depoya ayrica sifir takim buji ama fazla sıkmadan 45 detece yetetli boslugunu aldiktan sonra tabi.tecrubelerim böyle dusuk gecis scakligi kurum ve buji arizası yapiyor.sonuc cozulemeyen kronik arza teşekkürler..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.