Şimdi Ara

200.000 TL'ye C Sinifi Arac Alanlar veya Almayi Dusunenler Cevaplayabilir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
1
Favori
4.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • EDIT 6/8/2020: Konuya bir cok yorum geldi, bazilari cok guzrel katki da yapti, cok tesekkurler! Ilk mesajin metnindeki kelime secimlerinden de kaynaklanan bazi yanlis anlasmalar oldu; "C sinifi almayalim da B mi alalim 150 bine?" veya "Simdi 200 bine almasak 3 ay sonra 250 bine mi alalim?" gibi tepkiler/sorular geldi. Konunun ozu suydu : Bugun altin ve dolar fiyatlarindaki gundemden anlasilacagi uzere, ulke batiyor arkadaslar. Batan ulkenin icinde, kendini koruyabilecek en guclu onlemleri almak yerine, bugun 200 bin TL'den arac kapatmayi, 3 ay sonra 250 bin TL vermekten kurtulmayi (!) planlamak tuhaf gorunuyor. Ulke batinca sizin de bir cogunuz batacak, aldiginiz arabalarin kredilerini odemeye para, veya araclarinizi yok pahasina satmaya musteri bulamayacaksiniz.


    Merhaba,

    Bu konu, kimseyi yargilama derdi olmadan, toplumun ekonomik durumu ve beklentisini anlamak icin acildi. Ozellikle son donemde sifir, ikinci el arac almis kisilerin yorumlari faydali olabilir:

    Soru: 200.000 TL civarina C sinifi basit araclari alanlar kimler? Hepsi al-satci mi, normal vatandas var mi? Varsa, elinde hic arac olmadigi icin ve buyuk bir zorunluluktan mi aliyor insanlar bu fiyatlara bu araclari? Yoksa elindeki hangi aracini satarak aliyor? Aliyorsa da orta gelirli kisiler bu fiyatlari nasil karsilayabiliyor? Ya da artik orta gelirliler araba almiyor mu? Veya artik Turkiye'de orta gelir mi kalmadi? "Bu krizde araba falan alinmaz, baska masraflara da girilmez, parami dovizde altinda bekleteyim" diyenler var mi?

    Ben ornegin Turkiye'de iyi para kazanan bir yazilim muhendisiyken, 2015'te sifir Honda Civic'i 70.000 TL civarina almistim, araci da sevmistim ama, o bile bir taraftan dokunmustu bana, "Bu basit C sinifi araca bu parayi verdik" diye. Aradan gecen 5 senede insanlarin gelirleri dovize endeksli artmadi ama ayni modeller oldu 200.000 TL, insanlar bunlari alabilmeyi nasil basariyor? Sakayla karisik "Nereden geliyor bu degirmenin suyu?" Ben sahsen C sinifi bir arac 100.000 TL uzerindeyse hem psikolojik olarak alamam, hem de zaten ekonomik durumum yetmezdi gibi geliyor.

    Ornegin baska konularda Bir Skoda Kamiq'tir gidiyor, bayilerde yokmus, galeriler stoklamis, sifirinin cok fazlasi paralara satiyorlarmis. Insanlar dert yaniyor bu durumdan/ Fazlasiyla haklilar, ama yine de "Kamiq almasam olmem, bunlara yedirecegime kendi arabama tertemiz bakim yapar binerim" diyenler hic yok mu? Konulardan oyle bir beklentiye kapiliyor ki insan, millet Kamiq olmasa olecek. Durum bu mu gercekten?

    Sevgiler, saygilar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arabaci_takimi -- 6 Ağustos 2020; 23:27:27 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: arabaci_takimi

    Bunlarin tamamina katiliyorum, ben de ayni boyle dusunuyor, yasiyorum. Ama, hic aracim olmasa, hem arac ihtiyacimi karsilayacak, hem de C sinifi araclara 200.000 TL verdirtmeyecek cozumlere girerdim galiba, mesela 50-60 bin TL civari ihtiyacimi gorecek arac almak gibi. Gerci burada da yine bu paranin karsiligi olmayan araclar aliniyor ama en azindan zararin derecesini azaltiyor gibi hissederdim.

    Ama Turkiye'nin genel durumunun, hic araci olmayanlar ihtiyactan aliyor seklinde degil de, neredeyse herkesin bir araci var, cogu keyfekeder 3-5 yasindaki aracini satip sifir aliyor seklinde oldugunu dusunuyorum.
    Hocam Tofaş Şahin 25.000TL, 1999 Renault Clio 40.000TL, 2001 Corsa 50.000TL. Hepsi komple kazalı boyalı taklalı, havayastiklarinin yerine atlet tıkanmış, 50 çeşit arızası var. Bunlar iş miş görmez.
    70 bine aldığın civici atıyorım 150-160 bin tlye sattın ki daha fazlaya bile satma ihtimalin var. Ve gittin 2019-2020 araba almak istedin 0 civic bakıyorsun. Fiyatlar 210 civarı falan. 150.000 ye satsan 50-60 üstüne koyup sıfır araba aldın. Yani sen yine 60 bin tl koyup sıfır araba aldın sana 60 a geldi araba diye düşün.👍🏻😂

    2015 teki 70.000 lira ile şimdiki bir değil. Evet kimsenin geliri bu kadar artmadı, zaten genel sıkıntı da bu.

    Gelir artarken gram gram milim milim, giderler artarken hortumla maşallah.

    Krediler düştü, dayım abim kardeşim gidiyor 0,60 lara uzun vadeli krediyi aylık 1000-1500 liradan alıyor. Hop arabası oldu, bankaya borçlandı, sokakta kahvede iş yerinde arkadaş ortamında akraba ziyaretinde her neredeyse işte cakasını attı.

    200 binlik araba da kapı önünde dururken geceleri biraz uykusuz geçirdi ama olsun, arabası olmuş oldu, aldı bir şekilde..
  • Arabası olanlar için bu fiyatların artması o kadar da üzmüyor. Derdi tasası olsa bile yaptırır yine binerim modundasın en azından ben öyleyim.

    Ancak hiç aracım olmasa 200 bin de olsa araç alırdım. Ben işe giderken araç + metro yapıyorum. Metroda her gün madalya verilmeli helal olsun cinnet geçirmedi diye.

    Ayrıca şu son pandemi dönemi ile de gördük ki her ailede 1 araç kesinlikle olmalı bu bir lüks değil ihtiyaç kesinlikle.
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Bunlarin tamamina katiliyorum, ben de ayni boyle dusunuyor, yasiyorum. Ama, hic aracim olmasa, hem arac ihtiyacimi karsilayacak, hem de C sinifi araclara 200.000 TL verdirtmeyecek cozumlere girerdim galiba, mesela 50-60 bin TL civari ihtiyacimi gorecek arac almak gibi. Gerci burada da yine bu paranin karsiligi olmayan araclar aliniyor ama en azindan zararin derecesini azaltiyor gibi hissederdim.

    Ama Turkiye'nin genel durumunun, hic araci olmayanlar ihtiyactan aliyor seklinde degil de, neredeyse herkesin bir araci var, cogu keyfekeder 3-5 yasindaki aracini satip sifir aliyor seklinde oldugunu dusunuyorum.
  • Şu dönemde; "70 bine aldığın Civic'i" 150 bine satarsın. 80 bin kazandın. 5 yıl arabayı kullandın. 5 yıllık araç kirası 50 bin cebinde kaldı. Toplam kazancın 130 bin tl. Neyin şikayetini yapıyosun. ( Not: Mantık aramayın. Polyana' cılığa devam.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arabaci_takimi

    Bunlarin tamamina katiliyorum, ben de ayni boyle dusunuyor, yasiyorum. Ama, hic aracim olmasa, hem arac ihtiyacimi karsilayacak, hem de C sinifi araclara 200.000 TL verdirtmeyecek cozumlere girerdim galiba, mesela 50-60 bin TL civari ihtiyacimi gorecek arac almak gibi. Gerci burada da yine bu paranin karsiligi olmayan araclar aliniyor ama en azindan zararin derecesini azaltiyor gibi hissederdim.

    Ama Turkiye'nin genel durumunun, hic araci olmayanlar ihtiyactan aliyor seklinde degil de, neredeyse herkesin bir araci var, cogu keyfekeder 3-5 yasindaki aracini satip sifir aliyor seklinde oldugunu dusunuyorum.
    Hocam Tofaş Şahin 25.000TL, 1999 Renault Clio 40.000TL, 2001 Corsa 50.000TL. Hepsi komple kazalı boyalı taklalı, havayastiklarinin yerine atlet tıkanmış, 50 çeşit arızası var. Bunlar iş miş görmez.




  • 70 bine aldığın civici atıyorım 150-160 bin tlye sattın ki daha fazlaya bile satma ihtimalin var. Ve gittin 2019-2020 araba almak istedin 0 civic bakıyorsun. Fiyatlar 210 civarı falan. 150.000 ye satsan 50-60 üstüne koyup sıfır araba aldın. Yani sen yine 60 bin tl koyup sıfır araba aldın sana 60 a geldi araba diye düşün.👍🏻😂

    2015 teki 70.000 lira ile şimdiki bir değil. Evet kimsenin geliri bu kadar artmadı, zaten genel sıkıntı da bu.

    Gelir artarken gram gram milim milim, giderler artarken hortumla maşallah.

    Krediler düştü, dayım abim kardeşim gidiyor 0,60 lara uzun vadeli krediyi aylık 1000-1500 liradan alıyor. Hop arabası oldu, bankaya borçlandı, sokakta kahvede iş yerinde arkadaş ortamında akraba ziyaretinde her neredeyse işte cakasını attı.

    200 binlik araba da kapı önünde dururken geceleri biraz uykusuz geçirdi ama olsun, arabası olmuş oldu, aldı bir şekilde..
  • 2. El araç almak risktir hocam. Eğer araçlardan anlıyorsan ya da anlayan yakının varsa acele etmeden iyi bir araba bulman mümkün. Gerekli bakımlarla seni modeline göre 2-3 yıl götürür. Elle tutulur araçlar 90-100 ün altında pek yok. Zaten insanların çoğu bu dilime çıktığı için birazdaha üstüne koyayım 0 alayım diyor. Bu dediklerim ilk defa araç alacaklar için geneli böyle. 100-150bin değerinde aracı olanlarda aracının masrafları artmadan satıp üstüne 50-100 bin daha koyup dediğin fiyatlara çıkıp ederi olmamasına rağmen C segment araçları alıyorlar. Ama hiç aracı olmadan direk o fiyatlara o araç alabilen varsa da helal olsun.
  • 180-210 bandında Golf 1.4 TSI 125-150 Highline, Megane 4 1.5 dCi Icon ve Astra J 1.6 136 Elite paket bakıyoruz. Param Türk Lirasında duracağına kapıda araba olarak dursun daha iyi.
  • Sıfırı 200 bin olana araca pahalı diyorsun da kendi aracını 70-80 bine mi satacaksın?
  • sml_akyz S kullanıcısına yanıt
    Gayet güzel anlatmışsınız ve haklısınız, bunlar geçerli sebepler, mevcut durumları düşününce.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turrkka

    Sıfırı 200 bin olana araca pahalı diyorsun da kendi aracını 70-80 bine mi satacaksın?
    Sakin ol şampiyon, ben o aracı satalı 4 sene oldu. Yalnız bugün satacak olsam da, tabi ki dövizle-krizle zaten uçmuş olan fiyatları bir de çok hevesli alıcıların tırmandırdığı piyasa "normal"lerinden satarım. Arz-talep dengesinde talep tarafı, yani alıcılar, hiç durmadan alım yapıyorsa, arz tarafını yani satıcıyı sürekli yüksekten satmaya teşvik ediyor demektir. Bu durumda satıcıdan daha düşük fiyata satmasını beklemek en hafif ifadeyle ekonomi bilmemektir diyeyim. Bu sebeple bu konu, alıcı tarafındaki bitmek bilmeyen, sonu gelmeyen alım gücünü anlamaya yönelik açıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arabaci_takimi -- 31 Temmuz 2020; 21:2:51 >
  • arabaci_takimi A kullanıcısına yanıt
    Sakin ol champ. sakinim

    İyi gelirlileri bir tarafa bırakacak olursak. Mesela bir öğretmen karı-koca ayda en az 10 bin tl kazanır. Evleri de varsa rahatça araç alabilirler ve alıyorlar da... Diğer çift maaşlı memur grubu için de geçerli.

    Bir de hazırda bir şekilde arabası olanlar var. Bunlar da örneğin 150-160 bine satıp üzerine 50-60 bin koyup alabiliyor C sınıfı araç. Tabi bayağı araba beklemesi lazım bayiye gelmesi için. Mesela bende 2018 elantra dizel var. Bugün satsam üzerine 50 bin koyup istediğim aracı alabiliyorum. Bu sınıf için C sınıfı araç almakta pek sıkıntı yok.

    Bir de şartlarını sonuna kadar zorlayanlar var. Tüm birikimini üzerine ciddi miktarda kredi de çekerek arabaya yatıranlar var. Ama bu piyasada adamın zarar ettiğini söyleyemeyiz. Bir sene kullanıp satsa bile iyi bir yatırım oluyor. Daha önce bir konuda da yazmıştım. Bir tanıdık bu şekilde araç aldı. Gerçi ikinci el aldı o. Arabaya 50-60 tl'den fazla yakıt doldurduğu görülmemiştir. Sürekli az yakma hesabı yapar. Parasını pahalı telefona yatıran ama iyi bir tarife kullanacak parası olmayan biri gibi.

    Ekleme: Otomobil elbette bir ihtiyaç ama bizde otomobil küçük yaşlardan beri birçok kişinin hayali. Arabanın sürücü koltuğuna oturmak birçok vatandaş için nirvanaya ulaşmak gibi. Bunun için şartlar sonuna kadar zorlanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turrkka -- 31 Temmuz 2020; 19:23:41 >




  • 200 bine değil 100 bine bmw mercedes alırım
    Varsın eski olsun üç beş masraf eder uçak gibi arabaya binerim
    Kafayı yemiş la bizim millet
  • turrkka T kullanıcısına yanıt
    Bu mesajininizin neredeyse tamamina katiliyorum, durumlari-olasiliklari cok guzel ozetlemissiniz.

    Yazdiklarinizdan, en azindan halihazirda arabasi olanlar grubu hic acele etmese, cok tok alici profili cizse, uzun sure beklese, sifir km araclar genelde dovize-krize-vergiye gore fiyatlaniyor olsa da, ikinci el piyasasi bugunku sacma halini almazdi (Bayide yok denilen araclarin al-satcida, galeride sifir km'den on binlerce TL pahaliya satilmasi vb.).
  • arabaci_takimi A kullanıcısına yanıt
    Ben gelecek yıl aracımı değiştireceğim büyük ihtimalle. Aracımı satmadan önce bayiye gidip sıfır araç alacağım. Üç beş ay da olsa bekleyeceğim. Toplu taşıma, taksi falan idare ederim.

    Aklımın ucundan geçmiyor galeriden araç almak. Millet çölde susuz kalmış Mecnun gibi arabalara saldırıyor. Adamlar da ''Kaça satsak alıyorlar.'' diye yükseltiyorlar.
  • turrkka T kullanıcısına yanıt
    Aynen boyle. Ornegin diger konularda tartisilan Skoda Kamiq meselesi: Bayiler arac yok diyormus, galeriler al-satcilar stoklamis, sahibinden ilanlarinda falan hem kac bin TL fazlasina satiyorlar hem de millete ne atarlar yapiyorlar, ama demekki ne koysalar
    alan var ki durum bu.

    Bu arada ben sifir km araclar buyuk ihtimal sadece doviz kuruna gore falan fiyatlaniyordur demistim ama benim durum oyle demiyor aslinda: 2015 Ekim'de sanirim almistim sifirini 70 bin TL idi sanirim, dolar o vakit 2,88 TL olarak gorunuyor, yani Honda Civic Elegance Eco'yu $24.500 civari bir seye almisim. Simdi ayni model 205.000 TL oldu diyorlar, dolar 6,90 TL, yani ayni arac $29.700'a satilir olmus. Bu $5000 fark nereden geldi acaba? Soylemesi kolay, TL'ye cevirince 35.000 TL fark bindirilmis oluyor.
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Benim gorusum de aynen boyle. Gerci onun da dolandirici sanayi esnafina yolunma riski var, yasi ne olursa olsun altinizda premium arac oldugunu gorunce dolandiranlar tarafindan.
  • Şuan paranın sürekli değer kaybetmesinden dolayı insanlar bankadaki parasını taşıta altına çeviriyor.Son iki aydır çevremden gözlemlediğim bu.Millet parasını daha çok arabaya yatırıyor malum her geçen gün değer artıyor.Kimi parasına göre ikinci el kimi parasına göre sıfır.
  • Konuya başlangıcın ne tuhaf ya hu!' C sınıfı gibi basit bir arac' bu ne demek ya? C sınıfının neresi basit? Peki B sınıfı nasıl bı arac? Aşağılık bir araç mi? A sınıfı düşünmek bile istemiyorum 😂
  • 200.000 TL C sınıf araba için ortalama 3500 TL maaş alan birey 5 sene aldığı parayı kenara koymak zorunda

    İşte bu yüzden ikinci el piyasası patladı

    Şahsen ben Fiesta aracı mı satıp 2010-2014 arası Mondeo almak amacım km önemli değil ucuz olsun kaporta düzgün olsun dolu olsun yeter komple 2.0 TDCİ sandık motoru 18bin TL atarım bir tane devam yada Peugeot 508 olabilir ilk kasaları güzel bence

    Sıfır araba diyorsunuz da 2020 kasa Opel Corsa boş paketinin arka cam açma manuel düşünün 135bin TL verdin arka camı kol çevirerek açıyorsun almam
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.