Şimdi Ara

20 Yaş üstü otomobili olanlar aracınıza ne kadar masraf yaptınız?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
1.412
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ülkemiz şartları belli arkadaşlar 20 yaş üstü araçlar hurdaya ayrılıyor ancak halen kullanılabilir durumda olan birçok araç trafikte mevcut. Peki 20 aş üstü aracınıza yaptığınız masraflar neler? Gerçekten uygun fiyata yürütebiliyor musunuz bu araçları?



  • 90 model crx im var şu anki arabalarla aynı yakıyor daha iyi yürüyor. Ben ölürüm crx im kalır arabamla bağım budur. Ayrıca hurda değil tasarım harikasıdır Çok masraflı olmuyor orjinal tutmak isterseniz mekanik parçaları bulunabiliyor. Kaportasal parçalarda burdan alamazsanız ebaydan falan getirtiliyor. Ama birçoğu swapla motor değiştiğinden daha güncel motorlara geçiliyor onlarında parça sorunları olmuyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondatugraL -- 15 Eylül 2019; 2:48:55 >
  • Kaporta çürümemişse, parçası bol ve ucuz ise her araba yürür. Kaporta işinde usta bulmak çok zor. Ölüme terk edilen araçların önemli bazı parçalarına uçuk fiyat isterler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 sene kadar reno 19 kullandım. 19-20 yaşındaydı.
    inanması güç ama full orjinal boyasız değişensiz almıştım.

    bundan dolayı hiçbir sorun yaşamadım. fakat önceki sahibinin motor suyunu çeşme suyundan koyması sebebiyle radyatör pas yapmış tıkanmış. bir gün giderken ısı aniden yükseldi. şehir içindeydim hararet yapmasın diye yolun ortasında stop ettim aracı. çevreden yardım alarak iterek kenara aldık aracı. 150 liraya radyatör değiştik devam ettik.

    birde gaz kelebeği takıldığı için karbüratör kısmını ellettik ama sonradan karbüratör ayarını yapamadılar. o eski karbüratör ustaları kalmamış artık. araç 50 kuruş yakıyorken 1 lira yakmaya başladı.

    babamın eskiden tanıdığı karbüratör ustaları ya ölmüş yada emekli olmuş yeni ustalar da dilinden anlayamadılar aracın.

    artık pek kalmadı ama günümüzde karbüratörlü almak sıkıntı yaratabilir diyebilirim. hele tüplü ve karbüratörü asla alınmaz. en iyi zamanında bile tüplü ve karbüratörlü araçlar kaliteli montaj yapılmadığında sürekli ayar gerektiren sıkıntılı sistemlerdi.




  • Eski aracın derdi bitmez bi yerini yaparsın başka yeri bozulur sanayide çok çektim zamanında taksi çıkması aldım ustalar arayıp neredesin diye sorar oldu yeni her zaman iyidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HondatugraL kullanıcısına yanıt
    hocam ben de bi crx isine gireyim diyorum cok sevdigim bir model ve proje araci olarak fiyati da uygun. ebayden parca getirirken zorluk cikiyormu gumruk vergi fiyat vs. ve sizin motor orjinal mi swap mi. swap olarak parca kolayligi acisindan oneriniz var midir k20 gibi? saygilar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Kaporta çürümemişse, parçası bol ve ucuz ise her araba yürür. Kaporta işinde usta bulmak çok zor. Ölüme terk edilen araçların önemli bazı parçalarına uçuk fiyat isterler.
    30 yasındakı dogan marka aracım boyasızdı gunes yanıkları vardı ve alt ksıımda ufak tefek curumeler baslamıstı 5 bin tl para ıstemıslerdı komple alt ust için. Eger curuk carık fazla olsaydı 8-10 bınlerı bulurdu sanırım. Birde macun olayına karsıyım macunlanan arac 1 yıl sonra bıdaha aynı masrafı ıstıyor orası burası catlayıp patlaıyor. Sanırım en dogrusu metal levha kesıp takılan sıstem
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu araç kaç lira eder ?
    12 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orcnd

    2 sene kadar reno 19 kullandım. 19-20 yaşındaydı.
    inanması güç ama full orjinal boyasız değişensiz almıştım.

    bundan dolayı hiçbir sorun yaşamadım. fakat önceki sahibinin motor suyunu çeşme suyundan koyması sebebiyle radyatör pas yapmış tıkanmış. bir gün giderken ısı aniden yükseldi. şehir içindeydim hararet yapmasın diye yolun ortasında stop ettim aracı. çevreden yardım alarak iterek kenara aldık aracı. 150 liraya radyatör değiştik devam ettik.

    birde gaz kelebeği takıldığı için karbüratör kısmını ellettik ama sonradan karbüratör ayarını yapamadılar. o eski karbüratör ustaları kalmamış artık. araç 50 kuruş yakıyorken 1 lira yakmaya başladı.

    babamın eskiden tanıdığı karbüratör ustaları ya ölmüş yada emekli olmuş yeni ustalar da dilinden anlayamadılar aracın.

    artık pek kalmadı ama günümüzde karbüratörlü almak sıkıntı yaratabilir diyebilirim. hele tüplü ve karbüratörü asla alınmaz. en iyi zamanında bile tüplü ve karbüratörlü araçlar kaliteli montaj yapılmadığında sürekli ayar gerektiren sıkıntılı sistemlerdi.
    evet hocam dedıgnız ayarı sanayıde yaslı ustalar varsa geenlde onlar yaparlar motoru dınleyerek yaparlar usta ısıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: valiars

    hocam ben de bi crx isine gireyim diyorum cok sevdigim bir model ve proje araci olarak fiyati da uygun. ebayden parca getirirken zorluk cikiyormu gumruk vergi fiyat vs. ve sizin motor orjinal mi swap mi. swap olarak parca kolayligi acisindan oneriniz var midir k20 gibi? saygilar
    ooo forumda yenı bir projeye vesıle oluyoruz anlasılan. Proje bitince bir tur surerım valla ona göre
  • Tam 20 olmadı ama 20'ye 2 sene kaldı. Aracı sıfır aldığım için bugüne kadar bakımlarını aksatmadan günü gününe yaptık. Orjinal yedek parça dışında parça kullanmadım.

    Arabanın birçok parçası orjinal italyan olduğundan 0 km olanına göre masrafı da yerli olanlara göre 7-8 kat daha fazla oluyor. Yakıt tüketimi de guluk guluk guk modunda olduğundan ekonomik bir araç kesinlikle değil.

    2 yıl önce kalan mekanikleri halledip kozmetik işleri 4 yıl erteleyip yanına 0 km olanını aldım. Arada dağlar kadar fark olsada 0 olan çok daha ekonomik. 2 senedir yaptığım bütün masraf 950 tl, oda periyodik bakımları.

    Eski ve ekonomik araçlar olsada eski italyanları çok iyi kondisyonda tutmak oldukça masraflı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adrisanam

    30 yasındakı dogan marka aracım boyasızdı gunes yanıkları vardı ve alt ksıımda ufak tefek curumeler baslamıstı 5 bin tl para ıstemıslerdı komple alt ust için. Eger curuk carık fazla olsaydı 8-10 bınlerı bulurdu sanırım. Birde macun olayına karsıyım macunlanan arac 1 yıl sonra bıdaha aynı masrafı ıstıyor orası burası catlayıp patlaıyor. Sanırım en dogrusu metal levha kesıp takılan sıstem

    Alıntıları Göster
    Hasarlı araçlarda macun yoklaması avuç içini geçmezse, esneyen sacın üzerine uygulanmazsa sorun olmaz. Yoksa yenisini takmak iyi olur.

    Paslanmaya başlayan arabada tamir işi ciddiyet ister. Yapılan yerin tekrar kabarmaması için tepeden başlayarak paslanmanın giderilmesi lazım. Mesela bagaj kapağı, davlumbaz sacı veya arka camın dibinde çürük varsa çamurluk ağzı kaynatılsa dahi kabarma devam eder. Piyasadaki arabaları ve işçiliği görünce yüksek yaştaki araçların boyalısından korkuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 18 yaşında volvoya biniyorum. 6 senedir bizde. İlk bir kaç sene yıllık 1500-2000 tl falan yedi, ömrü dolan parçalar üst üste bindiği için. Ama son 2-2.5 yıldır senelik açtığı masraf 1000-1200 tl ya var ya yoktur(periyodik bakımlar dışında tabii). Bunun çoğu da keyfi masraf. Ateşleme sistemini mesela, bir problem olmamasına rağmen keyfi olarak değiştirmiştim vs.
    Aracın pas-çürüme gibi kaporta problemleri de olmuyor volvo olmasından hasep.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Eylül 2019; 15:16:20 >
  • Ekonomik olmaz.
    Uzunsure kullanan kişiler hariç satın alinmamali
    Ekonomik sistemler tüketime yenilemeye ve tekrar tekrar satinalma ya dayanıyor şuan
    Uzun zamandır üretilen her mal ekonomik ömrü özellikle sinirlandirilarak üretildijleri için sakıncalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: valiars

    hocam ben de bi crx isine gireyim diyorum cok sevdigim bir model ve proje araci olarak fiyati da uygun. ebayden parca getirirken zorluk cikiyormu gumruk vergi fiyat vs. ve sizin motor orjinal mi swap mi. swap olarak parca kolayligi acisindan oneriniz var midir k20 gibi? saygilar
    Valla crx işi hem zevkli hem dert bitik crx adam öldürür uğraşırken, temiz bulmanızda zor ve pahalı çoğu el altından satılıyor zaten ilana konan temiz sayısı 1-2 tanedir. Ebaydan parça getirmek paypal olmadığından zor ama bir şekilde kaçak göçek yollarla paypal kullananlarda var etrafınızda varsa kolaylık olur. Çok büyük ürünlerde vergi kargo çok sıkıntı ama küçük ürünlerde çok sorun olmuyor. Doların artması tabi crx sahibi birisi için kabus 100 dolarlık sis düğmesi bize 600-700 tl ye geliyor. Benım araba çok şükür ki hiç kurcalanmamış sağ kapı harici hiç kazası olmayan bütün orjınal aksesuarları üzerinde duran ender crx lerden. Motoru önümüzdeki sene değişme planım var b18c specR motor gelecek jdm versiyondan. Crx e swap yapılacaksa B serisinin dışına çıkılmaz. K20 hatta K24 yapan var ama düzeltemezsın arabayı yanı baya uğraştırır çünkü K motor oem kullanılmayan araçlar harici hepsine ters geliyor yanı crx e takarsanız şanzıman sola alternatör klıma motoru vs sağa gelıyor. Arabanın tesısatı sağa göre soldan olunca herşeyı sıfırdan planlayarak yapmanız gerekıyor ayrıca motor çok yuksek oldugundan kaput kapanmıyor arkadan 8-10 cm e yakın kaldırmanız gerekıyor görüntüyü acaip şekilde bozuyor. Gerçi B18c jdm ve B16B de sığmıyor ama vtec crx kaputu alarak işi çözebiliyorsunuz K kadar yuksek değil onlar.




  • Daha genç benimki amcası henüz 19 yaşında,
    18500 aldım, periyodik bakımları hariç 10-11 bin lira masrafı geçti 4 yılda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HondatugraL kullanıcısına yanıt
    hocam cok sagolun bilgilendirme icin. iyice hallendim arabaya hayirlisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: valiars

    hocam cok sagolun bilgilendirme icin. iyice hallendim arabaya hayirlisi
    Araba şekil tip yürür olarak efsane milyarlık arabaların arasında lambada beklıyorum mıllet bana bakıyor çaktırmadan süzüyorum yan gözle. Sanayide veyabaşka bir yerde parkedince biri gelip satılık mı abi diye soruyolar. Telefonumu vereyim satarken beni arayınlar falan İnsanın hoşuna gidiyor tabi. Stok motoruyla 900 kg olmasının avantajı akıl almayacak arabalarla yürüyor b16 b18 vs gibi swapla direk e36/e46 M3 le yürüyorsun 200 hp bu araç için çok ciddi bir güç 250-300 hp araçlarla denemen lazım ki keyif alasın 2006 senesinde başka bir crx e b16a2 swaplamıştık 160 hp civic vti motoruydu. ep3 typer(k20 200hp) yarım boy 1 boy fark oluşuyordu.




  • 20 yıllık araçları üreticiler niye hurdaya ayırır. Cvp belli. Rantable deiil. Hele bunu yapanlar için çok uzun ömürlü olması hiç iyi değil.
    Hal böyle olunca masrafları uğraşısı çok sıkıntı.

    Şöyle anlatayım daha iyi. Güçlendirmesi gereken bir binanın güçlendirme maliyeti yeniden yapımın %40 ınz tekabül ediyorsa inşaatçılar için yıkmak yeniden yapmak daha mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    Araba şekil tip yürür olarak efsane milyarlık arabaların arasında lambada beklıyorum mıllet bana bakıyor çaktırmadan süzüyorum yan gözle. Sanayide veyabaşka bir yerde parkedince biri gelip satılık mı abi diye soruyolar. Telefonumu vereyim satarken beni arayınlar falan İnsanın hoşuna gidiyor tabi. Stok motoruyla 900 kg olmasının avantajı akıl almayacak arabalarla yürüyor b16 b18 vs gibi swapla direk e36/e46 M3 le yürüyorsun 200 hp bu araç için çok ciddi bir güç 250-300 hp araçlarla denemen lazım ki keyif alasın 2006 senesinde başka bir crx e b16a2 swaplamıştık 160 hp civic vti motoruydu. ep3 typer(k20 200hp) yarım boy 1 boy fark oluşuyordu.

    Alıntıları Göster
    Japonlar cok ondeler oto sektorunde ama kiymet bilen az

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • orcnd kullanıcısına yanıt
    Hocam aynı sorunları bende 5 sene önce alıp geçen ay sattığım Broadway ile yaşamıştım. Antifriz doldurunca önce radyatör peteği su kaçırdı 1 hafta sonra da kalorifer peteği sebep aynı musluk suyu :) Araç benzinliydi ancak mecburen tüp taktırmıştım haliyle, karbüratör bir zaman sonra ayar istemişti yaparım diyen ustacık daha da berbat etmişti gaz takılı kalıyordu. Dediğiniz gibi karbüratörden anlayan eski bir usta bulmak çok zor. Ben artık emekli olmuş, köye yerleşmiş 80 yaşına merdiven dayamış bir Weber ustası bulmuştum ayar için gidiş geliş 300 km' ye yakın yol yapmıştım usta para almamıştı köyde de alınabilecek tek şey un olduğu için zorla bir torba un alıp vermiştim artık kalmadı böyle insanlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.