Güzel bir pense ile denenebilir. Elle zor olur çok sıktılarsa... Olmuyorsa tabiki hortum. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RCRICOS -- 27 Temmuz 2024; 15:2:15 > |
Lada Vega nasıldır -(2024 için)(BA3 2110) kondisyon incelemesi / Funtoma lastikler nasıl (35. sayfa)
-
-
Hocam kum taneleri hareket ediyor mu?
Bende de öyle görünüyor ama çubuk gibi bir şeyle denediğim zaman bir kısmı dışarıdaymış bir kısmı da yerinden çıkmıyor leke gibi bir şeydi.
Radyatör veya kalorifer peteği de içeriden çürümüş olabilir hocam.
Benzinlik suyu kuyu suyu vs. kullanıyorsa kumludur. Hatta Güneydoğu da hep kuyu suyu kullanıyorlar tazyikli su tabancalarındaki kum taneleri bir nevi taş atarak boyayı koparıyor.
Antfirizle bi temizlik yaptıktan sonra asıl antifirizi içme suyu alıp ondan ekle hocam çeşme suyu koyma. Lada kaliteli, markalı su istiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EC8695C07 -- 27 Temmuz 2024; 16:17:39 > -
quote:
Orijinalden alıntı: motograterSızdırma yapacak olsa 5w de yapar. 10w de yapar. Contaların sızdırmazlık elemanlarının aynı standartları oluyor.
Samara'lar yağ kaçırınca 20w-50'ye geçiyorlar kesiliyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-EC8695C07Samara'lar yağ kaçırınca 20w-50'ye geçiyorlar kesiliyor.
Alıntıları GösterO nedir hocam öyle sıvı gres gibi. Öyle yağ konur mu hiç ? araca yazık
-
-
Hocam söyledik ya "su" olduğu için kaynıyor. Yani su kaynar kaynaması normaldir ama araçta olmaması gerekli. Benim aracın antifrizi tamamen boşaltıp sadece su doldursam araç ısınınca gümbür gümbür kaynar.
-
-
Hocam antifiriz konusunda hem fikiriz. Arabayı suyla kullanan tek insan ben değilim gittiğim yol o kadar hararet yükseltecek bir yol değil ve içinden çıkan taşlar anlamsız antifirizi parça parça ekliyorum ki temizlesin sonra kaliteli bir antifiriz koyacam -
Çakıl taşı dediğin şeyler metal parçası olmasın hocam? Mıknatıs gibi bir şeyle kontrol etmek lazım, motorun içine çocuklar vs. kum koymadıysa girme ihtimali yok.
Yapay zekaya (GPT-4o) sordum şunları dedi:
Aracının su kaynatması ve soğutma sisteminde kum benzeri partiküller bulunması ciddi bir problem olduğunu gösterir. Bu durumun birkaç potansiyel sebebi olabilir:
Potansiyel Sorunlar ve Çözümleri:
- Radyatör ve Soğutma Sistemi Tıkanıklığı:
- Açıklama: Soğutma sistemindeki kum ve çakıl taşları, radyatör ve soğutma kanallarını tıkayarak suyun düzgün akışını engelleyebilir.
- Çözüm: Soğutma sistemini ve radyatörü tamamen temizletmek veya gerekirse değiştirmek. Radyatör temizleme kimyasalları kullanarak sistemi yıkayabilirsiniz.
- Su Pompası Arızası:
- Açıklama: Su pompası yeterince su devirdaim etmiyor olabilir. Bu da motorun aşırı ısınmasına ve su kaynatmasına neden olur.
- Çözüm: Su pompasının kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi.
- Termostat Arızası:
- Açıklama: Termostat açık kalmıyor veya zamanında açılmıyor olabilir, bu da suyun radyatörden geçip soğumasını engeller.
- Çözüm: Termostatın kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi.
- Silindir Kapak Contası (Conta) Problemleri:
- Açıklama: Conta yanması geçmişi olan araçlarda, conta tekrar hasar görmüş olabilir. Bu durumda yanma odasından soğutma sistemine gaz kaçabilir ve suyun kaynamasına neden olabilir.
- Çözüm: Silindir kapak contasının kontrol edilmesi ve gerekiyorsa değiştirilmesi.
- Antifriz Eksikliği:
- Açıklama: Sadece su kullanılması, suyun kaynama noktasını düşürür. Antifriz, kaynama noktasını artırarak suyun kaynamasını engeller.
- Çözüm: Soğutma sistemine uygun antifriz eklenmesi (genellikle %50 su, %50 antifriz karışımı).
- Soğutma Sistemi Hortumlarının Durumu:
- Açıklama: Üstteki iki hortumun sıcak olması, suyun radyatörden geçip soğumadığı anlamına gelebilir.
- Çözüm: Hortumların kontrol edilmesi, tıkanıklık veya hasar olup olmadığının belirlenmesi.
İlgilenilmesi Gereken Diğer Noktalar:
- Soğutma Fanı: Soğutma fanının düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edin.
- Radyatör Kapağı: Radyatör kapağının basınç valfini kontrol edin. Kapak düzgün çalışmıyorsa suyun basınç altında kaynaması daha olasıdır.
Bu sorunların çözülmesi için bir oto tamirciye başvurmanız gerekebilir. Profesyonel bir inceleme ve gerekli onarımlar ile aracınızın soğutma sistemini yeniden düzgün çalışır hale getirebilirsiniz.
Bende radyatörden şüphelendim, radyatör, petek veya hortumlar çürümüş gibi geldi. Parçalar çürüdüğü için ne kadar temizlense de hiçbir zaman bitmeyecek çünkü parçalar çürümüş. Radyatör tıkalı da olabilir. Benim arabada da tüm hortumlar sıcak, büyük dediğiniz hortum akünün yanından geçen şişko hortumsa bende de el değmiyor.
Youtube'da Formen Motors diye bir özel servis var, adamlar conta yakmış Golf 6 topluyordu ve usta videoda normalde radyatör, petek ve tüm hortumların değişmesi gerekiyor demişti.
Yağ ve su birbirine karıştığı için sistem tıkalı hocam büyük ihtimalle.
Benim tavsiyem şunları yapman olur:
Arabayı soğukken rölantide çalıştırıp fan açıp açmadığını kontrol et.
Rölantide önce kaloriferden sıcak hava geliyor mu, sonra radyatör ısınıyor mu ona bak. (Termostat çalışıyor mu diye)
Radyatör benim arabada el değmeyecek kadar sıcak oluyor, su pompası da genleşme kabının kapağı açıkken boğaz kelebeğinden gaz verince 2000 devir civarında peteğe su basmaya başlayıp genleşme kabının içine arka taraf-yukarıdan su geliyor.
Arabanın da suçu yok hocam senin ustalar çöp. Mersin'de çözemezlerse en kötü ihtimalle Konya Cihan Lada'da çözerler.
-
Antifrizi turuncu siteden aldığın iyi olmuş hocam hiç sanayiye gitmeye gerek yok.
Oto bakım setleri de güzel Trendyol'daki.
Bu arada genleşme kabında dediğim metal parçaları bu şekilde. Görsel ABD li birinden. Senin dediğin çakıl taşları parlak mı böyle?
-
Ben de durum böyle Antifrizim her daim var. Normalde üst çizgi max doluluk olur ama ne olur ne olnaz bir tık üstünde bırakıyorum seviyeyi. Bu durumda hararet isterse 100 üzeri gezsin ya da sürekli fan açık gezeyim bir problem oluşturmaz.
@Fikresulu hocam siz yüksek rakıma çıkıyorduysanız araç daha çabuk ısınıp yüksek sıcaklıklara çıkacaktır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 28 Temmuz 2024; 20:37:54 >
-
Hocam allah razı olsun senden ve chat got’den :)
Fan 90 olmadan açıyor. Geçen gün akşam temizlik yaparken fanın elektrik kablosu koptu hararet yükseldi su kaynattı. Kablo takıp fan aktifleşince düştü hararet bu fanın görevini yaptığına işaret diye algılıyorum. Yalnız bunlar rölantideyken oldu.
kalorifer sıcak hava üflüyor bütün hortumlar sıcak
Radyatör de sıcak
Benim aklıma gelen de radyatörü temizleyip ve tüm hortumları değiştirip antifirizi basmak
Usta konusunda katılıyorum size iş ahlakı kalmamış.
Arabanın neresini açsam fazladan parça geliyor elime. Geçen vites körüğünü açtım. Dört tane büyük somun unutmuşlar orada vites geçişlerim düzeldi onları çıkarınca. özellikle benim ilk zamanlar gittiğim sözde servis allah ıslah etsin başka bir şey demiyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fikretsulu -- 29 Temmuz 2024; 0:38:40 > -
Suyun rengi bulanık değil temiz sık sık değiştirdiğim içinde olabilir. sadece kum taneleri var metal parçaya benzetemedim ben yarın tekrar bakarım.
Turuncu site can ya çok işimizi gördü -
Evet hocam rakım biraz yükseliyor ama dediğim gibi su kaynatacak kadar değil. -
Kaynatır. Neden biliyor musun? 103-107 derece arasında FAN çalışıyor bizde. Ama 92 derecede FAN'ı açan müşür takarsan, kaynayamaz. 92 derecede açar, 88 derecede kapatır FAN'ı. (88 derece Termostat'ımızın suyu dolaşıma sokma derecesidir. O yüzden 92-88 lik FAN müşürü takman şart. 88 olması şart yani. Eğer ki 85 veya 82 de FAN'ı kapatan müşür takarsan o FAN hiç susmaz. )
-
Vaay tertemiz maşallah. Bir şey soracağım. FAN kaç dakika boyunca sorunsuz çalışabilir?
-
Hocam 90 olmadan fan açıyor 89 veya 87 Ama 90ı görmeden açıyor ve bir daha da kapatmıyor -
O zaman hatalı müşür var sizde.. İncelemek lazım. FAN kablolarını takip edin bakalım nerelere bağlantı yapmış...88-82 lik FAN müşürü takmış olabilirler. Linke tıklayın, buna benzer parça vardır dediğim gibiyse..
Link: FAN MÜŞÜRÜ FOTOLARI
-
İstanbul'da Lada Ustası nerelerde mevcut?
-
Teşekkür ederim. Fan motorunun saglığına durumuna göre epey bir sorunsuz çalışabilir. Benim araçta genelde haraeket etmiyorken veya sıkışık trafikte ilerlemeye çalışırken 2 dk. Kadar. Yine duyabildiğim ve göstergeden izleyebildiğim kadarıyla 2. Ve 3. Viteslerde yavaş hızlarda ilerlerken 20-30 sn. Gibiydi.
Çoğunlukla zaten şehir içinde fan açıyor. Ya da araç yüklü ve uzun süre sert yokuşlarda biraz açar. Benim araçta fan müşürü vs. Yok tamamen ecu konut ediyor soğutma sistemi fabrikadan çıktığı gibi.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X