Bildirim
2'nci el dizel araçlarda km arttıkça fiyat düşüşü?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
ayda kaç km yapıyorsunuz?bütçeniz ve kriterleriniz neler?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 26 Nisan 2016; 11:30:38 > -
10 ile 20 bin arası yılda değişebiliyor. -
En mantıklısı benzin+ lpg
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yalnız sadece km yi söylemişsiniz kriterlerinizi belirtmemişsiniz.bütçenizi de belirtmemişsiniz. -
Türkiye otomobil piyasasında malesef 100 binden sonra dizel alınmaz algısı var. 100 bin km sonrasında dizeller çok değer kaybediyor. Örneğin vereceğim linklerdeki Corolla ve Focus 2008 model araçların dizel ve benzinli ikinci el fiyatlarına bakın.
Corolla 2008 benzinli
Corolla 2008 dizel
Focus 2008 benzinli
Focus 2008 dizel
-
Türk insani her seyi iyi bildiginden bu motorlari Muhendisler yapiyor diye kabul etmiyor mahalledeki dayiyi dinler bileni dinlemez .
Dizel motorlarin sikistirma orani benzinlilere gore fazladir bu da daha yuksek basinclar demektir kuvvetli patlamalar demektir . Ancak zaten motor da buna gore tasarlaniyor .
Tabi Turkiye de insanlarin nasil kullandigi da onemli motor illa saat gibi calisacak diye bir sey yok . Dizelde alinan yakitin kalitesi benzinliye gore cok daha onemlidir . Bunlara dikkat eden brinden 200 -250 bin dahi olsa araba alinir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
50-60 bin arası bütçem var. Şuan kullandığım arabam 2001 model 1.4 Corolla Lpg'li;yokuşta bayılıyor.Oturduğum yerde çok dik ve rampa,bu yüzden yokuşta performansı daha iyi olan orta paket bir araba alma düşüncem var.Niyetim Diesel Ford Focus almak ama onunda iç ve bagaj hacmi çok dar deniliyor.Karar veremiyorum. -
Dizel yüksek kmlerde sorun çıkarır algısı hep vardır. Ben de 9 aydır dizel araç kullanıyorum daha öncesi (15 yıl) hep benzinli araçlarım oldu. Son aracım da benzin+lpg idi. Ancak araştırdıkça, 0km alıp veya 1-2 yaşında düşük km alıp 300binlere kadar kullananları görüp/duyunca bu mevzuların sanki şehir efsanesi olduğunu düşünüyorum. Bir kere herşeyden önce büyük araçlar (otobüs, kamyon, tır) dizel ve turbo intercoolerlı şekilde çok yüksek km ler yapmakta. Bana göre benzinli bir araç 1milyon km yapıp uzun yola çıkamaz. Ancak dizel araçlar bu kmleri periyodik bakımlarla yapabiliyor.
Dizeldeki konu ülkemizdeki mazot kalitesinin düşük olması (son yıllarda yükseldiği söyleniyor) ve turbo motor kullanımının bilinmemesi. Turbo ömürlü bir parça ve millet benzinli gibi dizeli kullanınca bir de turbo bozulunca dizel masraflı deyip çöp yapıyor.
Bakalım benim araç 68binde ve kısmetse en az 150bine kadar kullanıp ne tip sorunlar çıkarıyor görmek istiyorum. Periyodik bakımları tam takip ederim ve yakıtı da bilmediğim bi yerden almamaya çalışırım. Bu şartlarda göreceğiz bakalım dizel gerçekten 100binden sonra sıkıntılı mı değil mi.
Bir de motor teknolojisi ve dayanıklılığı da önemli. Her motor aynı teknolojiyle üretilse de üreticiden üreticiye kalite farkı var. Mesela psa grubu hdi motorlar bu konuda rüştünü ispatlamış. Bir çok marka kullanıyor. Ben de dizel araç alma arifesinde bu motorun kullanıldığı markalara yönelmiştim. Bütçeme uygun olan f/p olarak da üstün olan c4 almıştım.
-
Hocam 2007 dizel 80binde hasarsız corollamı 38.500e satmıştım 3-4 ay oldu.
Temiz dizel bulursun ancak senede 10bin km yapıyorsan ne gerek var ?
Daha konforlu ve dolu daha genç sorunsuz araç al derim.
Mesela temiz bi tane 2010-2011 55-60 arası temiz passat alabilirsin.
Hem geniş hem konforlu. Dizel focusun traktör gibi çalışan daracık iç hacimli araçdan daha iyidir.
Bırakın şu dizel sevdasını. -
100-150bin kmden sonra fiyatları düşüyor talep azalıyor -
Temiz kullanılmış, ilk veya en fazla ikinci sahibinden, bakımları düzenli yapılmış ve ilgilenilmiş bir araç bulunursa sorun yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Pug 207 250 binde
Dizelin motorundaki parcalar benzinliden farkliir sert saglam malzemeler kullanilir
Mazot serttir benzin akişkan
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
benzinli araç satarkende gezerken kaybetirir 100 bin tr de her araç değer kaybeder + benzinin ötv si falanda fazla her km de dizel göre zarar edersiniz hükümeti havuzu yandaşına daha fazla katkı sağlarsınız -
Ben de aynı şeyi düşündüm. 3 AY KADAR.
Sonra gttim turbo benzinli araç aldım.
Memnunum, mantıklısı buydu.
Alın size 4 sayfa konu, içinde hesaplamalar da mevcut...
http://forum.donanimhaber.com/m_116320139/tm.htm
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X