Şimdi Ara

2 üzeri 0 niçin 1? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
1
Favori
4.672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KARACABEYY

    bir sayının sıfırıncı kuvveti hep 1 oluyor ama nedenini bilmiyorum.

    0 haric.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Omer6761

    Emin değilim ama bir yerde görmüştüm.

    2 üzeri 3 = 8
    2 üzeri 2 = 4
    2 üzeri 1 = 2
    2 üzeri 0 = 1

    sürekli 2'ye bölünerek gidiyor bu sebepten 1'miş.

    Edit: Merak ettim tam nedenini araştırdım. Bulduğum en mantıklı cevap şuydu.

    2 üzeri 0'ı (2 üzeri 1 / 2 üzeri 1) şeklinde yazabiliriz. Bunun cevabı da 1 oluyor.

    Bizim hocada böyle açıklamıştı.Gayet mantıklı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Az kaldı 12. Sınıfa gel anlarsın bu sorunu Limitle çözeceksin bir sayıya yaklaşma ama zevklidir

    12. Sınıf konuların Limiti Türevi İntegral iyi öğren
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Görmebak

    Saçma değil mi? 2 üzeri 1 derken 2 diyoruz. 2 üzeri 2 derken iki tane ikiyi çarpıp 4 diyoruz.

    ancak 2 üzeri 0 da 0 tane 2 yi çarpıyoruz. Olmayan sayıları çarpıp 1 diyoruz ortada sayı yok ki çarpabilsek.Matematik gibi mantığın temelinde yürüyen bi sistematikte mantıksız bir sonuç olmuyor mu?

    Gittiginiz mantikta "2 üzeri 2 derken iki tane sayiyi carpip 4 diyoruz" evet. 2 üzeri 0 i da "olmayan sayilari carpip" diyerek nitelemissiniz... Buradan yola cikacak olursak ; Siz sanirim "sifir" olmasi gerekmez mi vs. gibi öndüsüncelere sahip olma ihtimalinizden yola cikarak veya biraz daha mantiksal olarak aciklamaya calisacagim. Simdi soru tam olarak su; "Neden 1 diyoruz" ? -1 0'dan kücük ve 1'den büyük bir rakamdir ve 2 üzeri -1,0 ve 1 i karsilastiralim. 2 üzeri -1= 0,5 , 2 üzeri 1 =2 olduguna göre 0 in da mantiksal ve matematiksel olarak 0,5 ile 2 sayilari arasinda olmasi gerekir. Simdi tekrar gelelim soruya "neden 1 e esit?", bildiginiz üzere 0 rakaminin özelligi matematikte "yutan eleman" olmasidir. Sifiri diger sayilarla bir tutamayiz cünkü carpildigi her sayiyi "sifir" yapma özelligine sahiptir. 0 icin 1 veya 11 veya 15019501951 arasinda hicbir fark yoktur. Bu sebeple katsayi ne olursa olsun, üzeri 0 ise sonuc 1 e esittir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mitralyoz16 -- 1 Ocak 2016; 22:07:54 >




  • 2 üssü 2. 2 üssü -2= 4.1/4=1

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: face1

    Makine degil makina DAHA BOLUMUNU BILMIYO BI DE DOKTARA

    Endüstri Meslek Lisesi 'nde başladığım sene de daha makina değil makine olduğu defalarca üzerine basa basa hocalar bize ilk bunu öğretmişti doğrusunu bilin doğrusunu söyleyin diye ve Makine olarak öğrendim hatta temrin kağıtlarımız da bilgi bölümünde atölye yazdığımda not kırıyorlardı ders olsun diye atölye değil atelye idi doğrusu Tekirdağ Endüstri Meslek Lisesi 'nin bina ismin de hala tabela vardır ATELYELER BİNASI diye ama halkımız eskiden nasıl öğrendi ise öyle kullanıyorlar günlük hayatlarında sana gelirsek birine hareket yapayım derken kendin kapak oluyorsun ya tam bir komedi olmuşsun bundan sonra araştırıp doğrusunu öğretip yaz ki kapak olma derim..

    Bu DOKTARA 'yı umarım yanlış yazmışsındır onu bile doğru yazmayı bilmiyorsan diyecek bir şey kalmıyor senin için..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Taylor Swift-

    Matematik saçmalıktır.

    Fizik candır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIT N RUN

    odtü-itü de makina dır.Diğerleri istedikleri kadar makine desinler zaten bir şey olamayacaklar

    Ne mesaj verilmeye çalışılıyor acaba!!

    Öğrenci işlerinde çalışmış biriyim işlerin içerisinde olduğumdan bir iki sene önce Mühendislik Tamamlama 'dan gelenlere İnşaat Fakültesi Dekanlığı 'ndaki üye hocalar çok direndi biz buyuz biz şuyuz diye tam bir dönem kaybettiler hatta ikinci dönemin ortasında bile mazur oldu öğrenciler sonunda ne oldu üniversitemize karşı açılan davalar (öğrenciler tarafından üniversiteye açılan davalar) 'ı bir bir kaybedince üniversite yönetimi 5 dersi bile saymayan inşaat fakültesi tam 19 dersi pisi pisine saydı ve ben de buna şahit oldum ingilizce dersler için direndi o dersleri bile türkçe olarak kabul etmek zorunda kaldı o direnen fakülte yani işin özeti bir dilekçeye bir resmi yazıya bakar bu işler anlayacağın eskiden makina kullanılıyordu şimdi TDK 'da da makine olarak geçiyor 10 yıl sonra makhine olur neyse kural odur.. Az çekmedim öss 'ye hazırlanırken dershane hocaları türkçe dersinde yazım kurallları üzerine test verirdi yarı doğru yarı yanlış çıktığında şaşıp kalmıştım biz birçok şeyi yanlış biliyor muşuz diye, o zaman hoca demişti TDK 3-5 sene de bir değişime gider ben 10 yıl da 4-5 kez yazım kuralları resmi kitap aldım durdum hep diyordu..

    Not = Mühendislik Tamamlama öğrencisi değilim çağrı merkezi 'nde sürekli bizi arayıp son durumu öğrenmek isteyen kazanan öğrencilerin durumlarından haber sahibi olmuştuk..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shepherd.

    yav bende şunu hiç anlamadım :

    0!=1

    0! neden 1 ?

    1!=1x0!

    0!=1!/1

    0!=1
  • 2 üzeri 0=1 çünkü varsın, 0 olması varlığını inkar etmek olur, bu ikisi arasında seçim yapabilmeyi düşünebilmen dahi sonucun 1 olduğunun ispatıdır. O yüzden öldükten sonra dahi cevap 1 arkadaşlar, kurtuluş yok
  • Gün geçmiyor ki bir konu daha gayet güzel akıyorken bu tip saçmalıklara maruz kalmasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CookieMonster

    quote:

    Orijinalden alıntı: CrashBone

    alıntının içerisini tekrar alabilir misiniz, alıntıladığınızdaki yerde hatalı işlem yapmışım a^(b*c) yi (a^b)^c diye göstermem gerekirken a^(b^c) diye göstermişim, siz alıntıladıktan hemen sonra düzelttim.


    ama çift kuvvetli kök içerisindeki negatif çarpanları neden karmaşık sayıya çeviriyoruz anlamadım. kökün içinde (-1) üzeri 6 var. o da pozitif bir sayı



    @CookieMonster

    Kuvvet alma bildiğin gibi aslında çarpma işlemi. Ve çarpmada belirli bir sıra yok. Yani 3.2.6.5 i 2.6.5.3 diye yazabiliyoruz . Buradaki sıkıntı da ondan kaynaklanıyor aslında. Neden önce kökü küpkök haline getirip daha sonra -1 i o küpkökten çıkarmıyoruz mesela ? (-1)^6 pozitif bir sayı doğru fakat sen kökün içinde negatif bir sayı yani -1 ile işlem yapıyorsun. 6 tane -1 i çarpıyorsun. 6 tane karekök içinde -1 düşün . Çift kuvvetli bir kökün içinde negatif bir sayı olabilir mi ? i^2 ye çevirmemizin sebebi bu aslında.

    Hocam merak ettim de mesleğiniz nedir ? Ye va hangi bölümü okuyorsunuz ? İnanın şuan o kadar çok sizin matematik bilmek isterdim ki.




  • tek bir top olsun.
    Bu topların bölünme sayısı x (XüzeriY) olsun.
    0.kuvvete 1 top var.
    2 ye bölündü 2 top oldu (2nin 1.kuvveti)
    2 top tekrar 2ye bölündü. 4 oldu (2nin 2.kuvveti)
    4top 2 ye bölündü toplam 8 top oldu (2.nin 3kuvveti)
    8 top 2 ye bölündü toplam 16 oldu. (2.nin 4 kuvveti)

    Liseli mantığımla bu kadar basit anlatabildim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CookieMonster

    Öyle kabul edilmiş böyle kabul edilmiş diye bir şey yok . Her şeyin bir açıklaması , kuralı var. Yukarda biri de çok kurcalarsan 0=2 bile bulursun demiş bir bulsun görelim Büyük ihtimalle 0 ile 0 ları sadeleştirebildiğini düşünüp 2-3 tane basit algebraic işlemle 0 ı 2 ye eşit bulacak sonra bak gördün mü diyecek

    2^1 = 2
    2^(1/2)=1.414
    2^(1/4)=1.189
    2^(1/8)=1.090
    2^(1/16)=1.044
    .
    .
    .
    .
    2^(1/1024)=1.00067

    Gördüğün gibi kuvvetin değeri küçüldükçe sonuç 1 e daha da yaklaşıyor. Sen bu sayının kuvvetini 0 a kadar yaklaştırdığını düşün sonuç ne olacaktır ?


    Bir başka ispat ;

    a^x/a^y = a^(x - y)

    x=y durumunu düşünelim

    a^x/a^y x y ye eşit olduğu için 1 olacak. a^(x-y) yani a ^0 da bu değere yani 1 e eşit olacak.

    Sen adamsın adam.

    Kıçı kırık anadolu liselerinde anca "böyle kabul edilmiş" densin. Matematik hocası diye öküz gönderiyorlar okullara. Ha keza aynısı ingilizce dersleri içinde geçerli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Limit bilmeyen adamın bunu anlamaması çok normal. Bizim liselerde, üniversitelerde anca "2'ye sağdan yaklaştım fonksiyonun değeri 5 oldu yeağğğ", "fonksiyonun bilmem ne aralığında görüntüsü hep var o zaman süreklidir yeağğ" argümanlarından öteye bir şey öğrenilmediği için adam 2^0 = 1 olamaz, çok saçma diye akham keser tabi. Daha kötüsü ise bunları bile niye yaptığını bilmeyen adamlar

    Bugüne kadar hiç merak ettin mi acaba niye bu bilmem ne yaptığımın sayısına sağdan soldan yaklaşıyoruz?

    Birisi de matematik çok saçma, 0=2 bile oluyor yazmış. Hadi yapsana nasıl oluyormuş? Bana 0=2 bunu kanıtla sana yemeksepetinden yemek söyleyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AC DC -- 2 Ocak 2016; 12:09:07 >
  • 2³=8
    2²=4
    2¹=2
    20=1
    2·¹=1/2
    2·²=1/4
    2·³=1/8
    Hep 2'ye bölünerek gittiği için 2 üzeri 0 bir eder diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yamaha1100yzf

    quote:

    Orijinalden alıntı: face1

    Makine degil makina DAHA BOLUMUNU BILMIYO BI DE DOKTARA

    Senin gibilerle aynı oksijeni soluyoruz demi. Bu beni çok derinden üzüyor.. Ayrıca DOKTARA yapmıyorum DOKTORA yapıyorum sayın süzmeciğim

    İkinci ayrıca; o kelime Türkçe yazım kurallarına aykırı olsa bile Makine olarak yazılması doğru olanıdır. Bkz: TDK
    Bişey yazmadan önce cahiliyetini belli etmeden önce araştırıp doğrula be cahil cühela

    Tamam da hocam suna 'demi' demeyin artik değil mi yazmak da çok zor degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CookieMonster

    Öyle kabul edilmiş böyle kabul edilmiş diye bir şey yok . Her şeyin bir açıklaması , kuralı var. Yukarda biri de çok kurcalarsan 0=2 bile bulursun demiş bir bulsun görelim Büyük ihtimalle 0 ile 0 ları sadeleştirebildiğini düşünüp 2-3 tane basit algebraic işlemle 0 ı 2 ye eşit bulacak sonra bak gördün mü diyecek

    2^1 = 2
    2^(1/2)=1.414
    2^(1/4)=1.189
    2^(1/8)=1.090
    2^(1/16)=1.044
    .
    .
    .
    .
    2^(1/1024)=1.00067

    Gördüğün gibi kuvvetin değeri küçüldükçe sonuç 1 e daha da yaklaşıyor. Sen bu sayının kuvvetini 0 a kadar yaklaştırdığını düşün sonuç ne olacaktır ?


    Bir başka ispat ;

    a^x/a^y = a^(x - y)

    x=y durumunu düşünelim

    a^x/a^y x y ye eşit olduğu için 1 olacak. a^(x-y) yani a ^0 da bu değere yani 1 e eşit olacak.

    dediklerinden hiçbirşey anlamadım ama saygı duyuyorum.




  • Önemli olan TDK'nın ne dedigi degildir. Mühim olan kullanilan ve benimsenmis olmasidir. İki kullanimida iki farkli resmi kurumun tabelasinda gordum. Halk arasindada ikiside kabul goruyor. İsiniz gucunuz yok bunlara takiliyorsunuz. Muhim olan dogru sekilde, birbirimizi tam olarak anlayarak iletisim kurmak. TDK'da senin benim gibi insanlar calisiyor, onlar bakiyor karar veriyor. İlah degiller.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Shepherd. kullanıcısına yanıt
    a! = P(a,a) yani a! bize a kadar nesneden a tanesini kaç farklı şekilde sıralayabileceğimizi gösterir. 0 adet nesneyi 1 farklı şekilde sıralarız bu yüzden 0!=1 olur.

    x 0'dan farklı olmak üzere x^0 = 1 olur, Üslü sayılarda şöyle bir durum vardır

    a^x / a^y = a^(x-y)
    Örnek olarak 5^3 / 5^3 = 5*5*5 / 5*5*5 =125/125 = 1 = 5^(3-3) = 5^0

    Ayrıca hesap makinelerinde bir sayının sürekli karekökünü alırsanız sonuç 1'e yakınsar, sonlara doğru sonuç ekranında 1 görürsünüz. Zira üs değeri 0'a yakınsar.

    http://mathforum.org/dr.math/faq/faq.number.to.0power.html
    http://www.calculatoredge.com/math/mathlogic/logicans4.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi personalcomputer -- 2 Ocak 2016; 14:34:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.