Şimdi Ara

gaz pedalına geç tepki

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
69.515
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aracım corsa B 1,2i 16v AT 99 model.

    saorunum şu. son bir aydır araçta gaza geç tepki verme gibi bir sorun var. bunu özellikle kalkışlarda hissediyorum. aracı sürekli sakin ve yavaş kullanırım. gaz pedalının altında yumurta varmış gibi. kalkışta pedala her zamanki gibi dokunduğum halde, araç ilk önce devirlenmek istemeyip, 2-3 saniye sonra devir yükselterek hızlanıyor. ama bu araç soğukken olmuyor, motor çalışma sıcaklığına ulaştığında yapmaya başlıyor bunu. bu seyir esnasında gazı bırakıp bastıkça da oluyor ama daha zor hissediliyor sanırım. bunun dışında herhangi bir sorun yok. ışık filan da yanmıyor. tüm filtreleri ve yağı 1000 km önce değişti. boğaz kelebeği temizlendi.

    arabada sadece gaza hafif dokununca, eskisine oranla daha geç devir yükselip hızlanıyor. biraz daha fazla basınca hızlanıyor ama bu sefer de ani hızlanma oluşuyor yani sürüş kalitesi düşüyor ve kontrol zorlaşıyor. bu sorun sadece kalkışlarda özellikle kendini hissettiriyor. araçta titreme filan yok. bazen bu sorunu çok az yapıyor ya da hiç yapmayabiliyor ama gün içinde en az beş altı kez yapıyor bunu. herhangi bir ışık hiç yanmıyor.

    boşta dururken rolantide bir sorun yok ve boşda dururken de bu sorun oluşmuyor.

    bu sorunun nedeni boğaz kelebeği potansiyometresi veya rolanti ayarlayıcısı olabilir mi. lambda sensöründen olma ihtimali nekadardır.

    bir ay önce hava akış debimetresi değiştirilmişti ve bu değişimden sonra bu sorun oluştu. debimetre değişimi ile ilgili olabilir mi?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Automobilde Gaz Pedalına Geç Tepki: Nedenleri ve Çözümleri

    Arabanızın gaz pedalına geç tepki vermesi, can sıkıcı ve hatta tehlikeli bir durum olabilir. Bu sorunla karşı karşıyaysanız, altta yatan nedeni belirlemek ve uygun çözümü uygulamak önemlidir.

    Nedenler:

    • Kirli veya Ayarı Bozuk Gaz Kelebeği Valfi: Gaz kelebeği valfi, motora giren hava akışını kontrol eder. Kirli veya hatalı bir gaz kelebeği valfi, gaza basıldığında gecikmeye neden olabilir.
    • Arızalı Hava Akış Sensörü: Hava akış sensörü, motora giren hava miktarını ölçer. Arızalı bir sensör, motorun doğru hava-yakıt karışımını ayarlamasını zorlaştırarak gaza geç tepki vermesine neden olabilir.
    • Arızalı Oksijen Sensörü: Oksijen sensörü, egzoz gazındaki oksijen seviyelerini izler. Arızalı bir sensör, motora yanlış bilgi göndererek gaza geç tepki vermesine neden olabilir.
    • Yakıt Sistemi Sorunları: Kirli veya tıkalı yakıt filtresi veya arızalı yakıt pompası gibi yakıt sistemi sorunları, gaza basıldığında gecikmeye neden olabilir.
    • Elektronik Kontrol Modülü Arızası: Modern araçlarda, gaz pedalı tepkisi elektronik kontrol modülü (ECM) tarafından kontrol edilir. Arızalı bir ECM, gaza geç tepki vermesine neden olabilir.

    Çözümler:

    • Gaz Kelebeği Valfini Temizleyin veya Ayarlayın: Kirli veya ayar hatalı bir gaz kelebeği valfi, temizlenmeli veya ayarlanmalıdır.
    • Hava Akış Sensörünü Değiştirin: Arızalı bir hava akış sensörü değiştirilmelidir.
    • Oksijen Sensörünü Değiştirin: Arızalı bir oksijen sensörü değiştirilmelidir.
    • Yakıt Sistemini Kontrol Edin: Yakıt filtresini değiştirin ve yakıt pompasını kontrol edin.
    • ECM'yi Teşhis Edin: Gaza geç tepki vermesinin nedeni ECM arızası ise teşhis ve onarım için yetkili bir tamirciye başvurun.

    Gaz pedalına geç tepki veren bir araçla karşılaştığınızda, altta yatan nedeni doğru bir şekilde teşhis etmek ve uygun çözümü uygulamak çok önemlidir. Bu, aracınızın güvenli ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlayacak ve hayal kırıklığı yaratan gecikmeleri ortadan kaldıracaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • mbbilici,

    Bu bahsettiginiz problemin benzerini yillar once volkswagen minibusumde yasadim. Gaza basinca araba cok az ileri atlar gibi yapip hemen yigiliyordu bu birkac kere olduktan sonra hizlaniyor ve problem bitiyordu. Sebep karburatordeki kucuk benzin haznesinde biriken pislikmis. Gaza basinca bu hazneden daha cok benzin cekilmeye calisildigi icin pislik cikisa cekilip tikiyor, tikanma olunca akis azaliyor, akis azalinca pislik gene cikisi biraz serbest birakiyor. yani pislik ani benzin debisi artisina izin vermiyordu ama debi sabitlenince pislik pek etkili olmuyordu. Karburatorun acilip komple temizlenmesi isi cozdu.

    Sizin araba enjeksiyonlu oldugu icin yukarida anlattigim sey sizin isinize cok yaramaz. Benimde enjeksiyon sistemleriyle ilgil pek tecrubem yok.

    Ilk bakilacak seyler sizinde dusundugunuz gibi sensorler. ozellikle ani benzin ve ani hava debisi artisini etkileyen sensorler. Lambda sonsoru bu acidan problemle biraz daha alakasiz gibi debiden cok karisim oranini etkiledigi icin, sizinde dusundugunuz gibi hava debimetre sensoru supheli gorunuyor, problem bundan sonra basladigina gore.

    Cok fazla sey soyleyemiyorum enjeksiyon sistemleri amator mudahaleye pek acik degil. Yukarida yazdigim benim minibuse olanlarida bir degerlendirin. enjeksiyon sistemlerindede benzin depodan motora gelene kadar bir iki yerde kucuk rezerv haznelerinde biriktiriliyor olmali, ani debi artislarini karsilamak icin. bu haznelerde olasi pisliklerde ani benzin debi artislarinda problem yaratabilir.

    Bir aklima gelen seyde su. Eger gecikme aksirma tiksirma seklinde yani duzensiz pespese ileri atilma ama becerememe cabalari seklinde oluyorsa hata benzin devresindedir. Yok eger gecikme puruzsuz ve yumusak bir sekilde ise ariza hava devresindedir.

    Benden maalesef bu kadar.




  • öncelikle teşekkürler cengizumur bey!

    araçta silkeleme, düzensiz çalışma gibi bir sorun yok. sorun kendini biraz daha hissettirmeye başladı. hatta hafif yokuşlarda çekiş düşüklüğü gibi farklı bir hal de almaya başladı.

    hava debimetresi bundan birbuçuk ay kadar önce değiştirildi. değişme nedenini nasıl anlatsam şöyle; araçta arıza ışığı seyir esnasında ara sıra yanıyordu özellikle gazdan ayağı çekince ve ışığın yandığı ya da yanmadığı esnalarda araç seyir esnasında silkeleme yapıyordu. bu rolantide de oluyordu. bunlar izmirde tatilde iken oldu. internetten yaptığım araştırma sonucu rolanti ayarlayıcısı ve hava debimetresinde sorun olabileceğini öğrenmem üzerine rolanti ayarlayıcısını söktüm. içindeki sürgülü iletken bir kısımda kirlenme vardı sanırım iletim kesikliği oluyordu, bunu temizledim ve bir de hava debimetresini temizleyeyim bari dedim. onu da söktüm ve küçük bir kanalın içinde bulunan sensör kısmını kulak temizleme cubuğu ile temizlemeye çalıştım. işlemi bitirip aracı sürdüm. aracta silkeleme kesilmiş hiç yapmaz olmuştu ancak gel gelelim arıza ışığı sönmemecesine yanmaya başlamıştı ama hissedilir bir gariplik yoktu. sadece sanki biraz fazla yakar gibi olmuştu. anlamıştım ki rolanti ayarlayıcısının sorununu çözüp, hava debimetresini ise gereksiz yere kurcalayıp bozmuştum. sonradan internetten öğrendim ki hava debimetresinin temizlemeye çalıştığım kısmı bişrşey değdirilmeyecek kadar hassasmış.

    sonra bir ara yetkili servise gidip hava debimetresini değiştirdik, ucuz olduğu için yan sanayi olan takıldı ama eleman bunu da bosch üretiyor dedi. deneme sürüşü yaptık ve tamamdır dendi. edirneye geri dönerken yukarıda bahsettiğim sorunu farkettim ve yine araştırmaya koyuldum. derken hava debimetresinden sonra borunun bir yerinden sıkı takılmadığını ve motora, ölçüme girmeyen kaçak hava girdiğini gördüm. bunu düzelttim ve araba kaymak gibi oldu, hatta ilk aldığımdan bile daha iyi çeker hale geldi, şaşırmıştım. 2 yıldır böyle gezmişiz dedim.

    ancak bu iyi halin üzerinden 10 gün kadar geçti ve yine yukarıda anlattığım sorunu yaşamaya başladım. yani kaçak hava sorunu olan günlerdeki aynı sorunu yaşıyorum. hava akışıyla ilgili tüm aksamları kontrol ettim, boğaz kelebeğini temizledim, rolanti ayarlayıcıyı tekrar kontrol etdip test ettim, kelebek konum sensörünü kontrol ettim, contaları kontrol ettim herşey normal ve benim görebildiğim kadarıyla motora kaçak hava girmiyor. zaaten kaçakları bulmadan önceki sorunda kalkışlar kadar seri sürüşte de çekiş düşüklüğü kolayca hissediliyor, araç bir üst vitese geçmekte zorlanıyordu. şimdi ise sadece çok düşük hızlarda, ışıklarda kalkışlarda ve viraj dönüşlerde oluyor bu, bir de şehir içinde 30-40 ile hafif yokuşta giderken çekişte bir düşme var.

    bu sorunu aşabilmek için bujileri değiştirdim. o da işe yaramadı.

    şimdi aklımı kurcalayan şu: araç ilk kalkışta her zamanki gibi kısa sürede birden ikiye geçiyor ama ikiyi kaldıramayıp bire geri iniyor ve haliyle devir artarak biraz daha daha çok hızlanıp tekrar ikiye geçiyor.(şanzuman otomatik)
    sanki böyle oluyor. bu durumda şanzuman da mı bir sorun olabilir. çünki araç 82 binde ve eski sahibi yağ değiştirdi mi bilmiyorum. bir ustaya baktırmıştık yağ iyi ve seviyesi iyi demişti. ama çekiş düşüklüğü de şanzumanı yanıltıp böyle yapmasına sebep oluyor olabilir mi?

    bir de şu geliyor aklıma. hiçbişeyde sorun yok ta yeni takılan debimetrenin kalibrasyonu mu aracın ECU suna uymuyor yani ecu ile yeni debimetre birbirine kalibre mi edilmeli. böyle birşey olabilir mi sizce. mesela aküyü söküp uzun süre sökük bırakıp sonra takarak böyle birşey yapılır mı, çünki bir yerde 'akü sökülüp yeniden takılınca ecu herşeyi yeniden öğrenir' diye birşey duymuştum bu doğru olabilir mi?

    bizim burada bu işin esasını çözüp sorunu bilinçli olarak halledecek yer yok. radyatördeki su kaçağı için bile başıma neler getirttiler. bu yüzden böyle kendim çabalıyorum sizi de rahatsız ediyosam kusura bakmayın. belki bir püf noktası yakalarız diye danışmak istiyorum. tekrar çok teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbbilici -- 9 Eylül 2007; 13:06:01 >




  • gaz teline bakılmalı. gevşemiş, boşluk yapmış olabilir. o yüzden boşluk gidinceye kadar tepkisiz kalıyor olabilir. aracınız bakımlı ise gaz telidir bence.
  • gaz telindeki boşluk hep eskisi gibi hiç değişmedi. onun farkındayım onda değil sorun.
  • buji kablolarını degiştinizmi baktırın aynı sorunu buji kablolarında yaşadım
    quote:

    Orjinalden alıntı: mbbilici

    öncelikle teşekkürler cengizumur bey!

    araçta silkeleme, düzensiz çalışma gibi bir sorun yok. sorun kendini biraz daha hissettirmeye başladı. hatta hafif yokuşlarda çekiş düşüklüğü gibi farklı bir hal de almaya başladı.

    hava debimetresi bundan birbuçuk ay kadar önce değiştirildi. değişme nedenini nasıl anlatsam şöyle; araçta arıza ışığı seyir esnasında ara sıra yanıyordu özellikle gazdan ayağı çekince ve ışığın yandığı ya da yanmadığı esnalarda araç seyir esnasında silkeleme yapıyordu. bu rolantide de oluyordu. bunlar izmirde tatilde iken oldu. internetten yaptığım araştırma sonucu rolanti ayarlayıcısı ve hava debimetresinde sorun olabileceğini öğrenmem üzerine rolanti ayarlayıcısını söktüm. içindeki sürgülü iletken bir kısımda kirlenme vardı sanırım iletim kesikliği oluyordu, bunu temizledim ve bir de hava debimetresini temizleyeyim bari dedim. onu da söktüm ve küçük bir kanalın içinde bulunan sensör kısmını kulak temizleme cubuğu ile temizlemeye çalıştım. işlemi bitirip aracı sürdüm. aracta silkeleme kesilmiş hiç yapmaz olmuştu ancak gel gelelim arıza ışığı sönmemecesine yanmaya başlamıştı ama hissedilir bir gariplik yoktu. sadece sanki biraz fazla yakar gibi olmuştu. anlamıştım ki rolanti ayarlayıcısının sorununu çözüp, hava debimetresini ise gereksiz yere kurcalayıp bozmuştum. sonradan internetten öğrendim ki hava debimetresinin temizlemeye çalıştığım kısmı bişrşey değdirilmeyecek kadar hassasmış.

    sonra bir ara yetkili servise gidip hava debimetresini değiştirdik, ucuz olduğu için yan sanayi olan takıldı ama eleman bunu da bosch üretiyor dedi. deneme sürüşü yaptık ve tamamdır dendi. edirneye geri dönerken yukarıda bahsettiğim sorunu farkettim ve yine araştırmaya koyuldum. derken hava debimetresinden sonra borunun bir yerinden sıkı takılmadığını ve motora, ölçüme girmeyen kaçak hava girdiğini gördüm. bunu düzelttim ve araba kaymak gibi oldu, hatta ilk aldığımdan bile daha iyi çeker hale geldi, şaşırmıştım. 2 yıldır böyle gezmişiz dedim.

    ancak bu iyi halin üzerinden 10 gün kadar geçti ve yine yukarıda anlattığım sorunu yaşamaya başladım. yani kaçak hava sorunu olan günlerdeki aynı sorunu yaşıyorum. hava akışıyla ilgili tüm aksamları kontrol ettim, boğaz kelebeğini temizledim, rolanti ayarlayıcıyı tekrar kontrol etdip test ettim, kelebek konum sensörünü kontrol ettim, contaları kontrol ettim herşey normal ve benim görebildiğim kadarıyla motora kaçak hava girmiyor. zaaten kaçakları bulmadan önceki sorunda kalkışlar kadar seri sürüşte de çekiş düşüklüğü kolayca hissediliyor, araç bir üst vitese geçmekte zorlanıyordu. şimdi ise sadece çok düşük hızlarda, ışıklarda kalkışlarda ve viraj dönüşlerde oluyor bu, bir de şehir içinde 30-40 ile hafif yokuşta giderken çekişte bir düşme var.

    bu sorunu aşabilmek için bujileri değiştirdim. o da işe yaramadı.

    şimdi aklımı kurcalayan şu: araç ilk kalkışta her zamanki gibi kısa sürede birden ikiye geçiyor ama ikiyi kaldıramayıp bire geri iniyor ve haliyle devir artarak biraz daha daha çok hızlanıp tekrar ikiye geçiyor.(şanzuman otomatik)
    sanki böyle oluyor. bu durumda şanzuman da mı bir sorun olabilir. çünki araç 82 binde ve eski sahibi yağ değiştirdi mi bilmiyorum. bir ustaya baktırmıştık yağ iyi ve seviyesi iyi demişti. ama çekiş düşüklüğü de şanzumanı yanıltıp böyle yapmasına sebep oluyor olabilir mi?

    bir de şu geliyor aklıma. hiçbişeyde sorun yok ta yeni takılan debimetrenin kalibrasyonu mu aracın ECU suna uymuyor yani ecu ile yeni debimetre birbirine kalibre mi edilmeli. böyle birşey olabilir mi sizce. mesela aküyü söküp uzun süre sökük bırakıp sonra takarak böyle birşey yapılır mı, çünki bir yerde 'akü sökülüp yeniden takılınca ecu herşeyi yeniden öğrenir' diye birşey duymuştum bu doğru olabilir mi?

    bizim burada bu işin esasını çözüp sorunu bilinçli olarak halledecek yer yok. radyatördeki su kaçağı için bile başıma neler getirttiler. bu yüzden böyle kendim çabalıyorum sizi de rahatsız ediyosam kusura bakmayın. belki bir püf noktası yakalarız diye danışmak istiyorum. tekrar çok teşekkürler.




  • evet arkadaşlar!
    potansiyometreyi, bogaz kelebeği ile irtibatını kesmeden test ettim. analog avometrede, potun ilk hareketinde önce direnç düşümü gösterip, harekete devam edince artmaya başlıyordu. zaaten bizim gaz pedalına ilk hafif basışta sorunu hissettiğimiz ilk noktaya denk geliyordu bu ve beni yeterince şüphelendirdi. bunun üzerine potu mengenede kontrollü kırma yöntemi ile açtım. içindeki direnç tabakası karbon yüzey şeklinde idi ve herhangi bir gözle görülen sorun görünmüyordu. yüzeyleri ve fırçaları dikkatlice temizledikten sonra parçayı yine toz almayacak şekilde kapattım ve araca taktım.

    ilk günki kullanımda önceleri günde 15-20 kez yapmasına rağmen sadece 1 kez yaptı aynı sorunu. 1 kez yapmasının nedeni ise sanırım parçanın temizlenmesinden dolayı sorunun hissedilir derecede düzelmesi, ancak yine de parçada kalıcı ve ilerlemeye yatkın bir eskimenin bulunması idi.

    artık bu şekilde bir müüddet daha idare edip, sorun yine sıklaşınca parçayı yenisi ile değiştireceğim.

    her geçen gün tecrübelerimizin biraz daha artması dileğiyle herkese teşekkürler.!




  • buji kablosu ateşleme çok önemlidir yıpranmış buji kablosu araçta gaz kesikligine teklemeye sebep olmaktadır size tavsiyem buji kablolarını bir ölçtürmeniz
    quote:

    merhaba!
    http://forum.donanimhaber.com/m_17245183/tm.htm linkinde soruma verdiğin cevap için
    teşekkürler. buji kablolarında nasıl bir sorun oluyor bunu daha açık öğrenmek
    istedim. yani bu kablolarda temassızlık kopma gibi şeyler mi oluyor. buji
    kablolarının 'gaz pedalına bazen geç tepki verme' gibi bir sorun oluşturacağını
    sistematik olarak canlandıramadım da kafamda.

    quote:

    bir de benim araçta endüksiyon bobini bujilerin hemen üztünde ve bu bobine ince
    kablolar geliyor ve boru içinde demet halinde sarılılar. bu kablolara ne olmuş
    olabilir.

    yardımların için teşekkürler
    oksitlenme veya kıvılcım çıkma olayı yoksa sorun yoktur.




  • kardeş geç tepki verebilir benim trafic her zaman geç tepki veriyo ama benim trafic 1,9 dcı 100 hp kasa ağırlığı 1.900 kg bende motor ufak olduğu içindir bak belkide nedendir biliomusun debriyaj balatası bitiyo olabilir onun için çekmiyodur araç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tr_7 -- 6 Ekim 2007; 3:07:55 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.